Tegnap reggel kellemetlen meglepetésre ébredtünk. A testvérem kocsijának ablakát betörték, és a magnót kilopták belőle. Mindenki vigyázzon az értékeire!
Lehet, hogy egy buszon utaztunk? Nekem is volt pont ugyanilyen élményem egy Solymáron még sosem járt buszsofőrrel, aki útba szíveskedett ejteni a vasútállomást is. Egyszer meg egy T2-essel jöttem úgy haza, hogy én voltam az egyetlen utas, a sofőr pedig valószínűleg világéletében csak pesti járatokon volt korábban: már a Moszkva tértől arra kért, hogy navigáljam, merre is kell neki mennie. Ha akartam volna, elirányíthattam volna akár a Váci Mihály utcába is, hogy a házunk előtt tegyen ki :-)
Megint nagyon leült a fórumozókedv... Emlékeztetek mindenkit arra, hogy holnap kirándulás (Zsíroshegy, NOE-SKE közös szervezés, találka 10h Templom tér). Gyertek!
Ja és még azt sem próbálta kitalálni senki, milyen fényképet tettem fel vagy tucatnyi hozzászólással ezelőtt...
Még gyerekkoromban egy helyettesítő sofőr megoldotta a kérdést. Csórikámnak nem mondták el, merre kell mennie és lement a vasúthoz. Akinek arra volt dolga örült, mi meg megmondtuk merre kellene inkább mennie... Szóval szerintem a 164-es tehetne egy kunkort a vasút fele, csak a megfordulása nehéz, mert ott még parkolni sincs nagyon hely. Viszont a PEMÜ-n túl nem nagyon látom, hol tudna egy busz visszafordulni. Hacsak nem PSzentivánon, de abba nem hiszem hogy belemenne a BKV. Bár egy próbát megér. :-)
Érdekes, ez a cikk az előbb még hosszabb volt, amikor ide bemásoltam... na próbáljuk meg még1x.
Gulyás Dénest indítja a Fidesz Pilisvörösváron
január 27. 20:01
[MTI]
Gulyás Dénes bírja a választókerület polgárainak bizalmát, és a Fideszben is erős támogatottságnak örvend, ezért esett a nemzetközi hírű operaénekesre a választás - mondta Navracsics Tibor pénteken Pilisvörösváron, amikor bemutatta Pest megye 10. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselőjelöltjét.
A Fidesz elnöki kabinetfőnöke a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: "a 2002-es választási vereség után arra a döntésre jutottunk, hogy jelöltjeinket felül kell vizsgálni, és olyan embereket kell találni az egyéni választókerületekbe, akik nem csak jó eredményeket érnek el, hanem valóban bírják a választókerületben élők bizalmát".
"A Fidesz belső közvéleményében elsöprő támogatottságot élvez Gulyás Dénes" - mondta Navracsics Tibor. Bár Frajna Imre, a választókerület jelenlegi képviselője is sikeresen szerepelt, Gulyás Dénes az, aki elfogadott, részben ismertsége, részben szervezőkészsége révén - tette hozzá.
Gulyás Dénes bemutatása alkalmából azt mondta: "van bennem energia, hogy valami újat is csináljak (...), hogy próbáljak meg tenni valamit azért a közösségért, amelyikben élek".
Gulyás Dénes bírja a választókerület polgárainak bizalmát, és a Fideszben is erős támogatottságnak örvend, ezért esett a nemzetközi hírű operaénekesre a választás - mondta Navracsics Tibor pénteken Pilisvörösváron, amikor bemutatta Pest megye 10. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselőjelöltjét.
Gulyás Dénes bemutatása alkalmából azt mondta: "van bennem energia, hogy valami újat is csináljak (...), hogy próbáljak meg tenni valamit azért a közösségért, amelyikben élek".
Azon én is gondolkodtam, hogyan lehetne a kékbuszt levinni az állomásra, de nem jutott eszembe tűrhető megoldás, tűrhető kompromisszumokkal. Esetleg itt lenne értelme a 18-as busznak. De az is hova, illetve nem tudom hol lehetne végződtetni.
