Ez a 64-es busz a budai oldal legroszabb járata. Csúcsidőben tömött, nem szolgálja ki a falu felét sem, olyan utcákon halad, ahol normális buszközlekedést nem lehet csinálni. A ritkán járó 164-esnek sokkal több értelme van. Csak nem tudom mért megy be a Templom térre? Illetve tudom, de ez többet ront rajta, mint amennyi haszna van. Egyébként ilyen utca-szerkezettel áldozatok nélkül nem lehet normális forgalmi rendet kialakítani. Nem foltozgatni kellene, hanem gyökeresen átalakítani. Csak az egy kicsit drága játék a kisajátítások miatt.
Azért a Mátyás-J.A. sarkon a beforduló járműveket használni lassítóként elég kretén dolog. Olyan, mint amikor azért nem újitanak fel egy utat, mert a szar, kátyús út biztos lassít.
A hely megoldása már jobb kifogás. Hirtelen tényleg nem tudom elképzelni, hogyan lehetne fakivágás nélkül megoldani a problémát. Igazából, ha nem lenne ennyire nagy az átmenő forgalom, nem is lenne szükség leállósávra. Sőt, nem lenne probléma se felmenni a Templom térre, se lejönni onnan. Tehát bővített 10-es útra és északi M0-sra lenne szükség. És akkor lecsökkene az átmenő forgalom.
ex-Lakótelepiként én is a J.A. utcai buszmegállót használtam, de ha pl. a 18-as nem csak a Téglagyárig, illetve most már az Auchan-ig járna, hanem netalán a PEMÜ-ig, akkor talán annyira nem fájna a megszűnése.
Rossz megoldás lenne megfordítani a jelenlegi rendet, és a Bajcsy-t felfele, a J.A.-t lefele egyiranyúsítani? Persze így a lekanyarodók nem fékeznék a Mátyás út forgalmát, de hát ezzel azért együtt lehet élni.
Ja, és egy személyes kérdés. Hogyan lehet fekvőrendőrt kérni? Feleségem szülei, nagyszülei a Hősök utcában laknak és rendszeresen összetörik a keritésüket a helyi menő csávók, akik csak hiszik, hogy tudnak vezetni. Bár van némi ellenérzésem a fekvőrendőrrel szemben is, a száguldozókat csak megröpteti és így magasabban törik majd a keritést.
"Ha a következő testület úgy dönt..."
A következő testület kisebb gondja is nagyobb lesz, mint a József Attila u. parkolása. Először is fel kell majd lendítenie a falu fejlődését, elzavarnia a Hivatalból meg a Bizottságokból a sok léhűtő csókost.
Voltak ilyen tervek is, hogy a községháza előtt kiszélesítsék az utat, kanyarodósáv számára, de állítólag az a fő ellenérv, hogy akkor még inkább akadálytalanul száguldozhatnának az autósok lefelé a Mátyás királyon. [Gondolom, a fák kivágása ellen is szót emelnének páran...]
A József Attila egyirányúsításáról is jó ideje szó van, ezt a lakók némelyike szívesen látná, némelyike meg nagyon nem. Ellenérv, hogy ebben az esetben szinte csak a Bajcsyn lehetne lejönni a Templom tértől, és ott ezért állandósulna a balesetveszély. A busz ráadásul a Bajcsyról nem tud úgy kikanyarodni, hogy ne lógjon át a másik sávba - mindemellett megszűnne (befelé irányban) a ref. templomnál lévő, ill. a községházi megállóhely, ami élénk ellenkezést váltana ki a Terstyánszky-Vasút utcai és környékbeli lakókban.
A Mátyás-József-Várhegy csomóponttal egyébként még lesznek bajaink. Úgy hírlik, hogy végre lesz valami a Patak üzletházból: 25 lakásos társasház + bank + üzletek. Az ezzel járó plusz forgalommal, plusz parkolóhely-igénnyel. Lehet kezdeni agyalni a megoldáson...
Sziasztok! A József Attila utcai járdával kapcsolatban a K-szegély tényleg nem szerencsés. A műsz.biz.-ban egy közlekedési mérnők javaslatára épült meg így. A szándék az volt, ha a következő testület úgy dönt, hogy nem vált be ezen az oldalon a parkolás, akkor meg lehessen fordítani az egészet ráfordítás nélkül.
A KRESZ szerint tényleg nincsenek meg a feltételei itt a parkolásnak.
