Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64280

Üdv Urak!

 

 

Mattiasrex83:  örülök, hogy a srácaim megoldották a gondodat. Még nem beszéltem velük.

 

Probody:

 

"Biztos valami francia síparacsomban húzta meg magát :-)  "

 

Sajnos, nem. De bár úgy lett volna :-) Öt hétre ki voltam vonva a forgalomból egy elég rendes generáljavítás miatt.

 

 

Üdv mindenkinek.

Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64279

Lekopogom semmi baja. Majd olajcserét csinálok rajta már lassan, na meg 6. hóban megy műszakira, remélem semmi komoly baja nem lesz. De hát mi baja is lehetne, hisz ez egy Kappa :)

Előzmény: JAMIE222 (64278)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64278

Egyenlőre áll, mást hajtok.Talán az idén összeáll műszakilag, ha minden jól megy, elbontani-eladni nem akarnám.Tiéd funkcionál?

Előzmény: Harcsa_R. (64274)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64277

Ebben egyetértek....

Előzmény: sutto (64276)
sutto Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64276

Ez az amit szerintem magától soha senki nem mért, főleg nem ezzel a motorral, mert ebből elég kevés van...

Előzmény: JAMIE222 (64273)
vojszk Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64275

Igen, köszönöm, erről lenne szó!

Előzmény: JAMIE222 (64273)
Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64274

Mi a helyzet a géppel? 

Előzmény: JAMIE222 (64273)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64273

Megfeledkeztek arról, hogy az olvtársnak mért adatra lenne szüksége (azt feltételezem, hogy így a diplomamunka írása tájékán számolni már tud)....

Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64272

Az elején úgy kezdődött hogy semit nem vettem észre teljesítményben, csak hibaüzenet volt. De mikor nagyobb gázt adtam akkor el is tűnt. Későbbiekben már csak kis gyengeséget éreztem, majd a végső stádium mikor már néha-néha torpant is. És ezt kb. a gázpedál út felénél. Akkor én is a légtömegmérőre gyanakodtam, de egy csere darabbal is hasonló volt. Végül amit tudtam megvizsgáltam. És a fojtószelep pozíció szenzornál találtam a hibát. Ennek a szenzornak a bosch adatlap szerint a 2-es és 3-as láb között zárt állapotban 710Ω az ellenállása és teljesen nyitott álapotra pedig eléri a 1,38 KΩ-ot. Na most mikor kézzel szépen nyitottam a pillnagószelepet akkor ez az érték vele együtt szépen növekedett, majd körülbelül a fél gázpedál helyzetnél felugrott 4Ω majd 2,3Ω stb stb. Vagyis azon a szakaszon már gondolom megkopott. Na és mivel a maximum érték fölött volt ezért nem is csodálom hogy szerencsétlen azt hitte hogy már a padlólemezt is kitaposom. Lehetett még mérni az 1-es és 2-es láb között is és itt 2kΩ +/- 20% volt megadva, ez az érték stimmelt. Viszont az előző nem így vettem bele új boscht ami azóta is tökéletes.

Előzmény: V.I.S Major (64260)
Ambassador Kappa Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64271

Nincs több kérdésem! :)

Eddig is ámultam a hozzáértéseden, ami a Kappa-téma velejéig hatol, de hát ez tényleg kész! :)

Előzmény: granturismo (64269)
sutto Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64270

Tied a diploma GT:-)))

Előzmény: granturismo (64269)
granturismo Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64269