Pedig arccal a vasút felé, éljen minden kötöttpályás!
Vissza a 164-re: süríteni kellene a 64 rovására, mondjuk minden 2. lenne 164-es. És csak éjszaka menne a Templomtérig föl a Pemü előtt (mivel akkor nem lenne 64-es), a végállomása meg valahol a Mészégető-Cseresznye környéken lenne. ;-)
Persze természetesen a 157 számú midibus is Kerekhegyig járna. Van még ötlet ...
A Volánnal nem kell foglalkozni, éljen a távolabbi szállításból.
Ha minden igaz, már gőzerővel szervezik, hogy kijöjjön Aba Botond Solymárra, hogy egy tematikus lakossági fórum keretében megválaszolja a solymáriak neki szegezett kérdéseit (ld. 130. hozzászólás!). Lehet gyűjteni a panaszokat, kérdéseket, például a buszaink útvonalára vonatkozóakat is. Gondolom, a szervezők felteszik majd az e-mailben, vagy a helyben, papíron (akár névtelenül) feltett kérdéseket is. Legalábbis én majd törekedni fogok, hogy ez így történjék.
A 164-es, amint végigrobog a Mátyás K. úton a temetőig és továbbmegy a Tersztyánszkyn, visszafordul a PEMÜnél és egyenest megy Hűvösvölgybe. Kihagyva a Templom teret. Józan ésszel nézve nem hülyeség, de szerintem a falubeliek nagyon reklamálnának ha ez így lenne. Hiszen akkor le kellene sétálni a Mátyás K. útig. Igaz, amilyen ritkán jár a 164-es, nekem sokkal többet kellet másznom a telepről a J.A. utcáig, de ez csak egy telepi problémája volt, senkit nem érdekelt. Viszont a Templom tér forgalmán sokat javítana, ha _nem_ menne fel a busz odáig. Viszont érdekes lenne rávenni a BKV-t, hogy a 64-es vagy a 164-es lemehetne a vasúthoz is, nem? Persze ez meg a Volánnak fájna nagyon, azt hallottam hogy már a 164-es is fáj nekik nagyon.
Ez a 64-es busz a budai oldal legroszabb járata. Csúcsidőben tömött, nem szolgálja ki a falu felét sem, olyan utcákon halad, ahol normális buszközlekedést nem lehet csinálni. A ritkán járó 164-esnek sokkal több értelme van. Csak nem tudom mért megy be a Templom térre? Illetve tudom, de ez többet ront rajta, mint amennyi haszna van. Egyébként ilyen utca-szerkezettel áldozatok nélkül nem lehet normális forgalmi rendet kialakítani. Nem foltozgatni kellene, hanem gyökeresen átalakítani. Csak az egy kicsit drága játék a kisajátítások miatt.
Azért a Mátyás-J.A. sarkon a beforduló járműveket használni lassítóként elég kretén dolog. Olyan, mint amikor azért nem újitanak fel egy utat, mert a szar, kátyús út biztos lassít.
A hely megoldása már jobb kifogás. Hirtelen tényleg nem tudom elképzelni, hogyan lehetne fakivágás nélkül megoldani a problémát. Igazából, ha nem lenne ennyire nagy az átmenő forgalom, nem is lenne szükség leállósávra. Sőt, nem lenne probléma se felmenni a Templom térre, se lejönni onnan. Tehát bővített 10-es útra és északi M0-sra lenne szükség. És akkor lecsökkene az átmenő forgalom.
ex-Lakótelepiként én is a J.A. utcai buszmegállót használtam, de ha pl. a 18-as nem csak a Téglagyárig, illetve most már az Auchan-ig járna, hanem netalán a PEMÜ-ig, akkor talán annyira nem fájna a megszűnése.
Rossz megoldás lenne megfordítani a jelenlegi rendet, és a Bajcsy-t felfele, a J.A.-t lefele egyiranyúsítani? Persze így a lekanyarodók nem fékeznék a Mátyás út forgalmát, de hát ezzel azért együtt lehet élni.
