Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somagabor Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47652

Bingo!

Part1: -15 fok hideg, sós lé az utakon, feltapadt hó a sárvédőben...

Part 2: Garázs, kellemes 20 fok. Ja és a hőmérsékletkülönbség (35 fok) pár perc alatt fejti ki hatását.

És igen, melegben a sós lé reakciója a vassal igen csak felerősödik.

 

Szóval sokan azt hiszik hogy a garázs télen milyen nagy okosság, főleg a fűtött. Persze az, ha nem használod az autót. :-D

 

 

Előzmény: Gergo.bgy (47649)
somagabor Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47651

Van benzines kályha is, csak az ritkább.

Tény ami tény a villanyos egyszerűbb, és jelentősen olcsóbb is.

Csak kevésbé mobil. :-)

 

 

Előzmény: t.lantos (47647)
Tade15 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47650

Ez thaliánál annyiban módosul,hogy a dieselbe kell egy vilany szervó is mert a szervó helyére megy a klíma kompresszor.

Előzmény: ata34 (47640)
Gergo.bgy Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47649

Üdv, 

Valószínű arra gondolt, h melegebb helyiségben a karosszériára tapadt sós lé, trutyi jobban kifejti áldásos tevékenységét. 

Előzmény: Anonymus23 (47648)
Anonymus23 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47648

Izé, ezt most nem értem:

Miért nyírod ki az autót ha télen fűtött garázsban telel? A hirtelen hőmérséklet változásra gondolsz? Vagy miért?

Előzmény: somagabor (47641)
t.lantos Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47647

Nekem benzines. A villanyos meg egyszerubb.

Előzmény: somagabor (47645)
t.lantos Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47646

Valaki elvihetne, hogy ne kelljen kerulgetnem.

Uvegbol van, meg veletlenul osszetorom raktarozas kozben :)

Előzmény: somagabor (47642)
somagabor Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47645

Egyébbként jók az elektromos előmelegítők is, ha van a közlben 220V.

Garázs mellé optimális kiegészítés az autó kímélése érdekében.

Előzmény: somagabor (47643)
t.lantos Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47644

Nagyon durva.

A Suzukinal

- kulon bakon lakik a kompresszor (vagy a szervoen), gond nelkul szerelheto.

- A kompresszor szijtarcsa ott figyel uresen a rendszerben, csak egy +szij kell (a rendes Hidra Julikas szervosoknal szijcsere, mert a kompresszor a szervos korbe megy)

- klimahuto be a helyere, a sima huto ele / melle

- a kabelkoteg elo van keszitve felig (akkor kell egy + kis koteg) vagy teljesen

- a hutoradiator egy olyan dobozban lakik eleve, amiben csak a levego iranyitasaert felelos csappantyuk vannak, igy ures doboz ki, tele doboz be. Ehhez ki kell venni a kesztyutartot (vagy meg azt sem, modellfuggo).

- a muszerfalban kell meg a futeskapcsolotablat cserelni nemelyik modelllnel, ahol nem kulon egyseg a klimakapcsolo

 

A Toyotanal ennyire reszletesen nem tudom, de sok Corollaba itthon ramoltak utolag a klimakat.

 

Ettol meg a vegeredmennyel egyetertek, a klima nagyon fontos es jo dolog, nekem mar a regi Swiftemben is volt, pedig iden toltotte a 12. evet.

Viszont a francia mernokok asszem tenyleg monnyanak le :)

 

Előzmény: ata34 (47640)
somagabor Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47643

Ugyan nem elektromosat, hanem diesel-t, de igen. :-)

Ennek párja nincs. Komolyan, régen az alufelni, meg a sportfutómű meg a fólia meg a nem tudom én mi számított nállam extrának, de ma. Leszarom a felnit, sportfutómű akkor se kellene a hétköznapi autóba ha ingyen adnák, de az állófűtés... na ez a világ legnagyobb királysága. (persze a klíma mellett) :-D

Előzmény: tüfekcsi (47632)
somagabor Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47642

Ez egy jó ár erre a történetre.

Most ugyan bőven jó így ahogy van, de műszaki előtt ha még meglesz megkereslek.

Azért ha jön egy komoly vevő add oda neki nyugodtan. :-)

 

 

Előzmény: t.lantos (47629)
somagabor Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47641

Már majdnem kész a garázs is, de addig is kellett valami megoldás.

