Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TdiOxi Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31680

Ez a Wulfgar autója.

Előzmény: Törölt nick (31677)
élijen Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31679

igaz-igaz..  mondjuk én erre is csak véletlenül akadtam, nem tudatosan keresgéltem.  Szép vas, na. 

Előzmény: Törölt nick (31677)
fúrómester Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31678

Akkó' vidd be az autót is a zirodába, oszt rakd ott bele!

 

Lesz sikered, az tuti. :-)

Előzmény: turbo2 (31672)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31677
Előzmény: élijen (31676)
élijen Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31676
terrano1 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31675

Mit jelent a jó ár?

Mert jó áron, csak az angoloknál van.A cimbinek onnan vettünk kb. 70.000 HUF-ba fájt mindenestől,ha jól emlékszem.

Előzmény: herceg.notesz (31673)
Mikky p38 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31674

Sajna en nem tudok segiteni,de te tudnal. Hol tettek ezt veled?

Előzmény: herceg.notesz (31673)
herceg.notesz Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31673

Keresek p38 2.5 diesel manuális sesességváltót. Nem baj ha bontott, mert nekem igazából a nyelestengely és a csapágyháza érdekel. Nem töltötték fel a szervízben olajjal!

Ha van elfekvőben valakinek............jó pénzért:) Terepváltó nem kell, az még jó:)

turbo2 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31672

Furómester !

 

Köszi a cuccot.  Természetesen bennhagytam az irodában.

TdiOxi Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31671

Ezt a polgárok Oyota Lc-rel csinálták:)) legalábbis a képek és a szöveg szerint.

http://tucanviajero.blogspot.hu/2011/01/snorkel-orientacion-de-la-toma-de-aire.html

 

Előzmény: Tie (31667)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31670

LM47 diszulfitos cucc és 80w-90-es Eneos olaj beszerezve az ökölhöz. :)

 

Olyan állag mint a shake a mekiben az jó? Vagy valami sűrűbb?

Tie Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31669
Valóban, viszont az ecu nem sebességjelre tilt, hanem negyedikben fordulatszámra, méghozzá 4000-nél. A többi fokozatban engedi 6000-ig forogni a motort, ott is csak a gyújtáselosztó tilt mechanikusan.
Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (31668)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31668

tökmindegy hogy mekkora gumikon mész amig a sebességmérőt nézed, ugyanis a gép nem tudja hogy most épp 235/85 vagy 215/70 gumik vannak fel. legalábbis az RRC-den.

Asszem a D3-mal jött be, hogy diagnosztikával be tudod állitani hogy épp mekkora kerekeken gurulsz, és igy korrektul mutatja  a sebességet meg a többi ezzel összefüggő dolgot.

Előzmény: Tie (31667)
Tie Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31667

azt mondjuk nem tudom, milyen benzinmotor lehet, ami 130-nál 5000-et forog.

 

Esetleg a régi 3.5 V8 a 4gangos kéziváltóval.

 

A 4.2 automatával az sehogyse jön ki. 235/85R16-os gumikkal 120-ig ér a második... gyárilag 177nél tilt le, ott épp 4000et forog negyedikben lockuppal 205R16 gumikon. Eccer kiszámoltam, meddig érne a lockup negyedik 4000rpm a 235/85-tel, de 200 fölötti végsebesség jött ki. A V8-ban meg az a jó, hogy 4000-től még odébb van a teljesítménycsúcs. :)

 

Egyébként ez a kisebbik probléma, amit írsz a snorkelről, az is belejátszik ám a történetbe, hogy a gyári tervezettől a hosszabb, girbegurba és többnyire belül is redős (ugye a flexi csődarabok) szívócsőben sokkal több levegő jön-megy, mint eredetileg, és ami levegő elkezd begyönni a snorkel végén, az már a csőben marad, lendülettel. Szóval nagy légtorlódások, gázlengések tudnak kialakulni egy jó hosszú snorkelben, és azok is tudnak anomáliákat okozni.

