Múlt hétvégén megint volt egy kis felicia szerelés, ezúttal a kombi volt az áldozat.
Kivettem a műszeregységet, cseréltem benne 1 visszajelző izzót. Megpróbáltam megnézni, hogy a km óra vagy a spirál adja a kattogó hangot. Inkább a spirálra szavaznék. Kapott WD40-et, jó is lett, de mostanra már visszajött a kattogás.Lehet azért, mert a pöcök ami biztosítja kicsúszás ellen a spirált, az törött, és kicsúszik a spirál?
Az órát megtekertem fúrógéppel, nem hallottam hangját, bár a fúrógép hangos volt...
A műszeregység levétele közben megtaláltam a riasztó központi egységét:
Ugyanaz a riaztó mint a másik autóban volt. ebben sem gyári beszerelés. Viszont a központi zár az gyári benne, csak épp ki van iktatva az elektronikája. Nem épp szép megoldás...
Viszont találtam egy érdekességet is:
Lehet, hogy gyárilag ott a ködlámpa kapcsoló stekkere? Csak rá kell dugni a kapcsolót, és már kattog is a relé a biztosítéktáblán? Mert akkor lehet, hogy szerzek bele ködlámpákat...
A lendkeréken a fogaskoszrút sem mindegy hogy rakod rá, vannak jelzései ilyen pötyöket keress és annak megfelelően rakjad rá a lendkerék csak egyfalyta képp megy rá, viszont a fogaskoszorú már nem... azt nézd meg mert a hall jeladó nem jól adja a jelet akkor nem fog soha menni...
Azt értem minden jón hogy szikra van,benzin nyomás van,vezérlés a helyén,gyújtótrafót már megnéztem egy működőröl, géppel kiolvasva semmilyen hibát nem ír ki...egy hete ezt csinálom..és már az idegeimre megy ,a legnagyobb produktum a puffogás a légszűrőházban....Remélem valakinek lesz ötlete :):) Ezért gondolom hogy esetleg a lendkerék van fenn rossz pozícióban...most az egyes henger felső holtpontján jön ellő a bemarás....
Sziasztok ! Tudja valaki hogy Skoda felicia Mpi motoron mlyen pozícióban kell felrakni a lendkereket ????? Ill.hogy mi lehet a baja ha minden jó""és még sem indul ??? Frissen lett összerakva darabokból !! Előre is köszi ha valaki tud segíteni ! Vagy esetleg valahol nem tudtok elérhető szervízkönyvet ??
Gonodolod ez van? akkor később sem mutatna neki, mert lecsúsza a mutató súlyától én szedtem szét számlapcsere végett többször több tízzer a mutatóaimat soha nem ragasztottam úgy lejön a tengelyről hogy én fogom meg mert le akar esni... de még el nem fordult!
50 foktól mér a mutató, a végállás alatt 4 mm kell álnia...
Viszont azt most meg néztem,ha felmelegítem a motort,akkor pontosat mutat,ha meg kocogtatom.Viszont az új és régi hőgomba között,van 5-8fok külömbség az új az ennyivel többet mutat,így benne is hagytam azt!Viszont egy kérdés,ha kiakarom cserélni a műszer egységet simáról fordulatszám mérősre,akkor a fordulat számmérőt azt hova kell bekötni és hogyan?
Szia! Akkor az van amiről beszéltem körbeforog a mutató a tengelyen. Ki kell venni úgy is jó ha megsaccolod az éppen kinti hőmérsékletet kiveszed (óvatosan!) a határolót és lejjebb fordított állásban szorítod, ragasztod fel a motatót. azt hiszem 40c° körül indul tehát valahol 5-6mm-rel hátrábbra rakd a mutatót. Aztán meglátod!
Amikor nem indul be akkor mit csinál az autó?? Ha ráadod a gyújtást akkor üzemanyag szívattyút hallod zúgni? Az öninditó teker és nem kapja el, vagy az öninditó nem is teker???
