Szia! Akkor az van amiről beszéltem körbeforog a mutató a tengelyen. Ki kell venni úgy is jó ha megsaccolod az éppen kinti hőmérsékletet kiveszed (óvatosan!) a határolót és lejjebb fordított állásban szorítod, ragasztod fel a motatót. azt hiszem 40c° körül indul tehát valahol 5-6mm-rel hátrábbra rakd a mutatót. Aztán meglátod!
Amikor nem indul be akkor mit csinál az autó?? Ha ráadod a gyújtást akkor üzemanyag szívattyút hallod zúgni? Az öninditó teker és nem kapja el, vagy az öninditó nem is teker???
Nagy valószínüséggel a bent a műszerfalon a mutató szórakozik,mert egy picit meg kocogtattam a plekszit és abban a pillanatban lefeküdt,úgy hogy a motor egy percet se járt :D
Szia!Ha a hátsó fék nyikorog az betegség,mivel a hátsó futómű az Golf3as szériáról lett koppintva és ez tipus hiba sajnos,nekem is nyikorog,szét szedtem finoman az összes mozgó alkatrészt beolajoztam amenyire tudtam a kézifék kötelet is,akkor meg is szünt de 1-2 hónap és újra kezdi:D
sziasztok urak. feliciánál mennyi kell legyen az olajnyomás meleg motornál? már voltak vel gondjaim a jo előző gazda miatt,most nézegettem teszterrel és 4 bar,kicsit sokallom,, másik kérdés,nyekereg a fékem olyan szinten ,hogy az életbe nem fogok tudni elütni igy egy bicajost:))))
leszedtem a vadi uj féktárcsát és (mert az is üt) az agyat is megnéztem és az is üt(olyan mintha 8as lenne benne) járt már igy valaki? mert azt hiszem kerékcsapágy csewrével nem fog ez elmúlni ha a kerék agy kapott egy nagy nagy tockost valaha.. s nálam jött elő féktárcs és fékbetét csere után..
Szia! Nem nagy munka csak azt nehéz eltalálni hogy mikor 90c° os a motor és akkor a helyére nyomni a mutatót. Meglehet úgy is csinálni hogy megméred, hogy melegen mekkora feszültséget küld a jeladó kifele és egy potméterrel beállítod ugyanakkora feszültségre (aksiról) amikor szétszedted. Akkor oda nyomod a helyére a mutatót. Egyépként ha megnézed a mutatót hidegen és nem ér hozzá az ütköző rudacskához akkor már ne is keresd tovább! Úgy is megycsinálhatod ha nincs kedved méregetni hogy fogsz egy pohár vizet és elkezded melegíteni, aztánbelerakod a termosztátot és amikor kinyit akkor van az a hőmérséklet ami rá van írva! Belerakod a jeladót is és ehhez állítod a műszert.
Gondolom,igazi pepecs munka,hasonló az üzemanyag szűrő csere lent a tank mellett,az is jó barkács meló :D Nem tudom mi lesz a baj,majd kiderül,termosztát 1700Ft a hőgomba 1900Ft
Szia! Még egy rövid infó. Ha mégis a műszerfalon levő jelző lesz rossz azon se csodálkozzál!
Amikor kicseréltem fordulatszámmérősre a műszerfalat nagyon meglepődtem! Mivel amíg kicseréltem eltellett ~1/2óra és összerakás után bekapcsoltam és a műszer 90c° fölött volt. Na újra szétszedés és az volt a gondja hogy amikor lehült a szerkezet a mutató nem feszült rá a végállás tüskére hanem elfordult a tengelyen! Hirtelen mást nem tudtam csinálni kicseréltem a régire az meg jól mutat. gond lehet még az is amit az üzemanyag szintjelzőnél volt az a két tüske amin a műszer ül kontakt hibás volt a panelen aztán egyszer mutatott egyszer nem. Körbeforrasztottam kb huszadik hibakeresés után és jó lett!(nagy szívás volt)
Tudom,hogy nem jó,ha ki van szedve a termosztát,de elég melegek voltak mostanába,így annyira nem jelentős ez üzem anyagba,csak próbáltam kiszürni a dolgokat.Viszont most már ott tartok ma állt a kocsi vagy 8 órát egy helyben és bele ültem,most este a gyujtást rá adtam,még a motor be se indult és már 90fokon állt az óra :D meg rendeltem a hőgombát és az új termosztá ma jött meg,mind kettőt bele rakom,azt kiderül,hogy jó lesz-e!
Esetleg mielőtt beruházol egy sor trafóra,ha van ismerősöd akinek van feliciája próbád ki ha az övét teszed fel akkor is csinálja,én már segítettem az egyik szomszédomon már így!
Nekem 20e volt a tesla sortrafó, már írtam is ide valamikor, de ilyen idős kocsinál ez egy állandó para, szóval jobb cserélni, ha már véres a torka, mert nagyon meg tud szívatni. (Az előző kocsim trafója szó nélkül befosott, és ott álltunk felpakolva novemberben, hidegben, grrr).
