Az előírt szervizperiódus 20ekm vagy 1 év lenne, de hasonló használat mellett én is úgy voltam vele, hogy egy kis csúszás beleférhet. Így aztán 10ekm-ként, kb. másfél évente vittem szervizre.
Kizártnak tartom, hogy ettől bármilyen kimutatható baja lenne.
igen kicsi eselyü, hogy ettöl a par honappal elhalasztott szervizböl barmi baja legyen - nyilvan logikus hasznalat es merlegeles mellett, azaz, mint ahogy tervezed is
picivel öregebb lesz az olaj (de az olajnak nincs naptara, hogy "letelt a 365 nap, nem csinalom tovabb"; es tudjuk, hogy sok autoban nem 1 evet engednek), szürök tovabb szennyezödnek, de a tervezett hasznalat mellett ennek semmi valos következmenye nem lesz
(nyilvan durva hasznalat mellett nagyobb esellyel nem tenne az elhalasztott szerviz jot, pl. igen sok rövid tav, hidegen gyilkolva, sok km, ....)
sziasztok! Régen voltam itt. Remélem,hogy a Jazzek nem "betegek" és mennek szépen minden Hondás örömére! ;)
Kérdésem lenne ahhoz aki akar válaszolni :)
5 éves múlt a Jazzem, és a szervízt bizonyos gondok miatt elhalasztanám tavaszra. Az utolsó szervíz óta mentem 6000 km-t az olajjal és a szervíz most lenne esedékes és tavasszal csináltatnám meg több okból kifolyólag. A kérdésem az lenne,hogy nem-e szenved a kocsi ebben az esetben valamiféle károsodást a későbbi szervízzel? Télen nem nagyon használnám a kocsit csak havonta egyszer kisebb távra. folyadékok feltöltve téligumi is rá lesz rakva majd ősszel.Valaki mondjon valami okosat :D
Én eddig 5W30-as Castrolt használtam. Abból ugyanannyit evett, mint az Eneos 0W20-ból.
Gyakorlatilag semmit. Két olajcsere között a háromnegyed nívópálca lemegy félre. Nem fog kevesebbet enni. Nekem az exem télen is rövid távokra használta, ezzel is, azzal is 6,5 körül jött ki.
Persze, megmondom őszintén, nem is érdekel pár deci. ettől kevesebbet már csak a dízelek fogyasztanak, meg a legújabb csodamotorok.
kivancsi vagyok mas velemenyere, hogy valoban csak 1-2% fogyasztast adna-e 0W-20 az 5W-40 helyett (nem varok el tudomanyos, különbözö uthosszakra vonatkozo görbeket, de nem bannam :-)
en egyebkent böven eszreveszek - termeszetesen nem 1-2-3 tankolas alapjan !!! hanem hosszutavon - nem csak 1-2% fogyasztast, hanem kevesebb mint 1%-ot is: igen alaposan figyelem, ertekelem a fogyasztast.
4.5 l/100km-nel 1-2% ugye 0.045 illetve 0.09 l/100km. lasd mellekelt görbe 3 autora (Jazz-zel az utobbi idöben mas az atlagos hasznalat, azert modosult a görbe) - ha nem jol olvashato, elküldöm emailben akit erdekel, X-tengelyen föosztas 10000, mellekosztas 2000 km, Y-on föosztas 0.1 l/100km mellekosztas 0.02 l/100km, azaz 2% fogyasztas 1 teljes föosztasnak felel meg, a diagramon 0.02 azaz 0.5% fogyasztas markansan eszrevehetö
Nagyon sok minden lathato-leolvashato, pl. tel vegeig (hidegebb idö) növekvö majd ösz elejeig (meleg idö) csökkenö atlag.
A diagram igy olvasando: az adott km-ig tankolt összes benzin es addigi összes km -re vonatkozo atlagfogyasztast mutatja (nem 1 tankolaset, mert az szamos dolog miatt nem valos kepet ad, hanem torzit a felhabzasi tulajdonsag, auto vizszinteshez kepesti helyzete, pisztolyerzekenyseg, ...stb. miatt)
korabban többen is irtatok: Eneos 0W-20-ra valtottatok. Kerdesem: olajfogyas nem jelent meg ?
eddig a 8 eves alatt mindig 5W-40 volt (1.2i LS, nem pörgetve, sosem lattam olajfogyast). Azert gondolok inkabb 0W-20-ra, hogy hidegen kisebb legyen a fogyasztas
Tipródom rajta, mert ahogy nézem a Hahu-t, egy év alatt kb. 150ezret amortizálódik, az havi 12500 Ft. A súlyadó, kötelező be van fizetve, enni nem kér. Ha meg menni kell valahová, azért csak sokkal komfortosabb, mint a Panda.
