Van itt a fórumon köztetek olyan aki egy szántásról meg tudja mondani hogy az hány fejes ekével lett kiszántva???Ha nincs az eke nagyon jól beállítva a traktor után akkor meglehet mondani!
Alapban semmi ,míg nem kell szántani vele de ha szűk helyen szántok vele akkor szerintem sokkal jobb. Merthogy a röpsúlyos az pl benne van a szántási barázdába akkor nem akar kijönni kis fordulaton, de ha meg megindul akkor viszont nagyon megugrik ha bekapcsol a kuplung.
Vagy még tudnám javasolni az 5-ös lovas ekét mert még az hasonló méretű mint a gyári Terra eke és a lovas ekéknek nagyon szép munkálya van és azok között nincs olyan hogy jól dolgozik vagy nem!
A videón a kukorica körül nem gyári ekével szántottam!Én megmondom neked őszintén hogy a Robi 250t után nem is tennék rotációs kapa ekét mert az után már tényleg a váltva forgatós:Terra vagy Robi eke való!!
Az én 675-ös Briggs motoromnak 50mm a főtengely hossza és kellett hozzá ez a kb 1cm vastag távtartó!Én is nagyon remélem hogy összejön az autó,meg a ház is,de most jelen pillanatban a ház lenne nagyon fontos,utánna majd az autó!
Üdv! Te gyári ekével szántottál a videón? a kokoricát körül? mert ha rossz az az eke ha nem lehet a 250t-vel szántani akko veszek egy terra váltvaforgató ekét gondolom azt bírja a 250 ha jól bevanállítva meg jó a föld szépen átforgassa
Tényleg a kerekeket is sikerült már eladnom még aznap mikor az első találkozót megbeszéltük!Ha ilyen fajta ekéd van mint amit a képen látsz akkor jobban jársz ha megszabadulsz tőlle!Volt itt a Fórumon egy kolega aki írta hogy a Robi 250t-vel nem bírtak szántani mert rossz volt az eke!Erről az ekéről van szó:Ez nem valami jó konstrukció!Ha a géppel kapcsolatosan bármi kérdésed vagy problémád van írj szivesen segítek!A kuplung az én motoromhoz jól be volt állítva,de mielőtt össze rakod csiszold egy kicsit fel mind a kettőt!
Üdv!El is felejtettem mondani hogy nagyon sok sikert és szerencsét kívánok hozzá!Azzal az ekével én nagyon megvoltam elégedve,én annó vettem egy gyári ekét de nem jártam szerencsével vele mert nagyon nehezen húzta a traktor meg nem igazán akart a földbe belekapni és akkor össze dugtam a fejem az eggyik központi fűtés szerelő ismerősömmel és kazánlemezből meghajtattam vele a kormánylemezt!Azóta azt az ekét használtam!Na majd ha össze rakod a gépet remélem teszel a fórumra képeket rólla!
MF 70 esünket szétdúrtam ,mert nem oldott szét a kuplungja rendesen. Kiderült, hogy a surlódó betét kopott el amit tavaly csináltattunk bele bronzból. Azért bronzból, mert a gyári grafit gyűrű 5e körül lett volna, a bronz viszont egy ezresből meglett... De ez az egy év ki is byirta, a grafit viszont még a gyári volt benne. VAlakinek lenne ilyesmivel tapasztalata?, hogy miért kopott el ilyen gyorsan a bronz???
Lenne egy nagy kérdésem miszerint van egy 250t traktorom és sajnos röpsúlyos kuplungos az lenne a kérdésem hogy át e lehet alakítani normál emelős kuplungra? Vagy esetleg alakított e már át valaki? Értem én anyag szükség gépmunka stb. stb. Válaszokat előre is köszönöm.
Van egy Honda F600 -as gépem. Eddig főként szántásra, pót húzásra használtam, mert rotálásra ott volt az F400 -as. De a 400 as motorja feladta a harcot. A 600ashoz van 2 pár kaptatagom, de szerintem eleve legalább 4 párat el kellene bírnia, viszont amik vannak, azon is valami barkács laposvasból hajtogatott kapák vannak.
Nincs valamelyikőtöknek egy gyári kapáról képe - mérete ? vagy hogy hol lehet kapni? Mert ezekkel a laposvasas csodákkal nem hiszem hogy sok értelme lenne szenvedni. S van tartalékban robi 55 ös-ről megmaradt 2 pár kapatagom, akkor azt alakítanám át hozzá. A robi hajtást meg eladom ;)
A használatit hol találtad meg? ÉN csak prospektust találtam (Brochure),de valamiért mindig kifagyott a gépem. Az első oldalt látom csak ahol a három gép van, mást sem. Az eléggé cinkes, mert alaphangon 9 lóerő, meg oldalt olvastam hogy a szilázsbála 50 kg is lehet benne,gondolom az kéri a legjobban az erőt...
Itt megtalálhatóak, de én a prospektust nem tudtam lementeni. Érdeklődnék, hogy hány lóerőt kivánhat a dolog? FElvetette bennem a gondolatot, hogyneme érdemes lenne lekoppintani az MF 70-hez, ha nem túl bonyolult...
A KF extra hajóműhöz létezik olyan gyári kiegészítő, amivel súlyt lehet rögzíteni az elejére?
Már gondolkodtam, hogy hogyan lehetne házilag megoldani , de a hajtóművön csak a csoroszjatartó csavarok helyét és a védőlemez felfogató két csavar helyét lehetne felhasználni erre a célra. Az egyik masszív, de hátul van, a másik kettő jó helyen lenne, de alumíniumba fúrt 8-as menetek, amit a súly "kifelé" húzna.
Motor teljesítmény számolásához itt a pontos képlet:
A barkácsoljunk kistraktort topicban láttam, hogy lenne valami tervrajza kistrakihoz. Azt el kérhetném, ha nem lenne nagy gond??? bolcsboleny@freemail.hu a cimem. Valaki nem tudna adatokat a TZ 4K-k hidraulikájáról? Szivattyú nyomása/szállitott mennyisége? teljesitményigényről?
Oké fent leszek egy darabig!Ha esetleg tudsz egy 30as tel számot adni akkor még ma ha nem zavarlak feltudlak hívni mert T-percem van!Vagy esetleg tudnánk beszélni msn-en is ha van!Éjfélig biztos fent vagyok!
Megkaptam az e-mailt,de sajnos nem tudok válaszolni rá valamiért nem küldi el!Úgyhogy akkor inkább beszéljük már meg a részleteket telefonon!Köszönöm!Kérésre tudok képet föltenni ide ha jó lessz!?Meg van rólla 2db videó is a Youtubon azt is betudom ide linkelni!