Nagy valószínüséggel a bent a műszerfalon a mutató szórakozik,mert egy picit meg kocogtattam a plekszit és abban a pillanatban lefeküdt,úgy hogy a motor egy percet se járt :D
Szia!Ha a hátsó fék nyikorog az betegség,mivel a hátsó futómű az Golf3as szériáról lett koppintva és ez tipus hiba sajnos,nekem is nyikorog,szét szedtem finoman az összes mozgó alkatrészt beolajoztam amenyire tudtam a kézifék kötelet is,akkor meg is szünt de 1-2 hónap és újra kezdi:D
sziasztok urak. feliciánál mennyi kell legyen az olajnyomás meleg motornál? már voltak vel gondjaim a jo előző gazda miatt,most nézegettem teszterrel és 4 bar,kicsit sokallom,, másik kérdés,nyekereg a fékem olyan szinten ,hogy az életbe nem fogok tudni elütni igy egy bicajost:))))
leszedtem a vadi uj féktárcsát és (mert az is üt) az agyat is megnéztem és az is üt(olyan mintha 8as lenne benne) járt már igy valaki? mert azt hiszem kerékcsapágy csewrével nem fog ez elmúlni ha a kerék agy kapott egy nagy nagy tockost valaha.. s nálam jött elő féktárcs és fékbetét csere után..
Szia! Nem nagy munka csak azt nehéz eltalálni hogy mikor 90c° os a motor és akkor a helyére nyomni a mutatót. Meglehet úgy is csinálni hogy megméred, hogy melegen mekkora feszültséget küld a jeladó kifele és egy potméterrel beállítod ugyanakkora feszültségre (aksiról) amikor szétszedted. Akkor oda nyomod a helyére a mutatót. Egyépként ha megnézed a mutatót hidegen és nem ér hozzá az ütköző rudacskához akkor már ne is keresd tovább! Úgy is megycsinálhatod ha nincs kedved méregetni hogy fogsz egy pohár vizet és elkezded melegíteni, aztánbelerakod a termosztátot és amikor kinyit akkor van az a hőmérséklet ami rá van írva! Belerakod a jeladót is és ehhez állítod a műszert.
Gondolom,igazi pepecs munka,hasonló az üzemanyag szűrő csere lent a tank mellett,az is jó barkács meló :D Nem tudom mi lesz a baj,majd kiderül,termosztát 1700Ft a hőgomba 1900Ft
Szia! Még egy rövid infó. Ha mégis a műszerfalon levő jelző lesz rossz azon se csodálkozzál!
Amikor kicseréltem fordulatszámmérősre a műszerfalat nagyon meglepődtem! Mivel amíg kicseréltem eltellett ~1/2óra és összerakás után bekapcsoltam és a műszer 90c° fölött volt. Na újra szétszedés és az volt a gondja hogy amikor lehült a szerkezet a mutató nem feszült rá a végállás tüskére hanem elfordult a tengelyen! Hirtelen mást nem tudtam csinálni kicseréltem a régire az meg jól mutat. gond lehet még az is amit az üzemanyag szintjelzőnél volt az a két tüske amin a műszer ül kontakt hibás volt a panelen aztán egyszer mutatott egyszer nem. Körbeforrasztottam kb huszadik hibakeresés után és jó lett!(nagy szívás volt)
Tudom,hogy nem jó,ha ki van szedve a termosztát,de elég melegek voltak mostanába,így annyira nem jelentős ez üzem anyagba,csak próbáltam kiszürni a dolgokat.Viszont most már ott tartok ma állt a kocsi vagy 8 órát egy helyben és bele ültem,most este a gyujtást rá adtam,még a motor be se indult és már 90fokon állt az óra :D meg rendeltem a hőgombát és az új termosztá ma jött meg,mind kettőt bele rakom,azt kiderül,hogy jó lesz-e!
Esetleg mielőtt beruházol egy sor trafóra,ha van ismerősöd akinek van feliciája próbád ki ha az övét teszed fel akkor is csinálja,én már segítettem az egyik szomszédomon már így!
Nekem 20e volt a tesla sortrafó, már írtam is ide valamikor, de ilyen idős kocsinál ez egy állandó para, szóval jobb cserélni, ha már véres a torka, mert nagyon meg tud szívatni. (Az előző kocsim trafója szó nélkül befosott, és ott álltunk felpakolva novemberben, hidegben, grrr).