Ja, és egy személyes kérdés. Hogyan lehet fekvőrendőrt kérni? Feleségem szülei, nagyszülei a Hősök utcában laknak és rendszeresen összetörik a keritésüket a helyi menő csávók, akik csak hiszik, hogy tudnak vezetni. Bár van némi ellenérzésem a fekvőrendőrrel szemben is, a száguldozókat csak megröpteti és így magasabban törik majd a keritést.
"Ha a következő testület úgy dönt..."
A következő testület kisebb gondja is nagyobb lesz, mint a József Attila u. parkolása. Először is fel kell majd lendítenie a falu fejlődését, elzavarnia a Hivatalból meg a Bizottságokból a sok léhűtő csókost.
Voltak ilyen tervek is, hogy a községháza előtt kiszélesítsék az utat, kanyarodósáv számára, de állítólag az a fő ellenérv, hogy akkor még inkább akadálytalanul száguldozhatnának az autósok lefelé a Mátyás királyon. [Gondolom, a fák kivágása ellen is szót emelnének páran...]
A József Attila egyirányúsításáról is jó ideje szó van, ezt a lakók némelyike szívesen látná, némelyike meg nagyon nem. Ellenérv, hogy ebben az esetben szinte csak a Bajcsyn lehetne lejönni a Templom tértől, és ott ezért állandósulna a balesetveszély. A busz ráadásul a Bajcsyról nem tud úgy kikanyarodni, hogy ne lógjon át a másik sávba - mindemellett megszűnne (befelé irányban) a ref. templomnál lévő, ill. a községházi megállóhely, ami élénk ellenkezést váltana ki a Terstyánszky-Vasút utcai és környékbeli lakókban.
A Mátyás-József-Várhegy csomóponttal egyébként még lesznek bajaink. Úgy hírlik, hogy végre lesz valami a Patak üzletházból: 25 lakásos társasház + bank + üzletek. Az ezzel járó plusz forgalommal, plusz parkolóhely-igénnyel. Lehet kezdeni agyalni a megoldáson...
Sziasztok! A József Attila utcai járdával kapcsolatban a K-szegély tényleg nem szerencsés. A műsz.biz.-ban egy közlekedési mérnők javaslatára épült meg így. A szándék az volt, ha a következő testület úgy dönt, hogy nem vált be ezen az oldalon a parkolás, akkor meg lehessen fordítani az egészet ráfordítás nélkül.
A KRESZ szerint tényleg nincsenek meg a feltételei itt a parkolásnak.
Jól olvastad. ... a gyalogosoknak a járda fele, de minimum 1,5m jár. Hát az tényleg nincs meg a József u.ban. Viszont lefelé szabad parkolni az úttesten, a jogszabály szerint. Ha jól emlékszem, nincs ott semmilyen tábla.
Én a KRESZ-ben azt olvastam, csak akkor szabad a járdára parkolni, ha egyrészt ezt megfelelő módon - felfestéssel, táblával - jelzik, és ha a parkoló autók mellett marad másfél méter a gyalogosoknak. A J.A. utcában, ha jól emlékszem, összesen nincs másfél méter a járda szélessége, tehát egyértelműen tilos azon parkolni. Nem is értettem miért kellett a szegélyt ilyen felhajtássegítőre lecserélni.
A József Attila utcában a mostani aszfaltozással a szegélykövet is kicserélték, ún. "K-szegélyre". Az ötlet jó, így könnyebben fel tudnak állni az autók a járdára. De könyörgöm! Ha a páros oldalon végig megállni tilos tábla van érvényben, akkor ott miért így alakították ki a járdaszegélyt? Azért, hogy az autó könnyebben felszaladjon a járdára és esetleg elüsse a gyalogost? Vagy lehessen büntetni az ott parkoló autósokat és így bevétele legyen az Önkormányzatnak?
Miután a T. Önkormányzat hivatalában nem maradt senki, aki a pályázatokra figyelt volna, az utolsó pillanatban jutott eszükbe, hogy amit megnyertek nekik a "fekete bárányok", azzal dec. 31-ig el kell számolni...
Az útépítés engedélyköteles tevékenység. Kiviteli terv kell hozzá, ezer helyen engedélyeztetni kell, stb. (Ehhez kapcsolatok kellenének az illetékes hatóságoknál...)
