Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Kinai testvereienk nem adjak fel, nem is unatkoznak, bar nagyon tagadjak, de azert jol jött anno a Szerbiaban lelött F-117 roncs, bar attol is függ melyik darabjat kaptak meg...
Ha megnezitek a fotot, ezzel a hajtomuvel nem igazan fog lopakodni, lehet szinte a turbinalapatokat lattni:
A TZM-nél rossz alapból indulsz ki. A 125-ös rendszerbe állításánál még előfordult, hogy ZiL-157-es alapra került a speciális felépítmény, de a későbbiekben ZiL-131 volt a "hordozó" (leszámítva a különféle hibrideket).
Részletes rajzokért látogass el ide: http://historykpvo.narod2.ru/ és töltsd le a ТЗМ ПР-14АМ(ПР-14А) альбом схем anyagot.
Ilyesmiket találhatsz benne:
Volt tüzér barátomnak: az üzemeltetési előírásokban, lőszabályzatokban erre 100% nem találni egy betűt sem, de bizony lehetséges egy időben több állványról is indítani! Persze nem véletlenül nem találni erről egy szót sem, mert súlyos hibából eredően ez lehetséges. A 125 harci alkalmazása során is előfordultak ilyen lövészetek.... :-) (1999 - 450.rb Kraljevo)
A tipikus, az 5 másodperces közzel indított, két rakétából álló sorozat.
Ha fent van a gépeden a Google Eath, az alábbi koordinátákon találsz régi, szolgálatból kivont és jelnleg is működő Nyeva osztályokat. Nézd meg a telepítés módját, a tájolást, stb.
1. Két indítóállványról egy időben nem lehetett rakétát indítani. Két rakéta indítása között a Dvina/Volhov esetében minimum 6 sec, Neva esetében minimum 5 sec időnek el kell telnie.
2. Vannak különféle tiltott zónák. A Volhovnál a PV kabin irányába oldalszögben + - 20 fok, helyszögben pedig 45 fok zónán belül nem lehet indítani. Saját lokátort szétlőni lehetetlenség. Ha a program ezt tudja, akkor a program szar.
Köszönö a fotókat és a tippeket. A sztyeppére csak azért tettem ki a technikát, hogy tesztelni lehessen működés szempontjából. Az irányítórendszern, UNV, indítóállványok mozgása gyárilag le van kódolva sajnos, csak kb 50%-ban lehet belenyúlni. Az a gond a játékkal, hogy eléggé körülményes új modelleket beletenni, de törekszem a tökéletességre. :-)
Mindenképpen egy komplett fedezékekkel, sáncokkal kiépytett tüzelőállást szeretnék a végére csinálni, ahol mindennek megvan a helye. A videó több indítéásból van összevágva ezért látszódhat úgy, hogy nem egyfelé néz a rakéta és az UNV. Az állványok elviekben szinkronizálva vannak az UNV-vel, először a P15-ös indul be, majd az UNV, addíg az állványok alaphelyzetben vannak. Ha az UNV életre kellt és célt kapott a lokátortól rááll a célra és ráfordulnak az állványok, majd elindulnak a rakéták. (max 2db / cél).
A többi elem elhelyezéséről sajnos normális rajzaim nincsenek, ezért jó lenne, ha valaki nagyjából megmondaná, hogy milyen távolságra voltak egymástól, mert ekéggé össze-vissza képeket találtam erről az interneten sajnos.
Más kérdés: Egy célra 1db vagy 2db rakéta indítása volt tipikus/előírt??
Illetve a PR-14-es töltőkocsi modelljén dolgozom, de nem találok róla se féynképet, se rajzot róla. Nincsen valakinek talonba??
Először is gratulálok az animációkhoz és különösen szépek a 21-es rajzok!! A B-52 leszakadó szárnya nagyon tetszik!! Adtál neki rendesen :-)).
A Nyeva rakétaosztály működésével kapcsolatban azért mindenképpen olvass vissza és az esetlegesen csatolt linkeből nézz meg egy-két videót is.
A főbb észrevételek már elhangzottak. Az irányítórendszerből gyakorlatilag csak a szintén kiválóan megrajzolt UNV van meg. Ez így silány. Nem feltétlenül szükséges az összes kabin 3D modellje, ha pl álcaháló alá rejted az irányítórendszert, mint ahogy azt annak idején mi tettük nem egy gyakorlaton (lásd csatolt fotók). De ez csak egy ötlet, DE akkor is: mindenképpen álcázz!!!
Az osztály terepbe illesztése. Mindenképpen törekedj arra, hogy ne rakd ki a technikát ennyire feltűnően a pusztaság közepére. A légvédelmi rakétatechnika alkalmazásának szinte a kezdetétől törekedtek arra, hogy annak létfontosságú elemeit (irányítórendszer) valamilyen szinten védjék (földsánc, farönkök, autógumik!, gumiszőnyegek, nagyon fontos volt pl. sarokvisszaverők széttelepítése körkörösen az osztály köré). Szintén csatolok néhány fotót 1999-ből.
Az 5V27 indítófokozatának stabilizátorai gyakorlatilag abban a pillanatban teljesen kinyíltak, amikor a rakéta épp, hogy csak elhagyta az indítósínt! Ez fontos mozzanat. Az első fokozat eldobása - rakétatípustól függően (U, D) - egészre kerekítve 1km és 2km volt, ebben a pontban kezdődött az irányított rávezetés.
