Keresés

Részletes keresés

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2011.04.19 0 0 17229

Kinai testvereienk nem adjak fel, nem is unatkoznak, bar nagyon tagadjak, de azert jol jött anno a Szerbiaban lelött F-117 roncs, bar attol is függ melyik darabjat kaptak meg...

Ha megnezitek a fotot, ezzel a hajtomuvel nem igazan fog lopakodni, lehet szinte a turbinalapatokat lattni:

http://index.hu/tech/2011/04/19/ismet_repult_a_kinai_lopakodo/

Forras:Index.hu-2011.04.19.

 

beczl Creative Commons License 2011.04.17 0 0 17228

Áhhh... Köszönöm nem is tünt fel. Szerencsére van ZIL-131-m is félkész álalpotban.  Köszönöm a linket már nézem is a doksit.

Előzmény: Neva_07 (17227)
Neva_07 Creative Commons License 2011.04.17 0 0 17227

Üdv beczl!

 

A TZM-nél rossz alapból indulsz ki. A 125-ös rendszerbe állításánál még előfordult, hogy ZiL-157-es alapra került a speciális felépítmény, de a későbbiekben ZiL-131 volt a "hordozó" (leszámítva a különféle hibrideket).

 

Részletes rajzokért látogass el ide: http://historykpvo.narod2.ru/ és töltsd le a ТЗМ ПР-14АМ(ПР-14А) альбом схем anyagot.

 

Ilyesmiket találhatsz benne:

 

 

 

 

 

Volt tüzér barátomnak: az üzemeltetési előírásokban, lőszabályzatokban erre 100% nem találni egy betűt sem, de bizony lehetséges egy időben több állványról is indítani! Persze nem véletlenül nem találni erről egy szót sem, mert súlyos hibából eredően ez lehetséges. A 125 harci alkalmazása során is előfordultak ilyen lövészetek.... :-) (1999 - 450.rb Kraljevo)

Előzmény: beczl (17223)
parasztherkules Creative Commons License 2011.04.17 0 0 17226

Szia!

 

A tipikus, az 5 másodperces közzel indított, két rakétából álló sorozat.

 

Ha fent van a gépeden a Google Eath, az alábbi koordinátákon találsz régi, szolgálatból kivont és jelnleg is működő  Nyeva osztályokat. Nézd meg a telepítés módját, a tájolást, stb.

 

30°50'00.30"É   13°18'09.40"K

 

47°18'29.94"É   19°00'10.75"K  

 

47°41'28.55"É    17°57'58.70"K

 

 

 

Előzmény: beczl (17223)
Volt tüzér Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17225

Előzmény: beczl (17223)
Volt tüzér Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17224

1. Két indítóállványról egy időben nem lehetett rakétát indítani. Két rakéta indítása között a Dvina/Volhov esetében minimum 6 sec, Neva esetében minimum 5 sec időnek el kell telnie.

2. Vannak különféle tiltott zónák. A Volhovnál a PV kabin irányába oldalszögben + - 20 fok, helyszögben pedig 45 fok zónán belül nem lehet indítani. Saját lokátort szétlőni lehetetlenség. Ha a program ezt tudja, akkor a program szar.

Előzmény: beczl (17216)
beczl Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17223

Üdv,

 

Köszönö a fotókat és a tippeket. A sztyeppére csak azért tettem ki a technikát, hogy tesztelni lehessen működés szempontjából. Az irányítórendszern, UNV, indítóállványok mozgása gyárilag le van kódolva sajnos, csak kb 50%-ban lehet belenyúlni. Az a gond a játékkal, hogy eléggé körülményes új modelleket beletenni, de törekszem a tökéletességre. :-)

 

Mindenképpen egy komplett fedezékekkel, sáncokkal kiépytett tüzelőállást szeretnék a végére csinálni, ahol mindennek megvan a helye. A videó több indítéásból van összevágva ezért látszódhat úgy, hogy nem egyfelé néz a rakéta és az UNV. Az állványok elviekben szinkronizálva vannak az UNV-vel, először a P15-ös indul be, majd az UNV, addíg az állványok alaphelyzetben vannak. Ha az UNV életre kellt és célt kapott a lokátortól rááll a célra és ráfordulnak az állványok, majd elindulnak a rakéták. (max 2db / cél).

 

A többi elem elhelyezéséről sajnos normális rajzaim nincsenek, ezért jó lenne, ha valaki nagyjából megmondaná, hogy milyen távolságra voltak egymástól, mert ekéggé össze-vissza képeket találtam erről az interneten sajnos.

 

Más kérdés: Egy célra 1db vagy 2db rakéta indítása volt tipikus/előírt??

 

Illetve a PR-14-es töltőkocsi modelljén dolgozom, de nem találok róla se féynképet, se rajzot róla. Nincsen valakinek talonba??