Az útburkolat felső rétegének cseréje viszont más kategória, sokkal egyszerűbb, és gyorsan kivitelezhető.
Ciki lett volna, ha elúszik az a 34(38?) millió...
Én a Hősök utcában laktam két évig, rendszeresen kanyarodtam be az említett helyen. Az az igazság, hogy a Bajcsy-Zsilinszky utca egyirányítása óta csak két úton lehet feljutni a Templom térre. Az egyik a József Attila utca, a másik meg a Hősök. A másik ok a Marczibányi utca lehet, ugyanis a Hősök utca a közepetájt kettéválik, a Marcibányin felfele, a Hősökön lefele lehet jönni.
Hogy miért a Templom térre vezető utakat aszfaltozták le? Jó kérdés, bár szerintem Solymáron nehéz olyan utat találni, amelyikre ne férne rá.
Dacára a 30-as táblának, nehezen hiszem, hogy Csobánkán mindenki 30 km/h-val közlekedne. Úgyhogy az útminőség különbségei és a sebességhatárok között szerintem nem kellene összefüggést keresni.
Más: Ami igazán balesetveszélyes Solymáron, az az Opel-kereskedés előtti kanyar. Ott miért kellett megengedni, hogy felfelé is lehessen közelekedni? Aki hátulról jön, Budapest felől, pont beleszáguld a bekanyarodásra váróba. (Tudom, hogy sebességkorlátozás van érvényben, de a sebességmérők kihelyezése óta tudjuk, hogy ez mennyit ér. Főként csúszós utakon.)
És még egy az útfelújításokról. A Dózsa György utat meg minek kellett újraaszfaltozni? Vagy ha már... kaptunk rá támogatást. Azért azt az aszfaltot "véletlenül" :) máshol is ki lehetett volna borítani a betonkeverőből, ahol nagyobb szükség van rá. Hol is követelik régóta a járható betonutat?
A Magas út lakóinak van egy javaslatom. Most, hogy 550 ezerre nőtt telkenként a csatornázási hozzájárulás, még mindig arra számítanak, hogy valaha lesz csatona, majd járható út? (Szép volt a Hírmondóban az a kis rövidhír, hogy amennyiben mégis meglenne a csatornázás, legyenek szívesek 15 napon belül bejelenteni a lakók az önkormányzatnak, hogy mégis miből telt nekik a csatornázásra. Természetesen az esetleges adóellenőrzés következményeit mindenki maga viseli. Magyarul: ha van sapkája, az a baj, ha nincs, akkor meg az. Hát hogyan lenne egy normális háztartásnak ennyi pénze egy csatornázásra? És ha mégis "összeszedi" ;) az ember, akkor meg jelentse fel magát, majd gyűjtsön a adóbírságra? Ez Magyarország.) Szóval, szerintem nem valószínű, hogy meglesz az a csatornázás egyhamar. Addig is sárban, jégben, hóban-fagyban, csúszkálnak az úttalan az utakon. Pedig, ha feltételezzük, hogy az út kb. 5 méter széles (szerintem sokat mondtam), és a telek utcafronti hossza mondjuk 10 méter, az házanként 50nm Viacolorral, 2000 forintos nm-árat számolva 100.000 forint lenne. Ez ugye a szemközti telek tulajdonosával megfelezhető. Még szállítással, lerakással is kb. a duplája, azaz házanként továbbra is százezer. Bármikor felszedhető (ha mégis jönne a csatorna), és visszarakható sérülés nélkül. Drága házak vannak, szerintem erre is futná. Mindezt nem a lakók ellen mondom, hanem alternatív megoldásként az önkormányzat tétlenségére. Tudom, hogy nem a lakók dolga az úthálózat fejlesztése, de magad uram, ha szolgád nincs! Sőt, ha már itt tartunk, és mégis összejön a csatornázás, aszfaltozás helyett az önkormányzat akár ki is fizethetné az ottlakóknak a Viacolort és lerakási költségét. Addig meg önszorgalomból mindenki tudna így segíteni magán.