A Korona szálló falában nem nagyon lehet városfal, illetve maximum az alapegyrésze a vársofalra támaszkodik. Ha meg nézed a térképeket, akkor a városfal a mai telekhatáron áll. De itt a nem lógott ki az ott álló házból. A korona meg mellé épült.
(Még nem teljesen ébren, de már itthon. :-) ) A szakirodalom (= új városfalas könyv) szerint a mai Korona szálló falában van egy darab eredeti városfal. És ami engem meglepett: az erre a faldarabra, pontosabban a Kscekeméti kapura emlékeztető tűzfaldísz még a háború előtt készült, 1928-ban már emléktáblát avattak itt.
Az 5-ös busz végállomása 1931-ben került a Hadapród utca - Hidegkúti út sarkától (Új Szent János kórház) a Pasaréti út - Hadapród utca sarkához.
A Hadapród utca - Hidegkúti út sarkán lévő végállomásig 1929-től közlekedett az 5-ös autóbuszjárat, nem mellesleg a képen látható Mávag N2 típusú autóbuszok is 1929-ben álltak forgalomba.
tehát a felvétel 1929-1931 közötti, bár szerintem a fotós az új végállomást örökíthette meg ezzel a felvétellel, így szerintem 1929 a helyes évszám.
Szerintem ez a két épület ma is áll, az egyik a Pasaréti térnél, az autóbusz végállomás mögött, a másik (közelebbi) pedig felújítva egy ingatlanos cég székháza.
A mikor az 1941 előtti, mert még a baloldalon jártak a buszok. 5-ös busz, lehet, hogy valóban a Hadapród utca-Pasaréti tér, bár ott mintha nem lennének ekkora házak.
Elképzelhető, de nem erről beszélek, ami ezen látható, ez nyilvánvalóan nem eredeti. Hanem az ettől jobbra és erre merőleges falon lévő várfalról (vagy persze annak „emlékeztetőjéről).
Úgy tudom, az csak dekoráció volt, emlékeztetőül arra, hogy ott volt (a Kecskeméti utca torkolatánál) az egykori városkapu. A képen látható szórakozóhelynek is Városkapu volt a neve.