Ha esetleg Sassnitz felé mennél Scandlines-szal. Parkolóba beállsz, a nagy épület alsó szintjén Scandlines irodába bemész, kitöltöd a regisztrációs lapot (szokott magyar is lenni - rendszámok, rakomány, súly, ref. szám, stb, de egyértelmű), kapsz egy jegyet meg egy zsetont. Sorompónál bedobod a zsetont, hajónál beállsz a sorodba. A hajóról elég élesen kell lefordulni, leszálláskor figyelj nehogy magaddal vidd a hajó belsejét ;)
Láncot vigyél.és próbáld rá a parkolóban hogy tuti legyen.tavaly rossz láncot kaptam,mega lánc helyett normált,szerencsére nem kellett hazsnálnom,de 2011 decemberben mountblancnál felraktam mikor lefele jöttem a hegyről,szivás felrakni :)Svédbe tilos láncolni,de az odafelé vezető úton jól jöhet :)
Svéd: Rostock-Trelleborg gondolom. Rostocknál amikor kimész pályáról, ne jobbra kikötőbe hanem egyenesen menj a kútra és ott vegyél eurovignettát. Ha 3 napnál többet vagy kint 1 hetest vegyél, olcsóbb. Kikötőbe tábla után simán betalálsz, ott leparkolsz és bemész "nagyépületbe". Szerintem Scandlines-szel mész, de ugyanaz: refszámmal kitöltöd bejelentkezést, hajóindulást nem kell. Majd ha hamarabb érsz oda megkérdi elmész-e a korábbival ha felférsz rá.
Scandlines: kapsz egy nagy jegyet (benne müakártya "kabinkulcs") ezzel ehetsz hajón, egy ugyanakkora nagyvonalkódost (ezt adod oda a hajón írányítónak), egy kis nyomtatottat ami kedvezmény a hajón lévő shopba és kapsz egy papírt amin a sor van (mondja is hanyas "spur"-ba állj)
TT-Lines: majdnem ugyanez, csak a kabinjegyet és a kajajegyet a hajón az információnál kapod
Ezután bemész jobboldalt ahol a "zöld kamion" világít, max a jegyedet kell mutasd és mehetsz (néha nem is kell megállni). Bemész körforgóba és vagy balra előre a TT-hez vagy balra vissza a Scandihoz fordulsz. Scandin van net, igaz lassú.
Fontos:Mindig van magyar a kikötőbe vagy a hajón (Áchim, rudi, stark,...)
3 indulás van 8h, 14h és 22h (ez kb, mert van 7,45ös hajó) van hogy csak 1 társaság hajója megy mindegy hogy melyikre van jegyed azzal visznek.
A hajón annyit eszel amennyit akarsz, de kaját ne dobj ki! Mostmár csak 1 adagot kapsz és ha megetted visszamehetsz repetáért. Inni tölthetsz magadnak újra, ha az ebédlőbe maradsz. 2szer van etetés.
Úgy menj, hogy ne kelljen emelkedőn állnod (várd meg míg lesz helyed), próbálj minnél nagyobb ívet venni (kevesebb a centizés a szűk "folyósókon")
már megoldva, de 4 honap anyagát nem akarom kidobni:D
Svédbe kell mennem, olvasom a forumot, van valami amire oda kell figyelni?? Arra nem voltam még soha igy fehér ho előttem. Pedig ugy ráizgultam egy franciára, no de ez van, ezt kell szeretni,
köszike, de ez már tárgytalan, de azért ezt felirom, ki tudja mikor lesz jo, minden szart felirok ezért is kavargok néha melyik kockás füzetbe van benne az info ami kell, lehet gépre kellene programoznom egy kis oracle-ba. Mondjuk időm talán lesz
Incsiklandozó helyre megyek:D életembe nem jártam arra. Meg kellett néznem a Primo-ba ilyen ország van e benne:D
vagy 21 Ft általába mindenhol ennyi +10000 Ft ilyen mozgo meg a minimálbér:D
valahogy nem tudok rájönni hogy mi után kapom a fizetésem, még az egyik honapba se jöttem rá, de nem merek szolni, mert számitásaim szerint eddig mindig többet kaptam:D Nehogy már levonják utolag:D
Én meg hétfőn indulok ugyhogy dokinak már jeleztem hogy ma visszairom magamat, és egyedül megint, ergo a magam szájize szerint kavarhatok europa utjain és nem kell alkalmazkodnom senkihez se.
