Vedd ki a slusszkulcsot. Várj 10 másodpercet, majd kösd le a negatív sarut. Várj megint, aztán kösd vissza.
Ezután, az SRS lámpa kialszik 6 másodperccel a gyújtásra kapcsolás után, ha az ellenőrzés rendben volt. Az eltárolt DTC ettől még ott marad a vezérlőben. Ha ezt a már nem aktuális bejegyzést is el akarod tüntetni, - kitörölni csak a diagnosztikai csatlakozón keresztül lehet egy erre alkalmas eszközzel, vagy azzal a hagyományos módszerrel, amit írtál, csak egy 10 kohmos ellenállással helyettesítve a gyári rövidzár kábelt. Buktató lehet még a 4másodpercen belüli műveleti idő betartása.
Sikerült kicserélnem az elvágott kormányomat viszont közben (légzsák nélkül) ráadtam a gyújtást így (gondolom) bejegyzésre került egy hibakód és most világít az SRS lámpa. A szerviz könyv szerint egy "Szerviz adatközlő jelet (SCS) rövidrezáró csatlakozó ( 07PAZ-0010100)" segítségével lehet ezt a hibakódot törölni. A kérdésem az, hogy tényleg szerezni kell egy ilyen speckó csatlakozót, vagy más módon is meg lehet oldani a törlést. Azaz ez csak simán rövidre zárja a MES csatit, vagy van benne valami áramkör? Azért parázok, mert ugye a légzsákról van szó, és a manual is ezt írja: "Ne használjon áthidaló vezetéket.".
Igen, újnak a 2008-as modellt nevezem, amit nálunk 2009-től lehetett kapni - ha jól tudom. Réginek pedig az elődjét.
Én a hátsó lámpát nem cseréltem, de a lökhárítót levettem a tolatóradar szerelésekor és akkor néztem meg (2006-os modell). Fényképem nincs róla, de úgy emlékszem, hogy a lámpa alján is volt egy csavaros rögzítés, amihez másként nem lehetett hozzáférni.
A kép alján levő rögzítő elemre gondolok.
De a workshop manual is azzal kezdi a leírást (a 2005-ös modellnél), hogy "1. Szerelje le a hátsó lökhárítót."
Az én 2006-os Jazz-em is ugyanezt csinálta idén februárban. Némelyik indításkor teljesen leesett a feszültség, meg sem nyikkant, utána pedig magához tért és kifogástalanul indított.
Nem találtam ennek semmilyen külső okát, végül kicseréltem az akkut. Azóta a jelenség egyszer sem fordult elő.
Azt gyanítom, hogy az akkuban belül keletkezhetett valamilyen kontakthiba (pl. eltört, elengedett valamelyik átkötés és hol érintkezik, hol nem).
Ha ez így van, akkor viszont nemcsak az a veszély áll fenn, hogy nem tudsz vele elindulni, hanem menet közben a bizonytalan érintkezés miatt keletkezhetnek olyan feszültséglökések is, amiktől az elekronika tönkremehet. Ez pedig sokba kerülhet.
az imént sikerült megrepesztenem a jobb hátsó lámpabúrát. Kérdésem, hogy cserélt-e már valaki ilyet, mennyire bonyolult a művelet, és hogy milyen árkategóriában gondolkozzak ..
Ma beugrott egí kavics (kb. üveggolyó méretű) a szélvédőnkbe. DIRRR..... Tett bele kis lukacskát +megrepedt5cm.-t. Mire hazaértünk továbbrepedt. Csere lesz a vége. Olyan kemény , hogy a kobaltos fúrómmal sem tudtam megfúrni a repedések végeit. Ha valaki tud "akciós" ajánlatokat azt szivesen fogadom.
Egyenlőre ott tartok, hogy gőzöm nincs hogy mi csinálta a problémát. Az akksi sarut levettem megtisztítottam, az aksin töltöttem, bár alapból sem tűnt rossznak a töltöttsége, mert megmérve (igaz hogy terheletlenül) 12,65 V-ot mértem. Én úgy tudom, hogy egy döglődő akkumlátornak, nem csak az áram leadási képessége, hanem a feszültsége is leesik. Jelenleg a beírásom óta nem produkálta az indítási furcsaságot, úgyhogy bizakodok. Csak az a félelmem, hogy valahol olyan helyen adja fel végképp, ahol esélyem se lesz a beindítására.
Eladósorba került a 2008/4 1.4 LS sötétszürke Jazzem. 110e km. most kapott új fékeket, minden szervíz elvégezve rajta, első tulaj vagyok. a hátulján kisebb horpadás van, igeny eseten javitva adom át. Képek kérésre. pinter.robika(kukac)gmail.com IÁ: 2M vagy esetleg banki hivatalos (nem közjegyzői) hitelátvállalással