 

Előzmény: Neva_07 (17222)
Neva_07 Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17222

Üdv beczl!

 

Először is gratulálok az animációkhoz és különösen szépek a 21-es rajzok!! A B-52 leszakadó szárnya nagyon tetszik!! Adtál neki rendesen :-)).

 

A Nyeva rakétaosztály működésével kapcsolatban azért mindenképpen olvass vissza és az esetlegesen csatolt linkeből nézz meg egy-két videót is.

 

A főbb észrevételek már elhangzottak. Az irányítórendszerből gyakorlatilag csak a szintén kiválóan megrajzolt UNV van meg. Ez így silány. Nem feltétlenül szükséges az összes kabin 3D modellje, ha pl álcaháló alá rejted az irányítórendszert, mint ahogy azt annak idején mi tettük nem egy gyakorlaton (lásd csatolt fotók). De ez csak egy ötlet, DE akkor is: mindenképpen álcázz!!!

 

Az osztály terepbe illesztése. Mindenképpen törekedj arra, hogy ne rakd ki a technikát ennyire feltűnően a pusztaság közepére. A légvédelmi rakétatechnika alkalmazásának szinte a kezdetétől törekedtek arra, hogy annak létfontosságú elemeit (irányítórendszer) valamilyen szinten védjék (földsánc, farönkök, autógumik!, gumiszőnyegek, nagyon fontos volt pl. sarokvisszaverők széttelepítése körkörösen az osztály köré). Szintén csatolok néhány fotót 1999-ből.

 

Az 5V27 indítófokozatának stabilizátorai gyakorlatilag abban a pillanatban teljesen kinyíltak, amikor a rakéta épp, hogy csak elhagyta az indítósínt! Ez fontos mozzanat. Az első fokozat eldobása - rakétatípustól függően (U, D) - egészre kerekítve 1km és 2km volt, ebben a pontban kezdődött az irányított rávezetés.

 

Indítóállványok szinkronizálása. A videón mintha úgy láttam volna, hogy az UNV néz egy irányba és az állvány egy másikba, majd rakéta indul. Az osztály telepítése után fontos és kihagyhatatlan volt az indítóállványok szinkronizálása az UNV antennaposzttal! Ezért: ha az állvány nem volt szinkronizálva, az a rátöltési szögön "pihent" (apropó az állványok mellől hiányoznak a "rátültőhidak", amire a TZM rátolat...) A PODGOTÓVKA-1 és a REZSIM 30s. benyomása, kapcsolása után az állvány teljesen szinkronban mozgott az UNV-vel! Ha ezt kikapcsoltuk, illetve az állvány leürült, az automatikusan a rátöltési szögre állt.

 

A majdani irányítórendszer és indítórendszer elemek, valamint a P-15(18) távolságait egymástól is be kell majd tartani.

 

No, néhány kép (néhány saját /1. és 2./ a többi az OAF 78 napja alatt 1999-ből):

 

 

 

Előzmény: beczl (17219)
beczl Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17221

Igen, mivel a gyári modellnél elfelejtették leválasztani az indítóhajtóművet, így kellett csinálnom egy teljesen új3 D-s modellt a rakétához, ennél megpróbáltam animálni szárny mozgását, de sajnos ez nem járt sikerrel, ugyanis az animációkat alapból "hardcodoltak".  Az FC 1.12-höz a régebbi komplett Mig-21-es pack fent van a www.lockonfiles.com-on, de ha vársz 1-2 hetet akkor végső kiadási státdiumba kerül az új FC2-vel kompatibilis mod. Ez már telejsen tartalmazni fogja a Mig-21bisz repülési, avionikai, fegyverkezelési paramétereit ami egy ma is Mig-21bisz-en repülő pilótával hoztunk össze. :-)

Előzmény: Beat it (17220)
Beat it Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17220

A 17216-os hozzászólásodban lévő 5-ik képen az egyik szárny teljesen, a másik félig már hátrahajlott.

A magyar Mig-21-es repülhető a játékban? Ha igen, meg kell szereznem! :)

Előzmény: beczl (17219)
beczl Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17219

A kabinok 3D modelljét még meg kell csinálnom, ugyanis ezeket "kihagyták" a játékból. Az indítóhajtómű szárnyai sajnos a játék korlátai miatt nem animálhatóak, így gondolom a fejlesztők a végig csukott szárny mellett döntöttek.

