- kulon bakon lakik a kompresszor (vagy a szervoen), gond nelkul szerelheto.
- A kompresszor szijtarcsa ott figyel uresen a rendszerben, csak egy +szij kell (a rendes Hidra Julikas szervosoknal szijcsere, mert a kompresszor a szervos korbe megy)
- klimahuto be a helyere, a sima huto ele / melle
- a kabelkoteg elo van keszitve felig (akkor kell egy + kis koteg) vagy teljesen
- a hutoradiator egy olyan dobozban lakik eleve, amiben csak a levego iranyitasaert felelos csappantyuk vannak, igy ures doboz ki, tele doboz be. Ehhez ki kell venni a kesztyutartot (vagy meg azt sem, modellfuggo).
- a muszerfalban kell meg a futeskapcsolotablat cserelni nemelyik modelllnel, ahol nem kulon egyseg a klimakapcsolo
A Toyotanal ennyire reszletesen nem tudom, de sok Corollaba itthon ramoltak utolag a klimakat.
Ettol meg a vegeredmennyel egyetertek, a klima nagyon fontos es jo dolog, nekem mar a regi Swiftemben is volt, pedig iden toltotte a 12. evet.
Viszont a francia mernokok asszem tenyleg monnyanak le :)
Ugyan nem elektromosat, hanem diesel-t, de igen. :-)
Ennek párja nincs. Komolyan, régen az alufelni, meg a sportfutómű meg a fólia meg a nem tudom én mi számított nállam extrának, de ma. Leszarom a felnit, sportfutómű akkor se kellene a hétköznapi autóba ha ingyen adnák, de az állófűtés... na ez a világ legnagyobb királysága. (persze a klíma mellett) :-D
Már majdnem kész a garázs is, de addig is kellett valami megoldás.
A garázzsal egyébbként két probléma van.
1, ha télen retkes, havas autóval beállsz, reggel takarítasz. (főleg ha a házba van, és nem egy különálló a kert végében) Persze azért a biztonság kedvéért én raktam középre vízelvezető csatornát. :-)
2, ha fűtött akkor kinyírod az autót 10 év alatt.
Amúgy a másik nem elhanyagolható probléma, hogy minden útnak két vége van. Az egyik a garázs, a másik az elég ritkán az (általában parkoló). :-D
A szuzukit nem ismerem, de ezek szerint gyárilag minden benne van!
A Renaulrt Megannal a kompresszor tartóbakon van a generátor is, ha az nem stimmel akkor generátor csere is van!
És mivel bekerül a rendszerbe a kompresszor szíjtárcsa ezért ékszíjat is cserélni kell!
A motortérbe be kell rakni a klímahűtőt, ezért le kell bontani az autó elejét, és cserélni kell a hűtőventilátort!
Gyárilag a nem klímásban csak 1fokozatú ventilátor van, ezt 2fokozatúra kell cserélni!
És persze a nem klímás autóban nincs a kábelkötegen a kompresszor vezérlő kábele meg még egy pár dolog, ezért azt is át kell húzni!
Aztán jön a belső tér!
A nem klímás fűtésboxban nincs benne a hűtőradiátor, ezt is bontóban kell beszerezni, így a komplett box csere a legegyszerűbb megoldás! Ehhez a műszerfalat kompletten ki kell szedni! És persze az ajtóktól ezt nem lehet megoldani!
A Suzuki lehet mindent berakott a nem klímás autóiba de a Renault sajnos nem. :(
És legvégül azt se árt tudni hogy a motorvezérlés tudja-e a klímát!
Hát most ennyi jutott eszembe, két hét kemény szerelés és több alkatrész cserélgetése a bontóban, mert hiába azonos típus mégis a Franciák többfajta alkatrészt építettek be! Erre a bontós viccesen csak azt mondta " A Francia mérnökök ahogy reggel ébredtek úgy rakták össze az autókat ".
De én azt ajánlom hogy aki be akarja szereltetni az nyugodtan csinálja meg, nem fogja megbánni!
OFF regi Swift, Ignis, WagonR, uj Swift utolagos klimasitasa kb. 2-2.5 orat vett igenybe, es a legnagyobb bontas az volt, hogy ki kellett venni a kesztyutartot.
Nemelyikbe kellett egy kiegeszito kabelkoteg, de az is konnyen radughato volt a gyari alapkotegre.
Én tavaly nyáron szereltettem utólag bontott klímát az autómba(Rensult Megane 1.4). Csak ajálani tudom, gyorsan lehűti az autót kényelmesen lehet utazni! Előtte szakadt rólunk a víz csak hajnalban indultunk mikor még nem volt hőség, most bármikor mehetünk és a dugóban ácsorgás sem gond!
A klíma 125.000ft volt, a beszerelés 80.000ft!
Viszont aki ilyesmire adja a fejét annak nem árt tudni hogy a klíma beszereléséhez kompletten szétszedik az autó elejét, kicserélik a motortérbe vezető kábelköteget, leszedik az első ajtókat és a teljes műszerfalat kiveszik!
Ha valakit érdekel tudok ajálani bontót, és beszerelő céget is!
A következő lenne a kérdésem. Épitett-e már be valaki elektromos előmelegitőt az autójába? Ha igen, milyen tipusut és hogy vált be. Még arra lennék kiváncsi, hogy lehet-e kontakt hiba ha a chek lámpa időnként ég ill. kialszik? Nem tapasztalok semmi változást a használat során. Természetesen elviszem diagra, csak még időm nem volt. Köszi!
Köszönöm a válaszokat és a véleményeket mindenkinek! A döntés nem az én kezemben van, hanem a családéban, de ahogy észrevettem, az költségek hallatán már kevésbé hajlanak a dolog felé. Mindenesetre ha mégis meggondolnák magukat, akkor DCI MÁGUS-t fogom először megkeresni.
Ezt kérdezed tőlünk, hogy jártunk e már így, vagy azért kérded, mert nálad ez a hibajelenség?
Én személy szerint még soha nem jártam így.
Szerintem elektromos "bibi" lehet: immo, "ütközésérzékelő"(piros gomb a motortérben ha van), üzemanyagellátás (pl szivattyún a nyomsászabályzó, vagy vezetéke), bár érdekes jelenség, hogy újbóli indításra fura, hogy ismét megy a motor, maj megint leáll.
Igen,most mérettem rajta benzinnyomást,egyből felkapcsolja a 3,5 bart és tartja is folyamatosan.Ugyan szállítási kapacitás nem lett mérve,de én már nem tudok elég okos lenni....MÉg hacsak nem a befecskezendő,bár nem tudom,hogy akkor is kellene e ezt csinálnia,vagy az milyen hibajelenséget generál.MErt így sem megy szépen az alapjárat,szóval érezni,hogy egy hangyányit rázkódik az autó,ez háznál kevésbé érezhető,jóval szebben jár az autó.Azért ha van valakin ek ötlete meghallgatom,de akkor két hét múlva szerintem hívlak és elugrok hozzád,hátha okosabbak leszünk...:)