valahol leirásban azt irták hogy a wd vezeti az áramot és ezért érdemes lemosni miután elvégezte a tisztitási feladatát,azota mosom én is csak le mert korábban nem foglalkoztam vele,viszont az is igaz hogy mindent gyogyit szinte
én minden csatlakozot befujok wd40 el vagy csavarlazitoval de utána feltétlenül vagy kontakt spay-el vagy féktisztitoval befujom hogy kiszáritsa mert a wd vezeti az áramot és zárlatot okozhat
Tudna valaki segíteni? Az autót naponta használom, az elmúlt három hétben kb. ötször játszotta el (teljesen véletlenszerűen) a következőt: Menet közben észrevettem, hogy le akar fulladni, hiába nyomom a gázt, nem történik semmi. Olyan, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Félreállok, mire leálltam, már le is fulladt a motor. Próbálom indítani, 8-10 próbálkozásra sem történik semmi, legfeljebb enyhe benzin szag az utastérben. (Az önindító forgat rendesen, de a motor csak nem "kapja el".) Aztán egyszer csak (néhány keresetlen kifejezés után) beindul, és mintha mi sem történt volna: napokig megint semmi gond vele. Gondoltam rá, lehet, hogy ki kellene cserélni az üzemanyagszűrőt? 1.4-es 8 szelepes Thalia, 7 éves, 130.000 km-rel. A könyv szerint 240.000 km-nél kell cserélni. Ti is így gondoljátok?
Elég sok javaslatot kaptam, de egy elgondolkoztatott, és ezt írtama rá:
Megtaláltam a jeladót! És azt hiszem rá is jöttem, mi a baj. Nem rég cseréltem a hőgombát (ami ott van egy kicsivel a jeladó fölött), és biztos, hogy a szűk hely miatt elnyomtam a csatlakozót. Most igyekeztem erősen a helyére nyomni, és egy kicsit várok. Ha nem lesz gond, akkor tisztítását egyelőre hanyagolom (legalább a tavaszig). Még egyszer: köszönöm.
Annyit itt elhallgattam, hogy az erősen helyére nyomás előtt befújtam egy kis WD-40-nel.
Közel másfél éve nem jelentkezett a fent leírt hiba.
Én nem értek hozzá, ezért nem is akarok beleszólni az itt többek által folytatott párbeszédbe, csak leírtam a tapasztalatom, mindenki értelmezze kedve szerint. Ja és az is az igazsághoz tartozik, hogy néhány hónap múlva kicseréltem a benzinszűrőt is.
annyit tudok hogy van az ecunak vész üzemmodja, de az fhp jeleit nem képes elöállitani mert nem tudja milyen a motor fordulatszáma,kénytelen leállni
a motoromon szinte az összes jeladot lekötöttem egyszerre, ilyet hogy vizhömérö, beszivott levegö hömérö, kopogás szenzor, Map szenzor ,lambdaszonda, az fhp és a pillangoszelep pozicio méter rajta maradt, mintha misem történt volna ugy ment a motor tovább,semmi változást nem vettem észre rajta még csak nem is füstölt feketén, persze utána töröltük a hibakodokat és mindent visszakötöttem, de fhp nélkül az enyém nem megy
akkor szedd össze magad dobj be egy sört én meg egy felest kétszer és fejezd ki magad ugy hogy mi is megértsük :)
az elöbb beleolvastam az 1,5 dci hibajelenségeibe az autodatában, azzal jön nekem hogy fhp jelado hiba ha nem akar menni a motor, ezt irja a gyenge rángato hezitálo meg mindenféle motorhoz, most veszem a fáradtságot és végigolvasom azt a pár száz oldalt ami a k9k motorrol szol, nem kevés anyag de miattad megteszem :)
A mechanikus vezérlés én az elektronikusra godoltam!persze hogy szüksége van az fhp jelre nem is volt szó hogy nem !De ti azt nemértitek amit lehet hülyén fejezek ki (ebbe az időbe) togy a motor nem áll ugy meg mintha elveszed a benzit vagy a gyujtást hanem vészüzemen de ketyeg tovább.
nekem a vége nagyon nem tiszta, leáll a vezérlés? a vezérmütengely akkor áll meg ha elszakad a szij vagy valami ilyesmi, a jeladonak semmi köze hozzá ilyen szempontbol,attol nem fog a szelep beleverni a dugattyuba
Szerintem nem ez vezérli a gyújtást,csak a számítógépnek ad egy jelet amiből megállapítja a főtengely helyzetét,ill. fordulatszámát. A számítógép pedig felhasználja ezt az infót sok egyéb infóval együtt,és ezek alapján végzi a dolgát/gyújtás befecskendezés és még ki tudja mi/. Én így gondolom de ez nem szentírás én nem vagyok szaki csak érdekel az autó.Majd megcáfolnak vagy megerősítenek.Véleményem szerint járó motornál is szükség van rá.