Előzmény: spapda (31661)
schmidtb Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31666

Nekem is van valami kínai lámpám, amolyan batár méretű. 2 db ilyen akku volt benne, de nem bírták a szekrény tetején állást :)

Előzmény: turbo2 (31650)
schmidtb Creative Commons License 2013.02.22 0 0 31665

Jó a videó és a zene is. Bár megmondom őszintén, hogy a V8 hangját szívesebben hallgattam volna :)

Előzmény: tue-14 (31652)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31664

szerencsére a 300 tdi tárcsa sokkal egyszerűbb. van belőle tartalék is. de ha ilyen zsebbe nyúlós lenne mint a p38 on. vagy bontott . vagy lehegeszteném! lesz ami lesz alapon!

Előzmény: terrano1 (31618)
fúrómester Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31663

Megpróbáltam összeszedni a gondolataimat.

 

remélem érthetően.

Előzmény: spapda (31662)
spapda Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31662

Már hiányoltam, hogy még nem érveltél a témában! :)

Előzmény: fúrómester (31660)
spapda Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31661

Gugli bácsi még csak töri a magyart, szóval vannak vicces gondolatai! :)

 

"Közbe rájöttem hogy ott ráadásul valószínűleg benzines autóról lehet szó ha a motor 130-nál már 5000-et forog, szóval még kevesebb köze van a mi autóink paramétereihez."

 

Lehetett az dízel is, nem tudhatjuk, csak azt, hogy 3. fokozatban volt a váltó. 130-as tempónál, 3-asban nem csoda, ha 5000-et forog a motor. Bár Venezuelában rohadt sok olaj van, szóval nem hinném, hogy a helyi üzemanyag ára dízelre kényszerítené a népeket. :)

 

"Ezzel a cuccal szerinted mérhető ez? http://www.szerszamia.hu/termek/vakuum-es-uzemanyagszivattyu-mero-ken5031140k"

 

Szerintem nem. A két kupakállás közötti különbség 0.1 PSI körül volt a teszt szerint, ezzel a műszerrel nem lehet kellően finoman kimutatni.

 

"Na egy más kérdés, mond meg nekem egy 2-3 w-os led mennyi ideig világít a turbo 2 által belinkelt akksikkal?"

 

Lásd turbo2 mester számításait (#31659). Egy fél napot biztosan világít vele a kérdéses LED. Megfelelő optikával meglepően messze el lehet vele világítani. Van egy Cree Q5 LED-del szerelt fejlámpám, ez kb. 3 Wattos jószág, zoomos optikájánál fogva akár 80-100 méterre lévő ház falát is értékelhetően meg lehet világítani (totális sötétségben).

Előzmény: TdiOxi (31658)
fúrómester Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31660

Ja.

Előzmény: spapda (31655)
turbo2 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31659

hát ugye a 3 w-os led  úgy jön ki, hogy 1 A és 3 V. De ez egy 12 V-os akksi, és mindenképpen ejteni kell a feszkót. Itt szerintem nem jó megoldás, az egyszerű áramgenerátoros megoldás, mert :

1 . egy LED esetén nagy feszkót kell ejteni, az IC sokat melegszik

2. Sok fölösleges energia megy a semmibe és ugye itt nincs generátor

 

Ergo venni kell hozzá egy 3 W-os LED driver névre halgató elektronikát az ebayről.

Mivel ezek elég jó hatásfokú, kapcsolóüzemű tápok, mindjárt több előnnyel is jár:

 

1. Kisebb veszteség 85% körüli hatásfok tehát effektív fogyasztás 4 w alatt marad.

2. Viszonylag tág bemeneti feszültséghatárok között működik

3. Polaritásfüggetlenné válik a rendszer

 

Ezekből az akksikból nagyon nem szabad, illik kivenni többet mint a kapacitás fele, ha hosszabb élettartamot akarsz., persze a szükség mindent felülírhat.