Persze ez az egyik legdrágább alkatrész a Felicsitában :), tehát nem öröm, de ha nem csereberéled a kocsikat, akkor megéri, mert amíg gurul (és nem rohad szét), addig egy új trafó kb már végig jó lesz.
A tünet nálam erős durrogás és rángatás volt, de nem voltak indítási gondok, leállás.
Szia! Nekem ugyaezt csinálta és nem a jeladó hanem a gyújtótrafó kétszer húzott haza a fiam egyszer úgy hogy a szerelőhöz félúton már a saját lábán mert el diagnosztikára aztán végleg megadta magát na akkor már egyértelmű volt a dolog! Ugyanijely szindróma volt egyszer csak menetközben leállt és pár percig sehova aztán megint indult és napokig semmi gond. Mielőtt teljesen behallt este leállt kétszer másodikra már egyáltalkán nem indult NA gondoltam megvan a hiba aztán reggel mielőtt szólatm a "villanyszerelőnek" egy próbát megér és lkáss csodát pöccre indul! na idultam a szerelőhöz szerencse ~1,5km-re lakik aztán nincs nyitva! elfelejtettem hogy szombaton nincs hát irány haza majd hétfőn gondoltam. aztán az utca végén végleg megadta magát igy szégyenszemre visszatoltam eléjük az autót és sűrű elnézések között fehívtam hogy itt a kocsi és majd hétfőn nézze meg. Aztán akkor derült ki hogy egy hirtelen berakott trafó után kifogástalanul megy.
Sajnos még mindíg az alábbi problémával küzdök. Kaptam egy tanácsot itt az egyik "kollégától", hogy val. a felső holtponti jeladó ment tönkre az autóban és ezért nem indul mindíg. Eddig oké is lenne a dolog, de a szerelőmtől megkérdeztem, hogy biztos ez lehet-e a probléma. Erre Ő : "háááát....80% hogy ez a baj". NA ITT A BAJ!!. Nekem sok az a maradék 20%. Tudnátok vmi módszert(az azonnali cserén kívül) arra, hogy hogyan lehetne megbizonyosodni arról, hogy tényleg ez a gond, ugyanis nincs kedvem kiadni 13000-et azért, hogy lehet nem is ez a baja a verdának.
Előre is köszi a segítséget
Tamás
Sziasztok!
Pár nappal ezelőtt egy szép reggelen a 98-as Feliciám megállt alattam. Újbóli indításokra sem indult be. Pár óra múlva újra próbálkoztam és egymás után 6x is beindult. Irány a szakember, aki szintén 2 napig folyamatosan indítgatta,bemérte, tesztelte, de mindent rendben talált így elhoztam a verdát. Eddigi tapasztalataim: ha leállítás után közvetlenül ráindítok nem indul. Kis pihenő(kb.10-20 perc) után minden OK. Mit tanácsoltok? Én a bendixre gyanakszom.
Sziasztok! Tudom, hogy ez nem bazár, de FeliciaI-hez van bontatlan új bosch gyújtókábel szettem 2000Ft, utastér padlókárpit 2500 Ft, ajtókárpitok 1000/db (összes kárpit egyben 5e Ft) Szolnokon.
Szia! Azért írtam hogy meg kellen mérni a hőmérsékletet! Nem egy nagy cucc egy infra hőmérő ráirányítod és már tudod id hogy hazudik vagy sem. Lehet a rendszerben dugulás is! akkor nem kering a folyadék és lehet hogy a termosztátnál jóval melegebb mint a tágulási tartálynál. A termosztátot semmi esetre nem szabad kivenni amotor működéséhez kell a meleg! A termosztát szabályozza azt hogy egyenletes hőfokon dolgozzon a motor. A másik amíg hideg a motor a szivató sem áll le tehát rámehet a gatyád az üzemanyagra. Arról nem beszélek hogy termosztát nélküli melegedésnél sokkal hosszabb hideg üzemben a motorban megnő a lerakódás és ezálltal megnő a kopási tényező azaz csökken az életartam!
Sziasztok!98-as mpi 68 kw-os bontásból motor egyben vagy fődarabokban,váltó, luk kuplungtárcsa + szerkezet,elektromos alkatrészek,kábelköteg és vezérlő elektronika eladó.első lengéscsillapító,gépháztető és lámpák is vannak!
Igen ezt értem,de a termosztát ki van szedve belőle,mert előtte is csinált ilyet,akkor azt hittem a termosztát a rossz,azt kivettem ilyen melegekbe,úgy sincs nagy jelentősége és ez után is csinálta ezt,valójában nem forr a víz,csak a mutató kezd felmenni!