Indítóállványok szinkronizálása. A videón mintha úgy láttam volna, hogy az UNV néz egy irányba és az állvány egy másikba, majd rakéta indul. Az osztály telepítése után fontos és kihagyhatatlan volt az indítóállványok szinkronizálása az UNV antennaposzttal! Ezért: ha az állvány nem volt szinkronizálva, az a rátöltési szögön "pihent" (apropó az állványok mellől hiányoznak a "rátültőhidak", amire a TZM rátolat...) A PODGOTÓVKA-1 és a REZSIM 30s. benyomása, kapcsolása után az állvány teljesen szinkronban mozgott az UNV-vel! Ha ezt kikapcsoltuk, illetve az állvány leürült, az automatikusan a rátöltési szögre állt.
A majdani irányítórendszer és indítórendszer elemek, valamint a P-15(18) távolságait egymástól is be kell majd tartani.
No, néhány kép (néhány saját /1. és 2./ a többi az OAF 78 napja alatt 1999-ből):
Igen, mivel a gyári modellnél elfelejtették leválasztani az indítóhajtóművet, így kellett csinálnom egy teljesen új3 D-s modellt a rakétához, ennél megpróbáltam animálni szárny mozgását, de sajnos ez nem járt sikerrel, ugyanis az animációkat alapból "hardcodoltak". Az FC 1.12-höz a régebbi komplett Mig-21-es pack fent van a www.lockonfiles.com-on, de ha vársz 1-2 hetet akkor végső kiadási státdiumba kerül az új FC2-vel kompatibilis mod. Ez már telejsen tartalmazni fogja a Mig-21bisz repülési, avionikai, fegyverkezelési paramétereit ami egy ma is Mig-21bisz-en repülő pilótával hoztunk össze. :-)
A kabinok 3D modelljét még meg kell csinálnom, ugyanis ezeket "kihagyták" a játékból. Az indítóhajtómű szárnyai sajnos a játék korlátai miatt nem animálhatóak, így gondolom a fejlesztők a végig csukott szárny mellett döntöttek.
Az UNV antenna nem magában álldogál, ott van mellette pl. az UNK kabin, amiben a kezelők ülnek. Arról, hogyan nézett ki az osztály telepítve itt a fórumon, vagy a samsim dokumentációjában biztosan találsz képet. De itt is látszik:
Indításnál a gyorsítófokozat szárnyai szinte még az állvány felett hátranyílnak 90 fokot. Erről is van itt fent kép valahol, valamennyire talán ezen is látható:
@Volt tüzér: "Az egység saját lokátorát kilőni? Mivel? Nekem valahogy nem passzolnak a hatótávolságok."
Elnézést nem erre gondoltam. Nem volt rendesen az állványok indítási szektorai beállítva, így előfordult hogy keresztbe lőtt a két állvány éppen egyidőben, és a két rakéta pont az SNR felett tallkozott össze. :-)
@parasztherkules
Az FC 2-ben teljesen át lehet alakítani, ha konyítasz bizonyos dolgokhoz. Teljesen átszabható a lokátorok, légvédelem, csöves légvédelem minden aspektusa, csak tudni kell, hogy az orosz programozóknál melyik változó miylen paramétert takar a játékban. Ez sajnos nem mindíg sikerül kitalálni elsőre.
Számos dolog még korrigálásra szorul, a videóban lehet látni 1-2 érdekes dolgot, de dolgozom rajta. Javaslatokat, ötleteket, tippeket mi nem élethű, mi nem lehetséges stb.. szívesen veszek bárkitől.
Ismerve a LOMAC-ot, a élégvédelmi rakéták működésénak modellezése elég faramucira sikerült. Mondjuk érthető, hiszen nem erre készült a program. Én emlékszem, amikor kilőtték rám az Sz-300-at, elég volt kimanőverezni és a besugárzás jelző (SPO-15 Berjoza, lévén, hogy főleg orosz gépekkel repültem) azonnal elhallgatott, mintha a "elveztettek" volna engem a földről. Persze a valóságban ez nem így történne. Viszont, a MANPAD és az ellenség infravörös passzív önirányítású rakétái, nagyon élethűen szedtek le, minden előzetes figelmezetés nélkül.
Köszönöm az adatokat, elvilekben már működik a szimulátorban a telejs komplexum, csak még az indítási zónákkal, feltöltéssel, egységek egymástól való függésével vacakolok. Néha képes az egység saját lokátorát kilőni. :-) Holnap linkelek be képeket illetve ha tudok egy kis videót, hogy mit sikerült összehoznom eddig.
Nem rémlik, hogy a nálunk lévő P-15 (asszem P-15M2) tudott volna 12 fordulatot percenként, egy sebességi fokozata volt a reduktornak. Esetleg a kurblival :)
Persze a nyakam azért nem tenném rá 20 év távlatából
Én meg csak akkor láttam ilyet, amikor Zsámbékon összeraktátok.
Az adat a P-15M2-2 szakutasításból van, persze azokban is láttam már tévedést...
Nem rémlik, hogy a nálunk lévő P-15 (asszem P-15M2) tudott volna 12 fordulatot percenként, egy sebességi fokozata volt a reduktornak. Esetleg a kurblival :)
Persze a nyakam azért nem tenném rá 20 év távlatából
Én is sokat játszottam a Lock on első verziójával, hiányoltam is belőle rendesen az ilyen régi technikákat, mint a Nyeva. Ha működésre bírnád benne , az sokat dobna az élvezeti értékén.
Egyúttal lenne egy meredek ötletem. Laikus vagyok a programozáshoz, senki ne nézzen hülyének. :) Az jutott eszembe, nem lehetne megoldani, hogy a repülőszimulátor (Falcon, Lock on) összeköthető legyen a sam szimulátorral? Hálózatban összekötve a két program látná egymást. A repszimben repülő gép jelenne meg a samsim indikátorain, és a samsim jelentette paraméterek alapján dolgozna a virtuális komplexum a repszimuban. Magyarán pl. 2 ember játszana a 2 külön programmal, az egyik a repülőssel repülne, a másik a samsimmel vadászna rá.