Jaj-jaj, persze, hogy elírás! A jármű 2001-es, ifjú tinédzser. A tanácsok szerint átnézek mindent az akku és töltés körül.
Ezek szerint az csak mítosz, hogy valamit megjegyzett magának és akku levétellel felejtődött?
Továbbá a korábbi (alig elektronikus) autóimnál ilyen radikális jelenséget soha nem tapasztaltam. Se világítás, se rádió, semmi, mint amikor egyáltalán nincs akku a kocsiban. A jelenség olyan volt, mintha valami (?) kikapcsolta volna a villanyt mindenhonnan. Laza csatlakozókkal én pl. nehézkes indítást várnék el, de ez totál nulla volt, egyik pillanatról a másikra. Az indításgátló lámpa sem villogott.
Mégegyszer köszönöm a tanácsokat, megnézek mindent.
Ha az autód 2011-es és nem elírás akkor az akkut újnak mondanám! A hiba szerintem akkor oldódott meg amikor a barátod levette az akkusarut és amikor visszatette meghúzta megfelelő erővel! Szerintem egyszerűen le volt lazulva az akkusaru. Ha a kocsi életkora pl 2001-es és nem jön vissza a hiba akkor kész is vagy! Ha visszajön akkor a többiek által is javasolt akku és vezetékcsatlakozások, önindító ellenőrzése jól jöhet! Remélem segíthettem, hali......
Mindenesetre érdemes megtisztítani az akku sarukat és az alvázon lévő testelési pontot (bal első keréknél), meg ha esetleg nem gyári saruk vannak, akkor annak a bekötési pontjait is nézd meg.
2011-es 1.4-es 8 szelepes, néhány hónapnyi közös, harmonikus együttélés után a következőt tette: egy hibátlan, üzemmeleg motoros elindulás után pár méterre lefulladt (ügyetlenségem miatt). Ilyen néhányszor már adódott. Viszont most újraindításkor valami kattanó hang mellett néma csönd és műszerfal sötétség lett. Mintha az akkut valaki kilopta volna. Az indításgátló sem villogott, ablak mozdulatlan, világítás sincs. Kb. öt perc tanácstalanság után a világítás visszajött, indításgátló villogott, de az ismételt újraindítás ugyanúgy nem sikerült. Ezt a ciklust többször megismételte, közben a bekapcsolt rádió a gyári kódot kérte. Egy barátomat telefonon odahívtam, aki leszedte pár percre az akku sarut, majd vissza. Azt mondta, ez esetleg segít. Gond nélkül indul a kocsi azóta is.
A kérdéseim:
1. mi történhetett? 2. mire legyek tekintettel a későbbiekben? 3. ha valami hibás, akkor micsoda? 3. az akku nem fiatal, de eddig sose volt gond vele, cseréljem? 4. mit csinálhatok ilyen esetben a leengedett ablakokkal, ha ott kellene hagynom a kocsit?
Valamennyi műszaki érzékem van, de ezt az egészet nem értem. Ha valami történt és az elektronika beavatkozott, akkor ez miért nem csak a motorra korlátozódik?
Nagyon idegesítő ez és teljesen tanácstalan vagyok.
Arról nem beszélve hogy amikor raktam vissza a bölcsőt, és próbáltam helyretenni a baloldali talpast, úgy kihóztam a váltóból a féltengelyt mind a papírördögöt. Persze hogy a frissen feltötltött váltóolaj jött a nyakamba. Így kell 5000 HUF-ot elkölteni 1 perc alatt. :-)
Szóval azért jobb helyeken a féltengelyt a differenciálműre csavarok fogják, nem csak úgy be van csúsztatva.
Na mindegy ez már a múlt, de akkor csuklottak a francia mérnökök az biztos.
Egyébbként még a váltó rudazat végénél lévő szimmering is szokott ereszetni.
Nekem a benzines thalián viszonylag könnyen lejött az anya a féltengelyről(méteres vascső) , viszont ismerősöm, diesel clioról csak flexel tudta levenni, mert annyira rá volt gyógyulva...
Nem akarok megint szarfranciázni, de ez egy szar. :-)
A rövid féltengely váltó felöli gumaharangja egyben a szimering is, és abban áll a váltóolaj.
Ha az elfülyül, akkor dől az olaj, és félre lehet állni a trailer érkezéséig. A hosszú féltengelyt semmi nem fogja a váltóban. Rá van húzva a bordás tengelyre azt kész. :-) Ne történjen semmi a jobbos talpassal, mert akkor kifordul a kerék az autó alól, mert a féltengely nem fogja be az tuti.
Ha belső gumiharang lyukas, főleg a rövid oldalon, akkor cseréld azonnal, és az olajfolyás okát is megtaláltad.
Ha külső gumiharang a szakadt, akkor csak ajánlatos cserélni.
Ilyen váltót még nem láttam belülről, de szerintem a hosszú oladli szimmering cseréhez nem kell szétszedni sem.
Ma lekarbiztam a féknyergeket, meg körül néztem a környéken.
Találtam is mindjárt tenni valót, hurrááá! Mire eladom ezt az autót, addigra ez is tip-top lesz ...
1. Bal féltengely gumiharangom ki van szakadva, szerencsére csak ici-picit, de hétvégén cserélem. Már most elkezdtem LM rozsdaoldóval fujkálni a féltengely csavart, sajnos rossz emlékeim vannak ... ez is olyan rohadtul nehezen jön le?
2. dől az olaj a váltómból!
Lehet, hogy jól látom és a hosszú féltengely szimeringjénél?
