Újra csak 3 Kátsa jött el, de volt 3 fő Kátsa nélkül is + 1 VW busz Soroksárról 2 fővel, sőt egy 4 éves kisfiú, háromkerekű biciklivel komoly érdeklődőést mutatott "dekorativ" édesanyjával ! Minden résztvevő kapott egy Citorenes táskát, állítólag az osztrákoknál maradt meg, de volt benne sok érdekes magyar prospektus és program ajánló is ! Ha leporolom az "NDK-s német nyelvtudásomat", a citroenes táskán lévő felirat : SEMMI SEM MOZOG ÚGY,MINT EGY CITROEN" ! Volt 15 + 1 totó, ami igencsak megizzasztott bennünket, jó kérdések lettek feltéve ! A legjobb eredmény 11 + 1 volt, a legrosszabb 5 + 1 lett ! Így megmaradt a Fődíj !
Meglepetésként még szintén mindenki kapott egy dobozos LEMON RADLER 1,4 % alkohol tartalmú sört ! Sőt mindenki még egy Citroen "napszemüveges békát" is kapott, hogy már csak többen lehetünk legközelebb ! Megcsodáltuk a Debrecenben megvásárolt kb 950 eFt.-ért hirdetett piros/fekete metálszínű Charlestont, amely egy hete került Dél-budapest környékére 800 eFt.-ért. Megirigyeltük az új tulajt, hogy ilyen szépen felújjított Kátsát tudott venni ! Egy - két apróbb hibát azért felfedeztünk, de azok nem voltak kirívóak ! Néhány a helyszínen beszerzett "króm cuccal" feldíszítve, még jobban mutatott a CHARLESTON ! Jól eldiskuráltunk, többek között arról is, hogy miért nem jöttek el többen ! Ja, majd elfelejtettem, DEBRECEN-ből is felutazott egy "lelkes fiatal", akit a Főgát.ser hozzott el a helyszínre a CITROEN M5 CENTER elé ! Bár mégcsak álmodozik a 2CV-ről, sőt még jogsíja sincs, mert "szemtelenül fiatal", de ez nem érdem, csak átmeneti állapot ! Viszont nagyon otthonosan mozog a Citroen gyár és az alapító történetében ! A szlogen megfejtése viszont nem volt jó ! Úgy szólt a kérdés, hogy mi volt a 2CV szlogenje ? Nem akarom, leírni újra az ő téves megfejtését, inkább a helyes válasz rögzüljön ! Tehát a 2CV helyes szlogenje : "ESERNYŐ NÉGY KERÉKEN"! Így nem nyerte meg senki a felajánlott "v/s szürke CHARLESTON egérpad" díjat !
A 2CV+ budapesti szekció július hónapvégi összejövetelét ismét egy koszorúzással zártuk ! A KÁTSA kiírtatásának vagy ahogy a franciák mondták/ják: LIQUVIDITE DEUX CHEVAUX 16. évfordulójára emlékezvén emlékkoszorút helyeztünk el a "stilizált, fából készült" EIFFEL toronyra úgy, hogy kell egy kis "bártorság" a torony megmászáshoz !
Mivel a debreceni ifjú vonata lassan indult, elbúcsúsztunk annak a réményében, hogy augusztus utolsó csütörtökjén már több KÁTSÁS jön el a 2CV+ budapesti szekció immár hagyományossá vált 4. találkozójára ! Addig is jó nyaralást és jó szórakozást az új helyszínen megrendezendő HÓDMEZŐVÁSÁRHELY-i KÁTSÁS KÁVÁLKÁDON !
Már haza is értem! Hála a kacsádnak, elértem a vonatot ;) Nem nagyon látszik rajta, de amugy klassz kis gép ez ;) Anyukámnak is tetszettek az ajándékok, főleg a RADLER :)) Az itt is kedvenc-számba megy... Élménybeszámolók sorozatát irom le, vagy mondom el, és zavar ha valamit kihagyok az egyikböl a másikból meg nem :) A prospektusok nagyon szuperok! Pláne az a frankó Citrós szatyor! Köszi, annak a kb. 8 résztvevőnek és 3 Kacsának a szép napot!
Jah... Megkaptad a számomat? Mit jelent a felirat a Citrós szatyron? "Nichts bewegt sie wie ein Citroën"
Kedves Mindenki, de inkább a Kacsások!
Nem gondoltam volna, hogy csak 3-an leszünk. Ennek ellenére én nagyon jól éreztem magam, kár lett volna kihagyni. Én is szerda este döntöttem el hogy végülis elmegyek. Debrecenből jöttem, ráadásul vonattal. Szerintem legalább a Pest közeli kacsások megjelenhettek volna ezen a neves napon... De Ti tudjátok...
