Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 47728

Egy érdekesség a témához!

Akik a klímámat csinálták, ők rönóra szakosodtak, elég sok hajtókar problémás autó van/volt náluk.

Kérdezték, miért volt kinnt a motor, mondom kellett bele másik főtengely, mert elszállt egy hajtókar csapágy.

Srác rámutat balról a második (tehát hármas) hengerre, és kérdezi: "Ez?".

Mondom igen az, de azt most ő miből látja? Semmiből, még amelyiket csinálniuk kellett MINDEGYIKBEN az szállt el !!!

Kérdeztem rájöttek-e már valami összefüggésre, azt mondta nem.

 

Előzmény: somagabor (47726)
somagabor Creative Commons License 2012.07.10 0 0 47727

Na ha az én munkába járós, jégvert, egyszer már tetőre rakott, max negyed évente mosott, több mint 270 e km-el rendelkező, bontott motoros, DCI talicskámat lenyúlja valaki, az sírva hozza majd vissza. :-DDD

 

 

Előzmény: Garfield007 (47725)
somagabor Creative Commons License 2012.07.10 0 0 47726

Nagyon jó témát pendítettél meg mondhatom. :-)

Erről már oldalakon keresztül ment az eszmecsere, és ezer felé ágazik a történet.

 

Mondok példát és ellenpéldát is, aztán oszd meg a Meganosokkal. :-)

 

Pistike barátom Clio-jába beleolvadt a hajtókar csapágy a hajtókarba, így főtengelyt kellett neki venni, de unatkozós óráiban kompletten felújította a motort ha már úgyis a kezében volt.

 

Volt aki csak önszorgalomból 200 e km után kicserélte a hajtókar csapágyakat, és nem bánta meg. Habár a képek alapján szerintem még 100 km-t gond nélkül elment volna.

 

Jómagam pedig az EGR takarítás közbe beletúrtam egy adag olajsarat a motorba, és mivel a dugó tetejére égetve a cuccot beleverte a hangerfejbe, így olyan hangja volt mind ha hajtókar csapágyas lenne. Hát nem volt az, pedig akkor volt benne 267 e km.

Na mindenesetre kicsréltem az összes HK csapágyat, és ha már ott voltam a FT csapágyakat is.

Zárójelbe megjegyzem gond nélkül elment volna még 100 e km-t a HK csapágy, a főtengely cspágy pedig szinte tökéletes állapotban volt. (de ha már kifizettem, persze hogy kicseréltem)

 

Ez a történet egyik fele.

 

A másik az olaj kérdés.

12 000 - 14 000 km között szoktam én olajat cserélni, és ez meg is látszott a csapágyakon. Aki 30 000 -t megy annak is meglátszik a csapágyain. Nekik esik szét 200 e km körül.

A másik a fordulat. Ezeket a dci-ket bizony pörgetni kell. 2500 alatt unatkozik a motor, és bizony előbb - utóbb hajtókar csapágyas lesz. Ha finomkodsz, rápacsálsz, így nyomni kell neki.

 

Ja és még egy érdekesség.

Köbcenti - lóerő küzdelem... A 65 LE dci motorok nagyon kis arányban lesznek HK csapágyasak. A 80 LE-nél előfordul bár ahhoz a fent leírtak alapján be kell tartani ami a szervízkönyvbe le van írva. (kíméletes üzem + 30 000 km olajcsere) Akkor tuti az lesz.

Na de a 100 LE feletti téma egy 1.5 motortól. Uraim hol élünk? Ugyanaz a fos gyenge motor van a 65 LE-ben mint a 10x -ben. Az teljesítményben majdnem a duplája, Csodálkozunk hogy kijön a bele?

 

Üdv Mindenkinek!