Jól olvastad. ... a gyalogosoknak a járda fele, de minimum 1,5m jár. Hát az tényleg nincs meg a József u.ban. Viszont lefelé szabad parkolni az úttesten, a jogszabály szerint. Ha jól emlékszem, nincs ott semmilyen tábla.
Én a KRESZ-ben azt olvastam, csak akkor szabad a járdára parkolni, ha egyrészt ezt megfelelő módon - felfestéssel, táblával - jelzik, és ha a parkoló autók mellett marad másfél méter a gyalogosoknak. A J.A. utcában, ha jól emlékszem, összesen nincs másfél méter a járda szélessége, tehát egyértelműen tilos azon parkolni. Nem is értettem miért kellett a szegélyt ilyen felhajtássegítőre lecserélni.
A József Attila utcában a mostani aszfaltozással a szegélykövet is kicserélték, ún. "K-szegélyre". Az ötlet jó, így könnyebben fel tudnak állni az autók a járdára. De könyörgöm! Ha a páros oldalon végig megállni tilos tábla van érvényben, akkor ott miért így alakították ki a járdaszegélyt? Azért, hogy az autó könnyebben felszaladjon a járdára és esetleg elüsse a gyalogost? Vagy lehessen büntetni az ott parkoló autósokat és így bevétele legyen az Önkormányzatnak?
Miután a T. Önkormányzat hivatalában nem maradt senki, aki a pályázatokra figyelt volna, az utolsó pillanatban jutott eszükbe, hogy amit megnyertek nekik a "fekete bárányok", azzal dec. 31-ig el kell számolni...
Az útépítés engedélyköteles tevékenység. Kiviteli terv kell hozzá, ezer helyen engedélyeztetni kell, stb. (Ehhez kapcsolatok kellenének az illetékes hatóságoknál...)
Az útburkolat felső rétegének cseréje viszont más kategória, sokkal egyszerűbb, és gyorsan kivitelezhető.
Ciki lett volna, ha elúszik az a 34(38?) millió...
Én a Hősök utcában laktam két évig, rendszeresen kanyarodtam be az említett helyen. Az az igazság, hogy a Bajcsy-Zsilinszky utca egyirányítása óta csak két úton lehet feljutni a Templom térre. Az egyik a József Attila utca, a másik meg a Hősök. A másik ok a Marczibányi utca lehet, ugyanis a Hősök utca a közepetájt kettéválik, a Marcibányin felfele, a Hősökön lefele lehet jönni.
Hogy miért a Templom térre vezető utakat aszfaltozták le? Jó kérdés, bár szerintem Solymáron nehéz olyan utat találni, amelyikre ne férne rá.
Dacára a 30-as táblának, nehezen hiszem, hogy Csobánkán mindenki 30 km/h-val közlekedne. Úgyhogy az útminőség különbségei és a sebességhatárok között szerintem nem kellene összefüggést keresni.
Más: Ami igazán balesetveszélyes Solymáron, az az Opel-kereskedés előtti kanyar. Ott miért kellett megengedni, hogy felfelé is lehessen közelekedni? Aki hátulról jön, Budapest felől, pont beleszáguld a bekanyarodásra váróba. (Tudom, hogy sebességkorlátozás van érvényben, de a sebességmérők kihelyezése óta tudjuk, hogy ez mennyit ér. Főként csúszós utakon.)
És még egy az útfelújításokról. A Dózsa György utat meg minek kellett újraaszfaltozni? Vagy ha már... kaptunk rá támogatást. Azért azt az aszfaltot "véletlenül" :) máshol is ki lehetett volna borítani a betonkeverőből, ahol nagyobb szükség van rá. Hol is követelik régóta a járható betonutat?
