Nos ez olyankor szokott lenni mikor a sortrafó beázik... ez a jelenség van sajna nem 100% ez sem de ezt több márkatárs is jelezte már Sk fórumon és ez volt a ludas!
Am menet közben nem fog jelentkezni mert meleg nem tud bejutni a víz... de ha áll a kocsi nedvesebb a levegő, esőben akkor van rá esély...
Akkor ne az müszerfalat szedd ki hanem a kormányoszlop takaró burkolatot, és utánna a kormányoszlopot 4 csavar tartja. Ha azokat kiveszed lehajlik a kormányoszlop a gyujtáskapcsolóval eggyütt. Igy hozzá férsz a gyujtáskapcsolóhoz. Egy csillagcsavarhuzó és egy 13-as dugokulcs kell hozzá, a kormánykereket nem kell leszedni.
Igen, tudom, ilyenkor az ECU 0,45V lambda feszkóval számol (ha jól tudom) ezért is próbáltam meg, hogy mi lesz, ha leveszem.
Lehet hogy rosszul foglamaztam, de az autó a csillaggarázsban áll. A probléma akkor nem szokott jelentkezni, mikor úton vagyok, és elered az eső, hanem mikor kinn áll szegény a ház előtt, jön egy nagyobb vihar, jól eláztatja, aztán én meg mennék le beindítani, és szegény meg csak hebeg-habog.:)
VIKA kizárva:)
Egyébként a rángatás sem olyan mint mikor pl nem megy egy henger, és folyamatosan ugrál, hanem meglódul belassul....
Másnak esetleg valami ötlet?
Ismertek esetleg Miskolc közelében jó karosszériást aki szereti amit csinál? Pár apróbb dolgot már meg kellene csináltatnom mielőtt szétesik.:)
Bár azt mondod a gyertyák szépek és egyformák, de milyen régen cserélted? Lehet azóta még nem észrevehető rajtuk. Egyébként én még esetleg arra tippelek, hogy valamelyik injektor akadhatott fenn, és valamelyik henger folyamatosan kapja a naftát (vagy egyáltalán nem kapja).
A lambda szonda az egyik hengerben lévő rosz benzinmennyiség miatt azt hiszi dús a keverék, ezért szegényíti és a többi hengerben szégény lesz + a hibás henger sem megfelelően működik, ettől van 4 rosszul működő hengered amitől erőtlen az autó. A benzin nagy része nem ég el, csak átkerül a kipuf rendszerbe, ezért talán a benzinszag.
Nagy fordulaton javul a helyzet -> a benzintöbbletet elégeti az autó, javul a lambda jel.
Csak találgatok, de azért érdemes lehet megnézni, hátha.
Próbálj meg venni egy bontottat, vagy kérni valakitől kölcsön, és egyesével kicserélni, és nézni van-e változás.
U.I.: a 3 pólusú gyertya szerintem tökéletes, én is azt használok, csak Brisk-et (DR15TC) és tökéletesen működik.
Szia..
Ez volt az első gondolatom.. Aztan szétbontottam az első ajtót ki pucoltam és beolajoztam..Viszont a jobb hátsó ajtón a rudazat nagyon nehezen járt..Kipucoltam,bekentem és azóta jó! Az biztos hogy nem ettől javult meg..Csak most ilyen kedve van,most müködni akar... Ha több időm lesz,teljesen szétszedem és átnézem...
99-es felimbe "hálisten" gyári villanyablak van. Az egyik oldalon nem tudja felhúzni teljesen, csak zörömböl a motor. Leszedtem a kárpitot, próbáltam kenni, tisztítani a bowdent, de nem segített. A műanyagház nem látszik töröttnek. Ki kell cserélni a motort, vagy mégis a bowden gyürött? Ha kézzel segítek neki akkor felmegy az utolsó két centi is, lefele szintén segíteni kell az elején. A végállást sem akarja megtanulni, alul is felül is tovább menne a motor ha nyomom a gombot.
Szia! Mivel nem azt írta, hogy "sortrafót" cserélt ezért bátorkodtam ajánlani. Mert ha nem sortrafó van akkor benne kell azoknak a kábeleknek lenni. Az hogy 99-es nem jelenti hogy akkor már csak MPI motorokkal készítették ezeket, vagy?
Szia Én a helyedben megnézetném a nyújtókábeleket, rotort, elosztófedelet! Ha ezekkel van hiba nem mindíg zárja ki a gyertya állapota ezeknek a hibáit. Gyengébb lesz a gyújtás de ha az üzemanyag jól elég akkor a gyertyán nem látod. Pont ugyanezt csinálta az enyém olyan volt mintha kockás benzin lett volna benne aztán ha "elkapta" akkor ment mint a golyó! Mindez gyújtókábel csere után megszünt és úgy járt mint a doxa óra!