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (47724)
Garfield007 Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47725

Anno hogy csodalkozott mindenki mikor kerdesekre bevallottam, hogy tobb mint 100e forint vedelem(anyag+munka) lett beepitve a francia-torok kurvaba... Nem is igen izgulok, barhol ott merem hagyni, mostanaban meg mar foleg, ahogy oregszik ;o)

Előzmény: Törölt nick (47724)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47724
sajnos már a 80 lovasok is elkezdték a hajtokacsapágyazást,egyik bontoban többen is panaszkodtak amikor ott voltam hogy a kangoo is csapágyas lett,nem véletlenül lopnak mindent ami dizel, a házunk elöl két dci thalicskának lába kelt és egy hdi picassonak meg egy dizel g astrának,kellenek a motorok
Előzmény: DCI MÁGUS (47723)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47723

A meganok 106 lovas verziói köztudott mert van 1 gyári bibi a hajtókarnál!A pumpa jeladó meg nem a befecskendező fejeknek tolja a jelet!Az inaktiv állapot pedig már leirtam nem teljesen szószerint értendő és nem dci ről beszéltem!!

Előzmény: Törölt nick (47722)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47722
nem tudo hogy a thalicskát is megfertözte e a betegség,de a megane2 dci motorok sorra hajtokar csapágyasak akarnak lenni 160-200 ezer km nél,nálunk most ez a fö téma, az egr szelepet sokan kikötik és ugy járnak vele,néhány érzékelö nélkül is elmegy a járgány, valoban furdal minket a kiváncsiság hogy képes e fhp nélkül is müködni,az meg külin csoda ha a vezértengely jelado nélkül megy mert az osztja ki a hengerekre a befecskendesési sorrendet,szoval minden érdekel minket ez ügyben
Előzmény: somagabor (47718)
thalicskás Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47721

Itt az hangzott el hogy inditás után az fhp inaktív, és akár simán le lehet húzni a csatit.Ebből indult a dolog.

somagabor Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47720

Nyilván azért vannak a jeladók hogy adják a jelet az ECU-nak aki majd kitalálja hogyan fecskendezze be jól a cuccot, hogy a motor is jól érezze magát, meg a vájár haja is lobogjon ahogy nyomja neki.

Nem okosság itt bármit is kiiktatni, mert a rendszer attól rendszer hogy több elemből áll.

Vannak olyan elemei amitől ugyan össze még nem omlik, de hogy nem úgy működik ahogy tervezték az tuti.

 

Valószínűleg vannak olyan jeladók ami az induláshoz kell, van ami a normál működéshez, de úgy kerek ha mindegyik ott és olyan állapotban van a helyén hogy tudja tenni a dolgát.

A STOP meg a SERV lámpa meg azért van ott a műszerfalon hogy álljunk meg, és derítsük ki hogy mi a baj, nem azért hogy világkörüli útra induljunk még az autóval mielőtt diagnosztizálnánk és kijavítanánk a hibát.

Előzmény: DCI MÁGUS (47719)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47719

Igen dci nél hiényzó pumpajeladóval énis láttam autot közlekedni!Vészüzemen ketyegnek !És igen képes a jeladókat reprodukálni a program de ezek nem arra vannak hogy igy használd az autot max ha veszélyes helyen szart be eltud hagyni a helyszint!

Rengeteg cikk és teoria kering  hogy mit és hogyan is csinál ,müködik de saját tapasztalatom az a hibák nagytöbbsége még mindig a keleti autós kultura visszamaradásából ill hogy csak adig használom amig nem áll meg!

somagabor Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47718

Brutális ez az FHP téma amibe belemélyedtetek.

Ígérem unatkozós óráimban lehúzom neked az összes csatlakozót a motorról amit csak akarsz.

 

Amiben már biztos lehetsz, hogy szívócső nyomás érzékelő, EGR nélkül indul is és alapjáraton megy is.

Azt nem tudom hogy terhelni is lehet-e, mert nem menet közben húztam le, és nem volt kedvem lehúzott csatlakozókkal közlekedni a teszt kedvéért. Viszont amikor beírta a szívócső nyomás érzékelő hibát (kontakt probléma) akkor olyan volt az autó ereje, mint a trabant anno.

 

Ja és még egy érdekesség, a vezérműtengely jeladó nélkül elindult az autó. Igaz csak egyszer és én is meglepődtem rajta. :-)

FHP jeladót még nem húzkodtam, mert addig az még bírta a harcot.

 

1.5 DCI-ről beszéltem csak a félreértés kedvéért.

 

Nem sok elektonika van ebben a fosban, de azok is kezdenek eldurrogni így a 10. évhez közeledve.

