Néhány adatra lenne szükségem a MillFAV kapcsán, remélem valaki tud nekem ebben segíteni.
Pályaadatok: 1) A Vörösmarti téri kihúzóvágányok tengerszint feletti magassága. 2) legnagyobb pályaemelkedés értéke a vonalon, illetve a járműtelepi kijáratnál 3) legkisebb ívsugár értéke
Járműadatok: A) legkisebb bejárható pályaívsugár, B) legnagyobb megengedett lejttörés, illetve a legkisebb függőleges átmeneti ív sugara C) legnagyobb utasteherrel leküzdhető legnagyobb emelkedés, esetleg Koreff-ábra
Tegnap délután baleset történt az Andrássy út és a Bajza utca kereszteződésénél. Az ütköző gépjárművek a Millenniumi Földalatti Vasút bal peronjához levezető lépcső korlátjait is leamortizálták. A lépcsőn szerencsére nem tartózkodott utas. Az eredményt itt lehet megtekinteni. A helyszínelés, és az azonnali kárelhárítás ideje alatt szerelvények az állomáson nem álltak meg.
Tud közlekedni, ha akarják. Csak az akarás sajnos kevés önmagában. Kell hozzá 145000 FT + ÁFA. Ebből már el lehet jutni a Mexről a Vörösmartyra. Forrás:http://www.bkv.hu/muzeum/nosztalgia.html
Szeretném megépíteni a kisföldalatti 1-es psz-ú, 1:16 méretarányú, működő modelljét, mely a gyártáskori állapotokat tükrözné. Van egy pár dolog, amit nagyon nem tudok: hogy működött és hogy nézett ki az eredeti menetkapcsolója?
Medveczki Ágnes: A Millenniumi földalatti vasút c. dokumentum szerint a FAV 1-10 kocsiknak automatikus szenes menetkapcsoló berendezésük volt, mely a próbamenetek alkalmával eleinte nem vált be, de később 2 rugó cseréje után 1906-ig ezt használták a sárga kocsikon. Ez annyit jelent, hogy Medveczki szerint nem az ún. laposkapcsoló működött a kocsikon - ellentétben Kócsy Jenő írásaival.
Ha valaki küldene esetleg fotókat a gyártáskori állapotról, vagy adna esetleg egyéb információt, támpontokat a témával kapcsolatban, azt nagyon megköszönném! Emailcímem: szebimarci@gmail.com
A biztonsági őrök negatív IQ-ja és utasbarátságtalansága legendás. Utasriasztó hatású, és többet árt, mint a jegy nélkül utazó. Olcsóbb minden szerelvénnyel egy-egy udvarias ellenőrt utaztatni.
Belső embertől többet várhatna a bkv, hiszen a fizető utasokból tud bért fizetni a bliccelőkből NEM! Amúgy ha jól érzékelem a rendszer különösebb fennakadások nélkül üzemel, leszámítva azt a pár alpári bliccelni akarót aki fennakad a szűrőn és ezt nehezen veszi tudomásul. Persze a döntéshozók mind hülyék? Kritika igen, megoldási javaslat az nem. Hát ez a nagy magyar gond, itt a végeken (politikától függetlenül).
Könnyű kivülről kritizálni, annélkül hogy más megoldást javasolna a kritizáló. Meddig kell még eltűrni, hogy M.o.-n azok a "kirlyok" akik csalnak, lopnak. Mert jegy nélkül utazni ugyan az, mint nem fizetni a kocsmába. Jó lenne ha végre a bliccelők és adócsalók nem "népi hősként" tündökölnének, és az ellenük hozott intézkedéseket - még ha nem is tökéletesek - jó szivvel fogadnánk és támogatnánk, amúgy mindannyian.
A hír sajnos igaz!!:( Gratulálok a módszer kitalálójának. Igen meg fogja könnyíteni az "utasáramlást" . Ismét egy "átgondolt", "utazási szolgáltatás színvonalát emelő" intézkedés. Bravó! Az a közbeszerzési eljárás is érdekes lehetett amúgy...
Külön kell szólni a Vörösmarty téri végállomásról. Az 50-es évek elején, amikor az új metró Deák téri állomásának építése a kisföldalatti nyomvonalának áthelyezésével szükségessé tette, a szerelvények egy ideig csak a Bajcsy-Zsilinszky úti állomásig közlekedtek. Ezen idő alatt - a kisföldalatti Deák téri új állomásának és az új vonalalagutaknak megépítésével egy időben - a Vörösmarty téri végállomást is átépítették az akkori kor ízlésének megfelelően. Az eredetileg szögletes alaprajzú állomást íves falak építésével „kigömbölyítették” és a régi dísztégla-burkolatokat csiszolt mészkőlapokkal váltották fel. A beruházó BKV kezdeményezte az eredeti építészeti kialakítás helyreállítását, annál is inkább, mivel a korábbi átalakítás a tér felszíni környezetéhez egyáltalán nem illeszkedett. A tervek ennek megfelelően készültek. Ma a Vörösmarty tér a vonal legszebb állomásai közé tartozik és emeli a környék műemlékjellegű értékeit.
Tényleg, elvileg az 1973-as felújításkor a Vörösmarty téri állomást kicsit módosították. http://metros.hu/sztori/m1_felujitas_1973.html Itt legalábbis azt lehet olvasni. Tud erről valaki valamit?