Mivel a gázolaj piszok drága én vízzel öblítettem, majd rázogatás, öblítés és így tovább. A legvégén kiszárítöttam a tankot a víztől, majd átöblítettem alaposan benzinnel.
Ha nem rettentően sűrgős, akkor az első láncos rázogatás előtt önts bele egy kis rozsdamarót, forgasd körbe a tankot, hogy mindenütt érje és hagyd állni, majd ha megszáradt, akkor jöhet a lánc. Száraz legyen a tank belseje amikor elkezded rázogatni. Utána már lehet öblíteni.
Kéréssel/kérdéssel fordulnák hozzátok van jelenleg 2 rotációs kapánk de Fater egyikkel sem elégedett a csepel motoros elég nehezen indul Bár erős mint a bivaly, a 4 üteműbe meg belenyúlt vásárláskor rásóztak egy fűnyírómotort a kapálógép mechanikára ( a magasabb alapjárat miatt folyamatosan nyit a röpsúlyos kuplung), pláne a főtengelynél szívárog lefelé az olaj és f....n tönkretette a röpsúlyos kuplungot. A kérdésem az lenne, hogy esetleg tudtok e olyan helyet ahol rotációs kapához tudnák venni akár új vagy használt motort. Mert találtam egy balatonkenesei céget, de a motor adatoknál mindenhol 70mm tengely kihajtási hossz szerepel nekem meg a csepel kihajtásnál 33-34mm tengelyhosszom van amire a kuplung tárcsa rámegy. Vagy mi a véleményetek arról, ha a jelenlegi 4 ütemü motor főtengelyét esetleg a szimeringnél le lehet e polírozni vagy van e rá megoldás, hogy hogyan lehet az olajfolyást megszüntetni, mert ahogy néztem eléggé rozsdás az a rész. Majd utánna levágni flexxel a megfelelő hosszúságra. A tengely átmérő és az ékpálya passzol. Vagy tudtok-e olyan szervizet ahol esetleg tudnák ilyen ügyben kopogtatni. Előre is Köcce a segítségeteket. ALOHA
Dobj egy kb 40-50cm hosszú láncot a tankba és rázogasd, majd öblít és megint rázogatás, meglásd szépen kipucolja. Max 1-1,5 óra és tiszta tankod van, és ami nem mellékes marad vagy 5-6000Ft-od.
Igen, ezt én is tudom, csak arra lennék kíváncsi, hogy hol vannak a felfogatások. A gond az, hogy a rex 7,6 kapámon lévő tank iszonyat rozsdás. Gondolkodtam, hogy ameddig kapálok vele felrakom a műanyag fűnyíró tankot. De 1. elég hülyén néz ki, a másik az, hogy inkább akkor áldozok rá és veszek egy normáli kinézetű tankot. A robi 55 tankja elég jó árban van ( és műanyag!), ezért néztem ki. Csak a felfogatás helyeire lennék kíváncsi.
ELADÓVÁ vált az ékszíjmeghajtásos sebességfelezős Robim,motor nélkül,egyben vagy akár külön is meg a hozzá tartozó munkaeszközök!Külön oda adnám a hajtást meg külön a kerekeket is Autó vásárlás miatt!
Sziasztok! Tudom hogy nem igazán ide tartozik,de légszi olvassátok el.
Ma vettem egy nagyon lepukkant állapotú Simsont komoly 7.000 forintért.Gyakorlatilag épp hogy nem hullik szét,össze vissza van kókányolva,ETZ első teleszkóp,hátsó teleszkóp nincs is benne,a váz össze vissza van heggesztgetve,stb...
Kérdésem tehát hogy szerintetek meghagyjam így motorként szórakozni,vagy a motorból + váltóból építsek egy Gokart szerűséget?
Esetleg ha van még valami jó ötletetek,szóljatok légyszi.
Köszönöm neked az utbaigazitást ráleltem a gépkönyvre igaz nem magyar de igy is használható nagyon is.Lesz mivel tölteni a téli estéket...Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kivánok neked és családodnak és Sikerekben Gazdag Boldog Újesztendőt is neked és az összes Fórumozonak...üdv,Gyuri.../Bácsalmás/.....
Igazad van Jani it a hátam mögött ketyerészik az urh rádió.Rádioamatörködök is kicsit itt a településen nincs másik kollega.....az emlitett gépemhez meg be kell szereznem jópár alkatrészt stb.ezért raktam fel a hirdetést...honda f-600... köszönöm a reagálásodat.üdv.Gyuri és Boldog Karácsonyt.
Kellemes Ünepet az Uraknak. Karácsony alkalmából megálmodtam egy kistrakit... Wartesz felnire lehet kapni mg mintázatú gumit?? John Deere 8220. Az ár egyben 15e, külön nem tudom. Képet délutánig megpróbálok küldeni...
Én a a kapirgálásra gondoltam meg, hogy megkapar az alap dolog :) csak mi nekünk a 10 LE is elkapart mert az áttétele nagy én arra gondoltam, hogy ne erőből keljen tolni mert nem megy ;)
Ahogy egy tőzsdés is mondta, ha részvényekről kérdezték: vegyen belőle és megtudja. Szerintem már mindenki adott neked tanácsokat itt mindenféle gépről, válasz egyet és később meghallgatjuk, hogy elégedett vagy vele vagy sem. Ne vedd személyesnek, de már nagyon fárasztó amit csinálsz.
Figyi, csak ismételni tudom, amit már mindenki leírt.mindennel lehet szántani, ami legaláb 4-5Le, jó az áttételezese és rendesen le van súlyozva, meg van körmös kereke. Nem így működik, hogy meglátsz valamit és keRdezgeted, hogy elkapar-e, meg mgéri-e, meg lehet-e szántani. Kierőszakolt válaszokat kapsz, ami pont arra elég, utólag, ha valami nem úgy sül el ahogy elképzelted, akkor gyere reklamálni. Tessék megérteni, mi hogyan működik, szánj rá időt, mert hiába linkeled be az összes létező hirdetést, nem tudunk megnyugtató válaszokat adni - mert nem lehet.
Sziasztok!1 éve szereztem egy Honda f-600-as kertigépet egy kicsit rendetlenkedik ezért keresek hozzá gépkönyvet hogy rendbeszedjem,igaz most a szerelés nem aktuális a kinti hideg miatt de jobb időben előre látni.Gyüjtöttem hozzá egy homlok kaszát is de ő is javitásra szorul persze festésre is...egyenlőre kacérkodok a gondolattal hogy kapatagokat is szerzek hozzá de majd tavaszra tolodik a beszerzése.......addig vannak a téli számlák....minden Fórumozónak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Újesztendőt Kivánok...üdv.Gyuri....../ha8lgb@citromail.hu/.
Vazze ,alig találtam meg az előző hozzászólásom.. Aktív a fórum!
