Én még mindig gondolkoznék azon a bekötési pont erősítésen. Az alváz BORZALMASAN erős, minden máshoz képest. Szerintem.
Ha mindent megerősítesz, akkor szerintem egy ilyen helyzetben nem az lesz, hogy elgörbül az alváz, hanem kiugrik a nyomból a kerék - esetleg lefordul róla a gumi. De szerintem így az alvázat képtelenség megrogyasztani.
Nekem az egyik kerekem defektes, így minden indulást fújatással kezdek, de ez heti 1 alkalom.
Meg a bicajokat nyomjuk állandóan. Azt kb. 4-5 mp-ig lehet nyomni. Na egyszer félrefordultam, a szelepsapkáért, mire visszafordultam 9 bár lett a cangában. Figyelni kell. :-)))
Úgy tűnik lezárhatom a helyreállítás szappanoperát, sikerült olyan állapotba hozni a kocsit, amivel még nem vagyok teljesen elégedett, de csak pár finom részletet kell helyretenni. Az egész sztoriban az bosszant leginkább, hogy fél autót átszereltem, de nem lett jobb a kocsi mint korábban, az elakadás előtt volt, mert akkor is olyan állapotban volt, hogy onnét nehéz előrelépni. Gyakorlatilag olyan alkatrészeket kellett kicserélni, amelyek korábban cserélve voltak, illetve olyan módosítások mentek tönkre, amik egy éven belül készültek el, még csak amortizáció enyhe szele sem simogatta végig ezeket az alkatrészeket.
Nemrég ott hagytam abba, hogy elkészült az új lengőkar, rögzítés helyre került az alvázon, nem mondom, hogy űrkorszaki megoldás, de nem láttam értelmét annak, hogy nekiálljak egy új koncepció kidolgozásának, szerintem a lengőkarok eddig jól teljesítettek, a G szemes felfüggesztés is jó, gyakorlatilag az egész szem elhajolt, akkora sokkot kapott, de maga a gömbfej belső része nem sérült, vagyis ha rendesen foglalkozom vele (zsírzom idönként) ez egy örök darab. A lengőkar csöve erősebb lett, valamilyen nemtomilyen ötvözet, ebből készítik a bukócsöveket terepraliban, elég vastag az anyag. Az alváz rögzítésén sokat agyaltam, de szerintem ez így jó, nézegette, a többit, igen komoly erőhatások érték már a kocsit, nem fogom erősítem, ha legközelebb megint valami történik, inkább hajoljon le, de az alváz ne sérüljön.
Korábban kicseréltem a hátsó kardán Hardy tárcsa nélkülire, gyakorlatilag a V8-as disco vagy range kardán került bele, tökéletes megoldás, ha emelve van az autó, akkor a Hardy folyamatosan feszül, terepen meg szakad. Széria változatnál sokat kibír, ha jó minőségűt szerez be az ember.
Mentés közben amikor kiszakadt a híd a kardántengely is megsérült, pontosan a persely szétszakadt. Anikóéktól kaptam egy bontott tengelyt arra az időre amíg bejön az új, az jó volt arra, hogy ide-oda mozgassam az autót, viszont bizonyos tempónál a kasztni elkezdett vibrálni (ekkor kaptam a lecseszést a híd spaniferes rögzítéses futamomért :). Elsőként arra gondoltam, hogy a spaniffer ad némi rugalmasságot a hídnak, így a kardán elfordulása okozhat egy kis vibrációt. Miután elkészült a futóművem keserűen tapasztaltam, hogy még mindig remeg, talán egy kicsit enyhébben mint korábban.
Az első gondolatom az volt, hogy ki kell takarítani a kerekeket, elképzelhető, hogy sár maradt a felniben, az tud csodákat művelni. Nekiestem gőzborotvával, kitakarítottam a felfüggesztés minden pontját, de a vibrálás nem szűnt meg. Mi ilyenkor az ember első gondolata? A bontott kardán nincs kicentírozva, bár nagyon furcsák voltak a vibrációk, a kasztni egészében remegett, egy nem centrírozott kardántengely véleményem szerint nem tud ilyen rázkódást előidézni.
