"Ez igy nem igaz! van teli es nyari gazolaj es orszagbol függ hogy mit trakar es mikor allnak at az egyikrol a masikra!"
Magyarországon nagyjából 20 éve nincs nyári gázolaj! Télen-nyáron egyfélét, télit forgalmaznak. Ettől eltekintve, még mindig ott tartunk, hogy 0°C-nál nem fog a parafin kiválni.
Astra G (1.4 / 16v, 2000 évi) hideg motornál, álló helyzetben ha tekergetem a kormányt akkor ciripelő, nyikorgó hang. Ha csak állok és nem csinálok semmit akkor nincs rendellenes hang. Ha elindulok akkor rövid időn belül megszünik ez a hang.
Ez igy nem igaz! van teli es nyari gazolaj es orszagbol függ hogy mit trakar es mikor allnak at az egyikrol a masikra! (pedig mindegyik EN590 szerinti).
es a megadott CFPP (gondolom ezt erted azalatt "hogy szivattyuzhatonak kell lennie") referenciaszüröre es referenciapumpara vonatkozik!
mai autokban szerintem finomabb szürok vannak(tehat egy CFPP -20C, mar -15C nem indulna), viszont az elektromos AC a tankban mar atdolgozza egy picit a nyalat es 5 barral probalja atnyomni a szürön
a nemet EN590-nek 0C a CFPP-je Aprilis 15 es szept 30 kozott. Ha megtoltod szept 30-n a malacorru kombit 80L nyari diesellel, amivel el tudsz jarkalni kb 1700km-t akkor könnyen meglehet hogy beszopod (foleg ha több autod is van...)
Nem maradtál le semmiről, nincs mínusz 20. A Nissanom reggel nem indult, délben, mikor kicsit melegedett, már igen (többször, télen 0 fok környékén). Pedig minden működött benne. A mióta petróleumot rakok bele reggel, sőt hajnalban -20-ban is indul. És nem orosz gázolajat tankolok.
Azt visztont nem írtam hozzá, hogy a generátort, már beszerelték ... tehát nem gyárilag volt benne, hanem már bele tette egy autószerelő pár hónappal ezelőtt. Mivel nem 1-2 éves autóról van szó, ezért tette bele, hogy könnyebben indúljon, főleg a téli időszakokba, mert ugyebár ez gázolajjal megy, nem benzines. Egy benzines bármikor indúl, de egy dizelnél másabb a helyzet, főleg ha 20 éveit taposó autóról van szó. Ez természetsen nagyon sokat segített, de most meg van egy másik ... megoldandó helyzet az autómnál.
"Van még hozzá egy kis generátor is, hogy könnyebben indúljon"
???? Attól tartok, ehhez keresni kell egy hozzáértőt, mert a fentiből nekem az jön le, hogy kevés fogalmad van az autójavításhoz. És most ezért ne sértődj meg nincs ezzel semmi baj, mégha sokan azt is hiszik, hogy ehhez mindenki ért. A leírt jelenségnek számos oka lehet, kicsi rá az esély, hogy így online megoldódjon. Az alább elkezdődött találgatásverseny valószínűleg nem fog segíteni. :-/ Szerintem.
Megjött a hideg. A beszűkült keresztmetszetű csöveket könnyen eltömíti a dízelből hidegben kikristályosodó parafin. Tegyél egy tank dízelhez 1 liter petróleumot, vagy valamilyen dermedésgátlót. Meg üzemanyagrendszer tisztítót. Nem biztos, hogy megoldja a problémát, de baj nem lehet belőle, mert ez a motor nem olyan kényes az üzemanyag minőségére.
Adagolós dizel Vectra, ... az üzemanyagot, ami pumpálja, az is teljesen jó. Van még hozzá egy kis generátor is, hogy könnyebben indúljon, de ..... nem indúl. ... :-S
A C14NZ tipusú motoron EZF-h tipusú gyújtás van. Ez karakterisztika mező vezérlésű elektronikus gyújtás, Hall elven működő jeladóval. Ez a hengerfej oldalán van (hall jelérzékelő). Ő nézi a forgattyústengely szíjtárcsája segítségével integrált fogastárcsában (póluskerék, ő adja a jeleket a hall elemnek).
Olyan kérdésem volna, hogy van egy 1.7-es Vectra GL-em, 1993 -as évjáratú. Miért csinálja azt, hogy az egyik nap tegyük fel beindúl az autó, a követező nap semmikép sem akar beindúlni? ...
- az aksi teljesen jó, 97%-os élettartamon van.
- az adagoló most lett megcsináltatva, teljesen jó az is.
- néztem a gyertyákat, az is mind jó.
- az önindító megint teljesen jó, pörgeti rendesen, és az is új.
Talán a generátor lenne? Vagy valahol levegőt kap?