MEgmondom őszintén a motor most lettt teljesen felújítva,mivel voltam olyan szerencsés, hogy a vezérműkeréknek van egy fém pereme,ami levált,és beesett a vezérműszíjhoz,amit teljesen természetesen szétnyírt,így költöttem röpke 200.000-et motorfelújításra.Reménykedtem,hogy ez a hibajelenség megszünik erre,de nem jött össze.A lambaszondák működnek, a diagnosztika semmilyen hibát nem jelez.Most mréettem üzemanyagszivattyút is,de az is egyből tartja 3,5 baron a nyomást,szóval az sem lehet.Kompreszsiót mondjuk nem igen tudom,hogy milyen kompresszióra gondolsz,mit lehetne megnézni.Merre felé vagytok,ahova el tudnám vinni az én kis 1.4 16 V benzines autócskámat?Költtötem rá egy valag pénzt,most már gázüzem is van benne,azzal sokkal simábban megy az autó,mint benzines üzemben:)DE az indítás az valami katasztrógfális,és félek,hogy valahol ott fog hagyni.Köszi
Én úgy tudom, abban egy súlykapcsoló van egyszerűen egy nagy golyó ami ütközéskor, boruláskor megszakítja az egész áramellátást. Hiszen ez közvetlenül a plusz póluson van, ha kikapcsol (leugrik a helyéről a golyó) nem kap az egész autó feszültséget mivel leválik az akkumulátor.
Helyetekben megnézném a szívócső nyomásszenzort ( MAP )
Elég sok esetben hasonló tüneteknél ezzel volt gond. Gyakorta csak erős lekoszolódás az erősen olajpárás kartergáztól, ez féktisztító többszöri befújásával kitakarítható.:)
Nekem ilyen hiba csak akkor jött elő, ha hidegen elindítottam, majd nagyon rövid idő múlva (0,5-1,5perc) leállítottam,és a következő indításnál produkált ilyent. Nekem akkor pár gázföccs(nem padlógáz, csak olyan finoman) után elmúlott. Ez kb 3-4 alkalommal volt a közel 7 év alatt, de azóta ha elindítom, mindíg megvárom amíg az autómata szivató kikapcsol, és a fordulat beáll a normálisra. Azóta nem volt ilyen problémám. Szóval valahol az autómata szivató- alapjárati motor-pillangószelep környékén lehet szerintem a bibi.
Köszönöm a gyors reagálást és az információkat! Hamarosan ellátogatok az autóvillamosságis szakihoz és célzottan szemügyre vetetem vele ezt a "piros relét". Akkor ez tiltja le az AC-t.
Egyébként lehet ilyet kapni valahol vagy bontóban kéne keresni? Megnéztem és nekem a piros gumi borítás könnyen lejön, mert a műanyag doboznak (alatta), a felső karimája már törött (de mitől??)... bár a piros gumi ettől még stabilan rajta marad.
Időszakonként olvasom én is a fórumot,néha válaszoltam is,most még is,én kérnék tőletek tanácsot.
Van egy 2002 1.4 16V Renault tháliám,ami olyan indításkor olyan dolgot produkál, hogy dadog az autó,van,hogy el sem indul első indításra.Olyan,mintha üzemanyagot nem kapna,és szép lassan ál fel üzemanyag,rázkódik az eljén az autó.Nem mindig csinálja,de mostanság már nagyon sokszor előfordul.Mérettem már ki üzemanyagszivattyút, a hibakódolvasó nem jelez ki semmit,már lassan abefecskendezésre tudok csak gondolni,vagy nem tudom.Tud nekem valaki segíteni,hogy vajon mi lehet a hiba,vagy kihez forduljak?VOltam már több szerelőnél,de nem tudták megállapítani,hogy mi lehet a baja.Üzemanyagszűrő lett cserélve 2 éve, befecskendezést is szétszedték,szemre nem láttak semmit,szóval lövésem sincsen.MÉg egyszer köszönöm előre is a válaszokat,tanácsokat.
