elismerem hogy kifelejtettem van légzsák is a tragacsban, szerencsére ezekkel az alkatrészekkel nem kell sürün találkozni és nem befolyásolja a motor müködést, ellenben arrol nem tehetek hogy több helyen az fhp-t fötengely gyorsulás és fordulatszám szenzornak hivják, de még ez sem lényeges, hanem a meghibásodása mit okoz menet közben egy dci nél, ezt én sem tudom és sokan mások sem,erre sokan kérünk tuti választ
Érdekes amit mondasz. A fhp jeladó problémám eleve úgy kezdődött, h mentem nyugiba 90-el, majd elkezdett leesni a fordulat és leállt.. utána alig akart beindulni. FHP takarítás után minden hibátlan volt, tehát az okozta.
csak azért érdekelne mert ha mész a pályán 120 al és behal az fhp akkor mi történik leáll a motor vagy még haza tudsz menni, ezzel ne zárd le hanem járjunk a végére sok dci-s tulajdonost érdekel a téma, én benzines vagyok tehát alapbol tudom hogy leáll a motorom,igaz nem thalia csak megane
szakkönyv annak hivja, nyilván ha már érzékeli a motor fordulatszámát akkor annak a fordulatszám változásnak mértékét is továbbitja vagyis a gyorsulást, más gyorsulás szenzorokkal leginkább repülögépen találkoztam amig G mérönek hivnak
Majdnem ok a történet de mivel ha nézel 1 diagnosztikai élőadatot ott észrefogod venni hogy inaktiv egészen adig mig nem lép eltérés a képbe.Igy indulás után ha elindult nem nem szokott rossz lenni tehát nem vele van a gond.
A MÁGNESES GYORSULÁSSZENZOR A FŐTENGELYEN mint FHP jelado
Működés: A mágneses gyorsulásszenzor a főtengelyen a főtengely helyzetének és fordulatszámának megállapítására szolgál minden fordulatszámon. A mágneses gyorsulásszenzor egy állandó mágnesből és egy vasmag köré helyezett tekercsből áll. A főtengelyre vagy lendkerékre egy vas-fogaskerék van erősítve. A vas-fogaskerék forgása megváltoztatja a mágneses mezőt a tekercsben és egy feszültséget generál a szenzorban. A vas-fogaskerékren fog szünetek vannak amelyek által az FHP megállapitja hogy mikor van az egyes henger dugattyuja vagy a többi a felsö holtponton ezáltal jelet ad a vezérlöegységnek a gyujtás és befecskendezés idejének megállapitására, ez igaz a dci motorokra is, enélkül nem jár a motor, inditás után is szükség van rá, renault megane könyvböl vettem ki, nem az én agyszüleményem
Tudja valaki hogy mi lehet a baja ha a műszerfalon megjelenő sárga "motor" ikon folyamatosan világít.A használati útmutatóban csak ennyit találtam:
Környezetvédelmi visszajelzőlámpa Felszereltségtől függően, a gyújtás bekapcsolásakor kigyullad, majd kialszik. – Ha folyamatosan világít, forduljon mielőbb márkaszervizhez. – Ha villog, csökkentse a fordulatszámot a villogás megszűnéséig. Forduljon azonnal márkaszervizhez.
Csak sárga irígységgel tudok rá gondolni, hogy van aki ilyen autót tud
venni!Én biztosan belevágnék ha lenne hozzá "kedvem" (Ft), a szöveg nagyon
meggyőző, a km-állás egy normál felhasználási értéke egy ilyen korú autónak, a felszereltség minden átlag-közembernek a maximumot jelentheti! Nekem speciel egy kicsit bumfordi a kinézete főleg a hátulja de olyan szerethetően csúnyácska!
Azt azért tudjuk, hogy szervízkönyvet lehet gyártani, km órát lehet állítgatni és 5 évesen vezérműszíj szettet érdemes benne cserélni, ezek azonban hozzáértő szemnek megoldható gondok! Vigyél magaddal egy olyan DCI MÁGUS :) nevű szakembert és megy minden mint a karikacsapás!
Üdv; Lufi
Ui.: én nagyon meg vagyok elégedve a jelenlegi Táliámmal, pedig 11. évében van!
Nagyon szép, és fullos! Királyul néz ki, véleményem nincs róla, bár a motorja teljesen ugyanaz a kép alapján mint az enyém, akkor meg szerintem teljesen jó! :) úgy látom hogy a gyújtástrafó BERU benne, ami azt jelenti hogy nem lesz vele gondod!
Mindenféle Renault típushoz Unix és Bárdiban fellelhető alkatrész beszerzésében tudok segíteni listaárhoz képest 20-35% olcsóbban. Ha érdekel keressetek.