Mivel a 4w a 12v-on 0.3A-nek felel meg  a 3,6 Ah fogyasztás kb 12 óra folyamatos üzemet jelent. Ez több mint elég szerintem. És szükség  esetén biztos, hogy egy 5-6 Ah is kivehető a rendszerből ami akár 20 órát is jelenthet.

Előzmény: TdiOxi (31658)
TdiOxi Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31658

Annyira biztos voltam, hogy betűömlést kapsz tőle:))))) és tele rakod mindenféle tudományos magyarázattal:))))))) "majd grafikont csinálsz belőle és polinomiális trendvonalat illesztesz rá" Ezt azért megszavazom a hét mondatának:)))))Én gugli fordítóval olvasom abből meg vagy értelmeset hámozok ki vagy nem, illetve a fordított szöveg sok helyen értelmezhetetlen számomra. Közbe rájöttem hogy ott ráadásul valószínűleg benzines autóról lehet szó ha a motor 130-nál már 5000-et forog, szóval még kevesebb köze van a mi autóink paramétereihez. Szóval csak arra próbáltam rávilágítani hogy nem feltétlen érdemes ezt a mérést egy az egyben ráhúzni a mi körülményeinkre.

 

 Ha végre lesz már jó idő, úgyis akarok turbo nyomást mérni és majd akkor csinálok valami mérést, több mérési ponttal, mert kíváncsi vagyok a dologra a mi körülményeink között. Ezzel a cuccal szerinted mérhető ez? http://www.szerszamia.hu/termek/vakuum-es-uzemanyagszivattyu-mero-ken5031140k

 

Na egy más kérdés, mond meg nekem egy 2-3 w-os led mennyi ideig világít a turbo 2 által belinkelt akksikkal?

TdiOxi Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31657

Jó videó és a túrátok is jó volt, mi még mindig be vagyunk havazva ezerrel és az elkövetkezendő napokban jön az utánpótlás úgy hírlik.

 

Előzmény: tue-14 (31652)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31656

Eddig is fájt a szivem, hogy nem mehettem.... hát még most. :(

 

Jó kis nap lehetett. ;)

Előzmény: tue-14 (31652)
spapda Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31655

"Na ez a tipikus nethuszárkodás, illetve te meg csak kiragadtál egy momentumot, mert azt akarod láttatni amit akarsz."

 

Ez azért picit erős, főleg annak fényében, hogy én magam nem akarok láttatni semmit, csak megjegyeztem, hogy volt már olyan ember a planétán, aki nem "érzésre" próbálta körüljárni a témát, hanem egy fokkal tudományosabban, konkrétan nyomásméréssel. Az, hogy a mérési metódus kidolgozottsága milyen, illetve a mérési eredmények mennyire fedik le az átlag magyar terepjárós közlekedési szokásait, már más kérdés. A fickó mért egyet, és ezzel már bőven tudományosabb volt a megközelítése, mint bárkinek a magyar off-road fórumokon, ahol vita tárgya a "merre álljon a snorkel feje".

 

"lehet hogy 55% az eltérés de már 130-nál csak 42 % és aztán más általunk inkább használt sebesség tartományokról szó sem esik. Mert hát itt mindenki esküdni szokott hogy ő 100-al jár(én hajtom, országút 100-110,  pálya fixen 120), 100-nál vajon mennyi ez az eltérés???? vélhetően látványosan kevesebb, és az araszolós terepezésnél meg elhanyagolható lehet."

 

Hiszen pont ezt mondja a csóka is, több helyen:

"It should be fairly easy to realize that any change in engine intake flow restriction will become larger as the test vehicle’s speed and engine speed increase, as the wake turbulence and engine intake air volume will also become larger."