Na. megvettem a gépet, Briggs&Stratton 850 I/C olajszűrős, 190 cm3-es motor van rajta. A hajtóművön lévő adattábla szerint a névleges teljesítménye 3,6 kW, (4,89 lóerő).
Gondolom ez már az a teljesítmény, ami a kihajtótengelyen mérhető.
Majd kíváncs leszek, üzem közben mit produkál, első ránézésre elég bizalomgerjesztő. Méretileg a motor kb kétszer akkora, mint 4lovas Tecumseh. :)
mondjuk úgy, hogy meg lehet csinálni, hogy jó legyen. én vettem hozzá egy tartalékmotort (és árulnak is egy fürgét tartalékmotorral a jófogáson) az az igaz megoldás. persze váltós. arra azért figyelj, hogy a kétütemű többet fogyaszt mint egy modern négyütemű, évi 50 üzemóra felett már nem igazán gazdaságos. (4LE átlagteljesítmény mellett óránként fél literrel éget többet - évi 25 L benzin 10.000 Ft, 5-6 év alatt ez egy motor ára. viszont ferdén is kap kenést:) hááát, dönteni Neked kell...
Két variációt tudnák neked ajánlani:vagy veszel csak egy vázat motor nélkül és még veszel bele egy motort,vagy veszel egy komplettet!Lenne egy de ezt nem tudom milyen lehet 10Le-ős 2sebesség van benne talán egy telefont megér mert kinézetre olyan robosztusnak tűnik és hátul szerintem 5.00x12-es fenyőmintás kerekek vannak!Vagy veszel egy házi készítésű 4kerekű kistraktort!Beszúrok párat nézd meg!http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Mtd_B_10_kistraktor_3101359.htm
Szerintünk is mert nagyon jó vétel lenne!Csak én tartok egy kicsit a hiteltől mert már a mai világban semmi sem biztos így hát a munkahely sem!Amúgy forint alapon vennénk fel és szerintem olyan 15évre!Na ettől tartok!Hogy milessz 5-10év múlva!?De mondjuk ha megsem próbáljuk akkor megsem tudjuk!
A 250 esen ugyanolyan tengely van mint a kicsiken. Arra megy a 6 szögtegely, azonpeig beesztergálások vannak,a kerékbiztositóak. Boci, de kicsit sok volt a meló mostanában, de hazahoztam a verdát. Mamáméknál volt elraktározva,mertitthon már nincs helyünk... A felső kupung harangot külön lefotóztam, szinte új.Tegnap született két ilyen kismaki. Ma meg lecsaptunk 1et. Ha valakinek kérdée van a 151 el kapcsolatban,irjon nyugodtan!!!
Ez tőlled is függ!Ha sokat akarsz futózni akkor az is bőven megteszi!Elég sok téren ki tudod használni és szerintem szántani is tudsz vele!Én is meg sokan az ismerőseim közül is nagyon meglepődtek hogy mire képes egy fűnyíró traktor!Haverommal mikor vetettük a búzát én vittem ki neki a vetőmagot a földre:12mázsát vittem ki neki 2szerre és elég sokat kellet mennem föld úton ami felvolt nyálkásodva és gond nélkül ment!
Erre nem tudok neked konkrét választ írni mert még nem volt Terrám és így nem is tudom hogy azzal hogyan lehet szántani!Annyit tudok neked mondani hogy amit én kaptam snaper fűnyírós trakit abba 4Le-ős briggs motort tettem és a 2hátsó kereket kicseréltem a robi 4.00x8as fenyőmintás kerekére így tudok vele lovas ekével szántani 2-3ban,és 5-6mázsa súly megsem kottyan neki az utánfutón!
Fórumozó társaim segítségét szeretném kérni!Tiszaörvényen a szülői házam szomszédságában eladó egy 80-90m2 tetőteres családi ház,teljes bútorzattal,a ház alatt pince van a telek olyan 1000m2 és 5millió Ft!Erről a házról annyit:hogy egy idős Német bácsié volt aki meghalt és a bejárónő kapta meg a házat és már 4-5 éve árulja 15millió Ft-ról indult!Érdemes lenne szerintetek felvenni hitelt rá??Ugye nekünk van 1millió700ezer Ft önerőnk!Tiszaörvényről még annyit hogy én ott nőttem fel csendes,nyugodt és 1darab kissebségi sincs,meg a telek árak 2-7millió Ft közt vannak!
Ma vettem egy Fortschritt 931.50-es gépet és kaptam hozzá 2db 5x12-es kereket is a gyárin kívűl. A régi gazdája rá akarta tenni ha kocsizik, de közben vett egy Terra Vari-t. Szóval a kérdés az lenne hogy ennek a keréknek 6szög alakú a belseje. Érdekelne hogy a Terrákon és a Robi 250-en hogy van a kerék a tengelyen fixálva?
Pont ez az amit én nem tudok hogy rátehető-e a Fürgére egy másik motor!A fűnyírós traktort nem kell átalakítani csak csinálsz rá egy emelőkaros felfüggesztést amire az ekét felakasztod!Igény szerint még tudsz vele boronálni meg vetni is!Nagyon sok oldalú kis gépek ha kitudod használni!
Értem és nagymunka a fürgére rárakni egy másik motrot ám elolvastam csak ugye én nem arra céloztam, hogy kapirgál hanem, hogy nem-e kell teljes erőmből tolni az nem baj ha kapirgál :) de a fűnyírós traktort nem kell átalakítni, hogy tudjak vele szántani? :)
Vagy még az hogy tényleg veszel egy FŰNYÍRÓS TRAKTORT,azzal is tudsz futózni meg a kis ekét az is elhúzza,meg ha nem nagyon kötött a talaj akkor a nagyobbat is,és nem kell utánna sétálni és már azt is kapsz 100-150ezer Ft közt,meg a legtöbbe:5előrre és 1hátra sebesség van meg 8-12Le-ős motor és még füvet is tudsz vele vágni!
Alkatrész szempontyából a GOOGLE a barátod!Használt alkatrészt biztos találsz hozzá,de szimeringet,csapácsat,dugó/gyűrűt biztos tudsz hozzá venni újat is!Vagy a másik megoldás amit már mondtam ha össze lehet hozni veszel rá egy vízszintes főtengelyű Briggs motort!
Bocs hogy ismétlem önmagam,de úgy látom ezt nem olvastad el:
A SZÁNTÁS EGY TÁG FOGALOM,nagyon sok mindentől függ hogy tudsz-e egy rotációs kapával szántani!FÜGG:a gép kezelőjétől,az eke beállításától,a géptől,az ekétől(mert az sem mind1),a talaj kötöttségétől,a csapadéktól....stb!Most az hogy a gép lehet kapirgálni fog egy kicsit ha nagyon szalonnás a föld az természetes!Nézd meg a nagy gépeket is azok is meg-meg kaparnak amikor szántanak!Ez a legnehezebb és legnagyobb erőt kívánó földmunka!
