A "normális vasutas" cikkekre: arra ott van az Indóház, ahol egy egész hónap van a cikkek csiszolására. Az iho egy hírportál, ahol inkább hírek vannak, gyors egymásutánban. De ha szeretnél "normális vasutas" cikkeket/híreket írni, szerintem tárt karokkal várnak a szerkesztőségben. :)
A másik tippem a háborús helyzet miatti áramellátási gondokra való felkészülés lett volna, ezek szerint a kettő együtt szolgáltatta az okot. Köszönöm az infót!
No, ezekről semmit sem tudtam, köszi az információt!
Viszont egy kérdés ezzel kapcsolatban. 1942-ben miért terveztek gőzmozdonyos üzemet, akkor még nagyban villamos vontattak, nem? Eseteleg hadi forgalomra gondoltak?
Szeretnék gratulálni a hibákkal tartalmas vonatpotlós cikkhez.
Algyő helyett Népkert lett az egyik kép elnevezve és kicsit rövidítve lett a vágányzár mert cikk szerint vége papír és valóság szerint Szeptember 30-ig tart. Vagy itt már megint az összedobtunk egy .....-t és megdicsérjük magunkat módszer van?????
Ismételten jó példa miért nem érdemes az újságot..sem megvenni :(
"...a pilóta elhunyt, egyik utasa súlyosan, míg egy másik utas életveszélyesen megsérült. A balesetet vizsgálják, a pilótát egyelőre nem tudták még meghallgatni."
Lelki szemeimmel látom, amint a nyugdíjas nyulak százai lógnak az ablakokban, és töprengenek, hogy mi a fenét keres ez a kisföldalatti szerelvény a föld felett... Majd a homlokukra csapnak, és rögtön írják az elektronikus levelek tömkelegét az IHO-nak, hogy most ment el a meglepetés villamos a budafoki remízbe... :-)
Ha kérték az IHO-t, hogy ne tegye, akkor &@>@&Đäđ!!!
Ha nem,akkor szerintem semmi baj.
Ha én látom, végigfényképezem út közben, és a telefonomról fel is rakom a képet, még ott röptiben. Mert fogalmam sem volt, hogy ez a meglepi. Sőt azt sem tudtam, hogy lesz meglepi. Viszont jól meglepődtem, hogy jéééé ez mit csinál itt??? Örültem is neki, tetszett :D
A második világháború utáni /.../ A Rákospalota-Újpest állomás fölötti felüljárót is elbontották, a vonalat a Nyugati pályaudvarról induló fővonalba kötötték be egy, eleinte ideiglenesnek, hadiszállításokra szánt váltóval.
A váltó bekötése a fővonalba 1942-ben történt, mert látszott,hogy a felüljáró nem fogja kibírni egy gőzmozdonyos üzem terhelését.
Ettől kezdve a veresi vonatok már inkább ezt a vágánybekötést használták. A váci vonal feletti felüljárót a visszavonuló német csapatok felrobbantották, miként a vonal összes többi műtárgyát is - pl. a Szilas-patak feletti vasbeton hidszerkezetet is, ami miatt vonalkorekciót is kellett végezni.
A vonal eredeti járműveit a szovjet hadsereg hadizsákmányként elhurcolta, 1951-ben kerültek vissza, akkor egyből a selejtezés lett a sorsuk.
A kocsik Romániából jöttek vissza, mivel a szovjetek rájöttek, hogy az általuk elképzelt vasútvillamosítási koncepcióba nem illenek bele, ezért átadták a románoknak.
Ja, és akkor minden rendben? Így sikerült! Éjjel akarták hozni! És a fair play megkövetelte volna, hogy nem közlik le ma...most alávágtak a szervezőknek....
(lehet ezen vitatkozni órákig, de gondolom te se szereted, ha valaki elrontja a meglepetésedet...)
Feltétlenül megjegyzendő, hogy a magyar vasutak mindezidáig utolsó emeletes személyszállító kocsijai is ezen a vonalon jártak.
***
Tudomásom szerint a magyarországi vasúttársaságok közül egyedül a Osztrák Államvasút Társaság (StEG) alkalmazott a marcheggi vonalán, kizárólag a budapesti Főpályaudvara (Nyugati pu.) és Rákospalota-Újpest vasútállomás között emeletes személykocsikat.