Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Én kinn vettem az enyémet Nürnberg mellett egy kis faluban... Németül jól beszélő ismerősöm előre letelefonált itthonról 7-8 autót (az igazi dajcselajcsik szeretik ha igazi jó némettel beszélnek velük...) Aztán megterveztem egy útvonalat, hogy melyikeket nézzük meg... utána ketten be az autóba és uccu.
Aztán procedúra lásd lenn, lábon hazajött...
(persze láttam mindent, arab neppernél olyan kotványt, hogy egy valamire való macska nem szart volna bele..., aztán megtaláltam ezt, ez egy jó kompromisszum volt- ár- érték... nem is csesztem rá ,most már mondhatom... 1 db 140eft javítás volt amire nem számítottam előre... )
Mondjuk az itthoni ügyintézést 20e ft-ért 1 nap alatt megcsinálták, nem volt kedvem vele szívni, megkaptam az autót rendszámmal vizsgával mindennel...
Utána jöttek a szervízkörök...autó rendbetétele... :) Az volt az időigényes, hogy ne menjen rá a gatyám...
Ha van aki beszél németül, akkor pláne nem nagy ügy. Egy nepper 10 perc alatt elmagyaráz mindent. Nem agyműtét.
Írtok egy német adásvételit, amit az eladó ad. Meg kell írni egy kétnyelvűt, van rá formátum. A német kijelenti az autót az okmányirodájukban, Te meg veszel rá ideiglenes rendszámot biztosítással. Hazahozod a vasat.
Bejelentkezel a KPM-nél (hirtelen nem jut eszembe az új nevük), itt vagy honosítod a még érvényes műszakit vagy újravizsgáztatod. Első esetben kicsit olcsóbb, de csak addig lesz műszakid, mint a német forgalmiban van. Második esetben 2 év.
Elmész a vámhivatalba, adnak egy űrlapot, kitöltöd, majd elküldenek bankba, hogy fizesd be a regadót. Utána visszamész, elintézik a papírmunkát.
Kötsz magyar kötelező biztosítást, bemész az okmányirodába, kifizetsz kb. 12 ezret és megkapod az új forgalmit, a törzskönyvet meg 1 hónapon belül postázzák.
Németben az ügyintézés 3/4 óra volt, az itthoni procedúrát reggeltől délig elintéztem.
Nem bonyolult. Anno 2001 körül még vámoltatni kellett, na az többkörös szopás volt.
A kintről behozottban mindig benne van a lutri, hogy üres kézzel jössz haza. Vagy kell B terv. Nekem a B terv egy 750i volt :-)))
Gyereķkori barátaim közül többen vannak az autóbizniszben. Egyik barátom jött délután, elkezdte mutogatni a hírdetést, hogy ez az én autóm, ha kell, induljunk most rögtön. Hozott annyi Eurot is :-)
Pár óra múlva már úton voltunk. Reggelre kiértünk. Az autó egy zenetanárnénié volt, karcmentes, makulátlan, végig szervízelt, összes számlával. Nem volt kérdés, hogy megveszem-e.
Ott helyben kivonatták forgalomból, ugyanott tudtam venni rá 1 hónapos rendszámot, amivel hazajöttünk. Itthon egy délelőtt alatt megvolt a kpm vizsga és a vámszemle, meg kiváltottam a magyar forgalmit és kész. Sima ügy volt.
Viszont kellett aki tudja, hogy mit kell csinálni, így könnyű dolgom volt. Amúgy alapelv, hogy csakis echte némettől, magánszemélytől szabad vásárolni, így minimalizálhatod a kiutazás rizikóját. Kereskedőtől nem, pláne ha török, arab, stb.
Hát ja. 1,5 éve rácsaptam volna, mint éhtyúk a takonyra :-) Aztán vettem azt a retek Alessiot, mert csak az volt. Aztán feleségem összetörte azt az XC90-et, a mostanit München mellett vettem, kaptam hozzá téli-nyári gumit gyári alufelnin.
Én is agyaltam rajta, hogy rá kéne dobni a vasra egy szép 20-as felnit, de lebeszéltem magam róla, mert főleg a párom vezeti a kocsit, padkázni ez is jó lesz :-) Szerencsére még nem padkázta el egyszer sem. De ha raknék rá egy 20-as felnit, Murphy alapján 1 héten belül legyalulná, tuti :-)
Alaphangon 500eFt legyen kézben, majd évente még 100-200eFt). Telefondoki által is leírt néhány példa rámutat, hogy milyen állapotot várhatsz, egy átlag eladótól, a drága fenntartási költségek miatt. A legtöbb modell elhanyagolt, a váltó, a hajtás talán sosem látott olajcserét (nem is működik), pedig van hol és kell (autómata, angel gear, haldex, hátsóhíd, szűrővel 60-70eFt), a motortartó bakok szakadtak (15-60eFt/db), csappantyúsor hibás (D5, 120eFt), EGR (250eFt)., részecskeszűrő (150eFt) nem működik (jobb esetben profin ki van iktatva).