Előre menetel eggyesbe nem lehet, meg ha kukorcia földet akarok szántani akkor kaprna, te melyik gépet ajánlanád ami 100 alatt van és lehet vele szép szántani :)
A gyári ekéjével szántok. Eléggé kapar a kemény talajon. Van hogy teljesen megakad és akkor elkezd pattogni az egész gép egyhelyben. De ez tarackos talajon volt.
Nekem 3 motor van hozzá, de mind 5,5 lovas azt hiszem. A dugattyú átmérője 56mm az erősebb motornak 60mm. t-20-as váltóm van, azaz 2+1 sebesség. 30kg van az orrán meg a kerekek 60kg+a gép súlya. Nem tudom pontosan mennyi lehet összesen, de szerintem 200kg körül van. Én körmös kereket szeretnék hozzá beszerezni. Apropó nem tud valaki eladót?
Igazából körmös vaskerékkel lehet vele szépen szántani. Nekem is terra van, de a kötött talajt gumis kerékkel nem nagyon szereti. Megvan benne erő a szántáshoz, de gumis kerékkel nem lehet hatékonyan átvinni a nyomatékot a talajra, hiába van rajta az összes súly.
Én véleményem szerint:IGEN jó gépek,meg ha kifogsz egy jó állapotút olcsobban akkor még jól is jársz vele mert amúgy te is tudod hogy van olyan Terra amit még 250ezer Ft-ért is árulnak!Még próbáld meg itt a fórumon a fogyasztását megtudni,mert azt nem tudom!
Én benne vagyok,amúgy is már leírtam egy párszor ide a fórumba hogy hova valósi vagyok,szerintem ez nem titok!Csak ezt megcsinálhatnánk itt a rotációs kapa fórumon is,mert én nem negyon szoktam lenni a másik 2fórumon!Köszi!Támogatom az ötletedet!
A gép olyan 50-60kg!Az elején lévő súly pedig+20kg,és a kerekeken nincs súly,de mióta megvettem a 5.00x12 es kerekeket azóta sokkal könnyebb vele szántani,mert jobban kapaszkodnak a nagyobb kerekek!
Én a 4Le-ős Briggs motoros gépemmel is szántottam!Tess:Az elején a fehér súly az 4.00x8 as kerékhez való gyári keréksúly,aminek 15kg darabja és 4db van belőlle(kívülre,belülre,kerekenként)!
A fűnyírós traktor igen!A másikkal kisebb ekével szántottam!Ezért nem értem hogy te egy 10Le-ős géppel hogyhogy nem tudsz szántani!?Miért nem módosítassz inkább a mpm-10es-en minthogy veszel egy másik gépet!?
Igaz az 10 lovas 86 kg plusz a kerék 10-10kg de kisseb eke van hozzá mint a terrához ja meg + 20kg errsúly és úgyis tolni kell mint az állat mert olyan gyorsan pörög a kerék az azért dúrva 60 kg kerékksúly :))
Maga a gép súlya érdekel??Mert azt tudom hogy a keréksúly a 2db kerékre 60Kg az orsúly meg olyan 30kg körül van!Maga a gép súlyát nem tudom!Azt mondtad igaz hogy Ducati mpm 10es-ed van nem!!??
van mát t20-as 80-vanért 5,5 lovas és nem tujátok mannyi a súllya kb egy váltós 5,5 lovas terrának mert van több gépem csak már szántásra akarok eggyet :))
Elnézést elírtam ez a jó hozzászólásom! Nem fog lefulladni ha jól besikerül állítanod az ekét akkor a traktor szarvát se kell fognod szántáskor csak sétálni a gép után!
Megérheti, de feltétlen próbáld ki a sebeség fokozatokat ha váltós gépet veszel!
Hiszen nem csak azért lehet olcsón gépet venni mert rossz hanem például anyagiokok miatt adják el vagy csak egyszerűen nincsenek tisztában az árakkal és szeretnének egy adott géptől szabadulni akár áron alul is !
Tess még 1vidi!Ezt egyébként nevezhetyük EKE-KAPÁNAK is!Te is tudsz ilyet csinálni,mert nekem is van egy ilyen és én csináltam csak nekem nincs utánna rögtötő henger mert én húzatásra használtam!
A SZÁNTÁS EGY TÁG FOGALOM,nagyon sok mindentől függ hogy tudsz-e egy rotációs kapával szántani!FÜGG:a gép kezelőjétől,az eke beállításától,a géptől,az ekétől(mert az sem mind1),a talaj kötöttségétől,a csapadéktól....stb!Most az hogy a gép lehet kapirgálni fog egy kicsit ha nagyon szalonnás a föld az természetes!Nézd meg a nagy gépeket is azok is meg-meg kaparnak amikor szántanak!Ez a legnehezebb és legnagyobb erőt kívánó földmunka!
Üdv!Na figyelj:ha maximum 100ezer Ft-od van és abból akarsz váltós gépet vásárolni,akkor vagy tényleg vegyél egy házi készítésű egytengelyes kistraktort,vagy a leírt kategóriákban gondolkozz!A Terra Varit biztos hogy nem kapod meg 100alatt és a Robi 250T-sem ami jó állapotú is lenne!Akkor tehát maradnak azok a kategóriák amiket ajálgatunk neked!A Robi 151T-ről már 4db szántásos videót töltöttünk fel neked!Ez már nem elég bizonyíték hogy lehet vele szántani!?Tessék itt az AGZAT is:560ezer Ft az új árra és lehet vele szántani!
Én inkább grúber szerűre használnám nem pedig kombinátornak. Arra az eshetőségre van el ráülős pálcáshenger a gép után. A gép és a henger közé és a henger mögé szoktunk boronát fa vagy vassimítót rakni éppen a megfelelőt megfelelő sorrendben
Én akkor használnám ha aprómagvas vetést szeretnék,ott lényeges az aprómorzsás talaj pl : gyökérzöldség, lucerna(ott kell azért mellé mást is vetni mellé) .De szerintem hasoló munkát végez egy jól beállitott fogas is. Én inkább erre koncentrálnák.
Fogasozás után meg lehet hengerezni,de ha szántás után simitózol az is jó megoldás.
Biztos akadna rá elég munka. Nem is szándékoztam megvenni. Zártszelvént esetleg, kapa akad otthon kicsi is nagy is... Meg pálcás henger is... Csak kérdés, hogy neme kipányváza a gépet, ha szépen vinné biztos jobb lenne, mint a kapával dögönyözés néha. Meg csak haladósabb lenne, 2 -3 dikkal kenetni..
