Közhelyet írtam, de ha megnézed te ugyan ezt írtad le a hosszú bekezdésedben csak magadra szabva (mármint hogy te mit teszel meg ezért). Én a közhelyet nem rád és magamra írtam, hanem a vitaindító srácra és barátnőjére. Ahogy eddig számomra kiderül ők teljesen átlagos felhasználók (ahogy te nem vagy az) és ehhez mérten amit a srác vett szerintem nem volt rossz döntés. Az hogy örömében kicsit túlfújta a dolgot, valamint hogy ideológiát is gyártott hozzá meg normál emberi tulajdonság, velem is gyakran megesik.
Megérteném a felháborodásod (amit a kartárs iránt érzel a témával kapcsolatban) ha egy idióta boyracer lenne, aki szétfaragja a bravo futóművét és mindenféle divatos fossal teszi tele.
Ha X időt eltöltesz az új fűtőművel (amit -az elméleted szerint- egyébként, új téli vagy nyári gumi esetén is ugyanúgy meg kell ejteni, nem?) akkor ez is teljesen kiszámíthatóvá fog válni.
Mellesleg nehezen hiszem, hogy a Fiat lesz az a gyár, ami több ezer km-t teszteli a lengéscsillapítókat és aztán a helyi igényekhez igazítja őket, ehhez egyrészt túl kis piac a Közép/Kelet-Európai, másrészt ezért nem prémium autógyár a Fiat, teljesen biztos vagyok benne, hogy ugyanaz a futómű az összes Bravoban, bármelyik piacra is gyártják. Nehezen hiszem, hogy egy tényleg márkás, de utángyártott fűtőmű rosszabb, legyen, mint a gyári, mint ahogy azt sem, hogy használatával az autó viselkedése olyan lényegesen megváltozna, hogy ahhoz az ember ne tudjon alkalmazkodni. Persze, biztos más mint a gyári, ahogy a fék, a futómű és a gumi is más lesz egy év intenzív használat után.
Nem tudok kiemelgetni, mert már nem kapcsolom be a laptopom...
...és igazából csak felületesen fogok válaszolni, mert elbeszélsz mellettem, pedig nem jellemző rád.
Én voltam vezetéstechnikai tréningen ezzel az autóval egy egész napon át, rengeteget gyakoroltam az aquaplaning elleni manővereket, rendszeresen ellenőriztetem a futóművet, és a téligumim is mindig a lehető legjobb.
Hogy miért nem cserélem ki őket?Azért, mert ennek ismerem a korlátait, tudom, hogy mire elég, ezzel a konfigurációval gyakoroltam 1,2...6,7 éve.A 7 éves futóműhoz még nem kellett nyúlni, ugyan ellenőrzéskor mindig kiderül, hogy túl vannak fújva a kerekeim, de erről nem én tehetek, hanem az ellenőrzés nélküli benzinkúti kompresszorfejek.Idén ezt is orvosolom azzal, hogy gázt rakatok bele.A másik fele pedig az, hogy nyilvánvalóan ha tehetném, akkor a világ összes pénzét rákölteném a biztonságunkra, de te is tudod, hogy teljesen felesleges.Egyáltalán nem biztos, hogy egy utángyártott cucc jobban viselkedne vészhelyzetben az autó alatt, mint a sajátja, amit oda terveztek.Ehelyett inkább deffenzíven vezetek, remélem érted, hogy pont leszarom, hogy szerpentinen jobb, mint a gyári, az a lényeg, hogy ha gáz van, akkor kiszámítható legyen, illetve tudjam, hogy mi fog történni, tudjam, hogy mekkorát kell fordítanom a kormányon, vagy éppen adott szituációban fékezzek-e vagy gázt adjak.Például:rengeteget megyek keresztbe havon, (provokálom, hogy kitörjön a segge, kicsit megtartom, majd át a másik oldalra és így tovább, amíg a kihalt hely engedi)az én autóm egy bizonyos pont után megfoghatatlan, miért lenne ez másképpen vizen, vagy jégen, esetleg olajfolton, vagy avaron?
Rosszfelé indulsz ezzel szerintem, amit polcról vesznek le, azt egy helyen gyártják, mindegy, hogy hova, csak menjen át a mindenből közepes lengéscsillapító a meón, azt jóva'.
Az utolsó bekezdésedet nem értem, ez közhely, kicsit sért is, hogy ilyenekkel dobálózol.
Szerintem nem lihegem túl, sokkal többet tettem bele a témába, mint gondolnád.
Tényleg nem akarok veled veszekedni, mert óvoda amit mindketten csinálunk. 3 márkaszevíz mondta, hogy az egyetlen lényeges dolog az, hogy elől vagy hátul párban legyen cserélve a lengéscsillapító. Simán lehet külön márka elől meg hátul, mivel a terhelés sem ugyanaz. Gondolom ezért különböznek árban is nem kicsit az első-hátsó gátlók.
más téma: Szerintem halkult a fémes csattogás bal-elől, de holnap viszem a Néróba, megnézem, hogy ők mit mondanak. Ha nem jutunk előrébb, akkor megyek át a Kárászy-hoz, hátha ők tudnak segíteni.
A hangtól eltekintve iszonyatosan jó lett az autó.