Előzmény: Beat it (17218)
Beat it Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17218

Az UNV antenna nem magában álldogál, ott van mellette pl. az UNK kabin, amiben a kezelők ülnek. Arról, hogyan nézett ki az osztály telepítve itt a fórumon, vagy a samsim dokumentációjában biztosan találsz képet. De itt is látszik:

Indításnál a gyorsítófokozat szárnyai szinte még az állvány felett hátranyílnak 90 fokot. Erről is van itt fent kép valahol, valamennyire talán ezen is látható:

Előzmény: beczl (17216)
beczl Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17217
beczl Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17216

@Volt tüzér: "Az egység saját lokátorát kilőni? Mivel? Nekem valahogy nem passzolnak a hatótávolságok."

Elnézést nem erre gondoltam. Nem volt rendesen az állványok indítási szektorai beállítva, így előfordult hogy keresztbe lőtt a két állvány éppen egyidőben, és a két rakéta pont az SNR felett tallkozott össze. :-)

@parasztherkules

Az FC 2-ben teljesen át lehet alakítani, ha konyítasz bizonyos dolgokhoz. Teljesen átszabható a lokátorok, légvédelem, csöves légvédelem  minden aspektusa, csak tudni kell, hogy az orosz programozóknál melyik változó miylen paramétert takar a játékban. Ez sajnos nem mindíg sikerül kitalálni elsőre.

pld:

       Name = SA5B27, --5V27 S-125 -- beczl
        Escort = 3,
        Head_Type = 6,
        sigma = {10, 10, 10}, --
        M = 690.0,
        H_max = 18000.0,
        H_min = 20,
        Diam = 400.0,
        Cx_pil = 4,
        D_max = 11000.0,
        D_min = 3500.0,
        Head_Form = 1,
        Life_Time = 80.0,
        Nr_max = 16,
        v_min = 170.0,
        v_mid = 430.0,
        Mach_max = 2.2,
        t_b = 0.0,
        t_acc = 4.0, --6.0
        t_marsh = 20.0,
        Range_max = 25000.0,
        H_min_t = 200.0,
        Fi_start = 3.14152,
        Fi_rak = 3.14152,
        Fi_excort = 1.0,
        Fi_search = 99.9,
        OmViz_max = 99.9,
        warhead = warheads["SA5B27"],
        exhaust = tail_solid,
        X_back = -1.643,
        Y_back = 0., ---0.257
        Z_back = 0.0,
        Reflection = 0.1676,
        KillDistance = 14.0,
        
GT.sensor = {}
set_recursive_metatable(GT.sensor, SN_visual)
GT.sensor.height = 2.707
GT.sensor.max_range_finding_target = 50000
GT.sensor.min_range_finding_target = 4000
GT.sensor.max_alt_finding_target = 12000
GT.sensor.min_alt_finding_target = 20
GT.sensor.cos_angle_visibility_target = 0.866025


for i = 1,10 do -- 10 tracker's
    GT.WS[inc_ws()] = {}
    GT.WS.indirect_fire = false
    GT.WS[ws].new_rotation = true
    GT.WS[ws].base = 1
    GT.WS[ws].pos = {0,3,0}
    GT.WS[ws].drawArgument1 = 0
    GT.WS[ws].drawArgument2 = 1
    GT.WS[ws].maxBottom = 0
    GT.WS[ws].maxTop = math.rad
    GT.WS[ws].omegaY = 1
    GT.WS[ws].omegaZ = 1
    GT.WS[ws].reference_angle_Z = 0

    GT.WS[ws].LN = {}
    GT.WS[ws].LN[1] = {}
    GT.WS[ws].LN[1].max_number_of_missiles_channels = 2
    GT.WS[ws].LN[1].type = 101
    GT.WS[ws].LN[1].distanceMin = 0
    GT.WS[ws].LN[1].distanceMax = 100000
    GT.WS[ws].LN[1].min_trg_alt = 25
    GT.WS[ws].LN[1].max_trg_alt = 20000
    GT.WS[ws].LN[1].reactionTime = 9
    GT.WS[ws].LN[1].type_ammunition={0,0,0,0}
end --for


Illetve lehetőség van külön lemodellezni bármit a játékba épített LUA exporter segítségével, csak egy kicsit időigényes a dolog.

 

Néhány kép az eddigiekről:

 



Illetve összeraktam egy kis videót is.

http://www.youtube.com/watch?v=ghiq9yl-HJM


Számos dolog még korrigálásra szorul, a videóban lehet látni 1-2 érdekes dolgot, de dolgozom rajta. Javaslatokat, ötleteket, tippeket mi nem élethű, mi nem lehetséges stb.. szívesen veszek bárkitől.

Volt tüzér Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17215

Na dehát a rakéta egy bizonyos helyszög alatt nem indítható (Volhov 16 fok), így mire a lokátor telepítési helyéig eljut, addigra az egekben jár.