A garázzsal egyébbként két probléma van.

1, ha télen retkes, havas autóval beállsz, reggel takarítasz. (főleg ha a házba van, és nem egy különálló a  kert végében) Persze azért a biztonság kedvéért én raktam középre vízelvezető csatornát. :-)

2, ha fűtött akkor kinyírod az autót 10 év alatt.

 

Amúgy a másik nem elhanyagolható probléma, hogy minden útnak két vége van. Az egyik a garázs, a másik az elég ritkán az (általában parkoló). :-D

 

 

Előzmény: mzdude (47638)
ata34 Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47640

Szia!

 

A szuzukit nem ismerem, de ezek szerint gyárilag minden benne van!

A Renaulrt Megannal a kompresszor tartóbakon van a generátor is, ha az nem stimmel akkor generátor csere is van!

És mivel bekerül a rendszerbe a kompresszor szíjtárcsa ezért ékszíjat is cserélni kell!

A motortérbe be kell rakni a klímahűtőt, ezért le kell bontani az autó elejét, és cserélni kell a hűtőventilátort!

Gyárilag a nem klímásban csak 1fokozatú ventilátor van, ezt 2fokozatúra kell cserélni!

És persze a nem klímás autóban nincs a kábelkötegen a kompresszor vezérlő kábele meg még egy pár dolog, ezért azt is át kell húzni!

Aztán jön a belső tér!

A nem klímás fűtésboxban nincs benne a hűtőradiátor, ezt is bontóban kell beszerezni, így a komplett box csere a legegyszerűbb megoldás! Ehhez a műszerfalat kompletten ki kell szedni! És persze az ajtóktól ezt nem lehet megoldani!

A Suzuki lehet mindent berakott a nem klímás autóiba de a Renault sajnos nem. :(

És legvégül azt se árt tudni hogy a motorvezérlés tudja-e a klímát!

Hát most ennyi jutott eszembe, két hét kemény szerelés és több alkatrész cserélgetése a bontóban, mert hiába azonos típus mégis a Franciák többfajta alkatrészt építettek be! Erre a bontós viccesen csak azt mondta " A Francia mérnökök ahogy reggel ébredtek úgy rakták össze az autókat ".

 

De én azt ajánlom hogy aki be akarja szereltetni az nyugodtan csinálja meg, nem fogja megbánni!

Előzmény: t.lantos (47639)
t.lantos Creative Commons License 2012.07.05 0 0 47639

atyaeg. remek tervezes.

OFF regi Swift, Ignis, WagonR, uj Swift utolagos klimasitasa kb. 2-2.5 orat vett igenybe, es a legnagyobb bontas az volt, hogy ki kellett venni a kesztyutartot.

Nemelyikbe kellett egy kiegeszito kabelkoteg, de az is konnyen radughato volt a gyari alapkotegre.

Előzmény: ata34 (47636)
mzdude Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47638

én fogat mosok amikor olvad a jég az ablakon... na ez az érzés megfizethetetlen. :-)))

 

Én ezt az eredményt egy garázzsal értem el, de tökéletesen egyetértek. :)

Előzmény: somagabor (47614)
hant90 Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47637

Írtam egy levelet, mert ez nem robogós fórum.

Előzmény: Tade15 (47623)
ata34 Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47636
Szia!

Én tavaly nyáron szereltettem utólag bontott klímát az autómba(Rensult Megane 1.4). Csak ajálani tudom, gyorsan lehűti az autót kényelmesen lehet utazni! Előtte szakadt rólunk a víz csak hajnalban indultunk mikor még nem volt hőség, most bármikor mehetünk és a dugóban ácsorgás sem gond!
A klíma 125.000ft volt, a beszerelés 80.000ft!
Viszont aki ilyesmire adja a fejét annak nem árt tudni hogy a klíma beszereléséhez kompletten szétszedik az autó elejét, kicserélik a motortérbe vezető kábelköteget, leszedik az első ajtókat és a teljes műszerfalat kiveszik!
Ha valakit érdekel tudok ajálani bontót, és beszerelő céget is!
Előzmény: ark03 (47600)
CIX688 Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47635

Szia.
Pontosan mit csináltak?
Hasonló gonddal küzdök:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=118670256&t=9027813 

Előzmény: soltibalazs (47633)
t.lantos Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47634

Ha off szamit (bar a gyartojat tulajdonolja reszben az on :)

van. DEFA lett berakva, nagy megelegedesemre hasznalom. Erdemes az utasterfutest is hozzacsapni.