A Magas út lakóinak van egy javaslatom. Most, hogy 550 ezerre nőtt telkenként a csatornázási hozzájárulás, még mindig arra számítanak, hogy valaha lesz csatona, majd járható út? (Szép volt a Hírmondóban az a kis rövidhír, hogy amennyiben mégis meglenne a csatornázás, legyenek szívesek 15 napon belül bejelenteni a lakók az önkormányzatnak, hogy mégis miből telt nekik a csatornázásra. Természetesen az esetleges adóellenőrzés következményeit mindenki maga viseli. Magyarul: ha van sapkája, az a baj, ha nincs, akkor meg az. Hát hogyan lenne egy normális háztartásnak ennyi pénze egy csatornázásra? És ha mégis "összeszedi" ;) az ember, akkor meg jelentse fel magát, majd gyűjtsön a adóbírságra? Ez Magyarország.) Szóval, szerintem nem valószínű, hogy meglesz az a csatornázás egyhamar. Addig is sárban, jégben, hóban-fagyban, csúszkálnak az úttalan az utakon. Pedig, ha feltételezzük, hogy az út kb. 5 méter széles (szerintem sokat mondtam), és a telek utcafronti hossza mondjuk 10 méter, az házanként 50nm Viacolorral, 2000 forintos nm-árat számolva 100.000 forint lenne. Ez ugye a szemközti telek tulajdonosával megfelezhető. Még szállítással, lerakással is kb. a duplája, azaz házanként továbbra is százezer. Bármikor felszedhető (ha mégis jönne a csatorna), és visszarakható sérülés nélkül. Drága házak vannak, szerintem erre is futná. Mindezt nem a lakók ellen mondom, hanem alternatív megoldásként az önkormányzat tétlenségére. Tudom, hogy nem a lakók dolga az úthálózat fejlesztése, de magad uram, ha szolgád nincs! Sőt, ha már itt tartunk, és mégis összejön a csatornázás, aszfaltozás helyett az önkormányzat akár ki is fizethetné az ottlakóknak a Viacolort és lerakási költségét. Addig meg önszorgalomból mindenki tudna így segíteni magán.
Nincs is semmi értelme annak a korlátozásnak. Esetleg csak a korlátozó korlátozottságát mutatja. :-) Amúgy ha jól tudom némileg közelebb, Pilisszentivánon is elég sok út kapott teljesen új aszfaltréteget. Hát, van ahol ez megy. Solymáron amúgy sok úton nem lenne elég a legfelső réteg cseréje, mélyebben kellene foglalkozni velük. Pl. a Mátyás Király út tripla S kanyarjának a második része, ahol borul az egész az alant lévő földekre.
Jajistenem, ha már Csobánka... Ott ugyebár azt is el lehetett intézni, hogy az egész faluban 40-es (vagy 30-as??? nem emlékszem pontosan) sebességkorlátozás legyen érvényben. Pedig ott sincsen több kanyar, mint a Mátyás király utcában, sőt amikor az ember Pomáz felől érkezik, akkor ott hosszú egyenes szakaszok is vannak...
Kedves Szkitty!
Csobánkán át utaztam egy-két évvel ezelőtt, és azt tapasztaltam, hogy a faluban a főútvonalon az aszfaltszőnyeget az út teljes szélességében kicserélték. Vajon az ottani polgármester ezt hogy tudta elintézni a Pemáknál? Csobánka lélekszáma csak 2800 fő, tehát jóval kisebb, mint Solymár. Az itteni polgármester tanulhatna tőle.
Heteken át "pitiztünk" az Önkormányzatnak, a PEMÁK-nak (megj.: Nagyon köszönjük Kővári András segítségét!), hogy tömje má' be a Shell kútnál lévő kátyút. Jó pár baleset után végre betömte. Egy napig sem volt jó... Most ismét mehetünk,és pitizhetünk az Önkormányzatnak és a PEMÁK-nak, hogy tömje má' be azt a kátyút a Shellkút előtt... Ennyit a szakértelemről. NO COMMENT.
Szentségeltek, hogy miért nem jár ki a 64-es az Auchanhoz?
Lefagy a ........ a fűtetlen solymári buszokon?
Felháborítónak tartjátok, hogy a Moszkva térről esténként egyszerre indulnak a tíz percenként járó 56-os buszok és villamosok, ahelyett, hogy valami ésszerű (mondjuk 5-5 perces) kötésben járnának?
Kíváncsiak vagytok arra, hogy mikor lesz Kökörcsin utcai buszmegálló, változik-e a 64-es útvonala (pl. föl József, le Bajcsy)?
Tudni akarjátok, hogy kell-e majd vidéki bérlet az Anna kápolnáig utazóknak, ha a téglagyári megálló átkerül a Kökörcsin utcához?
Tudni akarjátok, miért követel annyit a BKV Solymártól, a 64-es közlekedtetése miatt, amennyit?
Akarjátok szenyázni a BKV-t a kifehéredős Jean-plakátok miatt?
vagy akarjátok szenyázni esetleg magát Aba Botondot a sokmilliós prémiumai miatt?
Nos, úgy fest, hogy ezeket a kérdéseket mind nekiszegezhetitek Aba Botondnak, a BKV fővezérének, aki a tervek szerint néhány héten belül ellátogat Solymárra, és egy nyilvános fórumon válaszol a feltett kérdésekre. A helyszín valószínűleg a Műv.Ház lesz, az időpont még nincs meg, de ha meglesz, szólok.
