Üdv márkatársak. Most csináltatom a porlasztokat. Melyik márkáju üzemanyagszürö a megbizhato? Fiamm márkályu üzemanyagszürörö megbizhato? Segitségeteket elöre is köszi
Gondolatban most összeszedtem, h milyen problémák voltak a Tháliával az elmúlt hét év alatt.
Minden ősszel olaj-, levegő-, pollenszűrő és olajcsere.
Rendszeresen kiszakad a csomagtartó zárjának vezetéke, ezt ma már 2 perc alatt javítom.
Egy parkolóban állt, amikor vmi barbár feltehetően üzemanyagot akart szerezni, de csak a tanksapkát törte el. Nem sikerült leszívnia gázolajat, erre elvitte a két rendszámtáblát (feltehetően elment vele tankolni). Szerencsére ragasztható volt a tanksapka, azóta is jól műxik.
Mielőtt a második műszakijára ment, kicseréltettem rajta az elülső féktárcsát, fékbetéteket. A hátsó dobfék csak szabályoztatva volt.
Idén cseréltettem rajta a teljes vezérlést, vízpumpát. A km futás ugyan még messze volt, de a szervizkönyvben 150 ezer km vagy hat év volt írva. (Biztosamihótziher!)
Nemrég elromlott a sebességmérője, a segítségetekkel viszonylag olcsón javítottam.
Most pedig a jobb hátsó ajtó központija nem akar működni.
Ez idő alatt egy pár (2 db.) elülső lámpaizzót cseréltem rajta.
Az autóban most 94 ezer km van, többnyire a feleségem használja. Mindenki döntse el magában, hogy mennyire szervizigényes autó a Thália.
Ezek szerint nem tettem jól, hogy befújtam WD40-el a zárszerkezetet, de ha jól emlékszem van még itthon féktárcsatisztítóm.
Nem tudom hogyan csinálod, de én igazán megszenvedtem a külső ajtókilincs rudazatának a visszahelyezésével, ezért inkább csak akkor kezdek ismételten hozzá, ha jó híreket írsz.
Bár nekem Clio- m és Megane -om van de hidd el a többi hasonló korú autóban is ennyi a km csak vissza van tekerve az óra szerintem ha több éve , esetleg új korától nálad van és nincs komolyabb baja ne válts mert valószínűleg rosszabbul jársz. Évi 15-20 ezer km rendeltetésszerűnek minősül de ne feledjük a napi 80-100 km -t ingázókat ami évi majd 30 ezer illetve egy jó kis üzletkötős autót ami le volt fóliázva és csillog villog az évi 60 -80 ezer km ükkel ha kifog egy ilyet az gáz!
Szerintem egyénként a benzinesek elmennek úgy 500 ezer km komolyabb gond nélkül, bár ez az én véleményem!
Új vagyok a fórumon, s abban reménykedem, nálam sokkal tapasztaltabb Thaliasokat találok itt. A helyzet röviden:
Először is, nőből vagyok s van egy 2004-es Thalia 1.4 16V-m. Immár több, mint 190 ezer km van benne. Nem panaszkodom, mert eddig a kötelező szervízeken kívül (olajcsere, vízpumpa, vezérlés) nem igazán volt semmi baja. Nemrégen kellett valami csuklókat cserélni az első kerekeknél, de ezen kívül semmi. S még én sem vettem észre semmiféle rendellenes zajt, mozgást, stb.
Viszont a benne lévő km már kezd riasztó lenni. S ebből következik kérdésem is: van-e valakinek tapasztalata arra vonatkozóan, hogy mikor kell "megszabadulni" egy ilyen km gazdag autótól? Van-e egy olyan km mennyiség, amely után tapasztaltan el kezdenek kijönni a hibák?
Előre is köszönöm mindenki hozzászólását, segítségét.
Sikerült leszednem az ajtókárpitot, úgy ahogyan írtad. Köszönet érte.
