Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31763

Létezett a két háború között a Dunán valamilyen "uszályfürdő", az lehet. Bár én mindig csak a pesti oldaliról hallottam, ami az "Erzsébet híd mellett" volt, de valmiért úgy gondoltam, hogy északra tőle...

Előzmény: Lemezárugyár Játékai (31760)
VEE Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31762

"És lám, valahol a közelben, a folyó kőpartjához láncolva egy fatákolmányt ringatózik a Dunán. Bei­tscher Nemzeti Uszodája ez itt. Egyike azoknak a „Duna­fürdőknek”, „úszófürdőknek” vagy – az ortológusok által még a 19. század második felében is igencsak kárhoztatott neologizmussal – „uszodáknak” nevezett létesítményeknek, amelyek változó számban és funkcióval más-más helyen horgonyoztak Pest és Buda partjainál a 19. században és a 20. első két évtizedében. Beitscher uszodája is az 1870-es évektől állhatott itt, a későbbi hídfő környékén az 1920-as évekig – írja Buza Péter Für­dőző Budapest című könyvében. Első azonosítható ősük egy 1701-ben épített fürdőház volt a Csepel-szigetnél, de a szabadságharc előtt már több ilyen folyami fürdő is volt a város határain belül.

Hogy hogyan nézhet ki? Jellemzően faácsolmány, amely pallókkal és öltözőkabinokkal határol egy téglalapnyi területet a víztükörből, és a partról fapalló vezet hozzá. Itt lubickol összezsúfolva Pest és Buda apraja, nagyja – nők szigorúan külön a férfiaktól, a számukra kijelőlt reggeli órákban –, különösen élvezve, ha olykor egy gőzös halad el a folyón, és hullámai meghimbálják az egész mis­kulanciát. Hogy pontosan hány van belőle és hol, csak akkor tudnánk, ha tényleg rendelkeznénk egy időgéppel."

Előzmény: Lemezárugyár Játékai (31760)
VEE Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31761

Úgy tudom, ezek a Dunára tett és alul körben hálóval védett uszodák voltak.

Előzmény: Lemezárugyár Játékai (31760)
Lemezárugyár Játékai Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31760

Egy 1937-es képeslapon találtam két "valamit" a Dunán. Mik lehetnek azok?

 

edesviz Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31759

13 m hossz, 20t egy stuka. Szerintem kötél, emelő nélkül puszta emberi erővel nehezen kétzelhető.

Előzmény: Hamster (31758)
Hamster Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31758

Egy szóló favázast szerintem fel lehet borítani. Stukát már jóval nehezebb lenne. Az elvi lehetősége végülis meglehet, hogy a 67-68 felé sikeressé váló Neoton (Balázs Fecóval) koncertet adjon az Ifiparkban, és odakint mondjuk épp egy még nem ikresített 3000-es járjon a 9-esen :)

Előzmény: fd6667 (31756)
P.stephenson Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31757

annak idején az Ifiparkba be nem jutó beatrajongók felborították dühükben a 9-es villamost. Tényleg volt ilyen?

Én valami ilyesmit hallottam a Neoton kapcsán. Mondjuk az ő rajongóikból pont nem ezt nézném ki, de mindegy. :-)

Jól lenne, ha valakinek lennének emlékei abból a korból.

 

P.s

Előzmény: Hamster (31752)
fd6667 Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31756

Emlékeimben két budapesti villamosborulás szerepel (a forradalmiakon kívül). Lékai János (ma Apor Vilmos) téri 59-es és a Mező Imre (ma Orczy) úti 24-es. Egyébként szerintetek puszta kézzel, tehát kötelek és vontatóeszözök nélkül, felborítható-e egy villamos?   

Előzmény: Hamster (31752)
fd6667 Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31755

Én a Duna pesti rakpartjáról szerettem hallgatni az ottani zenét.

Előzmény: tehtube (31753)
Csokis Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31754

Azt a Gellért-Fővám dolgot igazán sosem értettem. Miért nem tettek be egy közös megállót a Duna alá, hozzá csatlakoztatva egy-egy mozgójárdát. Párizsban több ilyet is láttam, teljesen jók voltak.

Előzmény: Hamster (31749)
tehtube Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31753

Gyakorlatilag tele volt a lenti tér. Gyakori az olyan koncert ahol elfogynak a belépők és a létszám felettiek kinnrekednek.