Szia md2012 Nálam fordult elő többször, hogy menet közben lefulladt/nem indult... A napokban találkoztam ugyanott az említett Thalia tulajjal. Én nem ismertem meg, de emlékeztetett ki is ő :) Beszélgettünk, és elmesélte, hogy ugyan azzal a gonddal küzdött egy évig, mint én: Menet közben lefulladt, nem indult, majd elindult az autó, satöbbi. Ő is kicserélt mindent ( kesztyűtartóban voltak a számlái) kb. 120ezer forint értékben. Aztán valahol Nyíregyháza környékén áltt meg/nem indult az autója, egy "mufurc kisöreg" 3perc alatt javította meg: "Nem szól az semmit. Állt az autó az útszélen, a kisöreg kinyitotta a motorteret, megbabrálta a relét és lám, elindult." Én sem értek az autókhoz, de az összes relét megmozgattam :) Legutóbb Székesfehérváron állt meg alattam a gép, ott akkor az FHP jeladó csatlakozót iktatták ki. Most rendesen megy (kopp-kopp), remélem így is marad.
Hosszú ideje olvasom a színvonalas fórumot, gratula és köszönet érte! Sajnos az autókhoz nem értek, de egy igen idegesítő probléma miatt most mégis a segítségeteket kérném:
(1.4 8v 2004) Reggel hidegindításnál, jellemzően párás időben nem indul. Lehet bármilyen évszak. Hibakód nincs, trafók jók, gyertya jó, gyújtókábel szett cserélve, műszerfalon hibajelzés nincs, indító motor forog, immo jó. Az AC pumpa viszont nem megy, nincs az az ismerős búgó hang a gyújtás ráadásakor.
Ritkán csinálja, de az autó nekem a mindennapi munkához kell, ezért nagyon kínos, ha nem megy. Bő 3/4 éve áll fenn ez a helyzet, volt már több elektromos szerelőnél is, de persze ott nem csinálta, még több napi állás után sem.
"De nem indult, csak tekerte az önindítót.Egy szintén Thalia tulajdonos odajött, majd felnyittatta velem a motortérajtót, és a bal oldalra mutogatott, hogy a doboz alatt mozgassam meg a relét (piros kocka).
Ettől(?) ezután elindult."
Ránézésre a "piros kocka" az S1.65-jelű lehet a képről, az akku mellett. Máshol olvastam valami Ac pumpa reléről... Nem tudom mi ez a piros relé (?) hivatalosan, de annak a környékén szoktam elkezdeni mozgatni a kábeleket, csatlakozókat. Kb. 10 perc matatás és az Ac életre kel és minden gond nélkül működik onnantól, egész nap.
Sajnos a szakik, mivel nekik nem csinálta ezt a jelenséget, nem tudtak rájönni.. Nekem már nagyon elegem van ebből, ha bárkinek lenne valami hasznos hozzászólása, azt nagyon megköszönném!
Valószínüleg az a baj, hogy valamelyik ajtó, vagy nincs becsukva(ez gondolom észrevennéd), vagy az egyik ajtónál lévő kapcsolónál-ami érzékeli, hogy csukva van-e az ajtó - van leszakadva a vezeték! Vedd le a védőgumit a kapcsolóról és akkor ki tudod szedni magát a kapcsolót is.
Szeretnék még egy kis segítséget kérni.Valami miatt nem működik a vészvillogó.Se ha a kulcson levő központi zár gombjával se a vészvillogó gombjával.És a belső világítással is van egy kis probléma.Ha kikapcsolom egyértelműen nem világít.De a másik 2 állásban pedig folyamatosan világít.Nem működik az a funkció hogy ha kinyitom az ajtókat akkor világítson és ha becsukom akkor ne.Segítséget előre is köszönöm.