Szétszedtem a zárat, rudazatot. Semmi mechanikus problémát nem találtam, áramot is kap, mégsem működik rendesen. Befújtam a WD40-es csodaszerrel. A központi által működtetett relé, ha leszedem a zárról szépen üzemel. Viszont ha rajta van a záron, nem tudja azt megemelni, behúzni. Olyan mintha nem lenne benne elég erő. Találkozott már vki hasonlóval? Teszek ide egy képet a reléről.
A központi zárral van egy kicsi problémám. A jobb hátsó ajtót a központi nem zárja le, így az most manuálisan működik. Valószínűleg egyszerű hibáról van szó, de a kárpitot nem tudom lebontani. Az ajtónyitónál van egy csavar, azt leszedtem, de a kárpit leszedése közben már olyan erősen feszítettem, hogy félő volt a végén még eltörök vmit. Van valakinek ebben gyakorlati tapasztalata?
Csupán megköszönni lapoztam ide, no meg segíteni azoknak, akik hasonlóan járhatnak.
Egy 2005-ös dci Thaliánk van. A feleségem egy délután azzal jött haza, hogy az autóban nem működik a kilométeróra. Másnap felhívtam a szervizt. A munkafelvételnél megtudtam, vagy a kilométeróra, vagy a sebesség jeladó, vagy a kettő közötti vezeték a hibás. Hibamegállapítás óradíja, alkatrész, munkadíj kb. 25-30 ezerre lehet számítani. Már kezdtem beletörődni, amikor megnéztem ezt az oldalt. Visszaolvasva azt láttam, többeknél a sebességkijelző jeladója hibásodott meg, azt is megadtátok hol található az autón. Felbátorodtam, alvázszám szerint megrendeltem az alkatrészt a Láng-nál, - jegyzem meg ugyanannyiért adták mint a szerviz: 13.200 Ft. – másnapra megvolt. Otthon az autó alá néztem, valóban ott volt ahol mondtátok, a motor és a váltó között. Elég szűk volt a hely. Alulról benyúlva a védőlemezt könnyen leszedtem, de aztán kézzel nem tudtam kihúzni a jeladót. Egy vékony, hosszú fapálca és kalapács segítségével finoman kiütögettem. Ezt követően már könnyen kijött a helyéről. Aztán felülről levettem róla a vezetéket, majd csere. Mindent ugyanúgy visszaraktam a helyére. Próbakör, és a kilométeróra gyönyörűen mükszik.
Szia !:) Lehet egyszerű üzemanyag szűrő !! Befecskendezési nyomást kell mérni! Vagy,nem tudom a tiédben van-e légmennyiségmérő?,de ha az elkoszolódik akkor is tud ilyen jelenséget produkálni(hibakód nélkűl) !! Már többel találkoztam:)
Nekem (2003-as) a motorháztetőt felnyitva,(csukott állapotban nem is látszik) midkét oldalt felhólyagosodott a festék a rozsdától. Megcsiszoltam, lefestettem azóta nincs nyoma.
Ja, a harmadik szempontot ki is felejtettem, de az igaz a globális autóiparra. :-D
Hát igen, van az a km ahol megéri a diesel, de az nem az évi 10 ezer.
Bár egy TSI se olcsó, sőt talán nem is jelentősen olcsóbb mint egy diesel.
Én kb. 8000-nél járok az összerakás óta. 4,5 az átlag, de ez korábban se volt másképp. Igaz azóta kicsit jobban hajtom. Had forogjon, még egy kicsit be vagyok rágva. :-)
Az első pár 1000 km után kopott belőle az olaj egy kicsit, de most beállt. Hétvégén ismét ellenőrzöm, de úgy gondolom nincs különösebb olaj fogyasztás. Hangja DCI-s, menni megy, füstölni nem füstöl így nagyjából ennyi.
Olajcserénél leveszem a szívócsövet belenézek hogy menniyre sikerült összeganyézni az EGR-nek aztán döntést hozok a kipufogogázvisszavezetés további sorsáról. :-)