 

Előzmény: tüfekcsi (47632)
soltibalazs Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47633

A motor sorozatos leállásának az oka az volt, hogy a felső holtponti jeladó megadta magát.

21ezerért orvosolták a problémát, és végre megy a gép.

 

 

tüfekcsi Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47632

A következő lenne a kérdésem. Épitett-e már be valaki elektromos előmelegitőt az autójába?  Ha igen,  milyen tipusut és hogy vált be. Még arra lennék kiváncsi, hogy lehet-e kontakt hiba ha a chek lámpa időnként ég ill. kialszik?                                                                                     Nem tapasztalok semmi változást a használat során.                                                                 Természetesen elviszem diagra, csak még időm nem volt.                                                          Köszi!

ark03 Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47631

Köszönöm a válaszokat és a véleményeket mindenkinek! A döntés nem az én kezemben van, hanem a családéban, de ahogy észrevettem, az költségek hallatán már kevésbé hajlanak a dolog felé. Mindenesetre ha mégis meggondolnák magukat, akkor DCI MÁGUS -t fogom először megkeresni.

Előzmény: somagabor (47614)
t.lantos Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47630

Fina? Mert az is rokon :)

Előzmény: Törölt nick (47581)
t.lantos Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47629

Basszus, a reakcioidom :)

Mondjuk 12e a ketto. Nem egyforma a jobbos es a balos.

Eszak pesten szoktam tanyazni, meg szentendren.

De penteken vegigmegyek az m7-en :)

 

Előzmény: somagabor (47502)
nagya2 Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47628

HAli!

Mail ment!

Üdv Nagya

Előzmény: somagabor (47627)
somagabor Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47627

Van még egy összerakva a tarsolyomban.

Valaki rendelte, de aztán mégse kellett neki. Nem te voltál az? :-D

Szóval ha érdekel írj mailt.

 

Üdv:

Gábor

 

Előzmény: nagya2 (47626)
nagya2 Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47626

Urakok!!!!!

Szükségem lenne beépítés általi külső hőmérőre!!

Ha valaki némi dijazás ellenében összedobna nekem egyet az kérem jelezze, vagy itt a topikban, vagy a publikus E-mailon.

Köszönettel:

Nagya21

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.04 0 0 47625

Szia!

 

Ezt kérdezed tőlünk, hogy jártunk e már így, vagy azért kérded, mert nálad ez a hibajelenség?

 

Én személy szerint még soha nem jártam így.

 

Szerintem elektromos "bibi" lehet:  immo, "ütközésérzékelő"(piros gomb a motortérben ha van), üzemanyagellátás (pl szivattyún a nyomsászabályzó, vagy vezetéke), bár érdekes jelenség, hogy újbóli indításra fura, hogy ismét megy a motor, maj megint leáll.

 

Diagnosztika...

Előzmény: soltibalazs (47615)
soldier32 Creative Commons License 2012.07.03 0 0 47624

Igen,most mérettem rajta benzinnyomást,egyből felkapcsolja a 3,5 bart és tartja is folyamatosan.Ugyan szállítási kapacitás nem lett mérve,de én már nem tudok elég okos lenni....MÉg hacsak nem a befecskezendő,bár nem tudom,hogy akkor is kellene e ezt csinálnia,vagy az milyen hibajelenséget generál.MErt így sem megy szépen az alapjárat,szóval érezni,hogy egy hangyányit rázkódik az autó,ez háznál kevésbé érezhető,jóval szebben jár az autó.Azért ha van valakin ek ötlete meghallgatom,de akkor két hét múlva szerintem hívlak és elugrok hozzád,hátha okosabbak leszünk...:)

Előzmény: DCI MÁGUS (47611)
Tade15 Creative Commons License 2012.07.03 0 0 47623

2 lehetőség van.

1 négy ütemű:csak scooter 4T jó bele,és lehetőleg full szintetikus.

2 két ütemü:2T kell bele,a motorolaj nem jó a benzinbe.(van kollégám aki bele öntötte.)

Az autó szerelők általában nem értenek a robogókhoz komolyabban,olyan emberhez vidd aki motor javítással foglalkozik.

Milyen tipus ez pontosan?

Előzmény: hant90 (47593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!