Mit gondlsz? Ha elektromos a hiba kapcsolatban állhat e a motor gyorsitáskori megdőlésével? Esetleg "természetes" rezgéssel? Lehet csak lekell húzni a kábeleket a csatikat meg kontaktsprével lefujni és visszadugni...
Szia! Az a fekete műanyag az injektor és azzal együtt jön kifelül keresd a csavart az első képedet nézve pont annak a túlsó felén van a csatlakozó is . Azt nézem a képen hogy vagy nagyon erős a kartelgáz és a szűrője nem működik vagy a légszűrőddel van baj! nekem még nem vol ilyen koszos az a rész(2.kép injektor oldala) amióta nálam van soha! Pont úgy néz ki mintha légszűrő nélkül poros úton közlekednél vele!
Valóban mikor a gyertyákat cseréltem elég siralmas állapotban voltak,igaz mentek elég sokat, rárakodott fehéres anyag volt rajt.
A gyújtáselosztó fedelet kb másfél éve cseréltem,igaz én nem 15 ezret megyek egy évbe,olyan 30-35 belement,ezt sem ártana figyelembe vennem.Megpucoltam de lehet ki is cserélem,nem nagy összeg.
Köszönöm szépen a gyors választ holnap megyek az autósboltba.Még egy kérdés majdnem elfeledtem CASTROL 15W-40-es olajat ajánlottak bele szerinted beletehetem -e? Üdvözlettel Joe
Ezúton is zseretném megköszönni Hubo hathatós segítségét. Olyan problémát oldott meg fél délelőtt alatt, ami több hónapja bosszantotta az autózásomat, és itt mifelénk senki nem találta a konkrét okot. Köszi Hubo!
Próbáld meg a légtömegmérő kitisztításával orvosolni a hibát.
Nézd meg a csatlakozóját is, mert az erősen be tud oxidálódni! A légtömegmérő a szívócsonk tetején van, 2 db 15-ös torx fejű csavar fogja. Kicsavarod őket, kihúzod az érzékelőt, WD-40-el kitisztítod, óvatosan megtörlöd és vissza. A csatlakozóját is fújd be és kapargasd le az oxidációt (ha van).
Asztalos márkatársunknak is hasonló hibákat produkált az autója, tisztítás után látványos változások történtek ;)
1997.08-tól volt változtatás a vezérműlánc kisebb fogaskerekénél. A tiédbe 30mm-es kell (a régebbiekbe 32mm-es). De ha esetleg volt motorcseréd, akkor érdemes a motorszám alapján is leellenőrizi.
Lehetőleg ilyet vegyél bele, mert ez a cég készítette/készíti a gyárit:
A gyújtásnak nagyon sok köze van az ilyen "megtorpanásos" betegséghez. Igaz már jópárszor leírtam. De itt van mégegyszer. Mi is történik ha gyenge a gyújtó szikra (függetlenül attól hogy miért) először be sem akar indulni hidegen mert nem képes begyújtani az összesűrített üzemanyagot. Ha beindul egyenetlen az alapjárat! Gyorsításkor megtorpan mivel a dús keverék még intenzívebb ívet követel mint amit kap. Arról nem is beszélek hogy ha gyenge akkor az elosztónál is lehet plusz olyan veszteség hogy nem biztos hogy minden hengerhez tartozó "pecek" egyformán van elégve és egyforma a távolsága a rotortól!
Nos ezután jön az elektronika ami mit is érzékel? A lambda adja a tökéletlen égés jelét (dús keverék) a vezérlő elvesz a kevés rosszúl elégő benzinből még és csak a dadogás marad. A levegőszenzor meg azt érzékeli hogy rengeteg a levegő mert ugye padlózzuk hogy menjen és kinyitja az injektor szelepét. Kész a káosz!
Ezt egyépként azonnal lehet látni ha kivesszük a gyertyákat (na persze a gyertyahézag is produkál ilyet)A gyertyák egyformák! Hamuszűrke, hosszú út után fehér elektróda!!
Szia! Múlt héten cseréltem gyújtótrafót megadta magát mindenstől 16000.- trafó, kábelszett, elosztófedél, Ja év nem a legolcsóbb trafót vettem meg mivel az eladó srác azt mondta ez vol eddíg a leg megbízhatóbb (á:10000.- FT). Biztos azóta nagysorozatban gyártják azért lett olcsóbb:-)
audi A6 2.6 v6-ost dobtam fel gépre mert + állt kb 2 hete.hibakód:gyujtáselektronika.1:gyujtásmodul 35 ezer/nem nyert/maradt 2 lehetőség,vagy a jeladó a vezérműtengelynél/22 ezer/, vagy a gyujtótrafósor /bontva 80 ezer/szerencsém volt vele a 22 ezres jeladó volt.igazán 2001-es évjáratok-tól szűrhető ki pontosan az utolsó kábelszakadás is!
csupán annyi a köze a gázadásnak az elektronikához mint nekem a levegőhöz!rátaposol a gázpedálra elindul a folyamat:beszívott levegő mennyiség mérő/map senzor/beszívott levegő hőmérséklet jeladó,vízhőfok jeladó-lamdaszonda... minden infó beszalad az agyába és az vezérli az egészet!hát csak ennyi !!!
ilyen gondom nincs,nem tudom lehet e köze a villamosságnak a gázadáshoz,csak akkor csinálja ha odalépek gyorsításkor,később ha már pörög rendesen megint jó,érdekes.
közel 20-éves szakmai tapasztalattal kemény menet volt,szombat este sokat szenvedtem vele!ha van ismerősnek feli + ér 1 próbát,2 csavar 10 perc és kiderül.reggel nekem még azt produkálta,hogy indítás után 1-2 durranás volt a szívócsonkba.egyenletlen alapjárat,néha le is állt