jogos a kérdés! az se biztos hogy levegősődik! fel kéne tenni gépre és az majd kiderül. az közös nyomócsöves, vagyis a hengerfejbe megy végig az olaj. elviekbe szerintem nem is levegősödhet( csak ha kifogy az olaj) egész más a szitu a td5 nél és a 200-300 tdi nél.
Ez aztán a frappáns gondolkodás.. Ha automata akkor már nem is rezeg annyira a motor ? Arról a tárcsáról semmi nincs meghajtva ami az automatán van a kézin meg nincs . Akkor miért is ?
Talán azért mert az automatával ritkábban lehet hirtelen terhelni a motort. ergó nem is fékeződik annyira , ezért az ékszíjtárcsa örök életű lenne. Akkor meg minek rakjuk bele, hiszen drága. Rakjuk a kézi váltósba és szopassuk őket a drága alkatrészárral. Szép. Egyébként nem csereszabatos ? mert akkor gondolom mindenki lecseréli...
Figyu, a D1-hez "drag link" és "track rod" néven fut a dolog. Az egyik elöl, a másik ugye hátul van. Az elsőt hajtja a kormánymű, a másik a 2 kereket köti össze.
a td5 nél nyomás van a tank és a motor közt. 200-300 tdi nél meg a motoron van a szivattyú. az útóbiaknál fordulhatna elő levegősődés. a td5 nél szivárgásnak kéne lennie. (ja és a szivattyú nem az adagolóval van össze épitve) ez külön elemet képez ami a hajtást a vezérműtengelyről kapja.
A Td5-nél a tankban van egy kétlépcsős tápszivattyú, ami a nyomástartó szeleptől függően 3 vagy 4 bar nyomáson tartja az injektorhoz érkező üzemanyag nyomását.
Fentiekből következik, hogy a tank és a motor közt is ez a nyomás ébred a csövekben.
Meglazítod a szíjat és megpróbálod kézzel megmozgatni.A vulkanizálás szokta elengedni, és el tud mozdulni a külső fele a belsőhöz képest.Teljesen elfordulni nem tud, mert van három stücök,három ovális furatban ami megakadályozza ebben.
A diesel discónál van a tankban tápszivattyú? Mert ami dieselt eddig láttam, jellemzően az adagolóval volt egybeépítve a tápszivattyú. Ez pedig azt jelenti, hogy a tanktól az adagológ menő cső nincs nyomás alatt.
De amikor az XM-em szivatott állandő leállással, levegősödéssel akkor lehúztam a csövet az adagolóról és kompresszorral visszanyomattam levegőt a lezárt tankba. És láss csodát, kiderült, hogy volt a szívóágon egy pici repedés.
Ja és nem 6 bar-ral kell megnyomni elég fél bar is. csak arra kell ügyelni, hogy a végén a tanksapkán kell kiengedni a túlnyomást, mert különben a szívócsonkon kinyom pár liter gázolajat.