csupán annyi a köze a gázadásnak az elektronikához mint nekem a levegőhöz!rátaposol a gázpedálra elindul a folyamat:beszívott levegő mennyiség mérő/map senzor/beszívott levegő hőmérséklet jeladó,vízhőfok jeladó-lamdaszonda... minden infó beszalad az agyába és az vezérli az egészet!hát csak ennyi !!!
ilyen gondom nincs,nem tudom lehet e köze a villamosságnak a gázadáshoz,csak akkor csinálja ha odalépek gyorsításkor,később ha már pörög rendesen megint jó,érdekes.
közel 20-éves szakmai tapasztalattal kemény menet volt,szombat este sokat szenvedtem vele!ha van ismerősnek feli + ér 1 próbát,2 csavar 10 perc és kiderül.reggel nekem még azt produkálta,hogy indítás után 1-2 durranás volt a szívócsonkba.egyenletlen alapjárat,néha le is állt
gyújtótrafót cseréltem fél éve,pontosabban a szerelő mert a háza előtt leállt,gondoltam ha már ott vagyok rádugja komputerre oszt kész,majd később közli velem,hogy 18000 a trafó,mondom neki az kizárt mert ilyen drága alkatrész nincs a skodában :-).Félig meddig ismerős ezért kifizettem mert erősködött,hogy gyári és ennyibe kerül.ha megint az a baja, megetetem vele az biztos.
a felícia 1forma a favorit zavar + minden boltost.a kis vezérmű keréknél van eltérés belső átmérőben vmi 2 mm.honap +írom melyik méret a jó ugyanis bontok szét egy mocit és + mérem
hasonló mutatványt produkál az enyém is/97-es 50 kw-os feli/ jó magam is szerelő vagyok és karosszériás,de nem gyengén + viccelt... wag -com szerint főtengely holtpont jeladó hibát pirított,de köze sem volt hozzá cseréltem 2 db-ot is.hoztam bontott autót hozzá,pillagószelep pozició jeladó-számítógép -légtömegmérő...már keztem elfogyni az ötletekből,kizárásos alapon kidobtam a gyertyáit a gyujtástrafóval komplett!hiba kitörölve és csoda történt már nem rángat mint az állat! gyujtótrafó csere + oldja
Szaktanácsot kérnék:2000,03havi 1.3benzin felicián szeretnék vezérműláncot cserélni.A kérdés ezeknél a kocsiknál csak azt kell figyelembe venni hogy 97előtti ill. utáni a kocsi ?Vagy motorkód alapján kell rendelni az alkatrészt. Ha igen az érdekes mert nekem 6szám 1 betű 7szám a motorkód .A boltosnak meg fogalma sincs mit rendeljen!!! Válaszokat előre is köszi! Joe
Ezt az alapból ilyen dolgot nem értem......2 évig nem rángatott.....nem motortartó bak,
ha kicsit nyomom a gázt jó de ha gyorsíttok olyan mintha néha nem kapna anyagot vagy nem lenne gyújtás,elég rendesen rángat....néha akkorát,hogy ha innál vezetés közben koccana a fogad az üdítős üveg száján.
Tegnap úgy jöttem 150 km-et hogy vagy kicsit nyomtam a gázt vagy padlón,a kettő között nem tetszik neki.
Sziasztok!Csatlakozva néhány előttem szólóhoz,Mukibának üzenném,hogy ezen az oldalon eddig nem volt szokás leszólni a másikat,és mindenki próbált segítséget nyújtani lehetőségéhez mérten.Akinek volt MÁS típusú autója is,az sem nagyzolt vele,hanem a SKODA FELÍCIA érdemeit próbálta megnevezni.Mert senki ne tagadja,hogy ennek a kis autónak igenis vannak érdemei!Az enyém Nyíregyházáról Tatára hazahozott félholtan is!Csak azt kell tudni,hogy a kocsit gondozni is kell !Gondoskodás nélkül Más típus is lehet megbízhatatlan.
Lényeg: köszönettel tartozunk azoknak akiknek ezt az oldalt köszönhetjük,és remélem még sokáig kapunk sok jó tippet egymástól hogy a kedvencünk rendben működjön!
meg tudná valaki mondani ,hogy 1.3 as központi injektoros feliciánál mit és hol kellene kipucolnom még,hogy fényt derítsek a gyorsításkor való rángatásra ?
levegőszűrőt,üzemanyagszűrőt,gyertyákat cseréltem,csatikat,kábeleket,elosztófedelet stb. kipucoltam.
Azt folytószelepet mondogatják,hogy tisztítani kell de pontosan hol szedjem szét ?
A légszűrő alatt ,szemben velem ha az autó elejénél állok, függőlegesen van valami fedél négy csavarral,ott mi lakozik ?
Meg mondtak valami gömböt is a motortérben amit ki lehet pucolni,na azt én nem találom.
A 97'-ben nem volt pótféklámpa gyárilag, a 98'-asban jelent meg
Motortér burkolat viszont van gyárilag alul-elől a kerszttartó és a motor között, lemezből
Ez a 70°C dolog lehet a termosztát lehet a jeladó de akár a műszer hibája(ez utóbbi nem jellemző)
A légtömegmérőt és a csatlakozóját is meg kell tisztítani. Az előbbit féktisztítóval az utóbbit akár WD-40-el
Gázzal hidegen minden kocsi rángat-fullad, elvileg nem is kellene tudni átkapcsolni üzemi hőmérséklet alatt benzinről! Az új szettek automatikusak, és nem is engedik... :D
Igen ezért jó ez az autó, mert szinte bárki "legozhat" vele!