Kicsit elszomorítottál... Lehet akkor marad az MF , mert az elég bika lenne, csak a motorja sztem egy dudva... Zabál, ha elvesszük tőle a kaját akkor meg pörög, megvan az inditási ceremóniája, ha azt eltolja az ember egy évig ráncigálhatja... A rekordot meg egy két rántásra szóra lehet birni, és benzinből is eléggé barátian fogyaszt
Azt nem tudom.De az bizti én egy "kanyi vasat" nem adnék érte.
A burkolat kialakítása úgy rossz ahogy van összetolja a levágott anyagot.
Ha annélkül próbálod meg a meghajtás tekeri fel! :-(
A hat gumibak ami a nemkívánatos "riszálást"hivatott kompenzálni semmit nem ér ,ha túlfeszíted azért ha lazára hagyod meg azért.
Ráadásul a kaszameghajtás sem épp "fitymántosra" sikeredett mert emelgeti a kaszasint amit nem tudsz leszorítani mert nagyon távol vannak a leszórítók egymástol ezért a közepe mindig "szőrősre" vág.
Egyet agroinform fórumon ajánlottak, de nem kaptam róla képet. 80 e re tartották telón még lehet érdekelt volna is, ha jó állapotú, de képet nem kaptam róla... Az volt a fura,hogy Honda Mio 600 hoz 20 ért láttam egyett két kaszával meg egy másikat ami szinte új volt 32 ért. Te mennyiért adtad el?
Igen ismerem!Na az MF az lágyan siklik ehez képest!Szerintem ezt ne vegyél itt a kőrnyéken mindenki befaragott vele persze már csak utánna tuttam meg miután megvettem.
MF 70est ismered?? Azt szeretnánk kiváltani. Az mf is riszálja magát üresben, ha mész annyira nem. MF hez képest mennyivel vág le többet vagy kevesebbet? Mennyiért adtad el a kaszát? Szted akkor annyira nem éri meg?
Volt egy alternáló a világ végére autóztam el érte mert úgy tűnt ,hogy megéri ("sok" lucernám van) de hiába volt szinte gyári új a konstrukciójából adodoan úgy rázta a gépet mint az autók műszerfalán a táncolós Elvis baba a derekát viszont kis fordulaton meg nem vágott szépen.
Mint utólag megtudtam egy volt szervizestől azért is hagyták abba ennek az adapternek a gyártását mert sok gondot okozott a nemkívánatos vibráció.
De ha valami lánchajtással lenne megoldva a csiga örök élet lenne. Meg nem is melegedne mint a vesztés... Mikor hazahoztuk utána nekünk is nem rakott fokozatot egyetsem a szervizes nem akarta elhinni. Elvitte nagy duzzogva, visszahozta ment tovább, a kuplunggal sokat szenvedtünk mi is. Lamellázni is kellett mire rájöttünk mi a baja, meg jól kell beállítani arra kényes... Ha 3 dikban is rúg bármilyen fordulaton akkor a tuti. Főleg alapjáraton, ott szokott megcsúszni, ha pörgeted a motort akkor annyira nem. Meg cseréltünk benne bronz kereket is már egyszer... Télen menni akartam vele és egyszer megállt, se előre se hátra. De ez kb 5-6 év termése volt...
Ezért érdemes időt áldozni és akár visszaolvasni itt is és más hasonló fórumokban mert sok bosszúságtól megkímélheti az ember magát!(na meg ugye a jó pap is holtig... töb szem többet lát.......stb.)
Viszont a kormányt és a váltókart nem értem... Akadtam már fel énis minden csodában vele, de ezeket még nem sikerült elhajtani... kuplungkart már igen... Visszahajtogattam ment tovább. Vészleállítónk addig működött míg anyumék ki nem röhögtek
tavasszal simítóztam és brunyálnom kellett mivel nem akartam a forró motort leállítani kimentem a föld széléhez egyikkézzel a robit fogtam a másikkal a szerszámot.. Hát sírva röhögtek... Mondtam is öcsémnek (Ő az elektrós a családban) kösse direktre gyorsan mert ez nem állapot. Homlokfűkaszád nincs véletlenül hozzá?
No igen. Ki kell tapasztalni a gépet. Az olajfojásnál nekünk az segített, hogy kicsit lazán van benne az a kis golyós szelep ami a váltó szellőzését hivatott megoldani. Elöl van a motor alatt... Ha ezt nem figyeled akkor egyből nyomja is fel a kuplung alatt az olajat, és utána már szívás is van a kuplungnál is,mert csúszik az olajtól. Nekükn még a motor nívó pálcája szokott felrázkódni és onan hány le mindent...
És a legrosszab az egészben ,hogy épp azért sporoltam és nélkülöztem négy évig mert elegem volt az állandó javítgatásból meg a mások megunt trakiajiból.
Üdv az a baj mai gépekel hogy most már csak a márka nevet kell meg fizetni nem a minőséget a ez mostanában így vab az összes gépekell hogy már nem a régi minőséget strababóró szerkezet
Igazából a vátoval a legnagyobb gond az állandó olajszivárgás ami szerintem egy 400 ezres 5 üz.ó-rát dolgozott gépnél nem épp normális.(bár lehet ,hogy nekem túl nagyok az elvárásaim?!)
A kuplung a másik amit rendceresen "babrálgatni" kell!A kormányszarv bekötési pontjánál a két gumibakot tartó alkatrész nagyon bili anyagből készült fojton eldeformálódik még kocsizáskor is.A vátokart is után kellett gyártani mert az is "szűzhártya"vastagságú bilianyagból volt.
Én két éve vettem novi új 250-T trakit magátol a gyártótól nem kevés maniért.
Nagyon megbántam!A motor(BRIGGS & STRATTON 11,5 POWER BUILT) Ami ér rajta valamit
A többi nagy Ka..k..a! :-( Nembeszélve a cég alkalmazottainak hozállásáról.
De mostmár késő bánat.Én nem alkotnék véleményt semelyik típusról egy biztos ha megvan a kiszemelt masina érdemes minden infót amit csak lehet(márpedig lehet köszönet érte a lelkes szakiknak itt és az összes hasonló fórumon!) összegyülyteni és mérlegelni esetleg összevetni más masinákkal mert ha elkapkodva dönt az ember salyna azt sok pénzz bánnya és még a munka sem lessz felhőtlen hanem marad a sok bosszúság műszakihiba stb.
