Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Lekopogom semmi baja. Majd olajcserét csinálok rajta már lassan, na meg 6. hóban megy műszakira, remélem semmi komoly baja nem lesz. De hát mi baja is lehetne, hisz ez egy Kappa :)
Az elején úgy kezdődött hogy semit nem vettem észre teljesítményben, csak hibaüzenet volt. De mikor nagyobb gázt adtam akkor el is tűnt. Későbbiekben már csak kis gyengeséget éreztem, majd a végső stádium mikor már néha-néha torpant is. És ezt kb. a gázpedál út felénél. Akkor én is a légtömegmérőre gyanakodtam, de egy csere darabbal is hasonló volt. Végül amit tudtam megvizsgáltam. És a fojtószelep pozíció szenzornál találtam a hibát. Ennek a szenzornak a bosch adatlap szerint a 2-es és 3-as láb között zárt állapotban 710Ω az ellenállása és teljesen nyitott álapotra pedig eléri a 1,38 KΩ-ot. Na most mikor kézzel szépen nyitottam a pillnagószelepet akkor ez az érték vele együtt szépen növekedett, majd körülbelül a fél gázpedál helyzetnél felugrott 4Ω majd 2,3Ω stb stb. Vagyis azon a szakaszon már gondolom megkopott. Na és mivel a maximum érték fölött volt ezért nem is csodálom hogy szerencsétlen azt hitte hogy már a padlólemezt is kitaposom. Lehetett még mérni az 1-es és 2-es láb között is és itt 2kΩ +/- 20% volt megadva, ez az érték stimmelt. Viszont az előző nem így vettem bele új boscht ami azóta is tökéletes.
Jaj ne már! Induljunk ki a 9,6l/100km normából. Nem tudom milyen adat ez, de fogadjuk el 100km/h egyenletes haladási sebesség fogyasztásának.Tehát akkor 1 óra üzem alatt fogyasztja el az autó ezt az üzemanyagmennyiséget mialatt 100km-t tesz meg. A benzin fajsúlya legyen 0,7g/ccm (műszaki táblázatokból kinézed)Akkor az állandó 100km órás sebesség esetén 9600ccm x 0,7g = 6720g/h=6,720 kg/h a tüzelőanyag fogyasztás. A fajlagost azt sajnos nem tudod így kiszámolni, mert mérni kellett volna, hogy mekkora teljesítményt adott le a motor ezen tüzelőanyagmennyiség elfogyasztásakor. (Nyilván nem a teljes 107kW teljesítményt hanem annak csak egy töredékét.)Általánosságban nyugodtan mondhatjuk, hogy egy 100km/h-es egyenletes haladáshoz sík, jó minőségű úton 25-30kW teljesítmény elegendő.Számoljunk akkor ezzel legyen 25kW: Úgy számolod, hogy a m x t /t x P kg/h fogyasztás értéket elosztod a leadott teljesítmény és az idő szorzatával.6,720kg/h/(1hx25kW)=0,2688 és akkor kg/kWh ban jön ki. Ennyi kb.
Ez mind szép és jó, de ahogy elnézem az irónia nem érződött...
Leríom konkrétabban, hogy átlásd: a gond az, hogy végeztek egy összehasonlítást egy 838 A1.000-s motoron benzin illetve LPG üzemben. Lemérték a teljesítményét, a nyomatékváltozásokat, a nyomásváltozásokat, stb.
Ezt mind a két üzemeben megtették, azonban a tüzelőanyagfogasztást csak LPG üzemben hajtották végre.
Namármost engem pont ez érdekelne, hogy mekkora lehet a különbség a két érték között. Tudom jól, hogy 10-30% közötti eredmény várható, és igazad van, ki lehet számolni ezen az úton, amit levezettél.
DE, ez nem mérési adat. Ezért gondoltam megkérdezem a forumban, hátha van valaki, akinél nemrég mérték ezeket az eredméyneket és lenne olyan kedves publikussá tenni számomra!
Józan paraszti ésszel: ha 90km/h-ra meg van a gyári adat ami pl. 10L akkor akkor benzin fajsúlyát ha kikeressük akkor kiderül hogy mennyit eszik kg/h-al számolva nem?