Ja előző témához kapcsolódva 7 évesen mi baja lehet. Ezeknek az ócskavasaknak amit 2000 után gyárottak pár év után bármi baja lehet. És a szép az egészben hogy évről évre csak szarabb lesz a helyzet.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (47715)
somagabor Creative Commons License 2012.07.09 0 0 47717

A WD40 atomtámadás ellen is véd. :-DDD

Az a baj hogy a legtöbb autóvollamossági szerelő is csak ezt a javítási módszert ismeri.

 

Vezeti vagy sem, én a száraz megfelelően érintkező nem oxidált csatlakozókra esküszöm.

 

 

Előzmény: B45524D N3K1 (47716)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 47716

A WD hiába nem vezeti, ha amit leold, az igen ...

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.08 0 0 47715
valahol leirásban azt irták hogy a wd vezeti az áramot és ezért érdemes lemosni miután elvégezte a tisztitási feladatát,azota mosom én is csak le mert korábban nem foglalkoztam vele,viszont az is igaz hogy mindent gyogyit szinte
Előzmény: TéLászló (47711)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.07.08 0 0 47714

Van erre speciálisan réz spray

TéLászló Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47713

Akkor sztem te nyugodtan fújhatsz be vizet is. A kontakt hibát vmi okozza. Piszok, korrózió stb stb. Azt kell megszüntetni. Erre való a wd 40. Sztem.

 

 

Előzmény: Törölt nick (47712)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47712

Viszont, ha nem vezeti az áramot, akkor minek befújni oda, ahol kontakt hiba van???

Előzmény: TéLászló (47711)
TéLászló Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47711

WD 40 oldaláról : "Mivel nem vezeti az áramot és a nedvesség alatt védővonalat képez, így kiválóan alkalmazható elektronikai alkatrészeken is"

Előzmény: Törölt nick (47710)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47710

én minden csatlakozot befujok wd40 el vagy csavarlazitoval de utána feltétlenül vagy kontakt spay-el vagy féktisztitoval befujom hogy kiszáritsa mert a wd vezeti az áramot és zárlatot okozhat

Előzmény: hant90 (47709)
hant90 Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47709

Az FHP-jeladóval kapcsolatban:

 

Én ezt írtam 2010. 12. 11-én:

 

Tudna valaki segíteni? Az autót naponta használom, az elmúlt három hétben kb. ötször játszotta el (teljesen véletlenszerűen) a következőt: Menet közben észrevettem, hogy le akar fulladni, hiába nyomom a gázt, nem történik semmi. Olyan, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Félreállok, mire leálltam, már le is fulladt a motor. Próbálom indítani, 8-10 próbálkozásra sem történik semmi, legfeljebb enyhe benzin szag az utastérben. (Az önindító forgat rendesen, de a motor csak nem "kapja el".) Aztán egyszer csak (néhány keresetlen kifejezés után) beindul, és mintha mi sem történt volna: napokig megint semmi gond vele.
Gondoltam rá, lehet, hogy ki kellene cserélni az üzemanyagszűrőt? 1.4-es 8 szelepes Thalia, 7 éves, 130.000 km-rel. A könyv szerint 240.000 km-nél kell cserélni. Ti is így gondoljátok?


Elég sok javaslatot kaptam, de egy elgondolkoztatott, és ezt írtama rá:

 

Megtaláltam a jeladót! És azt hiszem rá is jöttem, mi a baj. Nem rég cseréltem a hőgombát (ami ott van egy kicsivel a jeladó fölött), és biztos, hogy a szűk hely miatt elnyomtam a csatlakozót. Most igyekeztem erősen a helyére nyomni, és egy kicsit várok. Ha nem lesz gond, akkor tisztítását egyelőre hanyagolom (legalább a tavaszig). Még egyszer: köszönöm.


Annyit itt elhallgattam, hogy az erősen helyére nyomás előtt befújtam egy kis WD-40-nel.

 

Közel másfél éve nem jelentkezett a fent leírt hiba.

Én nem értek hozzá, ezért nem is akarok beleszólni az itt többek által folytatott párbeszédbe, csak leírtam a tapasztalatom, mindenki értelmezze kedve szerint. Ja és az is az igazsághoz tartozik, hogy néhány hónap múlva kicseréltem a benzinszűrőt is.