Nem eről szolt a történet!Hanem aról hogy menetközben 1 szer csak leált az autó és hogy ez fhp hiba !erre montam azt énis hogy igen ettöl nem igy áll le az autó ijenkor járó motornál inaktiv az fhp!Ha menetközben beszarik az fhp inaktiv állapotba kerül és vészüzemen de ketyeg még!Nem arról volt szó hogy megszakitom az áramkört,turáztatom a motort ,söt hogy diselről beszélünk!
Az ominozus autó tudtommal 1.4 16 v amit megintcsak nem illik összehasonlitani a dieselel mert teljesen más a ecu a vezérlés stb..
Szerintem ha végigolvasol egy gyári leirást rá fogsz jönni hogy egyik hibamegálapitásnál sem szerepel a motor leáll cimű történrténetnél az fhp !
Ha megnézel egy rendszert ugy van megépitve hogy adaptiv adatokal dolgozik ,nem fix értékekele!Gondolj bele ha mondjuk 1 vezérmü jeladót ha megálna és leálna a vezérlés ! Tuti hogy beleforgatná a szelepeket a dugoba!
szervizben láttam egy esetet bár az laguna volt.Valahogy összehozták hogy bezárt az autó járó motornál.Míg elmentek a másik kártyáért,úgy állították le a motort hogy kivették az fhp jeladót alulról.
az 1,6 8V motoromnál nincs vezértengely jelado, az 2,0 8V nál már van, az arra szolgál hogy kiossza a befecskendezésnek a gyujtási sorrendnek megfelelö parancsot a hengrenkénti befecskendezéshez,de az fhp a gyujtástnak ad továbbra is jelet, az 1,6 8V nál párban szikrázik az 1-4 vagy a 2-3 as henger és párban fecskendez is be, a dci nél nincs gyujtás ezért a veztengely jelado a befecskendezést szolgálja, de müködik e az ugy hogy nincs fhp vagy kell neki az is?
akinek van diagja az veheti a bátorságot és lehuzza az fhp csatlakozoját, párszor felpörgeti a motort ha igy müködik, majd törli a hibakodokat, ha ez mind megvan egy videon akkor mindenki elhiszi és nyugodt szivvel hazautazik egy fhp hibával max nem állitja le a motort sehol,mást nem kérünk
Ő izé.HA jól tudom nem minden renault motornál van vezérműtengely jeladó.Tehát ott csak fhp jel van,de ha az nincs járó motornál akkor honnan tudja az a szerencsétlen computer hogy merre hány és micsoda?Fordulatszámot mi méri?Gyújtást befecskendezést mihez igazítja? Szerintem Fhp nélkül ha jár a moci az csak varázslat lehet. Vagy mágia.Ezt csak egy Mágus tudhatja.
Szerintem is nézi menet közben, mert van az a bizonyos másik jeladó is, ami nálam a nagynyomású pumpát nézi, ahol fokolható vezérműtengely kerék van fönt, ott meg a vezérműtengelyt és összeveti őket ... de nekem nincs diagom. :-(
Amikor arrébb volt a vezérlésem akkor nem "működött" a gázpedál.
Valószínüleg ez történne, ha lehúznátok a jeladót (+hiba lámpa, persze).
elismerem hogy kifelejtettem van légzsák is a tragacsban, szerencsére ezekkel az alkatrészekkel nem kell sürün találkozni és nem befolyásolja a motor müködést, ellenben arrol nem tehetek hogy több helyen az fhp-t fötengely gyorsulás és fordulatszám szenzornak hivják, de még ez sem lényeges, hanem a meghibásodása mit okoz menet közben egy dci nél, ezt én sem tudom és sokan mások sem,erre sokan kérünk tuti választ
Érdekes amit mondasz. A fhp jeladó problémám eleve úgy kezdődött, h mentem nyugiba 90-el, majd elkezdett leesni a fordulat és leállt.. utána alig akart beindulni. FHP takarítás után minden hibátlan volt, tehát az okozta.
csak azért érdekelne mert ha mész a pályán 120 al és behal az fhp akkor mi történik leáll a motor vagy még haza tudsz menni, ezzel ne zárd le hanem járjunk a végére sok dci-s tulajdonost érdekel a téma, én benzines vagyok tehát alapbol tudom hogy leáll a motorom,igaz nem thalia csak megane