Üdv én úgy oldottam meg hogy bevittem a kupakot egy vízvezeték szerelési boltba. Kértem a vájatba beleillő gumi tömítést és így megoldottam kb 10forintbol :)
Hétvégén kicsit foglalkoztam az autóval, kiépítettem a riasztót. Biztosan nem gyári beszerelés volt. A Kp zár sem. A riasztó egysége a bal oldalon volt a műszerfal burkolat mögött, csak úgy feltéve... Mindenhol szigetelőszalagos kötések. De legalább forrasztott. Egyedüli megszakítási pont az indítómotor volt. Amatőrök ellen jó, de azok meg úgysem akarnak feliciát lopni...
Tettem be egy kp zár vezérlőt. Ez a funkció megmaradt.
Könnyebb volt ezt kiszerelni mint egy gyárit, azt lehet inkább meghagytam volna, de ennek így nem láttam értelmét.
Még három kérdés:
Lehet, hogy 97-es autóban nem volt gyárilag harmadik féklámpa? Még a kábelezése is utólagos...
Volt-e ezekben az autókban motortér burkolat alul? A 99-es ben van, de ugye az már a másik elejű. Jó lenne ebbe is tenni mert koszos a motortér nagyon...
A hőfok jeladó nem akar igazán a 70-es fölé menni. Másfél óra utazás után sem. A termosztáton látszik, hogy új(abb) de mindig is gond volt a termosztátokkal. Lehet-e esetleg jeladó hiba (szokott az elromlani ?), vagy termosztát lesz?
Egyébként a másik felicia (99-es, MPI, 50kW, kombi, zöld) is csinálja azt a hibajelenséget, amire mások is panaszkodnak, hogy hidegen pár száz méterig torpan, nincs benne erő.
Én odáig jutottam vele, hogy hibakódolt olvasunk, oxigén szenzor és holtpont jeladó hibát írt. Töröltük, kiváncsi vagyok vissza jön-e.
Ennél az autónál még az is lehet, hogy az LPG miatt íródnak be a hibakódok.( LPG-vel hidegen nagyon nem stabil az alapjárat.)
Nekem is volt diesel autóm (Octavia kombi 1.9TDI) de azt kell hogy mondjam, a feliciával jobban érzem magam. Olcsó hozzá az alkatrész, én is hozzá merek nyúlni, és gázzal hozza a 19-20 ft/km költséget, pont mint a diesel....
Ki lehet ez a lecsúszott "Újgazdag"? Aki megvesz egy feliciát az AUDI! után! aztán csodálkozik hogy elromlik?
Húúú az a hasonlat hogy "Volt már nekem ebbe az országba egyedüliként olyan audim amit még a nagybecsü szak szerviz is csak nézett ,hogy ilyet is gyártottak az benzines volt a 80 -as években."
Igen én is találkoztam ilyen emberrel akit megetettek egy ráragasztott "AUDI QUATTRO" matricával. A szervízben meg kiderült hogy sima elsőkerék hajtású és soha nem volt négykerekes. DE a fickó teleszájja ujságolta hogy neki milyes "speciális" autója van:-)
MUKIBÁ
Az hogy ezen a fórumon megpróbálunk egymásnak segíteni nem jelenti hogy ez a autó sz@r inkább sokan vagyunk és használódnak el a dolgok. Valamint azt is meg kellen érteni "34év"
után hogy a szerelők nagyrésze csak lehúzza az olcsóbb autók tulajdonosait. Mert egyszerűbb egy egész egységet egy drága autón szinte tiszta kézzel kicserélni mint ezen keresni a hibát! Tehát a dolog adja magát! Mindenki megpróbál informálódni, hogy mi a hiba és ha tudja megszünteti saját maga mert mindíg az a biztos amit az ember saját maga csinál!
Pénteken kicseréltük a gyertyákat, az üzletben 1 pólusos Bosch-okat adtak hozzá, 3 pólusos briskek voltak eddig benne. Utána kipucoltuk a folytószelepet és VAG-al újra lett kalibrálva, majd levettem a légtömegmérőről a csatlakozót, ami nagyon oxidált volt, szinte teljesen zöldek voltak az érintkezők. Sajnos nem volt otthon kontakt spray-em, így csak csavarhúzóval megvakartam őket. Úgy rémlik, hogy előtte VAG-on keresztül figyeltem a beszívott levegő sűrűséget és ugrált az érték, a tisztítás után pedig nem.
Egyelőre (remélem így is marad) nem tapasztaltam, hogy hidegen bolondozott volna. Tegnap mentünk vele úgy 100km-t és meglepően jól ment, mintha sokkal simábban menne, a gázpedál is könnyebben megy, jobban reagál, alacsony fordulaton is sokkal jobban húz, indulni is mintha jobban indulna, lehet, hogy hülyeség, de visszaváltásnál is mintha annyira nem fékezne és nem rángat.
Olyan kérdésem lenne még, hogy a kormányom eléggé nehezen megy, pl álló helyzetben két kézzel is nehéz eltekerni, menet közben már viszonylag könnyű. Sajnos nem próbáltam más feliciában, de nem hiszem, hogy ennyire nehezen kéne mennie. Favoritot próbáltam, abban álló helyzetben könnyebben ment, mint az enyémben, de menet közben nehezebb volt tekerni a kormányt. A csapok nemrég voltak cserélve. Sajnos nem nagyon értek hozzá, zsírozni vagy ki kéne pucolni ott valamit?
A másik pedig, hogy nem tudom, hogy más felicián is, de a váltómnak elég nagy holtjátéka van jobbra-balra és mintha esős, párás időben könnyebben venné a sebességet. Nagyapám Fabia és Favoritján sincs ekkora holtjáték.