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47708
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47707

annyit tudok hogy van az ecunak vész üzemmodja, de az fhp jeleit nem képes elöállitani mert nem tudja milyen a motor fordulatszáma,kénytelen leállni

a motoromon szinte az összes jeladot lekötöttem egyszerre, ilyet hogy vizhömérö, beszivott levegö hömérö, kopogás szenzor, Map szenzor ,lambdaszonda, az fhp és a pillangoszelep pozicio méter rajta maradt, mintha misem történt volna ugy ment a motor tovább,semmi változást nem vettem észre rajta még csak nem is füstölt feketén, persze utána töröltük a hibakodokat és mindent visszakötöttem, de fhp nélkül az enyém nem megy

Előzmény: DCI MÁGUS (47705)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47706

akkor szedd össze magad dobj be egy sört én meg egy felest kétszer és fejezd ki magad ugy hogy mi is megértsük :)

az elöbb beleolvastam az 1,5 dci hibajelenségeibe az autodatában, azzal jön nekem hogy fhp jelado hiba ha nem akar menni a motor, ezt irja a gyenge rángato hezitálo meg mindenféle motorhoz, most veszem a fáradtságot és végigolvasom azt a pár száz oldalt ami a k9k motorrol szol, nem kevés anyag de miattad megteszem :)

Előzmény: DCI MÁGUS (47705)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47705

A mechanikus vezérlés  én az elektronikusra godoltam!persze hogy szüksége van az fhp jelre nem is volt szó  hogy nem !De ti azt nemértitek amit lehet hülyén fejezek ki (ebbe az időbe) togy a motor nem áll ugy meg mintha elveszed a benzit vagy a gyujtást hanem vészüzemen de ketyeg tovább.

Előzmény: Törölt nick (47704)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47704

nekem a vége nagyon nem tiszta, leáll a vezérlés? a vezérmütengely akkor áll meg ha elszakad a szij vagy valami ilyesmi, a jeladonak semmi köze hozzá ilyen szempontbol,attol nem fog a szelep beleverni a dugattyuba

Előzmény: DCI MÁGUS (47702)
thalicskás Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47703

Szerintem nem ez vezérli a gyújtást,csak a számítógépnek ad egy jelet amiből megállapítja a főtengely helyzetét,ill. fordulatszámát. A számítógép pedig felhasználja ezt az infót sok egyéb infóval együtt,és ezek alapján végzi a dolgát/gyújtás befecskendezés és még ki tudja mi/. Én így gondolom de ez nem szentírás én nem vagyok szaki csak érdekel az autó.Majd megcáfolnak vagy megerősítenek.Véleményem szerint járó motornál is szükség van rá.

Előzmény: ÖregMackó (47696)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47702

Nem eről szolt a történet!Hanem aról hogy menetközben 1 szer csak leált az autó és hogy ez fhp hiba !erre montam azt énis hogy igen ettöl nem igy áll le az autó ijenkor járó motornál inaktiv az fhp!Ha menetközben beszarik az fhp inaktiv állapotba kerül és vészüzemen de ketyeg még!Nem arról volt szó hogy megszakitom az áramkört,turáztatom a motort ,söt hogy diselről beszélünk!

Az ominozus autó tudtommal 1.4 16 v amit megintcsak nem illik összehasonlitani a dieselel mert teljesen más a ecu a vezérlés stb..

Szerintem ha végigolvasol egy gyári leirást rá fogsz jönni hogy egyik hibamegálapitásnál sem szerepel a motor leáll cimű történrténetnél az fhp !

Ha megnézel egy rendszert ugy van megépitve hogy adaptiv adatokal dolgozik ,nem fix értékekele!Gondolj bele ha mondjuk 1 vezérmü jeladót  ha megálna és leálna a vezérlés ! Tuti  hogy beleforgatná a szelepeket a dugoba!

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47701

hátha van még másnak is tapasztalata ez ügyben, jo lenne ezt pontositani

Előzmény: thalicskás (47698)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47700

ez dizel volt?

Előzmény: thalicskás (47698)
thalicskás Creative Commons License 2012.07.07 0 0 47699

Ja ez egy 1,9 dci volt

Előzmény: thalicskás (47698)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!