Szia! Nem ártana a termosztátnál megnézni a hőmérsékletet mert ha olyan mint az enyém volt akkor még gond is lehet az is azt csinálta hogy először felment vagy 10-15 fokkal mire kinyitott utána már jó volt aztán egyszer elfelejtett kinyitni! Ez nem a feliciánál volt!!! a 120-as skodrinál csinált ilyet és a termosztát volt a ludas kicseréltem (még időben kapcsoltam rá a fűtést így nem csinált galibát) és megoldódott a gond.
Segítség kellene,van egy 1997-es 1.3-as MPI motoros 68LE Feliciám és mostanába,olyat csinál ,de csak reggelente,hogy a vízhő mutató megy felfele szép lassan,ahogy melegszik, egész palfonig,de a víz nem forr,kering a víz a kiegyenlítő tartálynál és nem tünik el sehova!
Pirosban állt a mutató,finoman letekertem a kiegyenlítő tartály sapkát,egy picit cisszeget és az ujjamat is be tudtam dugni,kb40fokos lehetett a víz.Mi lehet a baj?( ja a termosztátot már kivettem és akkor is csinálta,de nem rendszeres a tünet csak néha gondol egyet és reggelente)Előre is köszönöm a válaszokat!
Másoknak segítség lehet,ha rángat vagy leakar fulladni a motor,vagy nem akar húzni,hirtelen gázadásra fullad,akkor benzin pumpa lesz ,legalább is nekem az volt a baja,végén már alapjáraton is alig akart járni!
Letört a felső csonk a hűtőről, ezért a jövő héten új hűtőradiátort kell majd venni.
Kérdés milyen hűtőt(1.3 nem klímás) érdemes? Mindegyiknek műanyagból van beömlő csonk illetve a két oldala a hűtőnek?
Olvastam Hubo 2007-es írásaiban itt, hogy jók a török hűtők is. Néztem, hogy 6-8 ezer Ft körül árulják az utángyártottakat, ami gyanítom VIKA. Esetleg hűtőből a VIKA is jó lehet?
Szia! A tanksapka szétszedhető én szétt is szedtem mert kulcsal nem lehetett zárni!A szétszedés pedig úgy megy hogy három köröm fogja a belsejét azokat ki kell akasztani és két részre jön szét. Utána mindent meg lehet csinálni kis kézügyesség egy darab alumínium (gondolom az a bizonyos műanyag törött el). Tettem fel képet is csak vissza kellen olvasni. Érdemes megcsinálni aluból mert az örökös!!
szevasztok, rég látogattam el ide, de ennek komoly oka van.
Sajnos hónapokkal ezelőtt összetörtem szeretett Zödfelicsitát, MPI kombimat, mely a balesetem napjáig kitűnő állapotban volt.
65.370Km van benne, rozsda mentes kombi, szép belsővel, sértetlen részeken jó fényezéssel ! végig garázsban tartottam, mellett másik két autóval jártam (cégessel) és jolly -joker üzemmódban várta a bevetést, ha másik két autó egyikét szervizelni kellett, vagy vizsgára ment, akkor elővettem és megoldotta az átmeneti gondokat.
Sajnos év elején egy balesetben összetörtem, amiben én nem adtam meg az elsőbbséget.... ( "miénk a számla miénk a gáz ! ")
Az alábbi dolgok sérültek meg:
Szélvédő repedt –csere
Első hátsó műanyag lökhárító – műanyagosnál javítható
Bal hátsó lámpa – csere
Bal hátsó sárvédő – lakatos + fényezés
Bal első ajtó – csere
Bal első sárvédő- csere
Első zárhíd – lakatos helyre huzatni
Bal első index - csere
Bal első Fényszóró – tartói repedtek, műanyagosnál javítható vagy csere
Sebváltó – Háza sérült rögzítései kiszakadtak csere, vagy hibás házába átfűzhető
Motor blokk felső rögzítő a vízpumpánál kiszakadt – aluminium hegesztéssel helyreállítható, vagy átfűzhető egy bontott motortömbbe (65.000. Km miatt érdemes megmenteni) Motor műanyag szívócsonktakaró törött – csere
Kormánymű fogasléc törött, irányítókarok deformáltak – csere Féltengelyek belső csuklónál szétcsúsztak - javítható, vagy csere
Hűtőt a motor szétnyomta - csere
Vennék rá egy donor autót, amiben ezek a cserére jelzett alkatrészek épek, akár külföldi vagy lejárt papírokkal, kivonnám a donort és átépíteném az enyémbe
Vagy, ha kapok rá egy elfogadható ajánlatot, akkor eladom.
Van még kb. egy év vizsga rajta.
Csatolok pár horror képet, gyengébb idegzetűek csak félszemmel nézzé meg.
Ha, bármelyik megoldásban tudtok segíteni, akkor azt örömmel fogadom.
Szét lehet szedni és meg lehet csinálni! Az enyémnek is ez volt a baja, és megcsináltam. Csak az a baj, hogy már nem emlékszem rá... kb. 5-6 éve volt és sajna már elfelejtettem a részleteket.