Az árak ismeretében én is bevállalnám, sajnos én addig vártam a cserével, míg végül megrepedt már a szalagnak házat adó persely pereme is, tehát susorgás megmaradt volna, aki nagyon idegesítő. (Mondjuk ez az új alkatrész meg még annál is zajosabb a beszorult fém leffentyű miatt)
1.6-os Megane kombi 2005-ből. SZokásos tüneteket produkálta: első indításnál kerregés, leállás, nem húz, zajos. Vezérlésmódosító okoskerék most lett cserélve, gyönyörűen indul pöccre, de továbbra sem húz. Nagyon csendes, szép a hangja, hibajelet sem ad, viszont 4200-nál leszabályoz, gyakorlatilag 100-nál nem megy gyorsabban. Néztük a komputert, hogy nem maradt-e benne rossz jel, stb., de nem ezen múlik. Az okoskerék kalibrálásán is túlesett, de így sincs fejlődés. Van ötlet, hogy hogyan nyerhető vissza az ereje a gépnek? Biztosan nem csak placebo-élmény a lassulás, egyfelől a 4200-as leszabályzás nagyon érezhető, és az is, hogy 100 fölé képtelenség kigyorsítani a pénznyelőt (én így becézem).
Én is éppen mostanában estem át ezen a bajuszkapcsoló cserén. Kerestem mindenütt, ha tempomatos a kapcsolód, akkor egyszerűen nincs esélyed bontottat találni, én mondom. Ráadásul nekem az új alkatrész beszerelés óta nem téríti vissza az indexkart egyenesbehozva, és zajosabb mint volt. Ugyanakkor a tempomat az működik rendesen. Tehát ebben most nem a szalag gyűrődése a zaj okozója, hanem a visszatérítő kattintó szabadonfutása okozza, az alkatrész belső hibája miatt. Várok a garanciális új alkatrészre éppen.
Egyébként tényleg nem értem mi a faszért nem lehet úgy megcsinálni az alkatrészt, hogy ezt a szalagot elég legyen cserélni. Megnéztem, sajnos az egyik vége forrasztva van, nem dugaljas. meg lehet próálkozni otthoni ügyeskedéssel, de ha egyszer már körbement a szalag, és gyűrött, akkor nincs esély olyan szépen visszaspulnizni arányosan mindkét irányba, és még hozzá jól le is forrasztani a végét, ahogy az gyárilag kell...
Szoktam pályán használni néha. Az átlagfogyasztásom azonban messze nem olyan kedvező, mint amiket Te írtál korábban. 2 év 4 hónapja van nálam, ezalatt mentem 55 ezret, és nagyon ritka az, hogy 5 alatt legyen az átlagom. Általában nyáron 5,2-5,6 (a klímát nem nagyon veszi észre), télen meg 5,6-6,0 liter körül van. Ehhez hozzá kell tenni, hogy ha nem is állat módra megyek vele, de elég dinamikusan vezetem. Előtte ugyanazzel a vezetési stílussal az 1,5-ös benzin-gázos Mazdám 8-9 liter benzint vagy 10-11 liter gázt engedett le a torkán...:)
felemeled az autot leveszed az elsö kereket,a lengéscsillapito alját két csavar rögziti a hattyunyakhoz vagy hivhatjuk csapágyháznak is vagy másképp is,kiveszed a két csavart,utána felnyitod a motorházat és a torony tetején lévö két csavart is kiveszed,ezzel leesik a golyaláb egyben, rugoösszehuzoval összehuzod a rugot és felül a lengéscsillapito középsö csavarját is kicsavarhatod,most leesik a rugo a lengéscsillapitorol,kicseréled amit kell,ellenörzöd a toronycsapágyat de inkább cseréld ki,majd mindent szerelj vissza
Teljesen még nem szedtük szét...csak a burkolatot és onnan már látszódik, hogy begyürte...továbbá azt mondják a tempomatos kormánynál, mint az enyém is egyel több szál/vezeték fut, nem csak a légzsák vezetéke......
Érdekes...valamelyik bontós számon azt mondták nem is lehet kapni....:) Hanem be kell vinni a rosszat és cserélik benne a szalagot....
A többi számon pedig azt mondták lehet kapni....még jó hogy lehet...persze ha van épp a bontóba.
Renault Megane II , 1,5DCI, 2004, 101 lóerő, Tempomatos(!!) kormányhoz keresnék áramátvezető szalagot, ami a forgókapcsolóba van...állítólag a bajuszkapcsolókkal együtt lehet már venni, nem kell az egész forgókapcsoló..bár gondolom nagy áreltérés ott már nincs. Begyürte a szalagot és elég rendesen kattog,recseg a kormány tekerés közben...valaki még azt is mondta, hogy széria hiba és ezért nincs a bontókba, vagy ha van akkor gyorsan el is viszik....Hívtam vagy 5-6 bontót, de épp sehol sincsen...vagyis egy helyen de ott a dupláját mondták, mint a többi helyen...
Szóval ha valaki tud akkor segítsen! Vagy hogy melyik bontót érdemes hívogatni ilyen alkatrészért...
Az enyémben valamilyen rejtélyes oknál fogva nem nulláról indul a sebességmérő mutató, szóval ha 150-nel megyek óra szerint, az kb. 133 km/h GPS szerint. 100 alatt kb 10 az eltérés, afelett növekszik...:) Így most hirtelen nem is tudom, hogy 130-nál mennyit pörög az enyém 6.-ban, de úgy emlékszem, 2500-nál azért többet.
pff, ja. a motor 130-nál meg nem is 2800-at pörög hanem 2500-at, pont középen van a mutató. én biztos vinném ki magammal külfödre a "szeretett megane-unkat" ;D. Németországba pl asszem 100x egyszerübb kivinni egy autót, mint magyarországra behozni.