A hűtőcsonk törése miatt miatt kissé túlmelegedett a motor (MPI). Valószinű emiatt a hűtőcsere után szivárgottt a hűtőfolyadék. Új tömítéssel is ugyanez a helyzet, pedig nem látszik deformáltnak a műanyagház és kapott egy kis szilikonzsírt is. Ötlet, javaslat?
Először is bocsánat a hosszú levélért, de próbáltam részletes lenni.
Van nékem egy 97-es MPI-s feliciám, 136m motorral. Kb 7-8 hónapja küzdök egy problémával.
Eső után ha használom, a következő jelenséget produkálja.
Autó beindít, szépen jár, majd miután bemelegedett visszaesik a fordulat a meleg üzemre (általában megvárom még "elzárja a szivatót" ha lehet ilyet mondani injektoros autó esetén, aztán indlok). Elindulok, és kb 1-2km megtétele után eltűnik az erő a motorlból. Néha még azzal is küzdeni kell, hogy a lámpánál elinduljak vele. Ilyenkor az alapjárat is alacsonyabb mint kellene lennie(kissé dadog a motor), és gyorsításnál rángat, nem akar menni. Ilyenkor nagy gázt adok miután 2-be raktam, és amikor olyan 2-3000 fölé megy a fordulat elkezd húzni mint egy vadállat. Ezután a következő piros lámpáig megy szépen (gyilkolás nélkül), majd ismét elkezd fulladozni. Ezt olyan 2-3x eljátsza, és ezután a következő esőzésig semmi probléma.
Nemrég eső után gondoltam kicsit elkezdek vele molyolni.
Beindítottam, és hagytam járni, majd egy olyan 3 perc után levette a szivatót, meleg üzemben járt tovább. Aztán újabb 2-3 perc mulva elkezdett dadogni az alapjárat, valamint gázadásra mintha az egyik henger puffogott volna.
Ekkor lehúztam a lambda szondát, és lássanak csodát visszaállt a megfelelő alapjáratra. Visszadugtam, megint dadogott.
Ekkor lettem figyelmes arra, hogy a fűtő/szellőző(elnézést, nem tudom mi a megfelelő neve, de az a nagy fekete doboz:) ) berendezés aljából egy csepp víz pontosan az oxigén szondára cseppent.Elképzelhető, hogy eső esetén elég sok víz éri a szondát.
- A lambda szonda érzékeny lehet erre? Előfordulhat, hogy beázik? Megnéztem, a kábelek szigetelése ránézésre nem sérült. Esetleg a szondafűtés a nedves környezetben áthúzhat a szondajelre?
- Nem új korától van nálam az autó. De nekem gyanús , hogy a szellőztető alján kellene lennie valamilyen vízelvezetésre szolgáló csőnek, vagy csatornának? Jól gondolom?
- Okozhatja a lambda szonda beázása a rángatást? (elméletileg mire eléri a 300 fokot csak addigra veszi figyelembe az ECU a jelét, azon a hőmérsékleten pedig már illene mindenhol száraznak lennie - gondolom én :)-)
- A puffogás eredhet ugyanezen problémából? A szegény keverék (vagy esetleg dús) okozhatja a puffogás? Esetleg más? (gyújtás problémák -sortrafó-, bár lehúzott lambdával nem puffog, légtömegmérő, benzinszűrő, elégtelen benzinnyomás, egyéb)
Az új lambda 20K lenne (boltban azt mondták gyári Bosch, a másik lehetőség 9ért Vika, de azt kihagynám), és nem szeretnék/nem is nagyon tudok rá pénzt kiadni ha nem 100% hogy ez a baja.
Tudtok esetleg segíteni abban, hogy más egyéb okozhatja-e ezt a jelenséget? Mit kellene még megnézni?
A szonda jelét nem sikerült még multival kimérnem, mivel csak nemrég szereztem be egyet, és azóta nem esett, a motortérben locsolkodni meg nem nagyon akartam, meg ugye az nem is ugyanez a jelenség.
Egy másik dolog ami még elég zavaró az autóban, hogy elindulásnál 1-es, és 2-es, valamint egy kicsit 3-as sebességben is, ha gyorsítás után felengedem a gázt(elkzd motorfékezni), rángatózik az autó. (Nem motor probléma, az szépen fékez, kivéve a hajtáslánc rámért rántásait). Elsőre azt hittem ki vannak kopva a motor/váltó tartók, ezért ezeket kicseréltettem, de a jelenség nem múlt el.
- Ez feliciánál normálisnak mondható?
- Valamilyen tűrésnek, vagy kopásnak betudható?