Remélem már úton vagy ! Majd rugalmasan úgy intézzük, hogy elérd a vonatodat ! -)
Szerencséssen egybe esik a július hóvégi 2 CV+ Budapest szekció hónapvégi összejövetele a 16. évfordulós megemlékezéssel ! Már alig 3 azaz három óra van hátra, s kezdődik a 16. KÁTSÁT-lan, 2CV nélküli év ! -)
A 16. évforduló végnapjaiban újra összejönnek a FÖLD KÁTSÁsai a svédországi ROMMEHED -ben, hogy megünnepeljék a 17. VILÁGTALÁLKOZÓJÁT A 2CV BARÁTAINAK ! Mert a 2CV élt, ÉL és ÉLNI FOG ! Ami csak rajtunk múlik, hogy meddig !
V I V A l a D E U X C H E V A U X !!! -)
Ma, 2006.július 27.-én 16 helyett 17 órától találkozunk a CITROEN M5 CENTERnél, a kispesti André CITROEN úton az EIFFEL toronynál, ahol sok - sok meglepetés vár benneteket ! Természetesen a "dupla vinkli" alatt közlekedőket is várjuk sok szeretettel és persze meglepetéssekkel ! Az emlékestet, pedig egy "spontán" KONVOJOZÁS zárja a belváros irányába ! -)
Aki pedig nem jön el, vagy nem tud eljönni az már most bánhatja, hogy megint lemaradt valamiről ami, már nem ismételhető meg újra !
Szinte hihetelen, hogy már a 15. év is majdnem elszaladt, alig van pár óra még a 15. évből ! Számunkra ŐSKÁTSÁSONAK keserű dátum az 1990.július 27.-e 15 óra, ami nekünk itt Közép - európában már 16 óra percre pontosan ! Bizony "hosszú vajúdás után" született meg ez a döntés Párizsban !
Mint köztudott az ingatlanspekuláció nem "magyar találmány" ! Amikor a "2CV-s nemzetközi társadalom" hírét vette, hogy milyen merénylet készül a kedvenc "HÁZI SZÁRNYASUNK" ellen ! Rögtön akcióba kezdet az angolok ! A legolcsób 2CV beszerzési helyen BELGIUMban 1987-ben vásároltak egy fehér "KÁTSÁ"-t, majd szét szerelték ! Több nemzetrfiai és leányai irták alá DEMOSTRÁCIÓS céllal, hogy ne állítsák le a 2CV gyártását ! K.u.K. azaz a volt Monarchia nemzeti közösen vették meg a motorháztetőt az aláírásaikkal az osztrák, a cseh / szlovák és a magyar 2CV-k ! A 2CV összeszerelése után lelakkozták az egész autó, hogy az "öröké valóságig" megmaradjanak az nemzetek zászlajai és az aláíroknevei ! Hatalmas autós demostráció keretében 26 nemzet azaz HÚSZONHAT 2CV-vel kisértük még 1987 július végén a hétfői párizsi csúcsforgalom idéjén rendőri felvezetéssel a CITROEN AG központjába a McDonald Rue-ra ! Nem kis feltünést csináltunk az éppen ébredező és a munkahelyükre igyekvő autósok között ! Mint köztudott végül a Qui de Javael-i gyárban 1988.február 28.-án egy TÚZPIROS szinű 2CV-vel zárult a gyártás ! S jöhettek a buldozerek, hogy lebontsák az 1918-ban a háború végén septében átalakított löszereket gyártó üzermeket autógyártásra alkalmassá tették. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a TAYLOR amerikai gyártószalagos tömegtermelést a CITROEN autógyár alkalmazta először Európában !
Ma már egy modern város részt találhatunk az autógyár helyén, de a Szajna rakpartnak ezt a részét ma már André Citroen rakpartnak nevezik !
Többek között ezért is érdemes a holnapi megemlékezésen résztvenni !
Viva la DEUX CHEVAUX !
Mindez nem volt hiába való, mert csak a párizsi "ősgyárat" zárták csakbe !, de Portugáliában tovább folyhatott a 2CV összeszerelése müszakonként 100 - 100 db-t gyártottak ! Azaz napi 400 db készült a párizsi és a portugáliai gyárban !
Heuréka ! Megtaláltam ! Nincsen új a nap alatt, csak az infó akad el valahol !