Jaj ne már!
Induljunk ki a 9,6l/100km normából. Nem tudom milyen adat ez, de fogadjuk el 100km/h egyenletes haladási sebesség fogyasztásának.Tehát akkor 1 óra üzem alatt fogyasztja el az autó ezt az üzemanyagmennyiséget mialatt 100km-t tesz meg.
A benzin fajsúlya legyen 0,7g/ccm (műszaki táblázatokból kinézed)Akkor az állandó 100km órás sebesség esetén 9600ccm x 0,7g = 6720g/h=6,720 kg/h a tüzelőanyag fogyasztás.
A fajlagost azt sajnos nem tudod így kiszámolni, mert mérni kellett volna, hogy mekkora teljesítményt adott le a motor ezen tüzelőanyagmennyiség elfogyasztásakor. (Nyilván nem a teljes 107kW teljesítményt hanem annak csak egy töredékét.)Általánosságban nyugodtan mondhatjuk, hogy egy 100km/h-es egyenletes haladáshoz sík, jó minőségű úton 25-30kW teljesítmény elegendő.Számoljunk akkor ezzel legyen 25kW:
Úgy számolod, hogy a m x t /t x P kg/h fogyasztás értéket elosztod a leadott teljesítmény és az idő szorzatával.6,720kg/h/(1hx25kW)=0,2688 és akkor kg/kWh ban jön ki.
Ennyi kb.

Előzmény: vojszk (64266)
vojszk Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64268

Ez mind szép és jó, de ahogy elnézem az irónia nem érződött...

Leríom konkrétabban, hogy átlásd: a gond az, hogy végeztek egy összehasonlítást egy 838 A1.000-s motoron benzin illetve LPG üzemben. Lemérték a teljesítményét, a nyomatékváltozásokat, a nyomásváltozásokat, stb. 

Ezt mind a két üzemeben megtették, azonban a tüzelőanyagfogasztást csak LPG üzemben hajtották végre. 

Namármost engem pont ez érdekelne, hogy mekkora lehet a különbség a két érték között. Tudom jól, hogy 10-30% közötti eredmény várható, és igazad van, ki lehet számolni ezen az úton, amit levezettél.

DE, ez nem mérési adat. Ezért gondoltam megkérdezem a forumban, hátha van valaki, akinél nemrég mérték ezeket az eredméyneket és lenne olyan kedves publikussá tenni számomra!

 

Előzmény: sutto (64267)
sutto Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64267

Józan paraszti ésszel:  ha 90km/h-ra meg van a gyári adat ami pl. 10L akkor akkor benzin fajsúlyát ha kikeressük akkor kiderül hogy mennyit eszik kg/h-al számolva nem?

Ha 90km-t megy a kocsi 1 óra alatt és 100km-en eszik 10L-t,  akkor a többit kitudod számolni ugye?

A benzin fajsúlya pedig: http://www.vilaglex.hu/Fizika/Html/Fajsuly.htm vagy http://www.greenplus.hu/tesztek/kti.PDF

Előzmény: vojszk (64266)
vojszk Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64266

Sajnos ez a tudás nincs bírtokomban, de ha te elmondod hogyan kell, akkor nagyot léptünk előre! :)

Előzmény: sutto (64265)
sutto Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64265

Mi lenne ha a diplomáért átszámolnád? :-))

Előzmény: vojszk (64264)
vojszk Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64264

Köszi!

De sajnos itt is csak literben adja meg a fogyasztást...

Egyébként statisztikára nézve egész jó kis oldal :)

Előzmény: Alfás Theo (64263)
Alfás Theo Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64263
Előzmény: vojszk (64262)
vojszk Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64262

Sziasztok Kappások!

 

Szeretnék kérni tőletek egy kis segítséget: szükségem lenne egy Lancia Kappa 2.0 20V (107 kW) modell 838 A1.000-s motorral szerelt jármű fogyasztási adataira! Természetesen annak már utánajártam, hogy kb 9.6-ot eszik százon (legalábbis gyári adatként ennyi volt megadva).

Azonban engem a fajlagos tüzelőanyag fogyasztás illetve az órára vetített kg fogyasztás érdekelne! Tehát g/kWh és kg/h.

Az ok: végzős hallgató vagyok, aki most készül megvédeni a szakdolgozatát! Ebben a szakdogában a fentebb említett motoron végeztek próbapadon méréseket, de sajnos a tüzelőanyagfogyasztás mérése kimaradt... 

Ha valakinek vannak ilyen adatai az nagyon sokat tudna rajtam segíteni és hálám egy életen át elkísérné!

Előre is köszönöm!

sutto Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64261

Jó kérdés mire felfigyeltem rá, akkor már mindig jelentkezett azon a fordulaton, de csak 5-ikben ha jól rémlik... Már régen volt nem minden maradt meg emlékezetben. 