Me' akkó' a jobb féltengely csavart is elkezdem fujogatni ... :-)
Van valakinek szerelésije, vagy robbantott rajza, vagy valami ehhez a szimering cseréhez?
Illetve mire kell itt spec figyelni?
Másik autón szedtem már ki féltengelyt, meg cseréltem szimeringet is, de amikor kint volt a motor emlékszem valamire rácsodálkoztam, de már nem tudom mire ?
olyan 2002 év közepén gyártott K9K700 Thalia "MAKO" fényszóró állító motorjának a fotóját keresem, amit vki már kibontott (H7/H1 MAKO lámpáé, fekete blendés). Jó lehet ez egy H7/H1 HELLA fényszóróhoz?
Nekem egy ilyen fotóm van, de nem tudom, hogy melyik lámbához való:
A Clio-kba javarészt nem török gyártmányú MAKO, hanem eredeti HELLA lámpatesteket raktak...
OFF-omon most hagytam el a 100e-t. Gyari a tarcsa es a betet is. A betetre mar a multkor is mondta a szerelom, hogy ez lassan csere, de ahogy nezem, el fog az menni 120-at is.
De hogy a tarcsa nem birna ki 240-et, az tuti :)
Szoval komplett csere lesz.
A masik offon meg mindig komplett cserelem, de ahhoz 5-6000-ert megkapom parban! a tarcsakat, amik nem is rosszak. Betet meg 2-16e kozott van. Es az olcso se rossz. Ilyen arak mellett plane inkabb a csere.
Van még olyan aki féktárcsa szabályozással foglalkozik? és van még olyan aki féktárcsát szabályoztat?
1 tárcsa normál használat mellett 2 garnitúra betétet bír el. Aztán ezzel valaki elmegy 180 ezer km-t, van aki 50 ezret.
A 2 betét csere között nem kell szabályozni hacsak valaki el nem égette a tárcsát, de akkor inkább kuka.
A fék témában ugyan az a véleményem mint a gumi témában.
Biztonságtechikai alkatrészekkel nem mókerolunk. Lehet ekecselni az ajtókárpitot meg az elektromos ablakemelőt, meg az FHP jeladót tisztogatni orrvérzésig, - max gyalog mész haza - de ha a fék elszáll, akkor több lesz a halott mint a sebesült.
Sziasztok. Bocs, hogy csak így belevau, meg lehet, hogy már írtátok is többször,mégis megkérdezem. Megfelelő minőségű gázolajszűrőt (Delphi, stb. 2 mikronost) hol tudok rendelni? köszi, üdv.
Hát nem tudom... Én mikor vettem az autómat volt benne 56ekm. 60ekm-nél lecseréltem a tárcsát + a betétet, 120ekm-nél szintén, majd 170ekm-nél szintén komplett csere. Volt aki azt mondta, elég csak a betét, mert még elbírja a tárcsa egy darabig, én inkább cserélem, meg is mondom miért: a gyári méretű hűtött tácsa vastagsága:20,1mm. ha lekopik 1-1mm már csak 18,1mm és a megengedett legkisebb vastagság 17,7mm. azért a 4-5 tized mm-ért (ha nem szabályozom le) nem vesződök. Ugyebár abban egyet értünk, a bekopott tárcsa+ vadi új betétnek kell jó pár km mire összekopik úgy, hogy az rendesen felfeküdjön( az újnak elég néhány (10-15) fékezés). Ha leszabályoztatom( ami hűtött tárcsánál úgy kéne, hogy kinézzen, hogy egyszerre a két oldalt, amit nem mindenhol tudnak, legalábbis felénk, ha mégis az sem olcsó) akkor szinte nem marad biztonságos felületvastagság. Nekem az autó munkaeszköz, tehát inkább kiadok többet egykicsit és lecserélem az egészet.
természetesen nem azt mondom aki nem így csinálja az helytelen, csak én így csinálom.
Ja és még annyit, nem leolcsóbb garnitúrát választom, hanem egy közép utat: brembo tárcsa ferodo- illetve most textar -betéttel.
Ez érdekes, hogy van, akinek már 100.000 km alatt cseréltetni kellett a féktárcsát. Nekem most van benne 165.000, most volt műszakin, és mondta a szerelő, hogy hamarosan cserélni kell a betéteket (most van benne a harmadik garnitúra), és készüljek úgy, hogy akkor már a tárcsát is kell cserélni. Az eredetivel kb. 50 ezret ment, az utángyártottal (Unix) kb. 60-at.
Csak érdekességképp leírom: 4 évvel ezelőtt elvittem egy szerelőhöz (Bárdi viszonteladó volt, ezért nála vettem meg, és rakattam föl a vonóhorgot), ő akkor azt mondta, hogy átnéztem egy kicsit az autót, mert látom, hamarosan lejár a műszakid. Nyugodtan hozd ide, megcsinálom, fékbetétet, féktárcsát kell cserélni (mert már elég peremes; nem tudom mit jelent, ő mondta), meg néhány apróság. Utána elvittem a szokásos szerelőmhöz, megcsinálta a műszakit, csak fékbetétet cserélt, meg néhány apróságot csinált. Azóta több, mint 100.000 km-t mentem, az autó kétszer volt műszakin (nem csak úgy vettem a címkét) talán mondhatom, hogy valószínűleg négy évvel ezelőtt nem lett volna létfontosságú kicserélni azt a fékbetétet.
Közben rájöttem, hogy persze városi viszonylatban biztos gyorsabban kopnak a betétek és a tárcsa is! (Csak most meg már nincs kedvem törölni ezt a hosszú hozzászólást, ezért küldöm el!)