Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 2012.09.05 0 0 27323

Szia! Akkor az van amiről beszéltem körbeforog a mutató a tengelyen. Ki kell venni úgy is jó ha megsaccolod az éppen kinti hőmérsékletet kiveszed (óvatosan!) a határolót és lejjebb fordított állásban szorítod, ragasztod fel a motatót. azt hiszem 40c° körül indul tehát valahol 5-6mm-rel hátrábbra rakd a mutatót. Aztán meglátod!

Előzmény: Benatti (27321)
Rallyman81 Creative Commons License 2012.09.04 0 0 27322

Amikor nem indul be akkor mit csinál az autó?? Ha ráadod a gyújtást akkor üzemanyag szívattyút hallod zúgni? Az öninditó teker és nem kapja el, vagy az öninditó nem is teker???

 

Előzmény: Swer84 (27309)
Benatti Creative Commons License 2012.09.04 0 0 27321

Nagy valószínüséggel a bent a műszerfalon a mutató szórakozik,mert egy picit meg kocogtattam a plekszit és abban a pillanatban lefeküdt,úgy hogy a motor egy percet se járt :D

Előzmény: svgyula (27318)
Benatti Creative Commons License 2012.09.04 0 0 27320

Szia!Ha a hátsó fék nyikorog az betegség,mivel a hátsó futómű az Golf3as szériáról lett koppintva és ez tipus hiba sajnos,nekem is nyikorog,szét szedtem finoman az összes mozgó alkatrészt beolajoztam amenyire tudtam a kézifék kötelet is,akkor meg is szünt de 1-2 hónap és újra kezdi:D

Előzmény: vismajor77 (27319)
vismajor77 Creative Commons License 2012.09.04 0 0 27319

sziasztok urak. feliciánál mennyi kell legyen az olajnyomás meleg motornál? már  voltak vel gondjaim a jo előző gazda miatt,most nézegettem teszterrel és 4 bar,kicsit  sokallom,, másik kérdés,nyekereg a  fékem olyan szinten ,hogy az életbe nem fogok tudni elütni igy egy bicajost:))))

leszedtem a  vadi uj féktárcsát és (mert az is üt) az agyat is megnéztem és az is üt(olyan mintha 8as lenne benne) járt már  igy valaki? mert  azt hiszem kerékcsapágy csewrével nem fog ez elmúlni ha a kerék agy kapott egy nagy nagy tockost  valaha.. s nálam jött elő féktárcs és  fékbetét  csere után..

svgyula Creative Commons License 2012.09.04 0 0 27318

Szia! Nem nagy munka csak azt nehéz eltalálni hogy mikor 90c° os a motor és akkor a helyére nyomni a mutatót. Meglehet úgy is csinálni hogy megméred, hogy melegen mekkora feszültséget küld a jeladó kifele és egy potméterrel beállítod ugyanakkora feszültségre (aksiról) amikor szétszedted. Akkor oda nyomod a helyére a mutatót. Egyépként ha megnézed a mutatót hidegen és nem ér hozzá az ütköző rudacskához akkor már ne is keresd tovább! Úgy is megycsinálhatod ha nincs kedved méregetni hogy fogsz egy pohár vizet és elkezded melegíteni, aztánbelerakod a termosztátot és amikor kinyit akkor van az a hőmérséklet ami rá van írva! Belerakod a jeladót is és ehhez állítod a műszert.

Előzmény: Benatti (27317)
Benatti Creative Commons License 2012.09.04 0 0 27317

Gondolom,igazi pepecs munka,hasonló az üzemanyag szűrő csere lent a tank mellett,az is jó barkács meló :D Nem tudom mi lesz a baj,majd kiderül,termosztát 1700Ft a hőgomba 1900Ft

nem nagy tétel egyik se.

Előzmény: svgyula (27316)
svgyula Creative Commons License 2012.09.04 0 0 27316

Szia! Még egy rövid infó. Ha mégis a műszerfalon levő jelző lesz rossz azon se csodálkozzál!