Előzmény: V.I.S Major (64259)
V.I.S Major Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64260

"bizonyos helyzetekben eléggé hülye értékeket adott" - ezt csak műszeres mérésnél mutatta vagy a menet közbeni tapasztalat alapján is hol volt-hol nem? Ez is inkább elerőtlenedés vagy csak megtorpanás volt s jellemzően egy adott ford. szám környékén? Üdv!

Előzmény: Harcsa_R. (64243)
V.I.S Major Creative Commons License 2013.01.24 0 0 64259

Hello,
A légtömegmérővel az a torpanás minden esetben jelentkezett az általad említett fordulat körül, vagy csak alkalmanként? Tegnap épp nem jelentkezett a probléma, akkor sem amikor meleg motor mellett gyorsítottam több fokozatban is. Nem volt semmi feltűnő a  motor viselkedésében a korábbiakhoz képest, sem hibaüzit nem írt. A légtömegmérővel kapcsolatos írásokra viszont már régebben is felfigyeltem, mert gyorsításnál mintha 3000 után egy picit visszavenne a dinamizmusból, aztán pár száz rpm-el feljebb meg mintha megsarkantyúznák azokat a turini lovakat... De ez régebben is így volt. Viszont a hozzászólások főleg a dízelekre vonatkoztak, így én inkább a V.I.S szabályozás sajátságának gondoltam a tünetet. Az fontos lehet, h amit 1800 körül tapasztaltam nagyjából egyenletes tempónál (vagyis kb 50-60-as tempó 4-ben) a forgalom ritmusát tartva az hirtelen elerőtlenedés volt, a korábbi tapasztalat 3000 fölött ehhez képest meg mintha csak "várna" picit aztán rendesen meglódul.
Üdv!


Előzmény: sutto (64242)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64258

thx

Előzmény: granturismo (64244)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64257

A motorokat naggyából vágtam.

A külsőn nem lehet nagy különbségeket észre venni. Belsőben van választék...

Kösszi

Előzmény: Alfás Theo (64228)
granturismo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64256

 

Egy szép eredeti fl utáni műszerfal. A sebváltógomb megoldása már 97 őszén megváltozott erre a fajtára. Ekkor váltotta le a korábbi rudazatos váltóműködtetést a bowdenes és emiatt megváltozott meg a kulissza is. Itt jól látszik a Blau RNS2 navi is.

A kormány új formájának megítélése ízlés kérdése. A korábbi kormányon egyedi megoldás volt a 2 darab apró kürtgomb ami miatt a kormány bőrözése is egyedi megoldású volt. A fl előtti kormány légzsák formája összhangban volt az utaslégzsákon lévő mintával. Ezt fl után elhagyták és ezt a sima, egyszerű vonalú kormányt vezették be amenyek a teljes közepe kürtként funkcionál. Mindenesetre egyszerűbb ezt újrabőröztetni.

granturismo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64255

És a járulékos dolgok.

 

Pld a Brembo fék miatt meg kellett változtatni a gyári 16-os könnyűfém felnik formáját a benzines turbo-n és a V6-on. Mivel a korábbi felni alá egyszerűen nem fért be a féknyereg. Ekkor jött a homorú 16-os felni helyett a domború 16-os felni...:-)) 

Előzmény: granturismo (64254)
granturismo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64254

Bizony nemcsak a forma hanem maga a napellenző is más. A fl előtti műbőr, fl utáni flockolt megoldású.

Előzmény: Harcsa_R. (64249)
sutto Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64253

Ott most van egy komplet 2.4 benzines tempomattal...  m,eg egy coupe is eladó:-)

Előzmény: granturismo (64251)
granturismo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64252

Jaj még 1000-és egy apró dolog van. Pld a műszerfalon a fényerőszabályzó tekerentyű melletti piktogramm háttérvilágításának megoldása megváltozott. Na, hogy ebben mi volt a ráció....:-))

Előzmény: Harcsa_R. (64249)
granturismo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64251

2007 óta vadásztam a tempomat kart.... Németországból jön.

Előzmény: KappaTD (64246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!