Közben megjött az új kardántengely, Anikóékkal megbeszéltem, hogy elmegyek és gyorsan kicserélik nekem. A csere megtörtént, mondtam Anikónak, hogy ha most elmegyek és minden rendben nem hívom, ha viszont nem szűnik meg a vibrálás, akkor sírva fogok visszakullogni a szervizbe. Kicsit nem voltam jó formában aznap, a kialvatlanság hatására a kis ingerek is felerősödnek, mindegy.
Kipróbáltam a kocsit, találtam egy útszakaszt, nem volt senki a környéken, igen hepehupás volt, nagy gödrökkel. Kihúzattam a kocsit, kb. 100 km/h-ig, nem mondom, hogy mindig a földön volt mind a négy kerék, de a próba miatt muszáj időnként belehúzni. Mielőtt felelőtlenséggel vádoltok, a környéken nem volt élő organizmus, még a fák is ki voltak száradva, maximum nekem lehetett volna bajom, de hozzá kell tennem, hogy nagyon jó életbiztosításom, igen jól fizet a családnak, továbbá be volt kötve a biztonsági övem, időnként komolyabb tempóba is kell mennem terepen, jó párszor kerültem ellenséges közegbe, ahonnan igen nagy sebességgel szoktam eltávolodni, így nagyjából sejtem a kocsim határait :)
Száz szónak is egy a vége, a vibrálás nem érződött, boldogan visszamentem, elbúcsúztam az egész brigádról, és elindultam hazafele.
Kiértem a repülőtér elő, kb. onnan lett jó az út, nekitapostam és megint előjött a vibrálás. Ez nem okozott nekem örömet. Beszéltem Kompival, hogy nézzen már rá a kocsira, hátha akad valamilyen jó ötlete. Ma elmentem hozzá, elmentünk egy próbakörre, sima úton előjött a rázkódás, irány a műhely. Persze amíg haladtunk vissza, az egyik kerék csúnyán elkezdett sípolni.
Fölemeltük kocsit nézegettük, majd feltűnt, hogy az új kardántengelynek van egy oldalirányú kilengése ha forgatjuk a kereket, Elsőként megvizsgáltuk a tengely egyenességét, az rendbe volt, majd kivillant a hiba. A difiből menesztő tárcsa el volt hajolva. Ez egy igen ritka hiba, nagyon nehéz ezt elgörbíteni, ha a kardán leszakad, az olyan gyorsan történik, hogy nincs ideje a tárcsának elhajolni, viszont itt szépen lassan szakadt le a kardán, gyakorlatilag a tárcsa próbálta követni az irányt, nem sok sikerrel.
Kardán le, tárcsa le, Kompi egyik Range hídjából kibányásztunk egy tárcsát, kardán vissza. Korábban a törött féltengely helyére betettem egy kicsit kopottas fogazású régi tengelyt, de mivel Anikóék azt is leszállították, így gyorsan kicseréltem, beállítottuk a kerék agy csavarokat, rögzítettük őket.
Próbaút, minden nyugodt, mint egy hajó, úgy siklik a forgalomban a kocsim, az utolsó sunyin megbúvó levegőbuborék is kirázkódott a fékrendszerből, így az is harapós lett. Most egyedül az MT gumik rázzák a kocsit, de hát azt már megszoktuk, meg tűrjük.
Hogy korábban miért nem jelentkezett a vibrálás rossz úton? A kasztni össze vissza hintázott, nem volt elegendő idő a rezgés felerősödésére.
Hogy lezárjam ezt az élménybeszámolót, mindenkinek köszönöm a segítséget, Landi Car-nak a gyors anyagbeszerzést és a kölcsön kardánt, Kompinak az elsősegélyt, Gál Babának a felfüggesztés helyreállítását, és a többieknek a bíztatást. Nagyon jó kis csapat vagyunk, remélem még sokáig így fogunk egymáshoz viszonyulni.