Aztán:

"particularly if we are driving at high speed, we believe that we have clearly demonstrated that installing the snorkel intake backward will have a detrimental effect on the engine’s efficiency"

 

Ebből következik, hogy a teszt szerzője nagy sebességű, viszonylag nagy fordulatszám mellett végzett mérés eredményeit publikálta, és erre a cikkben is felhívja a figyelmet. Ő (én meg aztán főleg) nem nyilatkozott arról, hogy terepen, alacsony sebesség mellett is van-e érezhető hatása, hiszen ha elolvasod az egész tesztet, illetve belegondolsz néhány áramlástani összefüggésbe (mindkét esetben a turbulencián van a hangsúly), akkor abból egyenesen következik, hogy a jelenség csak nagy sebességnél számottevő. De pusztán logikai úton is belátható, hiszen ha megvizsgáljuk a 0 km/h sebesség mellett mérhető különbséget, az nyilván nulla lesz, hiszen álló autónál mindegy, merre áll a kupak. A nagy sebesség mellett mért 2 adatot ismerjük, van tehát három érték az X tengelyen, van hozzá 3 másik az Y tengelyen, ezek alapján pedig látszik, hogy egy monoton csökkenő függvényről van szó, ami 0-ban 0-t vesz fel, tehát a sebesség növekedésével nő a jelenség (másik egyszerű módszer: táblázatkezelőbe beviszed a 0-0, 81-46.03, 90-55.22 értékpárt, majd grafikont csinálsz belőle és polinomiális trendvonalat illesztesz rá, máris látszik az összefüggés a sebesség növekedésével).

 

"Ki megy közülünk 145-tel?"

 

Hát, akad ebben a topikban is olyan, aki rendszeresen emlegeti az MT gumi és a sztrádán 170-es tempó kapcsolatát! :)

 

"ott a valamihez képest (amit nem közöl hogy mi,mert mi a 0 és mi a 100 illetve milyen mértékegységben?)lehet hogy 55% az eltérés de már 130-nál csak 42 %"

 

Pedig ott van minden a cikkben, mértékegységgel, magyarázattal együtt. Idézem:

"we built this instrument , which is very similar to a barometer as you can see, that allows us to measure smaller pressure drops than any vacuum gauge we could find commercially in our country. Here the scale goes from 0 to 100 centimeters of water. As a reference, you may note that 1 cmH2O= 0.0142 PSI"

 

"és aztán más általunk inkább használt sebesség tartományokról szó sem esik"

 

Szegény ember valószínűleg azt sem tudja, hogy mi létezünk, szóval nem tudta figyelembe venni, hogy a magyar terepjárósok nem mennek ennyivel a sztrádán! :)

Viccen kívül, a tesztnek nem volt célja az alacsonyabb sebességen érzékelhető különbség kimutatása. Fent már vázoltam, egyértelmű, hogy kevésbé jelentős. Mondjuk ha én csináltam volna a tesztet, biztosan több mérési pontot veszek fel, mondjuk 20-50-80-110-140 lépésben, de ne legyünk telhetetlenek, a fickó már így is többet letett az asztalra, mint a kérdésről filozofáló nagy átlag.

 

"Aztán nem szól semmit a körülményekről, mert pár paraméter azért bele szólhat. Pl megnézném snorkel nélkül"

 

Snorkel nélkül ebből a szempontból felesleges vizsgálni, hiszen a cikkben látható számadatok relatív különbséget mutatnak, tehát pusztán a fej állásától függnek, a többi paraméter változatlan a kocsin. Abban igazad van, hogy érdekes lenne egyszer látni egy olyan mérést is, ami a snorkel (sima cső) hatását illusztrálja a gyári levegőrendszerhez viszonyítva. Sőt: különböző snorkelek fojtását kellene összehasonlítani, megnézni, hogy vajon ezen a téren mit mutatnak a drága, közepes árkategóriájú és háztáji tákolatok.

