Pár nappal ezelőtt egy szép reggelen a 98-as Feliciám megállt alattam. Újbóli indításokra sem indult be. Pár óra múlva újra próbálkoztam és egymás után 6x is beindult. Irány a szakember, aki szintén 2 napig folyamatosan indítgatta,bemérte, tesztelte, de mindent rendben talált így elhoztam a verdát. Eddigi tapasztalataim: ha leállítás után közvetlenül ráindítok nem indul. Kis pihenő(kb.10-20 perc) után minden OK. Mit tanácsoltok? Én a bendixre gyanakszom.
Az enyémben ilyenek nincsenek, csak elszóródva búza és kukorica kerül bele időnként :) Igaz régebben találtam benne babot is, de azt még az előző tulajdonos hagyhatta benne...
A feliben ilyeneket nem igen szoktam találni, viszont néha egy-két uszó, damildarabok, ólmok, etetőkosár azért fellehető, főleg a hátso ülés alatt meg a csomagtérben az ülés tövében, esetleg a potkeréknél. A meloskocsiban építöipari szerszámok teljes garmadája van. Néha megelégelem kipakolok mindent, kitakarítom aztán egy hét mulva már megint tele van XD
Az enyém trükkös autó. kiszállás után 20mp után bezárja magát. úgyhogy a párom benne ült én meg nem szoktam zárni a sapkát, mellesleg a tartalékot is után töltöttem, és valahogy elfelejtettem bezárni.
Nem, ez véletlen volt hogy épp volt ott ennyi. A hónak jobban örültem volna, mert az öninditó a kipufogó sor alatt van és fentröl nemigen lehet ráönteni, viszont aláfeküdni meg én nem nagyon mertem, fellócsólni. Ha hó lett volna azt csak könnyebben feltoltam volna alulról. Olvastam hogy mik vannak a kocsikban, ha én felsorolnám mi minden kallodik ebben a kocsiban, az indexnek szervert kéne bővíteni. Viszont a Feliben semmi nincs, csak egy emelő egy csavarhuzó (lepatintani a disztárcsát), és egy kb 1.5m kábel. sem tartalék víz sem olaj. Eddig még nem is kellett 6-7 év alatt. Persze romlott már el de mindig hazajöttem vele. XD
Hogy tudtad elhagyni a tanksapkát, amikor a gyújtáskulcsal kell bezárni?? :)
Nekem van a csomagtartóban egy kék szinű, szövött, tescos táska. Az az erősebb kivitel, ami elbír vagy 30 kilot. Nna, abba van belepakolva mindenféle dolog: ásványvíz, fagyálló, tűzoltó spray, motorolaj, nylon zsákok, szatyrok, hűtőszatyrok, kézmosó, törülköző, munkaruha,poló, kesztyű (ha netán útközben javítani kell), ja és még a láthatósági mellény is. Nyeles kefém is van, de az csak úgy be van dobva a csomagtartóba :)
Télen fötengely csere volt az autóban, egyiknap kész lett másnap reggel 250 km kelett megtenni vele. Igy bekerült az autóba 3 db 4 literes ablakmosós kanna vízzel a kocsiba, ami tegnapig benne is maradt. Kert locsolás miatt egy locsolókanna volt az autóbejáro mellé elhelyezve, de mikor a nejem locsolni akart előző este telefon keresték és letette a kannát és ott maradt. Szerdán délben kelett 100 km jönnöm és be lett dobva a kocsiba 2 db 2 literes ivovíz. igy szépen összejött, ennyi víz de ha nem hiszed az nekem nem nagy probléma, a lényeg volt és épp kéznél. Ja mielött kiakadnál ez egy furgon volt benne hely a kannáknak böven.
Szia ! Nekem a jobb első ajtóba ment szét a zár .Úgyhogy kuka
.Elvittem a kulcsmásolóshoz a kocsikulcsot meg az új zárat amit a skodapatikából rendeltem,és összehangolta .Így megint egy kulcs nyit minden ajtót.Szerintem tanksapkánál is kivitelezhető a dolog.Asszem 1500ft kért a kulcsos az átalakításért.Joe
Én egyetlen egy dolgot, az ECU-t takarom le egy zacsival mosáskor, de előtte az összes stekkert ha kell kitakarítom, ha nem kell csak szilikonnal befújom.
Az az egy feltételem, hogy maximum, már csak langyos lehet a motor!
Brigéciollal jól beszóróm, kb. 7-8 perc után lemosom
Nem kötöm le az akkut, a generátort még jól át is szoktam mosni úgy a ventillátor lapátoknál, mint a fesszabályzó felől is.
Ezt nyáron reggel olyan 8-9 óra magasságában teszem, és nyitott géptetővel orral dél felé áll-szárad a gép délután 15-16 óráig
Ekkor pöcc-röff és beállok a garázsba. Még sosem volt olyan, hogy nem indult.
te biztos a nagy népbiztosok tanításán nevelkedtél.
"Elvtársak vegyetek példát Lenin elvtársról aki a nála lévő két vödör vízzel egy maga oltotta el a Putyilov traktorgyárban tomboló tűzvészt."
Ne haragudj rám, de ezen minden rosz szándék ellenére mosolyogtam.
Egyébként megtudlak érteni, amikor az enyém kigyulladt a ház előtt akkor vizem nem volt csak az volt a szerencsém hogy 20centis hó volt és rátoltam az autót a mélyhóra és a csomagtartóban lévő lapáttal nyomattam rá a havat.
ez nyáron bukta.
de a 24 liter víz azért érdekelne honnan került oda.
Jó persze, ilyen esetben nem lehet zacskókkal szarakodni :) Igazából takargatás nélkül is ki kellene bírnia a mosást, inkább csak biztos ami biztos alapon ajánlatos.
Szia! Én egy kicsit megmelegítettem az enyémen hőlégfúvóval .Felpuhult az a ragacs és utána lejött. Ha nincs hőlégfúvód megpróbálhatod egy nagyobb teljesítményű hajszárítóval is. De óvatosan nehogy mást esetleg megégess melette!!!
Sziasztok! Skoda jelet szeretnék előre feltenni, volt rajta egy fekete Skodás borítás azt leszedtem, de maradt némi ragasztó alatta amit egyszerűen nemtudok leszedni.Mivel/Hogyan tudnám eltávolítani? Előre is köszi a segítséget!
Azért ne felejsd el hogy vannak esetek mikor nem szükséges takargatni. Példa: Ma reggel mikor káltam a melos kocsimmal, (nem Skoda), szólt egy ismerősőm hogy ég a kocsi. Alánéztem és lángolt a motortér. Na kapott 24 liter vizet, ennyi volt kéznél, de nem takartam le semmit csak öntöttem. Elaludt a tüz és müködik minden elektromos dolog rajta, (kivéve az önindítót mert az volt zárlatos.
Elég ritkán szokott "magától" elromolni. Szerintem a meghibásodások 77%-a a szakszerűtlen folytószeleptisztítás során következik be...
A meghibásodás jele talán, az össze-vissza ugráló vagy nagyom magas alapjárat, de ezt más is okozhatja. Szóval ha már minden lehetséges hibalehetőséget megnéztél és többször próbáltál rajta alapbeállítást csináltatni, persze sikertelenül. Akkor lehetséges, hogy a folytószeleppel van gond.
De mint írtam, elég ritkán szokott magától elromlani.