Arra gyanakszom, hogy a váltó lehet kopott, de ahhoz túl nagyot ugrik hogy mondjuk a fogaskerekek legyenek a ludasak.
- Egyéb hajtásláncbeli elemben lehet valamilyen illesztési probléma?
Az autóban papíron 140000Km van (remélem nem lett visszatekerve), szerintem azért ekkora távon nem lenne szabad így szétkopnia a váltónak.
- Ezzel kapcsolatban is tudnátok segíteni mit kéne megnézni?
Ha új fékpofákat tettél fel, akor azoknak általában kell egy kis idő amíg bekopnak, hacsak nem csiszoltad be őket.Bár, mint írtad, a régiekkel sem volt jó a fékhatás.Amúgy fékbetétek között is van különbség, bár én csak a Rapid kapcsán tudok erről nyilatkozni: ott a rózsaszínű fékbetétek nem sokat értek, míg a barna és a szürke színűekkel jó volt a fék.
Egy tippem lenne: az önbeálló szerkezet hibája.Bár furcsa, hogy mindkét oldalon egyszerre megy tönkre.Az önbeállító szerkezet ugye a fékbetét kopásást hivatott kiküszöbölni, úgy, hogy folyamatosan utánállít a fékbetét és a dob közötti hézagnak.Ha viszont sokat visszaenged, a fékbetét nagyon eltávolodik a dobtól, és ezt a távolságot már nem biztos, hogy a munkahenger és a főfékhenger dugattyújának lökethossza képes leküzdeni.Egyszerűbben szólva: a fékpedál már felütközik, de a fékbetét mégsem fogja meg teljes erővel a dobot.
És mivel a kézifék ugyanezt a mechanikát használja, úgy ott is előjön ez a hiba.
Én a Rapidnál jártam így, igaz, annak más az önbeállító szerkezete, de gondolom, a hiba a Feliciáknál is előfordulhat.
Időközben vettem a bátorságot, időt és nekiestem a kocsinak. Nagy nehezen sikerült kiszednem az előtétellenállást. Már a stekker elárulta mi vár rám, mert ahogy kipattintottam a rögzítő füleket, hogy ki tudjam húzni a helyéről, összecsuklott az egész csati. A zöld színű vezeték és a saruja között volt 2perc szünet.
Elég tisztességesen elégett, a dugó rész mint írtam szinte elporladt a kezemben, de a foglalat rész is megolvadt kicsit.
Természetesen volt fékolaj cserélve és a fémfékcsövek is éppnek látszódnak. A kivett fékpofákon kb 1,5-2mm ferodol volt, az újon kb 4mm. Érdekes, mindkét oldal üzemi- és kézifékje gyenge. A kocsiban 250000 km van, lehetséges,hogy elkopott a kerékagyon az alsó "közös támasztó távtartó", vagy rossz fékpofákat kaptam? apas
Mint már írtam is, a fűtésdob jobb oldalán a radiátorra menő gumicsöveknél van. Ki kell venni az akkut, hogy hozzáférj, lehúzod a stekkert róla és kiszeded. Pattintós vagy csavar tartja, nem emlékszem.
Sziasztok,segítségeteket szeretném kérni. 2000-es felicia kombimnak nem fognak a hátsó fékjei sem az üzemi, sem a kézi. Cseréltem már főfékhengert, fékpofákat, gumifékcsöveket, kiiktattam a fékerőszabályozót is, munkahengerek nincsenek berohadva, mégsincs eredmény. Esetleg valaki tudja-e a megoldást? Előre is köszönöm, apas
Biztos, hogy a kapcsolód rossz? Nem a ventillátor motor előtét ellenállásai szálltak el? Úgy tudom azok is szoktak ilyesmit csinálni. Négyes állásban direktbe megy a ventillátormotor.
Csak hogy nem a kapcsoló a rossz hanem az előtét ellenállás... ha négyesben megy akkor az a ludas kapcsolót még romlani nem láttam, ha csak nem kalapáccsal vered szét...
2000-es évjáratú 1.3 MPi (40kW) Felimhez keresek a műszerfalra szellőző kapcsolót. Ugyanis a drága nem hajlandó csak a 4-es fokozatban fújni a frissítő légáramot. Ez az állapot pedig nem igazán komfortos. Persze újat sehol nem tartanak, egyik általam ismert autós boltban sem. Bontóban is kerestem, de nem volt szerencsém. Így hozzátok fordulok, hátha van valakinek "elfekvőben" egy egészséges bontott darab. Kérek mindenkit jelezze, lehetőleg minél hamarabb.