Addig is: gyűjtsétek a kérdéseket! Aztán pedig gyertek el! András
Na, még a végén kiderül, hogy még hálásnak is kellene lennünk a Levegő Munkacsoportnak, amiért jóságosan fúr-farag minden kezdeményezést?
Azt mondják, a Budapes-Pvörösvár szakaszon épülő út csak sztráda lenne az Auchan-hoz. De nézzük már meg, reggelente melyik szakaszon van elviselhetetlen dugó? Csak nem ugyanezen? És melyik szakaszra kerülne rá egy PVörösvár elkerülő út forgalma? Csak nem erre?
Lukácsék azért sírnak, mert hova lesz Óbuda nyugalma, ha a gonosz északi hordák szélessávon jutnak be a fővárosba? Nos, az óbudai temetőig 2x2 sávos az út, majd a temető után szűkűl 2x1 sávosra. Nem látom be, ha a temetőtől PVörösvárig húzódna egy 2x2 sávos út, az mennyiben növelné a főváros forgalmát? És ha végre megépülhetne a Szentendrei útig tartó szakasz - esetleg tovább egy hídon át Pestre - az mennyiben növelné a főváros terhelését, különös tekintettel Óbudára? És ha végre megépülhetne az M0-s körgyűrű északi íve, az mennyiben növelné a főváros terhelését?
Amúgy a 10-es út a Fidesz éra alatt se épült, tehát az okokat politikára visszavezetni nem más mint ócska kampányfogás. Vagy egyszerűen minden mocsok politikusnak az az érdeke pártállástól függetlenül, hogy a piliskörnyéki lakók szívjanak mint a torkosborz.
A vasúti közlekedés fejlesztésére szükség van, de be kellene végre látni, a vasút nem képes helyettesíteni az autóközlekedést. Ha csak Solymárt nézem, a vasútállomás annyira a falu szélén van, hogy gyalog annyi időbe kerül eljutni oda, amennyi idő alatt a dugót is végigállja az ember. A állomás környékén parkolni elég nehéz, mivel már minden hely foglalt. Ráadásul a vasút csak a Nyugati Pályaudvarig visz be, onnan tömegközlekedéssel lehet csak egyéb helyszínekre eljutni, tehát egyre kevésbé esélyes hogy vonattal hamarabb eléri az ember a célját mint autóval.
Persze csodás az a terv, hogy a Budapest környéki vasutakat és a budapesti felszíni és felszín alatti vasutakat összekötik, de azt talán az unokám fogja látni, én nem nagyon számítok rá.
Solymári tűzoltók oltják a kigyulladt piliscsabai iskolát - gyorshír
Tűz ütött ki egy iskolában
HavariaPress, 2006.01.25., 13:45
Tűz ütött ki egy iskolában Piliscsabán - értesült a HavariaPress. A Pest megyei település Fő úti iskolájának egyik osztálytermében szerdán fél kettő körül, eddig tisztázatlan okokból csaptak fel a lángok. A tűz több berendezési tárgyra is átterjedt, de több poroltóval rövid idő alatt sikerült eloltani, személyi sérülés így nem történt. Az oltáshoz Budapestről, Solymárról, Pilisszentivánról, sőt Esztergomból is riasztottak tűzoltókat a helyszínre, a munkálatok idejére az iskolát kiürítették és áramtalanították. A tűz keletkezésének oka egyelőre ismeretlen, erre vonatkozóan várhatóan csak a szakértői vizsgálat adhat majd biztos választ.
De nagy a csönd... Persze nem csak itt a fórumon, a faluban is. Vihar előtti...?
Addig is itt egy kis olvasnivaló. Nem mai cikk, de most találtam a gondola.hu-n, a pénteki 10-es úti tüntetés kapcsán.
Porhintés a 10-esen avagy útlezárás Karinthy szellemében – gondola kommentár és a Levegő Munkacsoport kiegészítése
A Fiatalok Vörösvárért Egyesület szervezésében január 20-án délután félpályás útlezárással tiltakoztak a Levegő Munkacsoport ténykedése ellen. Csakhogy a demonstrálókat megvezették, veszedelmes porhintés folyik a 10-es főút ügyében. Az SZDSZ tiltakozik az SZDSZ impotenciája miatt…
A Fiatalok Vörösvárért Egyesület szervezésében január 20-án délután félpályás útlezárással tiltakoztak az ellen, hogy a 10-es főút úgynevezett elkerülő szakaszának építését a Levegő Munkacsoport peresítette, ezzel ismét elodázva a kivitelezési munkálatokat.