Mikor mit tengerit földet törmeréket ganyét hát nem vóltrá még példa hogy lekerlét volna pakolni is róla mert nem birja ki huzni igaz volt már úgy haver segiteni akkar hogy meg tol de montam neki hogy kiszeden és kijöt az jó hogy va benne lükverc az sokat segi meg hogy azért van egy kis önsulyaminyárt keresok vidót róla hogy ha meg van még és teszek róla fel vidót neked.
az éket szépen viszi ha fászánbe van állitva akkor mágátol is megy a barázdában ,egyátalán nem kapar ha föld teteje nem nyálkás itt van megy egy video róla szántás közben
Igen nálad szerintem sokáig fog szolgálni mindig rendbetartod nem kókányolod meg ilyesmi. Ha olyan lenne minden gazda mind egyesek egy gép se kerülne kukába!
Én váltósat akarok :) a 250-es azért nem jó mert szántásnál meg dől és ak szét megy majd idő utánn meg drága a csináltatása ha lehet szépen szántani a 151-essel meg megbízható akkor azt fogok venni de jó mert váltós lehet vele hátra is menni :)
Sok ojan robi tulaj van aki tippeket is tud adni vásárláshoz stb.
Én egy bő éve mikor megtaláltam ezekez a forumokat akkor majdnem kezdő voltam, ilyen téren mostanra már elég jól értek ezekhez a gépekhez, szerintem vásárlás előtt egy jó évet eltöltessz ezeken a fórumokon majd minden gépnek megismered az előnyet hátrányait ugyhogy zerintem ne kapkod el a dolgot ha nem vagy biztos a dologban!
Hello mér kéne tologálni hisz az önsúlya 130 140 kg lehet ott azért mán van tapadás ,igen motorhoz leht kapni dúgatyut gyújtást röpsulyt a váltohozis lehet kapni alakrészt.
Ez egy 4 ütemű motor méghozzá OHC vezérlésű, hasonló a Honda GCV 160/190 hez, de a pontos típusát nem tom/ látom. Egy ügyes motorfelújító fel tud ujjítani sztem egy 4 t motort neked. Hát igen a gépi munkák ára kérdéses... De ezek nem a 30 évvel ez előtti örök életre lettek gyártva ,hanem X üzemóránként cseréld az egész motort!
Ezt itt is megkérdezhetted volna!A 4ütemű kevesebbet fogyaszt,de viszont az élettartama is rövidebb mint a 2üteműnek!A 4ütemű motorok ha egyszer komolyabban meghibásodnak,érdemesebb őket kidobni és venni helyette újjat mert drága hozzá az alkatrész és a csináltatásuk sem olcsó!A függőleges főtengelyű 4T motorok sajnos nem golyóscsapággyal elátottak,hanem sikló csapágyazottak és így már ez is valamilyen szinten rövidíti az élettartamát,meg a javíthatóságát!Nem mintha le akarnálak beszélni a A 4T-ről mert nekem is az van,meg volt!De ha lett volna lehetőségem rá akkor vagy Terrát,vagy Robi 151T-vettem volna!
Igen ez ugyan az! De ez nem hibás állítólag végtörlesztés miatt sürgősen eladó! Ezt az infót az expressz.hu-n olvastam róla egyépként ott is megtalálod ezt a gépet.
Elnézést, de tegnap este jutott eszembe, hogy elfelejtettem lefotózni a masinériát, most pedig már a koliban vagyok. Szerda magasságában fogok majd csinálni róla képet, majd fel is teszem.
Igazad van hogy már volt pár gépen. De a rexmaxit látad már valahol hogy árulom? Ez nem váltós de amit már dolgoztam vele nyugodtan tudom mondani rá hogy über fas....za kis gép. :D
Nem is adom el.
Más az mikor látod élőben és dolgozol vele meg mikor nézük a videót.
Ilyet adtam érte :D
Let ez: most ez van : Rákerestem a googleban ott találtam az új ára 139.000ft ha használtan nem ér csak 60.000ret akoris megérte szerintem egy 30.000ft hízó enyit. :D
Nem vettem hanem cseréltem ja és nem adtam el hanem cseréltem egy fűkaszára. solo 140-esre. Erre sokkal nagyobb szükségem van. Hányszor hívtál telefonon hogy tanácsot kérj? Na mindegy nem akarok sekit megbántani de godolom te sem annak szántad. :D
Köszönöm a válaszodat. Tudom, hogy Terra, csak időközben északi szomszédainknál húztak egy határvonalat...
Kicsit segíteni akartam a kollégának, mert úgy látom, hogy nála a gépválasztás feltétele, hogy ne kaparjon. Ez pedig olyan gépnél, ami alá gömbölyú kereket szereltek, elkerülhetetlen.
A Robi 151es már több mint 20éves konstrukció, de még mindíg gyártanak hozzá cuccokat. És mi is a Robi151éltetők fórumon adunk ezt azt hozzá. Tanácsot, rajzot, szerelési segítséget, stb. Nem véletlen vettem én is pont ezt a típust. Sokan csak álmodoznak erről.3+1 sebesség, 5x12 es kerék, 2ütem.
Figy ha korábban szólsz tudtam volna terrát a sógorom nagyapjáé volt. Volt szerencsém kipróbálni.Nem rossz gép igaz van némi kis hátulütője ,de könnyen kezelhető.
A fostriht-ot az jó ,de nehezen beszerezni néhány alkatrészt(véglehajtás)viszont sok simson alkatrész van benne.
Én a terrát és a 151 robit ajánlom a 250 ott vigyázz mint irtam az drága az olcsó meg?
Igen, nekem pont ilyen van csak nekem még nincsen pótkocsi. És a kerekek is gyáriak az enyémen. Alkudj meg rá. Lehet enged az árból. Ez egy könnyen javítható minden igényt kielégítő gép. Lehet vele kocsizni, szántani, stb,stb. Ha enged az árból valamennyit, és rendesen üzemel, akkor vedd meg. Nagy gondja nem lehet, ha szedi a sebességeket rendesen,és ha nincs összerohadva a motor. (ha a főtengely átfordul, akkor már ok)
Ha volna pénzem meg is venném ,hacsak nem licitálnak rám.
Csak egy kis bökkenö nincs ekéje ...... pedig ennek a kis "vacaknak" eléggé speckó az ekéje .Valamivel kissebb a kormánylemez és az ekevas mint a terra .
Ez a terra csak tudni kell mikor szétszakadt cseszlovákia akkor az agrosztroj is kettészakadt a cseheknem a VARI a szlovákoknak AGZAT kukk mindeggy ugyanaz.
Az új ára az húzós ,de a még érdekesebb a honda motorostól jóval drágább a kétütemű...........nem véletlen.
