Majd megjön, nem akartalak sürgetni, viszont ha valahol összefutunk, akkor a már megérkezett három LED-et átvenném, elindítanám a mesterkedést, méréseket, dobozolást, stb., ha a többi megjön, akkor már kész lesz a koncepció :)
A jövő héten aktuális a szektagyűlés. Maradhat a meki?
Nekem Motorola Deffy-m van, eleve ilyen névvel nagyon rossz nem lehet, ütés és vízálló kivitel, viszont ha ráesik egy vízcsöpp a kijelzőre, akkor nem lehet tárcsázni, esőben kész élvezet a telefonálás. Ez sajnos minden okokánál így van, az Android nagyságrendekkel jobb, mint a régi Windows mobile, viszont a hozzá letölthető alkalmazások nagy része kémprogram.
Nem akarom Iwvi boltját rontani, de neked emelt a kocsid, véleményem szerint 235/85-ös méret az ideális terepguminál, azt vettem észre, hogy az a kicsi átmérő különbség nagyon sokat számít terepen.
Mi van a LED-el, megvakultál? Sikerült kipróbálni?
Végül is mekkora a tiéd, amit eladnál? A 235/70 egy kicsit (sugárban 20mm ) kisebb, mint a mostani gumám, de az szerintem elhanyagolható. Ha eladósorba kerültek, szólj légyszives.
Teljesen jó, halk, nem búg, talán kicsit ráz, de az lehet, a felnireszáradt sár miatt is. Az 225/70 R16, de inkább 235/70.
Átmérőben kéne nekem majd nagyobb. Sárban azért nagyon bevált. Egyenlőre felnin vannak még, de namsokára átdobom az AT-ket rá, és akkor majd eladó lesz. nem egészen 30000 Km van bennük.
És ha mán beszélünk, a Cobra mintás gumád milyen volt aszfalton? Fogyasztás, csúszás, ilyenek érdekelnek. A BFG AT-t cserélném valami kevésbé rettenet MT-re, ezért kérdezem. Nem kell valakinek a 235/85-16os AT-m? 10enpár mm mintával.
Aszfaltra kéne, erdőbe meg úgyis veletek megyek :) Szóval ha a főbb földutak rajta vannak , az nem baj, de nem fontos. A telefonomra nem megy föl navi, ezért kell egy ablakra tapacsolható. Nézegettem mán a neten, de előbb ismerősöktől érdeklődöm, bennük inkább megbízom, mintha ismeretlentől veszek egy szép, de pár nap múlva használhatatlan izét.
Elöbb azt találd ki, hogy mire kell. Offroadra, vagy csak oda a karsz valahova találni aszfalton.
Ezt azér kérdem mert nekem van egy ősöreg garmin quest-em amin most topotérkép van, és más nem is fér rá. Ezzel forodozok, bár egy laptoppot majd hozzá kell kötni mert annyira kicsi a kijelző, hogy szinte lehetetlen útvonalat tervezni, monnyuk egy GPS pontkeresőn. Ha címre kell navigálni akkor én Sigic-et használok androidos tablettán, vagy a telefon gyári naviját, bár egy évben max 1-2 alkalommal van rá szükségem.
En csak egyszer hasznaltam Android-os telefont 2 honapig, lehet ez nem reprezentativ, de ugy b@sztam ki, hogy fold koruli palyara allt. Par evig biztos nem veszek semmi Android alapu cuccot a kezembe.
Ettol persze meg lehet, hogy jok azok a GPS-ek is...
Ne aggódj, először azt tanulják meg, hogy kell Garmin alá térképet fejleszteni, és csak eztán térünk rá a mindenféle jobb más térképekre (Android, web stb). :)
Bocsánat, tényleg 4. sebességi fokozatra gondoltam. A 80-90 nem túl sok? Nekem azt mondták, már 60-70-nél kéne váltania, ha óvatosan megy vele az ember. ( Az enyém 90-100 körül kapcsol)
"a Toughbook egyetlen olyan tulajdonsága miatt, amire polgári felhasználás során átlagembernek semmi szüksége nincsen."
Polgári felhasználás: kimegyek terepre mérni. Mert ez a dolgom. Lehetek földmérő, geofizikus, vízműves szakember, bányamérnök, bármi. Kimegy az esőben utcai elosztóközpontot (mittomén mi a neve, nem utazok távközlésben) szerelni a t-comos jóember. Mit vesz elő? Vagy egy ősrégi IBM Thinkpad-et vagy egy Toughbook-ot. Láttam, többször. Mert azzal lehet dolgozni. És ezek békés polgári célok, átlagemberek által végrehajtva. Az olyan vad dolgokról nem is esett szó, hogy pl. off-road, katasztrófavédelem, honvédelem stb.
De egy átlagos kisgyermekes családnál sem feltétlenül felesleges extra a rázkódás-, ütés-, és vízállóság! :)
Nem mondtam, hogy a Toughbook hűde up to date. Csak arra a kijelentésre reflektáltam, hogy a notebook nem való autóba, mert sáros kézzel-lábbal szétcseszed, meg rázkódik és terepen nem lehet kezelni egérrel meg billentyűzettel. Ezekre mind megoldás egy Toughbook. És amit 40-50 rugóért használtan kapsz, tetszőleges navigációs és GIS feladatot képes ellátni on-, és offroad egyaránt. Meg sok mást is. Nem helyettesíti a kézi vagy autós GPS-eket, de sok területen életképes alternatíva. Tisztességes országokban pl. minden rendőrautóban figyel egy noti, így a közúti ellenőrzés nem úgy kezdődik, hogy kimászik jónapotbiztosúr az ülésből, elkunyizza a forgalmidat, bediktálja rádión a központnak, ahol megy a fejvakarás, majd visszaszólnak, hogy csókolommehet, hanem úgy, hogy mire kipattan a jóember, addigra már beütötte a kompóterbe a rendszámodat, és már mindent tud rólad.
Amikor a Garmint elmaradottsága miatt ekézem, elsősorban szoftveres lemaradást kell érteni. A hardver stabil, ezért is van tele a net a lent olvasható tapasztalatokkal, miszerint jó volt a PDA+Windows Mobile kombináció, csak mindig akkor fagyott le... Igen, ez volt a baj. Tie jól látja, egy Garmint felnyitva azért alapvetően igényesebb műszaki megoldásokkal (és kivitelezéssel!) lehet találkozni, mint a mindenféle dzsunka PDA-nál, okostelefonnál, a helyzetet a Windows pedig tovább súlyosbította (elég csak a Win Mobile 5-ben debütáló belső GPS kezelőre, vagy akár a világ legrosszabb szinkronizációs programjára, az ActiveSync-re gondolni). De azért azóta elég sokat fejlődött az "okosvilág", és azt remélem, hogy ez kényszeríteni fogja a Garmint is a gyorsabb fejlődésre, főleg szoftveres értelemben.
Lebuktál! Hétvégénként nyíregyházi murvás telepen nepperkedsz, tekered vissza az órákat és szalon állapotra pucolod a "nyugdíjas svájci orvosok templomba járós" autóit. :)
Kicsit megmosolyogtató a Garmint az elmaradottsága és a relatív drágasága miatt lehúzni a laptopok között még elmaradottabb és mind relatív, mind abszolút még drágább Toughbook felmagasztalásával párhuzamosan a Toughbook egyetlen olyan tulajdonsága miatt, amire polgári felhasználás során átlagembernek semmi szüksége nincsen.