Létezett a két háború között a Dunán valamilyen "uszályfürdő", az lehet. Bár én mindig csak a pesti oldaliról hallottam, ami az "Erzsébet híd mellett" volt, de valmiért úgy gondoltam, hogy északra tőle...
"És lám, valahol a közelben, a folyó kőpartjához láncolva egy fatákolmányt ringatózik a Dunán. Beitscher Nemzeti Uszodája ez itt. Egyike azoknak a Dunafürdőknek, úszófürdőknek vagy az ortológusok által még a 19. század második felében is igencsak kárhoztatott neologizmussal uszodáknak nevezett létesítményeknek, amelyek változó számban és funkcióval más-más helyen horgonyoztak Pest és Buda partjainál a 19. században és a 20. első két évtizedében. Beitscher uszodája is az 1870-es évektől állhatott itt, a későbbi hídfő környékén az 1920-as évekig írja Buza Péter Fürdőző Budapest című könyvében. Első azonosítható ősük egy 1701-ben épített fürdőház volt a Csepel-szigetnél, de a szabadságharc előtt már több ilyen folyami fürdő is volt a város határain belül.
Hogy hogyan nézhet ki? Jellemzően faácsolmány, amely pallókkal és öltözőkabinokkal határol egy téglalapnyi területet a víztükörből, és a partról fapalló vezet hozzá. Itt lubickol összezsúfolva Pest és Buda apraja, nagyja nők szigorúan külön a férfiaktól, a számukra kijelőlt reggeli órákban , különösen élvezve, ha olykor egy gőzös halad el a folyón, és hullámai meghimbálják az egész miskulanciát. Hogy pontosan hány van belőle és hol, csak akkor tudnánk, ha tényleg rendelkeznénk egy időgéppel."
Egy szóló favázast szerintem fel lehet borítani. Stukát már jóval nehezebb lenne. Az elvi lehetősége végülis meglehet, hogy a 67-68 felé sikeressé váló Neoton (Balázs Fecóval) koncertet adjon az Ifiparkban, és odakint mondjuk épp egy még nem ikresített 3000-es járjon a 9-esen :)
Emlékeimben két budapesti villamosborulás szerepel (a forradalmiakon kívül). Lékai János (ma Apor Vilmos) téri 59-es és a Mező Imre (ma Orczy) úti 24-es. Egyébként szerintetek puszta kézzel, tehát kötelek és vontatóeszözök nélkül, felborítható-e egy villamos?
Azt a Gellért-Fővám dolgot igazán sosem értettem. Miért nem tettek be egy közös megállót a Duna alá, hozzá csatlakoztatva egy-egy mozgójárdát. Párizsban több ilyet is láttam, teljesen jók voltak.
Gyakorlatilag tele volt a lenti tér. Gyakori az olyan koncert ahol elfogynak a belépők és a létszám felettiek kinnrekednek.
Ifiparki villamosbalhéról nem tudok. De az nem zárja ki hogy lehetett. Semmiféle ifiparki balhét nem tapasztaltam. Néha elviselhetetlenül nagy volt a tömeg. A részeg csápolóktól meg irtóztam. A zene miatt jártam oda, nem aerobikelni.
Szerintem az a koncert, amire közönség alig juthat be, az vicces. Nem vicces értelemben :)
És hogy gyorsan visszatérjünk a topictémára: valahol hallottam egy pletykát, hogy annak idején az Ifiparkba be nem jutó beatrajongók felborították dühükben a 9-es villamost. Tényleg volt ilyen?
Ha svájci mennyiségű pénzünk lenne, felőlem lehetne akár még két párhuzamos metró is. De ez OFF.
A koncertre szerintem nem megfelelő a vicces jelző. Érdekes, rendhagyó volt. Ünnepélyes is. Hideg, nyirkos, mégis poros. Meg visszhangos. A különleges helyszínnel a Pompei 1972-re asszociál.
Ingyenes volt előzetes regisztráció után, természetesen valamelyest igen, de nem túlságosan korlátozott zsűrivel. A csinnadratta helyett is egy visszafogottabb jelzővel illetném a reklámját. Némiképp meg volt hirdetve, de messze elmaradt sok bóvli mai, valóban csinnadrattás közzétételétől.
Nem szokásos státusban voltam lent, többször zenéltem velük.