Az XC90 egy jó vas, csak ha másod, vagy harmadkézből kerül hozzád, nagy eséllyel Te fizeted ki, amit az elődök megspóroltak.
Semmi hibaüzenet a műszerfalon meg szerelőmnek a gépe se mutatott semmit.. Nemtudom mi ez amugy mert ma amikor jöttem este dolgozni akkor 15 fok volt és megint elsőre beindult. Az a furcsa az egészben hogy télen -17 fokban is pöccre indult. Amikor meg csinálja akkor beindul és ugy fullad le mintha leállítanám kb...
AZ az igazság, hogy amikor az enyémet vettem, volt egy felvillanásom, hogy benzinest veszek, mert utálom a dízelt... Amit megnéztem mind olyan volt, hogy nem mertem volna megkockáztatni, hogy megveszem... Egy ilyen 10 éves T5 vagy T6-ra ha nem vigyáztak és szétrúgták, neadj isten nem cserélték az olajat akkor végtelen szopóroller lesz csak a vége. Benyást V8-at mernék megvenni (egyébként szerintem sokkal nem is fogyaszt többet, max a városban). Aztán a végén dízel lett...
Ma regisztráltam az oldalra de már régóta olvasgatom...
Van egy 2006 os manuális váltós D5 185LE Kinetic XC 90 em , részecskeszűrő el van belőle távolítva (előző tulaj volt) én meg szoftveresen távolítattam el így most 205LE. Az autót napi szinten használom 120km/nap.
Van egy problémám vele ami vasárnap jött elöször... Indításnál kétszer lefulladt utána harmadszorra indítottam és közben adtam neki egy kis gázt, utána minden rendben volt. Utána 3 napra rá vagyis ma szerdán elsőre megint lefulladt , másodikra már gázzal jó volt! Ma délután elvittem szerelőhöz hogy nézze meg géppel de semmi hibakód nem volt...
Ebben szeretném kérni a segítségeteket ha valaki találkozott már hasonlóval vagy van valami tippje akkor megkérném hogy írja le a hogy kb hol keressük a hibát.
XC9O vásárlásán gondolkozom. Amint látom legtöbb 2.5 dizel és jóval kevesebb a benzines. Mivel inkább 2.-3. autó lesz nem vetettem el a benzines verziót sem. 2OO5-2OO6 évjárat amit kb meg is felelne 7személyes változatban.A 2.5T benzines mennyire használható van esetleg valakinek tapasztalata? Minden infot szívesen meghallgaténk.
Köszönöm a tippet, ill. az eset tanulmányt, ez mindig hasznos.
Nálam nem ez lesz a hiba, mikor bemelegszik, csak akkor csinálja halhatóan. Amit lentebb már írtak a "töffögés" vagy "fishing boat song" lesz. Valószínűleg a hidratőkék gyengélkednek már. Próbálkoztam olaj váltással CASTROL-ról, Liqui Moly-ra, de nem oldotta meg, pedig valóban minőségibb olaj.
Leirom nekem mi volt, nem biztos, hogy nálad ez a gond, de lehet, hogy segit...
Ugyanez a tünet, nehezen előhozható hiba... amíg rá nem jöttem, hogy ha a motor már nagyon alaposan bemelegedett akkor nem produkálja a hibát, viszont amig nem, akkor ha odalépek akkor produkálja (ha nem nyomom neki akkor hidegen se)
Nekem az lett a megfejtés, hogy a turbó a tengelynél eresztett és a geometria lapátokra ráégett a szmötyi amitúl azok nem tudtak mozogni. Amikor forró volt a turbo, felmelegedett szmötyi és akkor már tudtak a geometrialapátok mozogni igy nem jelentkezett a hiba. Turbofelujitás - Felcsiki, nem volt vészes tétel.
(annyiban nekem szerencsém volt, hogy amikor vettem az autót akkor volt hozzá négyezer eurónyi szervizszámla, amin látszott, hogy minden turbóhoz kapcsolódó csövet bizbaszt cseréltek már. (tehát keresték a hibát)