Amikor kicseréltem fordulatszámmérősre a műszerfalat nagyon meglepődtem! Mivel amíg kicseréltem eltellett ~1/2óra és összerakás után bekapcsoltam és a műszer 90c° fölött volt. Na újra szétszedés és az volt a gondja hogy amikor lehült a szerkezet a mutató nem feszült rá a végállás tüskére hanem elfordult a tengelyen! Hirtelen mást nem tudtam csinálni kicseréltem a régire az meg jól mutat. gond lehet még az is amit az üzemanyag szintjelzőnél volt az a két tüske amin a műszer ül kontakt hibás volt a panelen aztán egyszer mutatott egyszer nem. Körbeforrasztottam kb huszadik hibakeresés után és jó lett!(nagy szívás volt)

Előzmény: Benatti (27314)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27315

Szar a jeladó ez biztos! majd meglátod :D

Előzmény: Benatti (27314)
Benatti Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27314

Tudom,hogy nem jó,ha ki van szedve a termosztát,de elég melegek voltak mostanába,így annyira nem jelentős ez üzem anyagba,csak próbáltam kiszürni a dolgokat.Viszont most már ott tartok ma állt a kocsi vagy 8 órát egy helyben és bele ültem,most este a gyujtást rá adtam,még a motor be se indult és már 90fokon állt az óra :D meg rendeltem a hőgombát és az új termosztá ma jött meg,mind kettőt bele rakom,azt kiderül,hogy jó lesz-e!

Előzmény: svgyula (27307)
Benatti Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27313

szia!

Esetleg mielőtt beruházol egy sor trafóra,ha van ismerősöd akinek van feliciája próbád ki ha az övét teszed fel akkor is csinálja,én már segítettem az egyik szomszédomon már így!

Előzmény: Swer84 (27309)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27312

Nekem 20e volt a tesla sortrafó, már írtam is ide valamikor, de ilyen idős kocsinál ez egy állandó para, szóval jobb cserélni, ha már véres a torka, mert nagyon meg tud szívatni. (Az előző kocsim trafója szó nélkül befosott, és ott álltunk felpakolva novemberben, hidegben, grrr).

Persze ez az egyik legdrágább alkatrész a Felicsitában :), tehát nem öröm, de ha nem csereberéled a kocsikat, akkor megéri, mert amíg gurul (és nem rohad szét), addig egy új trafó kb már végig jó lesz.

A tünet nálam erős durrogás és rángatás volt, de nem voltak indítási gondok, leállás. 

Bontva 5-8 ezer amúgy, talán olcsóbb is akad.  

Előzmény: Swer84 (27311)
Swer84 Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27311

Köszönöm a kimerítő választ.

 

Utána nézek a gyújtótrafó árának.

Előzmény: svgyula (27310)
svgyula Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27310

Szia! Nekem ugyaezt csinálta és nem a jeladó hanem a gyújtótrafó kétszer húzott haza a fiam egyszer úgy hogy a szerelőhöz félúton már a saját lábán mert el diagnosztikára aztán végleg megadta magát na akkor már egyértelmű volt a dolog! Ugyanijely szindróma volt egyszer csak menetközben leállt és pár percig sehova aztán megint indult és napokig semmi gond. Mielőtt teljesen behallt este leállt kétszer másodikra már egyáltalkán nem indult NA gondoltam megvan a hiba aztán reggel mielőtt szólatm a "villanyszerelőnek" egy próbát megér és lkáss csodát pöccre indul! na idultam a szerelőhöz szerencse ~1,5km-re lakik aztán nincs nyitva! elfelejtettem hogy szombaton nincs hát irány haza majd hétfőn gondoltam. aztán az utca végén végleg megadta magát igy szégyenszemre visszatoltam eléjük az autót és sűrű elnézések között fehívtam hogy itt a kocsi és majd hétfőn nézze meg. Aztán akkor derült ki hogy egy hirtelen berakott trafó után kifogástalanul megy.

Előzmény: Swer84 (27309)
Swer84 Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27309

Sziasztok!

 

Sajnos még mindíg az alábbi problémával küzdök. Kaptam egy tanácsot itt az egyik "kollégától", hogy val. a felső holtponti jeladó ment tönkre az autóban és ezért nem indul mindíg. Eddig oké is lenne a dolog, de a szerelőmtől megkérdeztem, hogy biztos ez lehet-e a probléma. Erre Ő : "háááát....80% hogy ez a baj". NA ITT A BAJ!!. Nekem sok az a maradék 20%. Tudnátok vmi módszert(az azonnali cserén kívül) arra, hogy hogyan lehetne megbizonyosodni arról, hogy tényleg ez a gond, ugyanis nincs kedvem kiadni 13000-et azért, hogy lehet nem is ez a baja a verdának.

 

Előre is köszi a segítséget

 

Tamás

 

 

 

 

Sziasztok!