 

"az se mindegy turbós vagy szívó motorról van e szó"

 

Ez természetes, de a cikk szerzője szívómotorral rendelkezett, erről tudott csak nyilatkozni: "In a naturally aspirated engine, intake airflow restrictions show up as pressure drops that appear as consequence of the pistons’ descending movement."

 

"már a szél irány miatt, mert nem mindegy ha az egyik irányban szembe fúj a másikban meg hátulról"

 

Ez jó felvetés! Talán abban bízhatunk (bár a tudományban nincsen "talán" és "bízhatunk"), hogy a cikk elején említi a Toyota Corollás áramlástani tesztjüket. Aki ilyesmiket csinál szabadidejében, talán odafigyel ilyen tényezőkre. De valóban nem tudhatjuk. Az 55%-os különbség (nagy sebesség mellett) viszont baromi sok ahhoz, hogy a szélre lehessen fogni. Én úgy csinálnám, hogy egy irányba haladva, időnként fordítanék a kupakon, majd visszafordít, a mérési eredményeket pedig átlagolnám. Na meg persze vennék a DX.com-ról olcsó szélsebességmérőt, és kiraknám a kocsi oldalára referenciaként. :)

 

"és hova van bedugva az a cső amivel mér"

 

Valahová a szívó oldalra. A "tesztberendezést" ábrázoló fotón azt írja, hogy: the free end is connected to the engine intake system. Hogy azon belül hová, az teljesen mindegy, hiszen mindenhol ugyanakkora a depresszió, és úgyis csak relatív depressziót mér.

 

"Aztán lehetne mérni a fogyasztást is, meg jól bele lehetne bonyolódni mindenfélékkel még."

 

Ez így igaz, elég sok részlettel meg lehet bolondítani a mérést. Én mindenesetre örömmel olvastam a linkelt írást, mert végre valaki próbált számszerű különbséget felmutatni, és nem csak a fórumokon általában tapasztalható "nem vettem észre különbséget" típusú saccmetriai okfejtésig jutott. Az összefoglalóban is azt írja, hogy pl. dzsungelben előnyös lehet elfordítani a kupakot, így nem megy tele minden vacakkal, míg nagy sebesség mellett ha előre áll, akkor jut könnyebben levegőhöz a motor.

 

Ebben a társaságban is akadnak többen, akik hétköznapi autóként használják a terepjárójukat, tehát többet fut a masina aszfalton, mint terepen. Amikor aszfaltot említek, abba beletartozik a 80-90 km/h országút és a 110-130 km/h autópálya is. Ez a sebességtartomány már kimutatható mértékben érintett a cikkben vizsgált jelenség által. Ha valaki nagyon fuel saver akar lenni, kipróbálhatja, hogy sztrádázáskor előre fordítja a kupakot. De valószínűleg nem fog senki sem meghalni akkor sem, ha mindig hátrafelé néz a snorkel feje! :)

Előzmény: TdiOxi (31645)
Disco99 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31654

Allat lett. Jo kis moka volt. A zene is kiraly.

Előzmény: tue-14 (31652)
Ivwi Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31653

Jó lett nagyon!

Előzmény: tue-14 (31652)
tue-14 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31652

Elkészült a vasárnapi túra vidiója...

 

 

 

turbo2 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 31651

Apropó , ha valakit érdekel horgászáshoz ehhez ahhoz, 12 V 7Ah zselés akksi, ami nem új de 70% körüli, akkor azt tudok viszonylag olcsó pénzekért.  500 Ft.

Sajnos a szünetmntesekben általában 1 megy tönkre, de ilyenkor mindig cseréljük az összeset.

Azért ennyi mert ennyiért veszik vissza hulladékként. de háztájiban ennyiért ajándék. És adok rá 2 év korlátlan cseregaranciát. tudniillik db-db. Mindegy , hogy rosszat vagy jót viszek vissza.

Időnként van 12V 12 Ah  és 12 V 18 Ah -is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!