ja-ja. Csak hogy borzoljam a kedelyeket. 108 ekm, vonohorog, eredeti gyari festes, rozsda sehol, teli gumik felniken. A videki szereloknek hala az injektor hiba miatt 100 k volt a javitas. Ehhez kepest ajandekvva adtam.
Szia! Köszi az infot. Központi injektoros 40kW-os a vas. A takarékosság volt a fő cél... Na meg ezt találtam a közelben elfogadható ár/ érték arányban. Persze csodát nem vártam egy 16 éves kocsitól.De ugy voltam vele, ha a motor jó, és a kasztni is többé-kevésbé kezelt akkor nagyon nem nyulok mellé. Aztán majd kipofozgatom amit az idö elöhoz....
A hátsó ivek javítva lettek már, de normális munkának tünik, nem egy tonna gitt, meg a szint is eltalálták. A hátsó ötödik ajtót is csinálták, de az sajna meg van repedezve, meg hólagos. Ez egy átok hibája ennek a tipusak ahogy nézem. Majd tavasszal kiderül mi lesz a sorsa. A jobb első sávádü tuti cserés, a teteje full szar, ahová a kerék felveri ott menthetetlen. Járok csehekhez fuvarba, komoly 460 koronáért van uj sárvédő :-D
De sztem a többi alkatrészt is itt szerzem be, tuti kedvezőbb az ár.
Köszi a szelephézeg infot, azt belőjük hétvégén. Meg elvileg lesz okosba shell 10w40 es oil. azt dobok bele. aztán meglátom hogy eszi-e vagy sem. Óra szerint 187000 van benne. Sajnos a KH adatbázisban nincs óra állás adat az elözö müszakikról (eredetvizsgán megkértem a palit nézze meg). De sztem fasza lesz a motorja. Egy nöé volt a kocsi, nem hajtotta. Lesz képem töltök fel.
Magyar szervízkönyv(szerelési) nincs Az angol haynes a legjobb
A Hubo aki nagy Szlovák koda mágus szerelő mindkét szelepre a 0,20 mm-t javasolja a könyv ellenében. Én annyira állítom és jól megy, nem zabál.
3 polusú Brisk gyertyát tegyél bele ha sok a kilométered akkor 15W-40-es olajat
Legyen tartalék fesszabályzód(2.500-4.000-Ft között az új)
A termosztát néha szórakozik, ekkor a lengyel utángyártottat kell megvenni! Olcsóbb, jobb és utána a betét külön cserélhető gombokért...
A katalizátort ne vedd ki! Egyrészt mert szennyezed vele jobban a levegőt, meg ha már benne van, nem megy az olyan hamar tönkre! Nekem 360.000 Km van a gépben és eredeti a katalizátora. És müxik rendesen, most volt műszakin nincs egy hónapja sem.
A hátsó sárvédőívek szoktak elrohadni az 5. ajtóval egyetemben!
A sárvédőkhöz lehet kapni javító ívet(a kombihoz is) az 5. ajtóhoz is van kicsit borsos áron, de az újhoz képest még így is megéri. A bontott hamarosan szintén kirohad, hiszen a legfiatalabb is minimum 11. éves már.
Megbízható autó. Nekem a kombi eszik nyáron 5,5 télen 6,1l/100km körűl(inkább országúton) de városban is 7 alatt maradsz ha ésszel mész
Új vagyok itt, ugyanis nemrég lettem gazdája egy 1996-os 1,3-mas LX Feliciának. Régen volt Favoritom, most is hasonlót szerettem volna ezért esett a válsztás erre. Viszon sajna elég szegényes a Skoda orrmotor klubon az infó a kocsiról,meg sima Google keresgéléssel sem jutottam túl sokra. Ezért is írok ide, hátha van valakinek infója pár kérdésben:
- magyar nyelvű szervízkönyv letöltés ?!?!
- szelephézegok ?
Nameg azt tudakolnám, hogy mivel elég borsos ára van a katalizátornak, s gondolom nem egy tartós alkatrész azt tervezem, hogy kiiktatom,és majd csak műszaki vizsgák alkalmával csavarozom a helyére. Gondolom valamicskét a teljesítményen is javítana :-D
Kérdés, hogy van-e valami tuti módszer a dologra , mert ahogy láttam a 2 bilincs, az elég specifikus. Nem hinném, hogy ilyet lehet venni külön... Sz'al, hogy bontsak valahonnan rossz katalizátort, aztán levágni a csatlakozási pontokat, közé csövet hegeszteni, vagy valami ilyesmire gondoltam. Csinált már valaki ilyet? Van értelme? Mennit bír a katalizátor?
Köszi ha valaki tud infót. Ha még megakadok valamin kérdezek :-D
Lesz még dolgom a kocsival, olajcserén stb kívül, kéne vennem rá 4 felnit, téli gumikkal még a tél beállta elött, meg tavaszra tuti jön elő rozsda a paripán, azokat mindenképp javítani akarom. Sárvédő csere tuti lesz majd, meg még gondoskodik nekem munkáról a fasza sózós, havas évszak...