Bár ezek az inditások és befejezések olyan kapkodonak tünnek, valami rendszert kellene bevinni ebbe, mert ez nekem idő és bosszuságot okoz. Idáig mindig megszivtam, vagy átfagytam, vagy éppen kapkodni kellett és mindig elhagytam valamit a kocsiba, vagy otthonhagytam:D
Valaki nem tudja hogy az osztrák boxot hogyan kell élesiteni?? uj a kocsi és még ilyet nem láttam, azt tudom hogy fogom a kütyüt és becamogok a kutra és unlimitedre állitom az uj rendszámmal, no de hol?? ha átlépek hegyeshalomnál onnantol már autopálya és az első kut pár kilométerre van ha jol emlékszem shell, vagy itt is kockáztassak mint multkor a német autopályán?? igaz ott csak 5 km volt, de sehol nem találltam tollcollectet
Elég baromságnak tartom ezt a mentalitást, ha felmegyek az autopályára és az első kutnál potolom egyszerüen ez miér nem jo?? Logikátlan. Igaz nekem kényelmesebb lenne, meg gondolom több kollégának:D
Egyes helyeken nagyon tul tudják bonyolitani, anno olaszba pl a lerakodást:D Nem mindegy hogy állok be?? a lényeg ott legyen a kocsi a kijelőlt helyen, örülök hogy oda tudom tenni, nem akarom én ciffrázni:D
Szlovént már tudom, francia ugye adott, meg az olaszt is tudom:D
mondjuk a szlovák csehet se tudom, mentségemre ilyet még nem láttam
A tehergépjárművek adatrögzítő lapjaira vonatkozó szabályok megsértése esetén alkalmazandó szankcióknak igazodniuk kell a jogsértés súlyához – mondta ki az Európai Bíróság csütörtökön, egy magyar ügyben hozott ítéletében.
Az alapügy előtörténete, hogy a Vám- és Pénzügyőrség járőrei egy magyar tehergépjárművet közúti ellenőrzés céljából megállítottak az ártándi magyar-román határátkelőhelynél, és 15 átadott menetíró korong közül egyet nem találtak megfelelően kitöltöttnek, mivel azon nem tüntették fel a kilométer-számláló nap végi állását. E hiányosság miatt a tehergépjármű vezetőjét 100.000 forintos bírsággal sújtották. A sofőr a bírságot kiszabó határozatot bírósági úton támadta meg, különösen arra hivatkozva, hogy a korongról hiányzó információt a fuvarlevélen utólag is ellenőrizhető módon feltüntette. A jogvitát tárgyaló Hajdú-Bihar Megyei Bíróság megállapította, hogy a bírság kiszabására egy uniós rendelet alapján került sor, amely viszont előírja, hogy az alkalmazandó szankciónak arányosnak kell lennie. A magyar testület ezért azzal a kérdéssel fordult az Európai Bírósághoz, hogy az arányosság elvével összhangban van-e az a korabeli magyar szabályrendszer, amely az adatrögzítő lapok használatára vonatkozó valamennyi előírás megsértése esetére azonos összegű bírság kiszabását írja elő, nem igazítva a büntetés mértékét a jogsértés súlyához. Jóllehet a kifogásolt kormányrendelet időközben már hatályát veszítette, az azt felváltó szabályozás pedig már differenciál a kiszabandó szankciók terén, az új szabályokat ebben a jogvitában még nem lehet alkalmazni. Luxembourgban kihirdetett ítéletében az Európai Bíróság úgy vélte, hogy” az uniós szabályozással elérni kívánt célokhoz képest aránytalan az adatrögzítő lapok használatával kapcsolatos szabályok bármely megsértése tekintetében az átalányösszegű bírság alkalmazása anélkül, hogy az említett bírság összegét a jogsértés súlya alapján differenciálnák”. A vitatott magyar szankciórendszer tehát ellentétes az uniós joggal.
Nemirok akkor multkor amit irtál az átlag azokat tanuloval értetted ? Mert igy azé kicsit más. Kérdés gondolom a tanuloiddal szoktál talizni imigy amugy ők egyedűl az első honapokban mennyi km-t csavarnak? Meg frencs-sájzba:) hogy jön össze a fizu mert nem árulják el meg azt hittem ott nincs norma legalábbis igy reklámozzák?