Én ezt a típust sem hagynám figyelmen kívül: A föld kötöttnek és sárosnak is tűnik, nem kapar. Előre mintha zárna autómatán a difi, hátra meg nyit a fordulásnál. Frankón ki is van súlyozva, ember nem erőlködik a szarván:
A te géped nem váltós? Tök faszák a videóid de az Tecumshém meg nem bírja vagyis elkapar mámma is vittem 1 mázsa sittet és tolni kellet mert elkapart :/
Nagyon meg vagyok vele elégedve fater se hitel hogy ilyen könyen fogja vinne eszt az ekét és meg anyira meg se terhelei a gépet ha jó föld nedvessége , igen már lekentem és eltetem télire:)
FIGYU:Arra azért figyelj oda hogy váltós legyen,ne csak irányváltós,mert van rengeteg olyan is amin csak irányváltó van(előrre,hátra)!Amikor nézed a hirdetéseket ezt vedd figyelembe!
Szerintem nem rossz gépek,nállunk is van a faluba 3db belőlle!Szerintem ha rendesen lesúlyozod,és az 5.00x12 es kerekekkel használod nem fog kapirgálni,viszont a fogyasztását nem ismerem!
Szerintem Robi 250t-t meg nem nagyon veszel 100-alatt,vagy ha igen akkor meg nagyon lelakottat!Aminek vagy a váltójával van gond vagy pedig a motorjával és hát egy 8Le-ős briggs motor nem olyan olcsó főleg ha újjat kell venni!
Üdv!Ez a gép már csak annyiból nem jó hogy nem a gyári 5.00x12 es kerekek vannak rajta hanem kisebb:4.00x8-as vagy 4.00x10es!De amúgy ha a terra mellet döntessz akkor megérné megvenned mert szerintem 60-65ezer Ft ért el tudnád hozni és akkor még maradna pénzed venni hozzá 2db 5.00x12 es kereket!Az még plussz olyan 20-30ezer Ft és van olyan is amit keréksúllyal együtt árulnak!Orsúlyt meg már te is tudsz rátenni!
Attól félek, hogy ha megveszem ezt a terrát vagy hasonlót rakok rá súlyokat és úgyis kaparni fog ? ám nem tudod, hogymány kg lehet a súllya a terrának?? :)
Hali nekem is 116-os van nagyon szeretem pedig tecusehnm motor van rajta sokan szidják az enyém 4 éves mindenre használom és kutya baja!! Csak az általános dolgokra
kell figyelni légszürő olaj lent és fent ha pedig futozol csinálj egy acél keretet az öntvényre hogy ne a hajtásházat huzza a futo hanem a keretet!! ha jo gazdája lesszel akkor
Nekem kb 2 évembe került mire rendesen megszoktam a gépet.
Én kétütemű párti vagyok. Van 4-2 ütemű gépem is a 4 üteművel csak füvet nyírok a kétüteművel dolgozok.
Szerintem sem érdemes ramaty gépet venni. Megtudod magad csinálni vagy szerelőhöz kell vinni? PL 151-es robi motor felújítása max20.000ft de akkor már fulos alkatrészeket veszel bele. Kiváncsi lennék hogy pl egy 250 robinak a motorfelújítása menyibe áll meg ha magad csinálod. A 2 ütemű gépek sokkal egyszerübek. Te félsz a pancsi motoros gépektől is mert valamikor sokat boszankodtatok vele. Pedig csak egy jó szerelő kellet volna hozá aki beállítja rendesen.
Én pedig azért irtam a fost olcsó pénzért ,mert ha úgy láta rajt, hogy teljesen esélytelen akkor a bontott használható alkatrészeiből nullára tudsja futtatni a dolgot.
Mi segítük , de elöször olvass vissza,ha van a környéketeken olyan ember akinek van hasonló kisgépe ,vagy nagyobb traktor mert más élőszóban és más leirva mondani.
Ha van ismeretséged olyan aki motorokkal foglalkozik,vagy szerelő ő is tud segíteni műszaki dolgokban.
Ha megérted a szántás,a gép vezetése ,a munka lényegét akkor jó gazda lehet belőled.
Mi is követünk el bakikat ,mint mindenki.
Én például csináltam már magamnak+munkát mert elvétettem az irányt és kib..tam a keritésoszlopot.Vagy mikor a kocsma előtt megtámasztottam a korlátot a kistrakiva és ripityáer törtem a munkalámpát.
A tipusok amiket felsoroltunk azok alkalmasak szántásra.
Sztem egy kezdő éppen inkább 4 T vel kezdjen... Én tom mi a különbség egy fél kazal szénát 2 ütemű és 4 ütemű traktorral húzni a kazal mellé centikre... Az MF et pörgetni kell akkor ugrik, ha nem húzod neki könnyen befullad, mig a 8.5 es motor alapjáraton oda teszi ahová kell, mikor azt hiszed mindjárt befullad még ott is húz és talpra is áll onan gáz nélkül!!! Ha használtat veszel és ramaty sztem az sem baj. Most tél van szerelések ideje. Veszel valami fost olcsó pénzért és feljavitod magadnak, tudod mi lett beletéve mikor mennyire számithatsz rá! Nem pedig megveszed szép... Elmondják ezt cseréltük ekkor meg akkor és mikor munka lenne széthullik elő jön a tákolás és a szerelési hibákból adodó meghibásodások stb. Most csináltam egy Stihl 031 Av-s láncfűrészt. 5 e ért vettem főtengely csapágyat nem kaptak hozzá, mert speckós kell bele. Vettem 4.4 e ért a csapágyat meg 1.6 e ért a szimmeringjét eredeti stihl... Agy a gép kb 11-12 e be van! Használtan 30 körül árulják. Ennek láttam a belét henger- dugó milyen állapotú stb. Tom hogy egy pár évig nem lesz vele gondom. Egyébként ha jól sikerül az MF-et is átszereljük 4 ütemű motorosra. A motor már meg van csak a kuplung házat kellene megcsinálni, meg egy közdarabot a főtengelyre...
Értem csak azért kérdem, hogy ti tapasztaltabbak vagytok és, hogy mi a véleményetek? mert most ha megveszem a terrát és nem bírja az ekét akkor potyára vettem meg
Szerintem még várj a vásárlással. Úgy érzem, nagyon nem érted még a dolgok összefüggéseit (bocs a szókimondásért) tőlünk várod, hogy memondjk a tuttit. Nézz szaántós videókat a youtubo, olvasgass vissza fórmokat, nézz meg közeledbe eső eladó gépeket, jöjj rá olyan fiomságokra, amiket nem lehet egy fórumban átadni, fogj a kezedbe fürgét, terrát, robit (nagy a különbség, a furgetol eloszor megijedtem, mekkora) és utána dönts. Bocs ha direkt voltam, de úgy érzem, ez a helyzet a gépek paraméterein túl.
Igen kezdő vagyok még csak 14 éves kocsink az van pótkocsink is hát ez a gép jónak tünik csak remélem, hogy bírja az ekét nem akarom potyára megvenni ha tudsz 100 ezer alatt valami terrát vagy más jó gépet be linkeled lécci ? :)
A terra azoknak 2 fajtája van váltós ill van váltós.