Amit még mondtak, hogy 92.januártól változott ott elöl a dolog és valóban más cikkszámon hoz már oda ugyan ilyen szettet...... lehetséges, hogy ezért van olyan szimering ami más méretű.....
Biztos lesz még hiba amit felfedezek.... de had ámítsam már magam. :D
VKBA3421-es szettből vettem végül kettőt az SKF boltban. Ha már szerelek akkor kopó alkatrészből felemást nem cserélek.... Náluk rosszat meg silány minőséget még nem sikerült venni. 98-ig mivel ők voltak a gyári beszállítók így van is nekik minden jó minőségben is. A többi Landihoz sajnos már nincsen. De mondtam nekik, hogy a többi már nem is terepjáró így az engem nem is érdekel. :D:D:D:D
Koszonom szepen. Elmelyultem a temaban. A tesztet meg csinaltam es 1500-nal nem forog tobbet. Ezek szerint tokeletesen mukodik. Tehat tovabbra is rejtely ez a rezonancia. Nehogy valami kis remegesre gondoljatok. Szinte zizeg minden.
Hibaforrás lehet a tömítés + gumigyűrű az injektorok alatt!
Filléres tétel, ha jól tudom, csak gyárit bele!!!
Nem került gázolaj a motorolajba (megemelkedett olajszint, gázolajszagú nívópálca)?
Hat az a nyomatekkonverter az milyen parazita? Az a forditoprogramos szoveg nekem szolt? Nem egyszeru megerteni. Tulajdonkeppen fingom sincs mirol beszel. Segitenel?
Egyébként onnan is tudom, hogy nem egyforma az ökölfej szimering, hogy nekem már sikerült 1x rosszat rendelni, talán meg is van valahol a nem jó szimering. A nagyobbik.
Meg van egy pár ócska britpartos, ami "kitben" jött, mer van otthon tartalék komplett ökölfej is, de a britpartos szimeringet azt föl se teszem.
Az átviteli probléma úgy oldható meg, hogy amíg a jármű gördül, a parkolási kilincset kell tartani. Ez könnyen elérhető helyen, az autó hátsó részében van. Ha e művelet eközben Ön zajt keltene, vagy ez a módszer gyanút gerjeszt Önben, próbálkozzon az alábbiakkal: kapcsolja az autót ON állapotba a rögzítőfékkel. A bal lábát szilárdan a fékre helyezze, ne mutassa meg a járműnek, kivéve ha azt szeretné hogy a jármű elérje a lábát. A többi már gyerekjáték.
General Diagnózis Ha a jármű gördül, míg a sebességváltó Park, van egy átviteli probléma, mivel a parkolási kilincs kell tartani azt. Ez a probléma nem túl rossz kijavítani, mivel érhető el a hátsó. Ha az átviteli zajt kelt, vagy szokatlan viselkedést műszakban, vagy bármely más ok miatt gerjeszti a gyanú, akkor próbálkozzon az alábbi gyors ellenőrzés. Helyezze a jármű park a rögzítőfékkel ON, tedd a bal lábát szilárdan a fék (a járművet nem kell mutat semmit, amit nem akarsz, hogy elérje), majd rev a motort, miközben nézi a Tach. A tach nem haladhatja meg a 2000 ford. Ha igen, akkor itt az ideje gondolkodni egy új átviteli. Ha van a zaj, hagyja abba ... is ideje, hogy vesz egy új átviteli vagy forgatónyomaték átalakító! Ne csináld ezt a tesztet több mint néhány másodperc. Azonnal engedd ki a készüléket, és alapjáraton a járművet egy ideig hagyja, hogy a sebességváltó hideg (vagy körbevezet fényben terhelés a néhány perc.) Túlzott vizsgálat, mint ez rontja az átvitel akkor is, ha még nem rendelkezik a probléma! (Ezt meg lehet tenni minden fokozatban).
Jo volt:). Hamar vegeztunk, csak egy helyszin volt. Setakocsikazas, krisz mondta hogy ne paraztassam oket mert nem szeretik. Ugyhogy laza volt a menet. Ha kell legkozelebb szoljatok . Szivesen megyek;)