 

Ifiparki villamosbalhéról nem tudok. De az nem zárja ki hogy lehetett. Semmiféle ifiparki balhét nem tapasztaltam. Néha elviselhetetlenül nagy volt a tömeg. A részeg csápolóktól meg irtóztam. A zene miatt jártam oda, nem aerobikelni.

Előzmény: Hamster (31752)
Hamster Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31752

Szerintem az a koncert, amire közönség alig juthat be, az vicces. Nem vicces értelemben :)

 

És hogy gyorsan visszatérjünk a topictémára: valahol hallottam egy pletykát, hogy annak idején az Ifiparkba be nem jutó beatrajongók felborították dühükben a 9-es villamost. Tényleg volt ilyen?

Előzmény: tehtube (31751)
tehtube Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31751

Ha svájci mennyiségű pénzünk lenne, felőlem lehetne akár még két párhuzamos metró is. De ez OFF.

 

A koncertre szerintem nem megfelelő a vicces jelző. Érdekes, rendhagyó volt. Ünnepélyes is. Hideg, nyirkos, mégis poros. Meg visszhangos. A különleges helyszínnel a Pompei 1972-re asszociál.

Ingyenes volt előzetes regisztráció után, természetesen valamelyest igen, de nem túlságosan korlátozott zsűrivel. A csinnadratta helyett is egy visszafogottabb jelzővel illetném a reklámját. Némiképp meg volt hirdetve, de messze elmaradt sok bóvli mai, valóban csinnadrattás közzétételétől.

Nem szokásos státusban voltam lent, többször zenéltem velük.

Előzmény: Hamster (31749)
tehtube Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31750

Megismételték a filmet. (Hamis Izabella) Gyorsan felhoztam a HDD-t és a felét rögzítettem, így sokkal jobb minőségű képet tudtam kinyerni belőle.

Kicsit ismételnék.

Majdnem sikerült pont onnan fényképeznem.

Kissé hozzábolondítottam a mai képet a 68-ashoz :-)

Jobboldalt most is ott ál (az?) a kocsi :-))

Előzmény: tehtube (31730)
Hamster Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31749

A Rákóczinak még akár értelme is lehet, ha már arra megy, nem az a legértelmetlenebb megálló... Amúgy a Szent Gellért tér és a Fővám megálló is jól fog szerintem kinézni. Ebben az egész kriminális hsitóriában legalább lehet, hogy lesz valami jó :-/

 

Amúgy ezek a képek a világ legviccesebb (Floyd-cover) koncertjén készültek? Médiacsinnadratta, a kétméteres betűkkel kiírt hirdetése még ma is ott van a kerítésen, de lemenni meg nem lehetett, csak a meghívottaknak. Gratulálok annak, aki ezt kitalálta. Játszani lent viszont biztos jó lehetett :)

Előzmény: tehtube (31746)
Yogi Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31748

A Blaha Lujza téren, a Sajtópalota előtt szerintem az rendes, üzemi villamosvágány volt, bár lehet, hogy 59-ben már használaton kívül.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (31747)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2011.08.30 0 0 31747

Ezt egy nálam idősebbtől, aki aktív résztvevő (értsd: sortűz túlélő) volt, kellene megkérdezned...

 

Egyébként itt található egy-két "szakmábavágó" info és kép a dolgok akkori állásáról. És még sínekről is szól a történet !! :-)

Előzmény: Hamster (31745)
tehtube Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31746

A Rákóczi térinek belül vannak szép részei. Csak minek fizettetnek velünk 2 közeli metróállomás közé egy harmadikat? (Blaha<->Ferenc krt) Annyira azért ez nem olcsó :-( És van lépcső rendesen...

Igazából itt is akadt gubanc, ahogy a Blahánál meg a Nagykörút mentén a többinél. A volt Dunaág maradványa a mélyben mind a négy esetben komoly vízbetöréseket eredményezett.