 

Pár nappal ezelőtt egy szép reggelen a 98-as Feliciám megállt alattam. Újbóli indításokra sem indult be. Pár óra múlva újra próbálkoztam és egymás után 6x is beindult. Irány a szakember, aki szintén 2 napig folyamatosan indítgatta,bemérte, tesztelte, de mindent rendben talált így elhoztam a verdát. Eddigi tapasztalataim: ha leállítás után közvetlenül ráindítok nem indul. Kis pihenő(kb.10-20 perc) után minden OK. Mit tanácsoltok? Én a bendixre gyanakszom.

 

Előre is köszönöm a segítséget.

 

Tamás

Előzmény: Swer84 (27275)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27308

Sziasztok! Tudom, hogy ez nem bazár, de FeliciaI-hez van bontatlan új bosch gyújtókábel szettem 2000Ft, utastér padlókárpit 2500 Ft, ajtókárpitok 1000/db (összes kárpit egyben 5e Ft) Szolnokon. 

Előzmény: 2.5 tds (27306)
svgyula Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27307

Szia! Azért írtam hogy meg kellen mérni a hőmérsékletet! Nem egy nagy cucc egy infra hőmérő ráirányítod és már tudod id hogy hazudik vagy sem. Lehet a rendszerben dugulás is! akkor nem kering a folyadék és lehet hogy a termosztátnál jóval melegebb mint a tágulási tartálynál. A termosztátot semmi esetre nem szabad kivenni amotor működéséhez kell a meleg! A termosztát szabályozza azt hogy egyenletes hőfokon dolgozzon a motor. A másik amíg hideg a motor a szivató sem áll le tehát rámehet a gatyád az üzemanyagra. Arról nem beszélek hogy termosztát nélküli melegedésnél sokkal hosszabb hideg üzemben a motorban megnő a lerakódás és ezálltal megnő a kopási tényező azaz csökken az életartam!

Előzmény: Benatti (27305)
2.5 tds Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27306

Sziasztok!98-as mpi 68 kw-os bontásból motor egyben vagy fődarabokban,váltó, luk kuplungtárcsa + szerkezet,elektromos alkatrészek,kábelköteg és vezérlő elektronika eladó.első lengéscsillapító,gépháztető és lámpák is vannak!

Benatti Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27305

Igen ezt értem,de a termosztát ki van szedve belőle,mert előtte is csinált ilyet,akkor azt hittem a termosztát a rossz,azt kivettem ilyen melegekbe,úgy sincs nagy jelentősége és ez után is csinálta ezt,valójában nem forr a víz,csak a mutató kezd felmenni!

Előzmény: svgyula (27304)
svgyula Creative Commons License 2012.09.03 0 0 27304

Szia! Nem ártana a termosztátnál megnézni a hőmérsékletet mert ha olyan mint az enyém volt akkor még gond is lehet az is azt csinálta hogy először felment vagy 10-15 fokkal mire kinyitott utána már jó volt aztán egyszer elfelejtett kinyitni! Ez nem a feliciánál volt!!! a 120-as skodrinál csinált ilyet és a termosztát volt a ludas kicseréltem (még időben kapcsoltam rá a fűtést így nem csinált galibát) és megoldódott a gond.

Előzmény: Benatti (27303)
Benatti Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27303

Én is a hőgombára tippelek,csak hát,ha valaki tud konkrétat mondani.Köszi a meg erősítést :)

Előzmény: 1TARESZ1 (27302)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27302

Na első ami a érzékelő csere...

 

A termosztátnál!

Előzmény: Benatti (27301)
Benatti Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27301

Sziasztok!

 

Segítség kellene,van egy 1997-es 1.3-as MPI motoros 68LE Feliciám és mostanába,olyat csinál ,de csak reggelente,hogy a vízhő mutató megy felfele szép lassan,ahogy melegszik, egész palfonig,de a víz nem forr,kering a víz a kiegyenlítő tartálynál és nem tünik el sehova!

Pirosban állt a mutató,finoman letekertem a kiegyenlítő tartály sapkát,egy picit cisszeget és az ujjamat is be tudtam dugni,kb40fokos lehetett a víz.Mi lehet a baj?( ja a termosztátot már kivettem és akkor is csinálta,de nem rendszeres a tünet csak néha gondol egyet és reggelente)Előre is köszönöm a válaszokat!

 

Másoknak segítség lehet,ha rángat vagy leakar fulladni a motor,vagy nem akar húzni,hirtelen gázadásra fullad,akkor benzin pumpa lesz ,legalább is nekem az volt a baja,végén már alapjáraton is alig akart járni!

 

 

Tomi

60-1124-1 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27300

Megtaláltam azt a hozzászólást!

Köszönöm!

7,8*8,5*14 mm-es aludarab kell, ha jól láttam. Én kisebb alkatrészre gondoltam...