Előzmény: Kavics78 (17212)
parasztherkules Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17214

Ismerve a LOMAC-ot, a élégvédelmi rakéták működésénak modellezése elég faramucira sikerült. Mondjuk érthető, hiszen nem erre készült a program. Én emlékszem, amikor kilőtték rám az Sz-300-at, elég volt kimanőverezni és a besugárzás jelző (SPO-15 Berjoza, lévén, hogy főleg orosz gépekkel repültem) azonnal elhallgatott, mintha a "elveztettek" volna engem a földről. Persze a valóságban ez nem így történne. Viszont, a MANPAD és az ellenség infravörös passzív önirányítású rakétái, nagyon élethűen szedtek le, minden előzetes figelmezetés nélkül.

Előzmény: beczl (17209)
parasztherkules Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17213

Nekem is nagy kedvenceim, főleg a sturmovik, azzal még versenyekre (Jetfly) is jártam a V.4 Dongó száad színeiben! 

Előzmény: Kavics78 (17212)
Kavics78 Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17212

Gondolom a szamitogepes modellezesnel a raketa utkozott a lokatorral es a rutinba meg az van irva, hogy megsemmisit!

Mellesleg az en egyik nagy kedvencem is a Lock-On (meg persze a sturmovik sorozat)!

Előzmény: Volt tüzér (17210)
manhattani Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17211

>>hiába végeztem híradó szakon... :-)

>Mecccsoda különbség!

 

Hát igen. Egy híradó mindent tud. Egy rakétás meg mindenre képes! :-)))

Előzmény: Volt tüzér (17200)
Volt tüzér Creative Commons License 2011.04.16 0 0 17210

Az egység saját lokátorát kilőni? Mivel? Nekem valahogy nem passzolnak a hatótávolságok.

Előzmény: beczl (17209)
beczl Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17209

Köszönöm az adatokat, elvilekben már működik a szimulátorban a telejs komplexum, csak még az indítási zónákkal, feltöltéssel, egységek egymástól való függésével vacakolok. Néha képes az egység saját lokátorát kilőni. :-) Holnap linkelek be képeket illetve ha tudok egy kis videót, hogy mit sikerült összehoznom eddig.

 

Köszönöm az eddigi segítséget.

monfondir Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17208

Akkor mind egyre emlékezünk :)

Előzmény: Volt tüzér (17207)
Volt tüzér Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17207

A P-15 emlékeim szerint 6 fordulat/perc sebességgel forgott. A P-12-nek lehetett állítani a forgását, a P-15-nek nem.

Előzmény: Hpasp (17206)
Hpasp Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17206

Nem rémlik, hogy a nálunk lévő P-15 (asszem P-15M2) tudott volna 12 fordulatot percenként, egy sebességi fokozata volt a reduktornak. Esetleg a kurblival :)

Persze a nyakam azért nem tenném rá 20 év távlatából

 

Én meg csak akkor láttam ilyet, amikor Zsámbékon összeraktátok.

Az adat a P-15M2-2 szakutasításból van, persze azokban is láttam már tévedést...

:)

Előzmény: sandinista (17205)
sandinista Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17205

Nem rémlik, hogy a nálunk lévő P-15 (asszem P-15M2) tudott volna 12 fordulatot percenként, egy sebességi fokozata volt a reduktornak. Esetleg a kurblival :)

Persze a nyakam azért nem tenném rá 20 év távlatából

 

Előzmény: Hpasp (17204)
Hpasp Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17204

5s vagy 10s egy kör.

(360°)

Előzmény: sandinista (17203)
sandinista Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17203

6 fordulat percenként, szóval 10 mp egy kör

Előzmény: monfondir (17201)
Beat it Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17202

Én is sokat játszottam a Lock on első verziójával, hiányoltam is belőle rendesen az ilyen régi technikákat, mint a Nyeva. Ha működésre bírnád benne , az sokat dobna az élvezeti értékén.

 

Egyúttal lenne egy meredek ötletem. Laikus vagyok a programozáshoz, senki ne nézzen hülyének. :) Az jutott eszembe, nem lehetne megoldani, hogy a repülőszimulátor (Falcon, Lock on) összeköthető legyen a sam szimulátorral? Hálózatban összekötve a két program látná egymást. A repszimben repülő gép jelenne meg a samsim indikátorain, és a samsim jelentette paraméterek alapján dolgozna a virtuális komplexum a repszimuban. Magyarán pl. 2 ember játszana a 2 külön programmal, az egyik a repülőssel repülne, a másik a samsimmel vadászna rá.

Előzmény: beczl (17187)
monfondir Creative Commons License 2011.04.15 0 0 17201

Én 6-ra emlékeztem a P-15-nél. Sandinista biztos tudja! :)

Előzmény: Hpasp (17197)
Volt tüzér Creative Commons License 2011.04.14 0 0 17200

Mecccsoda különbség!

Előzmény: beczl (17194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!