Ha 90km-t megy a kocsi 1 óra alatt és 100km-en eszik 10L-t, akkor a többit kitudod számolni ugye?
Szeretnék kérni tőletek egy kis segítséget: szükségem lenne egy Lancia Kappa 2.0 20V (107 kW) modell 838 A1.000-s motorral szerelt jármű fogyasztási adataira! Természetesen annak már utánajártam, hogy kb 9.6-ot eszik százon (legalábbis gyári adatként ennyi volt megadva).
Azonban engem a fajlagos tüzelőanyag fogyasztás illetve az órára vetített kg fogyasztás érdekelne! Tehát g/kWh és kg/h.
Az ok: végzős hallgató vagyok, aki most készül megvédeni a szakdolgozatát! Ebben a szakdogában a fentebb említett motoron végeztek próbapadon méréseket, de sajnos a tüzelőanyagfogyasztás mérése kimaradt...
Ha valakinek vannak ilyen adatai az nagyon sokat tudna rajtam segíteni és hálám egy életen át elkísérné!
Jó kérdés mire felfigyeltem rá, akkor már mindig jelentkezett azon a fordulaton, de csak 5-ikben ha jól rémlik... Már régen volt nem minden maradt meg emlékezetben.
"bizonyos helyzetekben eléggé hülye értékeket adott" - ezt csak műszeres mérésnél mutatta vagy a menet közbeni tapasztalat alapján is hol volt-hol nem? Ez is inkább elerőtlenedés vagy csak megtorpanás volt s jellemzően egy adott ford. szám környékén? Üdv!
Hello, A légtömegmérővel az a torpanás minden esetben jelentkezett az általad említett fordulat körül, vagy csak alkalmanként? Tegnap épp nem jelentkezett a probléma, akkor sem amikor meleg motor mellett gyorsítottam több fokozatban is. Nem volt semmi feltűnő a motor viselkedésében a korábbiakhoz képest, sem hibaüzit nem írt. A légtömegmérővel kapcsolatos írásokra viszont már régebben is felfigyeltem, mert gyorsításnál mintha 3000 után egy picit visszavenne a dinamizmusból, aztán pár száz rpm-el feljebb meg mintha megsarkantyúznák azokat a turini lovakat... De ez régebben is így volt. Viszont a hozzászólások főleg a dízelekre vonatkoztak, így én inkább a V.I.S szabályozás sajátságának gondoltam a tünetet. Az fontos lehet, h amit 1800 körül tapasztaltam nagyjából egyenletes tempónál (vagyis kb 50-60-as tempó 4-ben) a forgalom ritmusát tartva az hirtelen elerőtlenedés volt, a korábbi tapasztalat 3000 fölött ehhez képest meg mintha csak "várna" picit aztán rendesen meglódul. Üdv!
Egy szép eredeti fl utáni műszerfal. A sebváltógomb megoldása már 97 őszén megváltozott erre a fajtára. Ekkor váltotta le a korábbi rudazatos váltóműködtetést a bowdenes és emiatt megváltozott meg a kulissza is. Itt jól látszik a Blau RNS2 navi is.
A kormány új formájának megítélése ízlés kérdése. A korábbi kormányon egyedi megoldás volt a 2 darab apró kürtgomb ami miatt a kormány bőrözése is egyedi megoldású volt. A fl előtti kormány légzsák formája összhangban volt az utaslégzsákon lévő mintával. Ezt fl után elhagyták és ezt a sima, egyszerű vonalú kormányt vezették be amenyek a teljes közepe kürtként funkcionál. Mindenesetre egyszerűbb ezt újrabőröztetni.
Pld a Brembo fék miatt meg kellett változtatni a gyári 16-os könnyűfém felnik formáját a benzines turbo-n és a V6-on. Mivel a korábbi felni alá egyszerűen nem fért be a féknyereg. Ekkor jött a homorú 16-os felni helyett a domború 16-os felni...:-))
Jaj még 1000-és egy apró dolog van. Pld a műszerfalon a fényerőszabályzó tekerentyű melletti piktogramm háttérvilágításának megoldása megváltozott. Na, hogy ebben mi volt a ráció....:-))