Előzmény: svgyula (27297)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27299

Klímás is műanyag és a másik is... VIKA-t ne! általában folynak!

 

Mindegy milyen gyártmány, de vika ne! Szerintem ;)

tux4 Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27298

Sziasztok!

 

Letört a felső csonk a hűtőről, ezért a jövő héten új hűtőradiátort kell majd venni.

 

Kérdés milyen hűtőt(1.3 nem klímás) érdemes? Mindegyiknek műanyagból van beömlő csonk illetve a két oldala a hűtőnek?

Olvastam Hubo 2007-es írásaiban itt, hogy jók a török hűtők is. Néztem, hogy 6-8 ezer Ft körül árulják az utángyártottakat, ami gyanítom VIKA. Esetleg hűtőből a VIKA is jó lehet?

 

Köszi

svgyula Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27297

Szia! A tanksapka szétszedhető én szétt is szedtem mert kulcsal nem lehetett zárni!A szétszedés pedig úgy megy hogy három köröm fogja a belsejét azokat ki kell akasztani és két részre jön szét. Utána mindent meg lehet csinálni kis kézügyesség egy darab alumínium (gondolom az a bizonyos műanyag törött el). Tettem fel képet is csak vissza kellen olvasni. Érdemes megcsinálni aluból mert az örökös!!

Előzmény: 60-1124-1 (27288)
ZödFelicsita Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27296

szevasztok, rég látogattam el ide, de ennek komoly oka van.

 

Sajnos hónapokkal ezelőtt összetörtem szeretett Zödfelicsitát, MPI kombimat, mely a balesetem napjáig kitűnő állapotban volt.

 

65.370Km van benne, rozsda mentes kombi,  szép belsővel, sértetlen részeken jó fényezéssel !  végig garázsban tartottam, mellett másik két autóval jártam (cégessel) és jolly -joker üzemmódban várta a bevetést, ha másik két autó egyikét szervizelni kellett, vagy vizsgára ment, akkor elővettem és megoldotta az átmeneti gondokat.

 

Sajnos év elején egy balesetben összetörtem,  amiben én nem adtam meg az elsőbbséget.... ( "miénk a számla miénk a gáz ! ") 

 

Az alábbi dolgok sérültek meg: 

 

Szélvédő repedt –csere

Első hátsó műanyag lökhárító – műanyagosnál javítható

Bal hátsó lámpa – csere

Bal hátsó sárvédő – lakatos + fényezés

Bal első ajtó – csere

Bal első sárvédő- csere

Első zárhíd – lakatos helyre huzatni

Bal első index - csere

Bal első Fényszóró – tartói repedtek, műanyagosnál javítható vagy csere

Sebváltó – Háza sérült rögzítései kiszakadtak csere, vagy hibás házába átfűzhető

Motor blokk felső rögzítő a vízpumpánál kiszakadt – aluminium hegesztéssel helyreállítható, vagy átfűzhető egy bontott motortömbbe
(65.000. Km miatt érdemes megmenteni)
Motor műanyag szívócsonktakaró törött – csere

Fűtőmotor háza sérült, akku oldalba vágta – csere
Műszercsoport Km spirál megrántotta, valószínüleg sérült – csere
Futómű lengőkarok elcsavarodtak – csere

Kormánymű fogasléc törött, irányítókarok deformáltak – csere
Féltengelyek belső csuklónál szétcsúsztak - javítható, vagy csere 

Hűtőt a motor szétnyomta - csere

 

Vennék rá egy donor autót, amiben ezek a cserére jelzett alkatrészek épek, akár külföldi vagy lejárt papírokkal, kivonnám a donort és átépíteném az enyémbe

 

Vagy, ha kapok rá egy elfogadható ajánlatot, akkor eladom. 

 

Van még kb. egy év vizsga rajta. 

 

Csatolok pár horror képet, gyengébb idegzetűek csak félszemmel nézzé meg. 

 

Ha, bármelyik megoldásban tudtok segíteni, akkor azt örömmel fogadom.

Írjatok a lancer@freemail.hu  -ra 

 

stemplis Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27295

Szét lehet szedni és meg lehet csinálni! Az enyémnek is ez volt a baja, és megcsináltam. Csak az a baj, hogy már nem emlékszem rá... kb. 5-6 éve  volt és sajna már elfelejtettem a részleteket.

Előzmény: 60-1124-1 (27288)
81 Joe Creative Commons License 2012.09.02 0 0 27294

Köszi! Holnap rájukcsörgök! Joe

 

Előzmény: 81 Joe (27278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!