Szia! Nagyon valószínü hogy inkább a vezetékekkel van gond valahol nincs érintkezés a motorokkal nem valószínü mert akkor a lezáró rúd sem menne vissza a helyére. Ja még egy kérdés azok nem szorulnak? Az is lehet az oka ha nem tud végállásba a motor visszamenni valamelyik ajtónál(első) és akkor se előre se hátra. ezt még a szétszedés előtt megnézheted. Mert ha lelazul az egyik motor és nem megy végállásba akkor is lehet ilyen gubanc.
gombokban nem tudsz égőt cserélni, illetve igen ha szétbontod, de akkor már ledet bele, nekem az van nem melegszik és örökös :D
plusz még a színekkel is variálhatsz, maga az égő ilyen zöld szar mögött van nem hozzáférhető csak ha bontod a kapcsolót magát akkor is az egő fixen van nem cserére termett....
Üdv egy kérdés,első futómű bölcső cseréje menyire komplikált ? Kell-e hozzá valami célszerszám ,vagy csak elég egy szerelő akna meg szerszám ? :) előre is köszönöm
kiveszed a hamutartót, majd fogsz egy kis vagy közepesméretű csavarhúzot és jobbról balra a szivargyújtó felé haladva kipattintod a burkolat alsó részét, Utána ismét jobbról kezdve egy kicsit jobban megfeszitve kipattintod a burkolatot feljebb is, tehát a többi "prücök" is elengedi. ekkor le is jön. Ekkor már csak a tekerő gombok maradnak. Azokat pedig úgy, hogy az egyik kezeddel megfogod és húzod, és a másik kezeddel alányúlsz a csavarhúzóval és kifelé egy picit megfeszíted. így sorba mind a hármat...
A végére az átlátszó műanyag marad , azt szintén ki kell pattintani, arra egy kicsit jobban vigyázz ,mert könnyebben eltörhet, legalábbis úgy néz ki.
Vissza ugyan így!
Azért tudom ilyen részletesen,mert az imént próbáltam ki (hülyeséget nemakartam írni) kb. 3 percbe telt az egész művelet.
Jó persze amikor először cseréletem benne az égőket, én is molyoltam vele vagy fél órát...:)"
Kérdésem , hogy a felicia 3 tekerője amivel a fűtést lehet állítgani az világít-e? Ha igen hány db izzó van mögötte, és hogy lehet "megközelíteni". Ja ás milyen izzo való bele???
Pár gombom mögött sem jók az izzók. A gombot már sikerült kipattintanom, de az égőhöz nem férek hozzá... majd csipesszel talán.
Azért tettem bele 3 pólusút, mert gyárilag az kell bele, és az is volt benne.Teljesen mindegy az esetemben, mert semmi változás nem történt.Lamdaszondára rá lett mérve, tökéletesen működik.
Hibakódolvasáson is voltam vele, de semmi hibát nem dobott ki.
Szia miért tettél bele feleslegesen 3polusu gyertyát? én nem vagyok ngk fan én inkáb champion rc 9yc ajánlom! jobban bevált mint az ngk!1,6 os feliciába tőkéletes! de 1,3 ba? Nézz utánna a fordulatjeladonak! Ha dőglődik hasonlo hibát produkál!Lamdaszonda???Ugyan ha beáll átál a rendszer fix adatokra!Szerintem olvastasd ki hátha kibukik mi a gond!Hőmérsékletjelado inkább melegen tudd gondot okozni! ha betojik melegen nem indul,te meg anyázol!!!!!!ha hidegen nem megy akor olyan mint egy csiptuning! szerintem más nagyon nemigazán lehet de az őrdőg nem alszik! jo szerelést!
Az a baj hogy kulcsal is csak az adott ajtót nyitja zárja... Jelenleg müködik a központi zár,próbáltam az előbb... Ma leszedtem az ajtó kárpitott,kicsikét kipucoltam aztán szilikon olajjal befujtam.. Nem müködött.. Mit nézzek meg,amivel kitudnám küszübülni ezt a (egyszer müködik,egyszer meg nemet)...
Már egy ideje van egy kis problémám az autóval.('99-es évj. 40kw, 1.3.mpi, 48 000km)
A probléma a következő:
-Mikor hideg a motor nagyon egyenletlen a járása, a kipufogónál gépfegyver hang:)
-Alacsony alapjáratnál hidegen rángat+nagy gázt kell neki adni, hogy egyáltalán megmozduljon.
-Indítás után erőteljes benzinszagot érzek(kocsin kívül)
-kipufogó köpködő hangot ad állandóan
-gyenge. nagyon gyenge.....
Amiket cseréltem:(semmi változás)
-gyertyák (NGK 3 pólusú)
-termosztát, ami már megint nem jó
- hátsó kipufogódob
- gyújtótrafó
Pillangószelep tisztítva
Amire gondoltam:
-hőfokjeladó csere? (okozhatja az erős bezinszagot?)+probléma, hogy régifajta hosszúkás van benne, az új alumínum és próbáltam belerakni de a tömítés nem jó hozzá.Kérdés tömítéssel meglehet oldani a problémát, vagy cserélni kell a házat?