Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Az igaz, hogy aratás idején máskor is nyomott árak vannak, kihasználva a tárolási gondokat.
Az a biztos, hogy most is a termelő fogja a rövidebbet húzni, mint mindig. Sönki ki nem tudja számolni előre, mibe fog kerülni a földek újbóli beművelése, a vetőmag ára és a vegyszerök árai a következő termelési ciklusban. Lösznek majd nagy beműveletlen területök is.
Na tegnap az oleoval kifúvattam a hozott "árpaszemetet" elég jól sikerült 1m3 ibc tele lett meg még 2-300liter, a birkuciknak nem kell vennem abrakot. Ideiglenesen csináltam állványt rajta állítható rés-tölcsér, a gyerek lapátolt utána meg behordta, én meg a levegőfelelős voltam.
Én is bent ülök ,erő sehol ! Ma igen kevésre futotta kis egyelés ,40 liter viz a szomszéd fájára ,a másik 40 csak esetleg estefelé ha az erőm vissza térne . 4 gyenge talicska föld kiásása ,és kész vagyok egyenlőre .
Nékünk meg viharos erejű szél jutott s éppen nedves beton . No mondjuk nem is sok minden van amit locsolni kell . De ennek is van elönye , nincs a kertben sokminden . Kapálni is alig kell s majd a termés begyüjtésével sem kell bajlódni . Aztán meg majd a zöldséges pultnál adakozhatok , ha enni akarok .
Én mint orr motor fán skodás . Annyit tudok a 110 couperol ,hogy 1.1 és motor volt benne 52 lovacskával . A 100 as sorozat pedig csak 1000 motorral volt szerelve . Persze a váltó is más volt a két típusban . De volt egy mások próbálkozása a skodának ami egyáltalán nem is került a sorozatgyártásig ,de pár darab tesztre készült a Skoda 110 super sport
a motor szintén az 1.1 es volt de már egy teljesen új köntös .
Itt sem volt eső tegnap, igaz a teló riasztott 2x a közeledben vihar mondtam is neki hallom a fülem még jó. Tegnap reggel behoztam a maradék lucernaszénát 1kocsi lett máskor erről a területről 3-4 na legalább letakarítottam. Be sem raktam a kocsiról etetek. Most jöttem be már izzadok pedig csak a paradicsomot kötöztem kacsoltam, a paradicsom uborka tök részen meg esik az eső,de nem Péter Bátyó hanem Pista bátyó kuldte a piros gombbal.
Ezek nagyon ott voltak a emberek vágy listáján . Jól néztek ki s tényleg a szegény ember Porscheja volt . Persze csak átvitt értelemben szegény , mert a KGST belül csak ezt lehetett megfizetni .
Egy Magyarországi sikertelen probálkozás eredménye még a 90 es évekből . Vagyis 1990 Ben egy épületszobrász agyából pattant ki ez a Trabira épült üvegszálas szerkezet , neki nem sikerült előre jutás . 94 ben a BNV kiállításon csatlakozott Pápa Imre eme projektbe , s ö a fiát 127 motort sajtolta a trabi váltóhoz . S a sorozat gyártást is megkezdték 94 ben . 100 egynehány darab készült el s mostanra már csak 15 van még . S a neve alma cabrió lett ( volt ).