Előzmény: Goldman Emma (31741)
Hamster Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31745

Elnézést, hogy ilyen témát hozok fel, de az egyik leghorrorisztikusabb történet, amit a budapesti tömegközlekedés kapcsán hallottam, az egyik ilyen "ottmaradt" metróépítő telepről szól. Állítólag a forradalom idején a Kossuth Lajos téri sortűz áldozatait nem szállították el azonnal, hanem gyorsan behordták a metróépítés területére valami gödörbe vagy aknába, ahová nem lehetett belátni, és csak később szállították el őket. Ez igaz lehet?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (31743)
Goldman Emma Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31744

Hát, ez se egy kabarétréfa, mert ezek szerint akkor is beleszervült a városba az irracionalitás. De hogy hatalmas, központi, elosztó forgalmú terek legyenek lezárva ennyi éven át... És az az elképesztő, hogy az ember lényegében megszokja.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (31743)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31743

A metróépítés leállása nagy csendben történt, ugyanis valamelyik 3 vagy 5 éves terv szerves része volt. Bárhogy akarták, hogy 12 legyen elvtársak mert nem járja (c/o Hofi), nem lett...  Kis foghíj telkeken álltak a lifttornyok, ha nem tudtad miről is van szó, azt hitted, hogy olajat keresnek. A legdivatosabb a Parlament mellett állt...

 

Mi gyerekek a Budafoki út Irinyitől délre és Duna felőli oldalán játszottuk el szinte napi gyakorisággal a Pál utcai fiúkat a glédába rakott vastübingek között/rajta. Nos, ha ma végigmégy az Erzsébet hídon, és a korlát tetejéhez versz egy száz forintost, süvítő hangot hallhatsz a rezonanciától. Pont olyat, mint amit 56-ban hallottunk, amikor a tübingeken gellert kapott a golyó...

Előzmény: Goldman Emma (31735)
Yogi Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31742

Tavaly utaztam olyan szerelvénnyel, amilyet a franciák hoztak volna. Rendesen meg volt csinálva, tiszta volt, normális hálózattal, és a BKV-nál lényegesen olcsóbban.

Előzmény: Goldman Emma (31741)
Goldman Emma Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31741

Persze, de ha annak idején tudom, hogy nem egy-másfél, hanem - de tényleg, hány éve már?! - öt-hat-x évről van szó, talán idejében kardomba dőlök. Gondolom, persze, eleink így szoktak hozzá ahhoz is, hogy húsz évre kiiktatódott az Erzsébet híd, de az a szegény hídtorzó legalább festői volt a maga nemében. A Rákóczi téri rakétakilövő - mondjuk - viszont egyszerűen rettenetes.

Előzmény: Yogi (31737)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31740

Nekem úgy rémlik, hogy a Baross téren eredetileg néhány hónapra tervezték elterelni a Thököly út felé menő forgalmat. Ennek ? éve? :(

Előzmény: Yogi (31731)
Yogi Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31739

Fogalmazni meg majd jövőre megtanulok...

Előzmény: Yogi (31738)
Yogi Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31738

Egyébként a mi utcánkban tavasszal fölbontották a burkolat egy részét (egyébként másfél év alatt harmadszor), kint volt a befejezés várható időpontja. Most nem akarok hülyeséget mondani, nem emlékszem biztosan, talán május 16. volt a határidő, mindenesetre a gödröket betemették, de új burkolat azóta sincs, pedig azóta negyedszer is fölbontották, ezúttal a másik oldalt.

Előzmény: Yogi (31736)
Yogi Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31737

Viszont a Kálvin téren klassz képek vannak.

Előzmény: Goldman Emma (31735)
Yogi Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31736

Emlékem ugye nekem sincs, de a Népstadion állomáson biztosan hasonló zajlott.

Előzmény: Goldman Emma (31735)
Goldman Emma Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31735

Emlékszik valaki, hogy hány éve áll feltúrva Pest számos forgalmas tere? Mert én már tényleg nem. A napokban nyitottak vmi fotókiállítást a Kálvin tér palánkjain, és ez már olyan, mint a Pollack Mihály téri Festetics-palota  állványa, hogy egyes műemlékvédők szerint kár volt leszedni, mert az önmagában is az épített örökséghez tartozott. Komolyan, az ember lassan megszokja, hogy félkész gödrök uralják a várost. Nekem erről nincs saját emlékem, ezért kérdezem, biztos tudja valaki. Amikor 53-ban abbahagyták a metróépítést, akkor amíg újra nem kezdték, ugyanez volt, vagy a szerencsétlenkedés korrekten a föld alatt zajlott?

Előzmény: Yogi (31731)
Yogi Creative Commons License 2011.08.29 0 0 31734

Ez érdekes, viszont az nem derül ki, hogy miért áll az építkezés. És vajon a többi állomáson mi a helyzet? Máshol dolgoznak?

Előzmény: lakos (31732)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!