Mindenben jobb a Jazz, ez nem kérdés. Kivéve persze a 3,8-4 literes gázolaj mínusz Áfa üzemanyagköltséget. Meg azért kellemes az a 160 Nm (nagyobb turbó) egy 950 kilós prüntyinek...
Nem adtam el, csak a bankot fizettem ki. Gondolkodom, lehet, hogy megy, mert kirúgott a párom, és nekem meg nem kell két autó. A Jazzbe meg sajnálok havi ötezret belenyomni. Az üzemanyagköltsége ráadásul duplája a Pandáénak.
Nagy nap volt a tegnapi! Rajtam nem gazdagodik tovább a bank. 2007-es Jazzemet 1951703 Ft-ért lezártam! Cseppet bukó, de eddig már befizettem rá 2,5 millát.
Már egy ideje pihen nálam egy ködlámpa szett, most lett volna időm berakni egy 2003-as Jazz-be(GD1) De sajnos a készlet GD3-hoz készült (az év stimmelt :) Csatlakozókban lehet eltérés a két típus között?
Korábban már írtam a jazzem (2005 1.4 iE) bal hátsó ajtajának beázásával kapcsolatban.
Sajnos a probléma nem oldódott meg, sőt. Kipróbáltam már minden praktikát, ötletet, tanácsot amit kaptam, már mosóba sem megyek vele. Inkább otthon mosom, nem magasnyomásúval, hanem slaggal, kíméletesen, de hiába. Továbbra is beázik! (legutóbb tegnap) A gumikéderen nem látszik semmi rendellenesség. Voltam már szerelőnél is, de neki sem volt ötlete.
Ami még aggaszt, hogy néha a jobb hátsó ajtónál is tapasztalok hasonlót, de nem ilyen mértékben és nem mindig. Viszont mindkét hátsó ajtó alján belül tapasztalok némi korrodációt.
Van valakinek esetleg még ötlete (amit eddig még nem próbáltam)? Félek így neki menni a télnek, nem lenne jó, ha befagyna és esetleg nagyobb gonot is okozna. Meg amúgy is ez egy Honda ami nem is olyan öreg még, ne ázzon be!
ha 8 eves lesz szeptemberben a gep (1.2i LS), eredeti aksival, amin - még - semmi jelet nem latom, hogy kezdene megadni magat, kicserelnetek ?
olaj: eddig 5W-40 volt, de megnövekedett szamu rövidebb utak miatt 0W-40-nel szemezek, mik erre a velemenyek ? nem szoktam nagyon pörgetni a motort, sosem eszleltem olafogyast.
waste, mehetek aug. vegen vagy szept. elejen (barmelyik jo ?) az eves szervizre (ujra) Hozzad ? Te javasolsz aksicseret ? (ha igen: beszerzest is vallalod, milyet, mennyiert ?)
gyertyacsere meg nem esedekes (talan 20e km lesz benne), EGR-t tavaly tisztitottad, azota csak 8500 km (eddig össz 95e km) ment bele.
Az enyém dobfékes még. Annyira zúgott már, h veszélyes volt már vele közlekedni. Azt mondta a szerelő srác, h legközelebb ne várjak vele ennyit, mert ilyen rossz állapotú csapágyat még nem látott. Tanultam belőle.
Más téma. Patentet állítólag a suzukisoktól lehet szerezni olcsón, elvileg jó a jazz-be, de nem esküszöm meg rá.
Márkaszerviznél csak a garis javítás miatt próbálkoztam, ha fizetni kell érte, biztos nem náluk fogom csináltatni.
Egyébként az árakban különbség van a dob, vagy a tárcsafékes típusok közt, az enyém tárcsás.
A hiba még nem tűnik vészesnek, felemelt autónál, a hátsó kereket pörgetve hallatszik némi morgás, ha nem hívják fel rá a figyelmemet, észre sem vettem volna.