és megy...... :) Már 30 km van benne, remélem igy is marad....
Nos hátha valaki okul belőle.
A következőket a kereső motor miatt irom.
Skoda felicia menetközben leáll. A részletek korábban a nevem alatt a topiban.
Menetközben 2-3 másodperce le le állogatott a motor (eleinte csak havonta 1-2 alkalom), majd simán újra indult. Később az előfordulások gyarapodtak, a végén már csak 4-5 másodpercet járt.
Amik meg lettek nézve (minden infó összegyüjtve):
- üzemanyag szűrő csere
- üzemanyag szivattyú csere (gyujtás ráadáskor ment a szivattyú, majd leállás után is pár másodpercig)
- felső holtponti jeladó
-trafó
- gyertyák, kábelek csere
- alapjárati motor ellenállás
- központi vezérlő egység csere (az újjal is produkálta a hibát)
Probaltam mindenel ami csak lehetsege,egy masodpercig semvolt szaraz a gumi.Vagy vastagon vazelisnes volt,magy szappanos,vagy silikon spray volt rajta.egyikkel sem ment....
Szia! Hát azthiszem a szilikon spay vagy egyszerűen sikosítónak a mosogatószer is megteszi. Az egész tengelyt be kell kenni amig rá akarod húzni és menni fog. Szárazon egyik gumi sem megy a helyére könnyen, ha igen akkor ott gond van! Az el is fog fordulni és a por, szemét, be tudmenni mellette. Jópár ilyen gumi van amit csak "sikosítóval" lehet helyre tenni.
hi. Ma volt idom kicsreltem a kormanymuvon a gumi harangokat,mert tegnap lattam hogy elvan repedve ,szetvan nyilva a vezeto felol.Szetszedtem,lehuztam a regi gumit,majd lattam h a fogaslec majdnemuresen jar ,a kormanymube benezve uresseget lattam.Megfogtam egy jo adag zsirt,jol telitomtem,es feltettem az ujat.Azzal eleg gyorsan vegeztem.Annyira bennevoltam h kicserelem a masikat is,h legyen mindket meg. na azzalszoptam majdnem 4 orat....aaaa teptem a hajam,fekudtem a kocsi alatt,es szidtam a szenteket,mindegyik lejott hozzam :) az meg megment hogy amikor kivulrol nyomtam befele a golyon meg attnyomtam,de amikor a eppen olyan vastagsagu tengelyre kellett feltuszkolni mint a gumi,na azzal szoptam orakat...!!!! hogy a fenebe lehet azt normalisan feltenni ? probaltam csavarhuzot benyomni melle es ugy felhuzni,nyomni,de a k...a annyanak sem akart !!aztan muszaly volt szolnom a faternak ,mert szerencsre haza mentem h otthon csinaljam...o fentrol nyomta en alulrol segitettem ra,de ugyis sokaig tartott,de meglett.....Van ra valamin bovito amivel fellehet huzni,oszt kiszedni utolag ?
Az üzemanyag szivattyút nem ellenőriztem, az önindító, a kábelezés és az akksi rendben van. Szakember nézte át. Viszont voltam diagnosztikán(2500-at megért) és a lambda-szondát dobdta ki "szórványosan fennáló" hibaként, ami rendben is lenne, de nemcsak az indításkor kellene előjönnie a hibának, ha tényleg a lambda-szonda lenne, vagy tévedek? Viszont, ha szerintetek is ez lehet a baj milyen megbízható márkát ajánlotok?
Az sem rossz, de nekem megy Debrecen-Sajópálfala-Debrecen 90-110 km/h között pedig 3000 Ft-ra jött ki. Igaz, hogy inkább 7 lityi volt a fogyi... de csak 217 az üzemanyag.
A váltó rudazatod kikopott. Lehet egyesével is cserélni a darabjait, lehet felújító készletet venni hozzá, vagy egyben a kis rudat vagy akár az egészet is.
Jellemzően a kis rudat kell cserélni amin rajta van egy csukló is. 4 rugó felett van az ára, de komplett az meg valami 16 rugó...
mitől lehet, hogy egyszercsak nincs 1-es és 3-as sebességi fokozatom. 2-es van meg 4-es. néha beveszi az 1-est is de nem normálisan balra előre, hanem balra és balra előre sréen veszi csak...
Szia! Nekem is csinálta (így kezdődött) 100-110km/h között többször 2-3mp. Először dugulásra gondoltam aztán kicsit a következő már hosszabb ideig tartott, hogy már lelassult az autó annyira hogy megállt.
Köszönöm mindenkinek a segitséget! Van egy ismerösöm aki segiteni fog! Vann neki egy feliciája és kiprobáljuk abbol a dolgokat amiket írtatok! Mégegyszer köszönöm a tanácsotokat!
Én is kezdem feladni :-) hosszú állás után 2-esben megtorpan egy pillanatra erőtlen gázadásra kb 2 mp-ig aztán ok. Ezt kb kétszer háromszor megcsinálja, majd ha elkezd melegedni a moci akkor már nem.
A képen látható vákumcsövem elporladt, repedezett. Ez okozhat ilyet szerintetek?