Persze ez az egyik legdrágább alkatrész a Felicsitában :), tehát nem öröm, de ha nem csereberéled a kocsikat, akkor megéri, mert amíg gurul (és nem rohad szét), addig egy új trafó kb már végig jó lesz.
A tünet nálam erős durrogás és rángatás volt, de nem voltak indítási gondok, leállás.
Szia! Nekem ugyaezt csinálta és nem a jeladó hanem a gyújtótrafó kétszer húzott haza a fiam egyszer úgy hogy a szerelőhöz félúton már a saját lábán mert el diagnosztikára aztán végleg megadta magát na akkor már egyértelmű volt a dolog! Ugyanijely szindróma volt egyszer csak menetközben leállt és pár percig sehova aztán megint indult és napokig semmi gond. Mielőtt teljesen behallt este leállt kétszer másodikra már egyáltalkán nem indult NA gondoltam megvan a hiba aztán reggel mielőtt szólatm a "villanyszerelőnek" egy próbát megér és lkáss csodát pöccre indul! na idultam a szerelőhöz szerencse ~1,5km-re lakik aztán nincs nyitva! elfelejtettem hogy szombaton nincs hát irány haza majd hétfőn gondoltam. aztán az utca végén végleg megadta magát igy szégyenszemre visszatoltam eléjük az autót és sűrű elnézések között fehívtam hogy itt a kocsi és majd hétfőn nézze meg. Aztán akkor derült ki hogy egy hirtelen berakott trafó után kifogástalanul megy.
Sajnos még mindíg az alábbi problémával küzdök. Kaptam egy tanácsot itt az egyik "kollégától", hogy val. a felső holtponti jeladó ment tönkre az autóban és ezért nem indul mindíg. Eddig oké is lenne a dolog, de a szerelőmtől megkérdeztem, hogy biztos ez lehet-e a probléma. Erre Ő : "háááát....80% hogy ez a baj". NA ITT A BAJ!!. Nekem sok az a maradék 20%. Tudnátok vmi módszert(az azonnali cserén kívül) arra, hogy hogyan lehetne megbizonyosodni arról, hogy tényleg ez a gond, ugyanis nincs kedvem kiadni 13000-et azért, hogy lehet nem is ez a baja a verdának.
Előre is köszi a segítséget
Tamás
Sziasztok!
Pár nappal ezelőtt egy szép reggelen a 98-as Feliciám megállt alattam. Újbóli indításokra sem indult be. Pár óra múlva újra próbálkoztam és egymás után 6x is beindult. Irány a szakember, aki szintén 2 napig folyamatosan indítgatta,bemérte, tesztelte, de mindent rendben talált így elhoztam a verdát. Eddigi tapasztalataim: ha leállítás után közvetlenül ráindítok nem indul. Kis pihenő(kb.10-20 perc) után minden OK. Mit tanácsoltok? Én a bendixre gyanakszom.
Sziasztok! Tudom, hogy ez nem bazár, de FeliciaI-hez van bontatlan új bosch gyújtókábel szettem 2000Ft, utastér padlókárpit 2500 Ft, ajtókárpitok 1000/db (összes kárpit egyben 5e Ft) Szolnokon.
Szia! Azért írtam hogy meg kellen mérni a hőmérsékletet! Nem egy nagy cucc egy infra hőmérő ráirányítod és már tudod id hogy hazudik vagy sem. Lehet a rendszerben dugulás is! akkor nem kering a folyadék és lehet hogy a termosztátnál jóval melegebb mint a tágulási tartálynál. A termosztátot semmi esetre nem szabad kivenni amotor működéséhez kell a meleg! A termosztát szabályozza azt hogy egyenletes hőfokon dolgozzon a motor. A másik amíg hideg a motor a szivató sem áll le tehát rámehet a gatyád az üzemanyagra. Arról nem beszélek hogy termosztát nélküli melegedésnél sokkal hosszabb hideg üzemben a motorban megnő a lerakódás és ezálltal megnő a kopási tényező azaz csökken az életartam!
Sziasztok!98-as mpi 68 kw-os bontásból motor egyben vagy fődarabokban,váltó, luk kuplungtárcsa + szerkezet,elektromos alkatrészek,kábelköteg és vezérlő elektronika eladó.első lengéscsillapító,gépháztető és lámpák is vannak!