Most olvasok vissza, kicsit sűrű volt a hétvége (tejfakasztó pénteken, de közben meló éjfélig - fasza volt részegen :-D), aztán szombaton teniszverseny, majd este legénybúcsú, "vidéken". Tehát, én megtettem a magamét ivás terén, de azért most jól szórakoztam a kommenteken. ;-)
"Vészhelyzetben nagyon kevés is elég, ez pedig már jóval több, mint kevés."
akkor te miért nem veszel nagyobb féktárcsákat a kocsira és miért nem reszelsz a futóművön, hisz szerintem relatív alacsony ráfordítás mellett métereket (mondjuk 1,5 métert) javulhatna a 0-100. Az meg ugye rengeteg! Amúgy meg ha már ennyire ki vagy hegyezve a maximális biztonságra miért nem cseréled le a csillapítókat a kocsidban, hisz tuti egy új lényegesen jobb hatásfokkal dolgozik mint amik már 1,2,..,6 éve benne van. Nem támadásból írom, tényleg érdekel.
Szerintem ez így nem állja meg a helyét. Hisz 32 méter/0-100-as verdával egy 31 méterre lévő akadály megjelenésénél az ember gondolhat rá, hogy de jó lenne ha 30 alatt állna meg a kocsi. De mi van ha csak 29 méterre van az akadály, vagy 25-re, esetleg 10-re?! Szerintem egy átlag vészhelyzetre érdemes felkészülni, ahogy azt a gyártók is teszik, de mindenre úgy sem tudsz.
"egy minden helyzetben megfelelni próbáló lengéscsillapítót, ami úgy en bloc jó lehet, de igazából semmi értelme"
gondolod, hogy ha az autógyártók specifikálnak, akkor egy Európa közepén kapható neves lengéscsillapító gyártó az Antarktiszra alkalmas csillapítót ad el?! Na nem már, ilyenbe max akkor lehet belefutni mikor például Amerikából rendel valaki alkatrészt.
Számomra (!) a dolgok ilyen szintű túllihegése visszás érzéseket kelt. Fontos az autó üzembiztos és biztonságos állapota, de szerintem ennél sokkal fontosabb hogy a sofőr tisztában legyen saját és autója képességeivel és korlátaival. Valamint tudjon különbséget tenni versenypálya és közút között.
Nézd, nem írom le többször, hogy mit gondolok a biztonság és a futóműgeometria (ebben az esetben leginkább a tapadásról beszélek) kapcsolatáról.Vészhelyzetben nagyon kevés is elég, ez pedig már jóval több, mint kevés.
A másik témában pedig a te tapasztalataid ellentétesek az enyémmel.Ami nem gyári, az általában(!) sokkal korábban elfáradt, mint az eredeti.
Ha konkrétan nézzük, akkor a dolog már ott elvérzik, hogy gyakorlatilag akár tartományonként különböző futóművel, vagy futóműbeállításokkal jönnek le a gyártósorrol az autók.Gondolom nem tőlem hallod ezt először, mint ahogy nyilván azt se, hogy a gyár ezeket a tartományspecifikus beállításokat sokszázezer kilométeren át teszteli, mert rendkívül visszás mondjuk egy Benznél, ha vissza kell hívni mondjuk 25k darab autót, hisz utólag kiderült, hogy sorozatosan elfossa a CLA lengéscsillapítója magát Nevadában a sivatagi homoktól.Nem tehetik meg csak azért, mert mondjuk arra jobban figyeltek, hogy Szibériában meg gyakoribb a kurva hideg, mint a sivatagi homok.
Szóval összegezve a dolgot, nem, nem azt kapod, amit a Daimler használ, hanem jó eséllyel egy minden helyzetben megfelelni próbáló lengéscsillapítót, ami úgy en bloc jó lehet, de igazából semmi értelme, ellenben azzal a lengéscsillapítóval, amit alvázszám alapján rendelsz a saját autódhoz, a saját autód gyári specifikációi szerint.
(Ne kezdjük azt a mellément eszmefuttatást, hogy a Bárdiban is alvázszám alapján rendelsz...)
"..ez ugyanaz a Bilstein, amit a Daimler rak az autóiba?"
Igaz, lehet hogy jobb. Én eddig csak olyan esetekkel találkoztam ahol a széria autókba, motorokba beépített márkás termékek gyengébb minőségűek voltak mint az adott márka polcról megvásárolható példánya (amihez nekem személy szerint volt szerencsém: gumi, teleszkóp, fék). Ez mondjuk nem meglepő, hisz az autó gyár minél olcsóbban szeretne kijönni a buliból (mondhatni neki csak a név kell), így a béke popsija alá lealkudott ár magával hozza a beszállító minőségének romlását.
"két hátsó pedig eredeti marad"
Nem hiszem, hogy számottevően eltérő lenne az amit betett a gyáritól, így nem érzem szükségét a cserének.
Nem pályaautót épít.
Én anno 10ért vettem a fiesztába 2 hátsót és semmi különbség nem volt vezethetőségben. Nyilván ha 200-as autópályázáshoz, vagy hegyi szerpentinezéshez veszed akkor mások az elvárások.
Én is leírtam az árakat neki régebben, gyárit nem néztem, mert valóban horror ezekhez képest és az sem a materializálódott csoda, hanem valamelyik gyári beszállító remekműve Fiat felirattal.. (Marelli, Pirelli, szerencsésebb esetben Sachs talán)