A váltósat kell vanni,kérdezz az eladótol.
Hol laksz? kalkuláld bele a fuvart is,utánfutó vagy furgon kell ha olyat veszel aminek pótkocsija is van.
Nem akarlak lebeszélni más tipusokról sem PL: ROBI 151 rekord, Vagy a 250 rekord habár ott a motorral kapcsolatban fenntartásaim vannak ,de ha megkíméltet fogsz ki akkor talán.
Meg kell mindet nézni ,ha nem sok rántásra indul ,van kompresszió,szépen egyenletesen jár ,nem okádja az olajat,nem recseg ,csörög akkor jó.
Ha esetleg aprobb hibák vannak az orvosolható,de ha a váltószekrénybe kell matatni az már húzós (sajna a robi tipusoknak nehezebb a váltóhoz a fogaskerekek ill tengelyek beszerzése).A kétüteműek melett szól sok motorkerékpár cumóval lehet potolni .
Mindenesetre át kell nézni a gépet mielőtt megveszed.
Gondolom kezdő gazda vagy?
Ez lessz az egyik legfontosabb eszközöd, sok időt megtakarithatsz vagy elbaszhatsz vele.
Én arra törekednék, hogy így szántson körübelül 100-ezer alatt legyen és leggyne hozzá alkatrész akkor melyiket vegyem a terra is birja így ami van eladó 60 -ért???? :)
Nem vagyok nagy földmüvelö de szerény véleményem szerint ez nem szántás ! Karcolgatja a föld tetejét, ennél még egy jo rotálás is többet ér. A terra ennél joval töbre képes ! Láttam már élöben is videon is "komoly" munkát vele .
Hát ha biztosra akarsz menni akkor a fürge ott van erő de ha bele kell nyulni akkor kösd fel a gatyát.
A terra az azért jó mert van alkatrész bőven.
A robi rekord az jó gép csak nem szereti a szántást annyira, mert 4 ütemű és nincs olajpumpa ,szántáskor megdől és kevesebb olajat kaphat a hengerfal ill a főtengely és akkor csattog mint a falepke> tehát a motor jobban kopik és ha azt javítani kell akkor az nem olcsó.
Én is beszeretem egy tartalékmotort ott is siralmas a helyzet ,a dugónak és a hengernek oda lett recskázva tekintélyes karc,húzás felkenődés.A főtengely OK,hajtókar OK .
Széjjelkaptam,javítható furatni kell meg pár apróság de lessz nekem is alkatrészem,ha esetleg szorultság esete lenne van tartalék.
Ha már kérdezed elmesélem, hogy szétszedtem a tartalékmotort, mert szorulva forgott át. Kiderukt, az volt a baja, hogy valaki elottem feszegetve szedte szét és ahogy utotte be a feszítő szerszámot a blokkfelek közé behorpadt a blokk, és hozzáért a forgattyús részhez. Hála tuner szaktársnak, ezt a hbát elkerültem... Pár tized milméterről beszélünk! Kicsit megcsiszoltam, és már forog is szépen. De a csapagyak...nem bírtam lhúzni a másik blokkfelet a főtengelyről. De végül is annyira azt nem is kell, úgyhogy kezdem összerakni.
Egyet értek Iskrával, a komoly gép nem lehet csigás, mert ott nagyon nagy a veszteség. Szerintem szántani ilyen struktúrájú gépet keress mint a furge vagy iskráé. De 100.000-ért már négykerekut is kaphatsz - most szezonon kivul.
Fél éve vettem egy fürge motoros gépet, azóta ipróbáltam egy ilyen furge traktort is. Elképesztően erős és nehéz, a váltója kb mint egy autó váltó. Egyes ekét simán kikacag.
A gyújtáshoz van alkatrész, a többit meg ugy oldottam meg, hogy vettem egy tartalék motort. Nagyon jó a motor, én egy hibáját látok, ez a fogyasztás, 350-400 g/LEora lehet szemben a mai 275-ös átlaggal. Ez azt jekenti, hogy évi 50 üzemóra felett már nem gazdaságos.
Másik mort persze lehet rátenni, miért ne lehetne?
Értem csak attól félek, hogy ha bedöglik nem lesz alkatrész meg majd minden indításnál bütykölni kell volt pannónia motorosunk azt is mindig szerelni kellet és alkatrész meg nagyon volt :/
Én is segítek neked ha gondolod de legalább egy árkategóriát írjál hogy neked mi a nem drága!Mert sokunknak 1kg kenyér is drága de valakinek egy 70millió Ft-os kombájn olcsó!Ha írsz egy árkategóriát talán többet tudunk segíteni!Szerintem!
Szivesen!Én úgy vetettem a kukoricát az idén tavasszal,hogy az elrobizott földön húzgáltam 70centinként 1barázdát a kis ekével!Mikor felvolt barázdálva az egész akkor fogtam normálisan sógorommal ketten olyan 20cm-ként löktünk 2-3szem kukoricát a barázdába,utánna szórtam műtrágyát is bele,hátára fordítottam a boronát és behúzgáltam vele a barázdákat!El is lett vetve a kukorica!Olyan 4-5leveles korába legyomírtóztam,motoros háti permetezővel,utánna rá 2hétre be-robiztam!Rá kb 2hétre meg feltöltöttük lovas töltő kapával sógorommal és ennyi volt,meg vagy 2xmeglocsoltam(mert ingyen van az is)!Nem is csináltam vele semmi mást,és gyönyörű tiszta volt a kukorica meg szép nagy csövek voltak rajta!
Nemtudom menyire konyítol a gépekhez. Az ekét miért csak váltós géppel lehet húzni? Vagy a 10 mázsát. Nekem van egy 4 lovas brigg motoros kf 04-es max 5 éves. Nekem nem igazán jött be. De van még egy rexmaxim is ami elvileg 4-4.5lovas kb 20-25éves és sokszor elált alélegzetem mikor dolgoztam vele. De kellet kb 2 év mire megtanultam dolgozni rendesen vele.
Ha tud ilyet valaki akkor az engem is érdekelne. persze mindenki annyi el van alélva attól a bizonyos 250-es robitól hogy ami ér is valamit azt a 3X-os áráért adják. :D
Nekem lenne egy komplett 151-esem. hengert fúrni kell + új dugó. Üzemelt a gép, csak az egyik főtengely csapágya széthullot és a kosár részét beszoritotta a dugó-henger közzé.
Üdv lenne egy kerdédem hozzád a robi151 ről robi151éltetőküldöt neked egy blokkot nem válnál e meg a blokk főtengelyétől mert az ennyám meg adta mágát ??