A Rákóczinak még akár értelme is lehet, ha már arra megy, nem az a legértelmetlenebb megálló... Amúgy a Szent Gellért tér és a Fővám megálló is jól fog szerintem kinézni. Ebben az egész kriminális hsitóriában legalább lehet, hogy lesz valami jó :-/
Amúgy ezek a képek a világ legviccesebb (Floyd-cover) koncertjén készültek? Médiacsinnadratta, a kétméteres betűkkel kiírt hirdetése még ma is ott van a kerítésen, de lemenni meg nem lehetett, csak a meghívottaknak. Gratulálok annak, aki ezt kitalálta. Játszani lent viszont biztos jó lehetett :)
A Rákóczi térinek belül vannak szép részei. Csak minek fizettetnek velünk 2 közeli metróállomás közé egy harmadikat? (Blaha<->Ferenc krt) Annyira azért ez nem olcsó :-( És van lépcső rendesen...
Igazából itt is akadt gubanc, ahogy a Blahánál meg a Nagykörút mentén a többinél. A volt Dunaág maradványa a mélyben mind a négy esetben komoly vízbetöréseket eredményezett.
Elnézést, hogy ilyen témát hozok fel, de az egyik leghorrorisztikusabb történet, amit a budapesti tömegközlekedés kapcsán hallottam, az egyik ilyen "ottmaradt" metróépítő telepről szól. Állítólag a forradalom idején a Kossuth Lajos téri sortűz áldozatait nem szállították el azonnal, hanem gyorsan behordták a metróépítés területére valami gödörbe vagy aknába, ahová nem lehetett belátni, és csak később szállították el őket. Ez igaz lehet?
Hát, ez se egy kabarétréfa, mert ezek szerint akkor is beleszervült a városba az irracionalitás. De hogy hatalmas, központi, elosztó forgalmú terek legyenek lezárva ennyi éven át... És az az elképesztő, hogy az ember lényegében megszokja.
A metróépítés leállása nagy csendben történt, ugyanis valamelyik 3 vagy 5 éves terv szerves része volt. Bárhogy akarták, hogy 12 legyen elvtársak mert nem járja (c/o Hofi), nem lett... Kis foghíj telkeken álltak a lifttornyok, ha nem tudtad miről is van szó, azt hitted, hogy olajat keresnek. A legdivatosabb a Parlament mellett állt...
Mi gyerekek a Budafoki út Irinyitől délre és Duna felőli oldalán játszottuk el szinte napi gyakorisággal a Pál utcai fiúkat a glédába rakott vastübingek között/rajta. Nos, ha ma végigmégy az Erzsébet hídon, és a korlát tetejéhez versz egy száz forintost, süvítő hangot hallhatsz a rezonanciától. Pont olyat, mint amit 56-ban hallottunk, amikor a tübingeken gellert kapott a golyó...
Tavaly utaztam olyan szerelvénnyel, amilyet a franciák hoztak volna. Rendesen meg volt csinálva, tiszta volt, normális hálózattal, és a BKV-nál lényegesen olcsóbban.
Persze, de ha annak idején tudom, hogy nem egy-másfél, hanem - de tényleg, hány éve már?! - öt-hat-x évről van szó, talán idejében kardomba dőlök. Gondolom, persze, eleink így szoktak hozzá ahhoz is, hogy húsz évre kiiktatódott az Erzsébet híd, de az a szegény hídtorzó legalább festői volt a maga nemében. A Rákóczi téri rakétakilövő - mondjuk - viszont egyszerűen rettenetes.
Egyébként a mi utcánkban tavasszal fölbontották a burkolat egy részét (egyébként másfél év alatt harmadszor), kint volt a befejezés várható időpontja. Most nem akarok hülyeséget mondani, nem emlékszem biztosan, talán május 16. volt a határidő, mindenesetre a gödröket betemették, de új burkolat azóta sincs, pedig azóta negyedszer is fölbontották, ezúttal a másik oldalt.
Emlékszik valaki, hogy hány éve áll feltúrva Pest számos forgalmas tere? Mert én már tényleg nem. A napokban nyitottak vmi fotókiállítást a Kálvin tér palánkjain, és ez már olyan, mint a Pollack Mihály téri Festetics-palota állványa, hogy egyes műemlékvédők szerint kár volt leszedni, mert az önmagában is az épített örökséghez tartozott. Komolyan, az ember lassan megszokja, hogy félkész gödrök uralják a várost. Nekem erről nincs saját emlékem, ezért kérdezem, biztos tudja valaki. Amikor 53-ban abbahagyták a metróépítést, akkor amíg újra nem kezdték, ugyanez volt, vagy a szerencsétlenkedés korrekten a föld alatt zajlott?