A Pilisi-medence évtizedek óta folyamatosan gyarapodó lélekszáma és gazdasága miatt réges régen esedékessé vált a térség fő útvonalának, a 10-es számú főútnak a bővítése. Vitán felül igaz az is, hogy a medencét átszelő Budapest-Esztergom vasútvonalat is fejleszteni kellene.
Nyilvánvaló tényekkel nem is vitatkozik senki, agyafúrtabb módon zavarják össze az emberek gondolkodását. A demonstráló fiatalok arra hívják fel a figyelmet, hogy egy kormánypénzen működő szervezet, a Levegő Munkacsoport, „szándékosan hátráltatja” az új út megépítését.
A rendezvény másik célja Grószné Krupp Erzsébetnek, Pilisvörösvár polgármesterének dicsőségét növelni. A polgármester asszony ugyanis ez évben „közel 160 millió forint értékben” szeretne utat építeni a városban, sőt az ősszel már el is kezdte. A vörösváriak nagy örömmel fogadják a rég esedékes útfelújításokat, bár nem árt tudni, hogy 2002 óta mintegy 700 millió forintnyi hitellel "ajándékozta meg" a következő ciklusra Pilisvörösvárt Grószné Krupp Erzsébet, aki az útfelújításokra alapozza kampányát.
A porhintés útügyben azért is veszedelmes, mert a Pilisi-medence lakóinak félrevezetése sokba kerülhet – nekik maguknak. A helyzet ugyanis a következő:
1. Az új 10-es út építése előtt érdemi akadály nem lenne, ha 2002 óta a kormányzat meg akarta volna valósítani a beruházást. Ugyanis a teljes tervdokumentáció rég készen van, a néhány hiányzó adminisztratív eljárást már hatszor be lehetett volna fejezni, sőt az építésen is túllehetnénk már. A valószerű ok és kormányzati módszer a 10-es út esetében a következő:
2. A térség, mivel választóinak többsége Fidesz-szimpatizáns, büntetésben van, mint például Hódmezővásárhely a 47-es úttal.
3. A Levegő Munkacsoport kiváló kapcsolatokat ápol az SZDSZ-es vezetésű környezetvédelmi tárcával, működési pénzeinek is itt a forrásvidéke.
4. A közlekedési tárca ugyancsak SZDSZ-es kézben van, immár negyedik éve.
5. Most az SZDSZ képviselőjelöltje, Grószné Krupp Erzsébet félpályás útlezárással tiltakozik az SZDSZ-vezetésű tárcák négyéves működésének „eredménye” ellen. SZDSZ-minisztérium támogatja a gáncsoskodókat, SZDSZ-minisztérium impotenciája miatt késik minden érdemi lépés, és mindebből SZDSZ-es politikus kíván népszerűséget csiholni magának.
Hogy is mondta Karinthy? Álmomban két macska voltam, és játszottam egymással…
Csakhogy ennek a játéknak a pilisi emberek a vesztesei.
A Levegő Munkacsoport reagálása
A Levegő Munkacsoport és a többi környezetvédő civil szervezet a kezdetektől fogva támogatta a Pilisvörösvárt elkerülő - a város szerkezeti tervében három változatban is feltüntetett és 9 milliárd forintból megvalósítható - tényleges elkerülő út megépítését. Ami ellen felléptünk, az a Pilisvörösvár és Budapest közötti, a semmiből a semmibe vezető, 5,5 kilométeres útszakasz, amely csak növelné Pilisvörösvár és Budapest közlekedési és környezeti problémáit. Ennek az útnak nyilvánvalóan egyetlen célja van: a nemrég megnyílt Auchan bevásárlóközpont jobb megközelítését szolgálná az adófizetők 13 milliárd forintjából. Arról viszont csak sejtéseink lehetnek, hogy Pilisvörösvár polgármestere miért szabotálja folyamatosan a várost ténylegesen elkerülő út építését, és miért támogatja minden lehetséges fórumon az 5,5 kilométeres bevásárlósztrádát.
Ami a január 20-i tüntetést és "félpályás útlezárást" illeti, szemtanúk beszámolója szerint azon a szervezőkkel együtt mintegy 20 ember vett részt, és nem voltak autók, amelyekkel lezárhatták volna a fél pályát.
