Egyetértek. Azonban fontosnak tartottam leírni, hogy mindenki tudja, mit képes a henger bálázó.
A zizegők lakát azóta vagy 5-szőr megküldtem a nagy tárcsával. Fél óránként, ahogy javasoltam elméletileg. Ha még mindig ragaszkodnak az ingatlanhoz, tűzeskedni fogok.
Üdv!Ezen a résen nem szívhat levegőt?Ami nekem van a D-4kb traktoron azon nincs ilyen rés.A kis DUTRA traktoromon pedig nem is volt ilyen szűrő.Véleményem szerint,ha kézzel emeled,azért jön itt az olaj mert hirtelen menöveli a nyomást a dugattyú,és itt nyomja ki az olajat.
Igen, ott fent azon a kis résen, de csak ha kézzel felemeltük a karokat gyorsan.
És előkerült a gyári színe is, mikor levakartam az olajat mindenhonnan. Ezek szerint ez az eladás előtti fényezésen kívül mást nem kapott. Azt meg kár volt... :(
Nagyon jó! Nekem ezek a melós videók a kedvenceim. Sokkal jobban bejönnek, mint egy szépre dukkózott gép. Hát én már egy ilyen földtúrós alkat vagyok.
Ügyesek vagytok. Szerintem a leglétezhetetlenebb szerkezet a kis bálázó, mint a kecske, a legkevésbé szokta azt csinálni amit az ember szeretne. T1-ben nem bírta eldolgozni a szalmát, vékonyabb rend kellett volna neki?Mindig előjön, hogy kellene egy kis kocka bálázó is, mert a jelenlegi kazánomba, nem fér bele a henger bálám. Azonban állni a táblában és csesztetni állandóan, arra nem vágyom.
Fekete hír is van, ha már bálázás. Dagidutrás adott nekem tavaly egy címet, Szentendrén 2 nagy Dutrát árultak. Már eladták, mire odaértem. A tulajt múlt szerdán bekapta a henger bálázó és órákig tekerte, amíg rátaláltak. Volt már ilyen Tökölön is. A hentest megkóstolta a Hesston, ő túlélte, a fél testét szaggatta le.
Ha már elhalálozás. Tegnap megkerestem Gyuri bácsit Maroslelén. Kb 5 éve rendszerességgel nyüstöltem adja el a nagyon lepukkant nagy Dutráját, ami 20 éve állt az udvarában, vagonnyi alkatrésszel. No a bácsi meghalt, s semmi sem volt már az udvarban. Múlt évben az örökösök kipucolták, valószínűleg rézelejéékkel.
Van egy déli haverom, annak a dumája, ha meghalok egyből gyere, mert akkor ezek mindent kipucolnak az udvarból.
Érdekes, hogy egész nap mászóban báláztam kb. 30 fok melegben és viszonylag magas fordulaton egyszer sem forrt fel a víz. Viszont T2-ben szántva ez elég gyakran előfordul. Szerintetek miért? Remélem a héten befejezzük a bálázást és végre szétszedhetjük a masinát, hogy megkapja a jól megérdemelt ráncfelvarrást.
Üdv!Ha már szét szeded,akkor a kiegyenlítő szelepet is nézd meg mert az is tud ilyen dolgot produkálni.A kézzel történő vonólap emeléssel pedig óvatosan,mert ha nem jól van beállítva és a kar előre tolt helyzetben van akkor képes a vezérlő tolattyút elgörbíteni,sőt el is törni.
A nemrég vásárolt 28-asomon nem jó a hidraulika, semmit nem csinál.
Egy hidraulika szerelésen túl vagyunk, de még mindig semmit nem reagál a kar mozdítására a hiddraulika. Le volt törve a pótkocsi billentésre szolgáló csap füle és az a kis henger pedig bele volt szorulva. Ezt sikerült kiütni a hidraulika tömb leszerelése után. Ekkor kiderült az is, hogy IFA szivattyú van benne. Forgásirányt ellenőriztük, az stimmel. Viszont a szimmering meg volt keményedve, és a pereme ki volt fordulva. A szimmeringet, a gumigyűrűket és az alumínium alátéteket cseréltük (utóbbit rézre).
A hengert összekötöttük egy új szeggel a kis pálcához a rugóval együtt.
Összeszerelés utáni tünetek: A szivattyú bekapcsol, mert reccsen egy picit kapcsoláskor. A kar mozdítására semmit nem reagál az emelő szerkezet, csupán ha leengedett állásban van, akkor a csupasz emelőkarokat szépen lassan visszaemeli. De ez már a lakatok felakasztására meg is szűnt. Emelni nem emel, meg sem mozdul. Viszont, ha kézzel felemeljük a karokat, azokat megtartja. Felemeléskor viszont az olajat a mágnesszűrő tetején kinyomja. Most az átváltó csap nekem körbe fordul, mert csak egy fület hegesztettünk a pálca végére, így nem funkcionál az eredeti határoló pöcök. A kihelyezett munkahenger csatlakozását ledugóztuk, az ottani hidraulika csövön sem éreztünk nyomásváltozást a csap elfordításakor. Az olaj a hidraulika tartályában maradt. Az olaj a mágnesszűrőnél sem jelentkezett, csak a kézi gyors felemelés hatására nyomta ki ott az olajat. Mi lehet a baj?
Tippem:
- hidraulika szivattyú nem nyom semmit?
- a hengeres csappal lehet még mindig valami gond?
- rögtön kinyomta a szimmeringet a szivattyú? - de akkor az olajnak le kellett volna távoznia a hajtásházba...
Ez egy jó kérdés! A forgalmiban gyártási évként 1983 szerepel ami ugye lehetetlen. Magyarországon elöször 2007-ben vették nyilvántartásba ami szintén lehetetlen. Új alvázszámot kapott a tlt hajtás mellé beütve a száma: 281234. Motorszámként a motor kód van megadva tehát DT213c. Az előző tulaj szerint 1983-ig tudták vissza keresni a traktor életét ezért szerepel ez a szám gyártási évként.