Az ültető széken én azt értem amin a fúrószár meg ül és tudod oldani, vagy toldani, csak a zigu-nak italozás közben öltető széket írtam. Képzelem ahogy törte a fejét rajta :) most meg ez a mokány, írja hogy gondolkoztak rajta.(sértés/nem sértés/dicséret) hi hi. Bocsi zigu jót nevettem jól van na :I
Jaj nehogy sértődés legyen a "parasztgyerek"-ből csak nézem a sok menagert a környezetemben és hát ő hozzájuk képest: Vili? Pl: output/input menager = portás
Megkeresed a honlapot, a keresőben lévő címet kijelölöd, megnyomod a control és a c billentyűt. Ezután belekattintod a kurzort a fórumhozzászólásos felületre és ha jól nyomtad a kontrol és v billentyűt akkor beilleszted a hozzászólásba a linket http://www.videkilany.hu/ mint én. Ha nem jól nyomtad akkor az általam beillesztett linken gyakorolhatod a nyomást is és a fúrást is :)
A csövekről annyit hogy a te hajtóműved csomót kötne a csöveimre ezért nem szívesen adnék meg paramétereket, de ha visszaemléxel H3x nek írt mai 5526 os válaszomra, a lényeget beírtam oda amit tarts szem előtt ! Mégpedig azt hogy legyenek arányban az erőviszonyok. Tehát ha 1/2" a fúrószárad akkor ne akard 10Kw os motorral hajtani és ne akarj 100 méteres lyukat fúrni 200 as átmérővel.
A te hajtóművedhez legalább 2" os és lehetőleg vastagfalú fúrószár illenék esztergált trapézmenetes toldópárokkal de talán valami szabvány gyári cucc még jobb lenne.
Ebből a Tonny1 ből még a végén lesz valaki úgy tűnik! Ez nekem egy kakasba fáj de nagy öröm hogy Neked tartozom vele!
Én már tegnap megdícsértem Laci honlapját (amikor még nem is tudtam hogy ennyire közel áll hozzád,de ezt csak azért írom mert egyszer valakinek én voltam a nép ) és az ott található információk csak megerősítik mindazt amit mondassz. Nincs semmi "okoskodás", nem "fényezi" magát egyszerűen közli az infoormációkat úgy hogy azok tények és eszembe sem jut kételkedni egyetlen szavában sem. A munka közben készült képek magukért beszélnek. Sok szakmabeli példát vehetne róla.
A csövekkel kapcsolatban Zigunak annyit hogy amiért árulják az kb a fuvardíja annak amiért elvinnék az újat a boltból az esztergályoshoz majd onnan ha elkészült haza.
Esetleg az esztergályos borravalója még meglenne, de az esztergálás már nem.
Jó fórumozást én most megyek vissza az elektronokat idegesíteni.
Amit kérsz nem tudom hogy kell csinálnom, tudod én csak egy egyszerű autószerelő vagyok.
De kezdem sejteni a dolgokat, tehát menj fel a vaterára és nézd meg a 203mm-es védőcsőrakatra feltett kérdéseket, és ott megtalálod magad.
Amúgy nem váaszolnál a fúrócsöveidre feltett kérdéseimre, vagy mégis megsértődtél tán? Nagyon érdekelne a dolog mert pont ennél a résznél tartok most a beszerzésnél.
Szia ziqu kolléga! Küldök Neked egy képet egy jó szivatyúról,lehet jó lenne a gépedhez . Szeretném megkérdezni amit Te ültető széknek nevezel azt Te mire használod? Üdv: NT
Helo Ziqu! www.screw water pump.com A szivatyú képe túl nagy ezért nem tudom elküldeni,feltétlenül nézdd meg a neten/spirálszivatyú!/br> A képet megnéztem Te a fúrószármegvezetőt nevezed ültetőszéknek?<br> Én 1 zollos fúrószárakat használok mindkét oldalon felhegesztett tömöranyagból<br> esztergált sima zollos menettel semmi gondom vele.Különben is egy trapéz menetes<br> toldatot horrorisztikus áron esztergálnak így nem tartom fontosnak.<br> Üdv :NT
Azok a bizonyos 203 mm. átm. acél köpenycsövek tőlem származnak, amelyeket a Papp László Úr most árul. Újonan vitte el tőlem, - és elmondása alapján, csak 1 alkalommal használta, mert általában nincs rá igény a beépitendő csőátmérőt illetően, hogy ilyen nagy köpenycsövet vigyen le. Amúgy a Laci, 1 nagyon megbizható és izig - vérig rendes úriember, valamint jó szakember is, ismerem jól, garanciát vállalok szavaiért. Azok 1 prima csövek, nagyon megérik az árukat. További szép estét ! Jószerencsét ! Freddy 4.
Előre köszönöm! Természetesen ha be tudod szkennelni mindenképpen nagy segítség, mert a csőbe hegesztve tök mindegy, hogy maga a menet 5/4 vagy 6/4"-ra készült eredetileg, a hegesztéshez a csatlakozó átmérőt akkor a csőhöz igazítjuk!
Én szivesen adok nektek kölcsön, vagy akár megvételre is 1 ilyen Goszt szabv. Ziff - 50 tipusú apa és anyás menetű rúdvégkapcsolópárt, amelyről beszéltünk a telefonon, akár holnap délelőtt is, vagy később 1 egyeztetett időpontban bármikor. Üdv. Freddy 4.
Látom most beszélgetős kedvedben vagy, elárulnád nekünk esetleg a te általad használt csövek átmérőjét, és falvastagságát és anyagát? És hogy mennyiért szerezted be szálját?
Az a baj hogy a 6/4 nél már méretlépés van, ha coll menetben gondolkodunk mert ugye csak ilyen kész karmantyút tudsz venni. Magyarul ha rávágod a csőre a menetet alig marad "hús" ami tartson és szerintem el fog törni. Ha van ingyen eszterga akkor inkább csatlakozó párok és ráhegeszteni a csővégekre. Amúgy a trapézmenetet ajánlanám.
Van rajzom méretekkel az kupos anyáról és csavarról beméretezve,Csak 5/4-es csőhöz készült. Ha betudom szkennelni és érdekel +próbálom elküldeni.Erről 1 jó esztergályos már tud dolgozni. Üdv:vizeslaci
Ez így igaz sőt még most is. Ugyan van trükkje a dolognak nem is kevés mert az esztergályos sem értette egyből hogy miért kell a gyári kész karmantyút befognia a tokmányba, de a végére rájött. Mellesleg a húzott karmantyúnak való cső arányosított ára drágább a vaskereskedésben mint a kész karmantyú egy jobb szerelvénynagykerben. Ha visszaemléxel az volt a lényeg hogy legyenek arányban az egész szerkezetben az erőviszonyok úgy hogy a leggyengébb pont mindig felül legyen. Ha törik akkor fent törik :) Ilyen kiscserkésznek mint én vagyok hobbizni felesleges vagyont érő fúrószárba pénzt ölni. Ezzel is elkészül csak kicsit lassabban.