Ebből azt a következtetést vonjuk le, hogy az a térségbeli 50 ezer ember, akire Pilisvörösvár polgármestere rendszeresen hivatkozik, inkább a Levegő Munkacsoporttal ért egyet. További tájékoztatást a témáról a http://www.levego.hu/media/10-es/10ut.htm címen lehet találni.
Üdvözlettel:
Lukács András elnök
Válaszunk
Lukács András válaszát olvasva az egyik szemünk sír, a másik nevet. Kezdjük az utóbbival:
Ünnepi pillanat, ha egy kellemetlen ügyben a cikk (egyik) alanya is egyetért az írással. Vitán felül igaza van Lukács Andrásnak abban is, hogy miközben a kormányzat elfekteti a 10-es út építését, azért az Auchanhoz vezető útszakaszok valahogy mégiscsak eljutottak mindenféle engedély birtokába, sőt "ki is viteleződtek".
A síró szemünkkel meg azt látjuk, hogy Grószné Krupp Erzsébet vezetésével Pilisvörösvár sajátosan fejlődik. A változások legfőbb motívuma nem a megfontolt városvezetés, hanem a választási győzelem. Akárcsak az országos útpolitikában...
Lehet, hogy hülyeség, de az jutott eszembe, hogy jó volna lehetőleg pár nappal a kirándulás előtt felmérni, hogy hányan jönnek, és kb. annyi ember számára ilyen kis kitűzős névtáblácskákkal készülni. Induláskor mondjuk ki-ki kitölti a nevére a táblácskát, felbiztosítótűzi magára, aztán onnantól mindenki tudja, hogy a másik ember, akivel beszél, az kicsoda.
Az ötlet onnan jött, hogy Solxmáron egy egész sor olyan rendezvény van, amelynek többé-kevésbé stabil törzsközönsége van, olyan emberekből, akik esetleg csak néhány éve élnek Solymáron (pl. polgári körök, Konzervatív Kör, stb.). Mivel az sajnálatosképpen nem divat, hogy aki hozzászól egy rendezvényen, az be is mutatkozzék, az emberek nagy csomó eszmetársukról nem is sejtik, hogy az kicsoda-micsoda. Ennek lehetne elejét venni ezzel a kezdeményezéssel.
Hiszen aki elmegy az újjáalakuló SKE kirándulására, vélhetőleg elkötelezett a természetvédelem iránt - akkor legalább ezek az emberek tudják egymásról, hogy melyikük kicsoda is! Nem tartod jó elgondolásnak???
A tegnapi ügyben levél ment privátban. Bármi van, jelezz vissza! Csókolom: A.
Sajnálatos módon továbbra is jellemzi a solymári közéletet az a nem éppen dicsérhető jelenség, hogy azokon a programokon, amiket ország-világnak meghirdetnek a faluban (mint például most szombaton a Magyar Kultúra Napja rendezvényein), a nagy számban összegyűlt résztvevők önkormányzati képviselőkkel vagy képviselő-apiránsokkal szinte véletlenül sem találkozhatnak. Bár nem tartottam akkurátus létszámellenőrzést, de a Műv.Házi programokon összesen két helyi politikust láttam.
Igaz, az iskolai batyusbálon [nem merek sváb bált írni, nehogy aztán valaki felrója nekem, hogy "svábozok"] már valamivel több helyi közéleti ember volt jelen... Ez újabb kérdéseket vethet fel, de ezeket most nem fogalmazom meg. Mindenesetre nem értem a képviselőinket. Ha az ilyen közösségi alkalmaktól konzekvensen távol tartják magukat, mi alapján tájékozódnak a helyi közhangulatról?
Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Az utóbbi időben valahogy eltűnt a Solymári Környezetvédők Egyesülete. De most megújult, és nagy erőkkel azon van, hogy ismét létezzen, és ténykedjen kicsiny településünk javára... Íme, az első próbálkozás:
GYERTEK VELÜNK KIRÁNDULNI!A Nagycsaládosok Országos Egyesületének Solymári Csoportja és a Solymári Környezetvédők Egyesületehagyományteremtő téli kirándulást szervez
2006. február 4-én (szombaton)
Találkozunk: 10.00 órakor Solymáron, a Templom téren
Úti cél: Zsíros-hegy, Gondolkodó-sarok
Visszaérkezés: előreláthatólag 13.00 óra körül
Szeretettel várunk Nagyokat és Kicsiket, Fiatalokat és Időseket egyaránt!