Pont ez a Hírmondó "fogyott a legjobban", talán az alábbi cikk miatt: "HÍRMONDÓ" Kacsa kiírtatása után 5 évvel. I. szám 1995 MÁJUS
"Már várt egy LADA bennünket, hogy elvezessen a meglepetés helyszínére. Egy régi kuriában rendezte be W.V. az INTERMOTOR Kft. elektromos autó összeszerelő üzemét. Ahpl a FORD T modell legendás autó 2 - 4 - 6 üléses kivitelben, elektromos hajtással élesszék újjá. Élményeinket a műhely megtekintése fokozta, ahol 30 dolgozó készíti az elektromos ujárműveket angol, holland, német és USA megrendelésre. Az ár a kivitel és az elektromotor teljesítményének a függvényében 700.000 és 1.400.000,- Ft. között van. A tulajdonos nem győzött válaszolni a sebtében feltett számtalan kérdésre. Egyszer csak L.G. kirohant mint "Zrínyi" a műhelyből a kezében egy rozsdamentes anyagból készített lökhárítóval és kipróbálta a kacsája hátuljára. Megállapítottuk, hogy nagyon jól mutat, sőt az első lökhárítót is rápróbáltuk iziben. Hamarosan az igen csak rozsdásodó lökhárítóinkat rozsdamentesre cserélhetjük, ha kis átalakítás után "megfizethető ára" lesz ! Szinte mindannyian kipróbáltuk felnőttek és gyerekekis a MINI FORD T modellt. "vad száguldozás" szintere lett az udvar . Lassan megkéretk bennünket, hogy fejezzük be a az autókázást, mert délután jön érte a német megrendelő . A németek részére természetesen "stilizált mercedes "hütővel" is tudják szállítani .
Még egy meglepetés várt ránk !" De ez már más téma !
Utólagos engedélyével /ADM - 198 alias TÓTH GÉZA/
Végre összeállt a KÁTSA kiírtatására / likvidálására való emlékezés programja ! -)
Itt a hónap utolsó csütörtökje! Ezen a hóvégi csütörtökön szeretnénk rendszeresen összejönni, hogy a 2CV-nek ne csak múltja, hanem jövője is legyen ! -)
Mint köztudott a "madár influenza" 16 évvel ezelőtti mutánsa" PÁRIZSban 1988-ban teljesen váratlanul ráhúzódott a kedvenc "házi szárnyasainkra" a 2CV-kre ! -)
Ezzel a párizsi Szajna parton lévő 1919-ben átalakított CITROEN autótörzsgyárát is utol érte a "végzet" ! Szabad út nyílt a több év óta folyó "telekspekulációnak" ! Végre lebonthatták az "értékes területen" álló LEVALLOIS-i gyárépületeket ! -)
Több mint 3, azaz három évig taró lappangás után" 1990. július 27.-én igaz "emberi beavatkozással" KÍRTOTTÁK azaz LIKVIDÁLTÁK a szeretett "házi szárnyasainkat" !
Hogy egy "rezes Banda" kisérte "utolsó útjára" az csak "szépség tapasz" az egész ügyben ! Beteljesedett az, amit napjainkban oly sokszor láthattunk a "madár influenza" eredményeként, hogy mindent megtennének, hogy egyre több 2Cv-t azaz KÁTSÁT "likvidáljanak azaz megsemmísítsenek ! -)
Ezért is fontos, hogy megemlékezzünk, s mondjuk el, minél többször, hogy vannak még akik sok mindent megtettek, s megtesznek, hogy minél tovább élhessenek a kedvenc" házi szárnyasaink" a KÁTSÁINK és Mutánsaink !
Tervezett program:
Találkozás 17 órától, a CITROEN M5 CENTER előtti parkolóban
A megemlékezés koszorújának az elhelyezése kb 18 órakor
Kötetlen megemlékezés, meglepetéssel
2CV+ budapesti szekció megalakítása
A KÁTSA szlogen megfejtésének eredményhírdetése kb 18 óra 45-kor
Meglepetés konvoj a város központ irányába, természetesen meglepetés céllal, indulás kb. 19 órakor
Reméljük minél nagyobb számban jelentek meg, s persze várjuk a "dupla vinkli" alatt utazókat is !
Budapesten még a Városligetben lehet bérelni hazai elektr.autókat, de PULI-t nem!
Velük sajnos csak a Temetőkben lehet néhány helyen találkozni !
Különben HÓDMEZŐVÁSÁRHELY-en most nyitottak meg egy múzeumot és ott kiállították a tipusait ! Sajnos a PULI gyártását is elsöpörte a "módszerváltás"!
Söt múlt hétvégén SOPRON-ban is láttam ilyen bérelhető eFORD-kat !
Itthon az Intermotor Kft. forgalmazza ezeket a bérelhető elektromos autókat !
HEURÉKA !
Megtaláltam a HÍRMONDÓ "Kacsa után 6 évvel" kiadványban az alábbi 9 évvel ezelőtt történt látogatásról szoló cikknek az évvégi összefoglalóját !
"Májusban B.sárkányban megismerkedtünk a híres "FORD T modell" hazai gyártású elektromos tipusával. Willisits úr veterán autó gyüjteményét is csodáltuk ! ..."
Ezt is meg kell keresnem, mert érdekes látogatás volt
Hallottál erről az eFORD utánzatról ? Ha még nem akkor nézzél el a bp.-i Városligetbe !
Biztos figyelmetlen voltam ! Hol lehet a 12 évvel ezelőtt vásárolt KÁTSÁ-ról képeket megnézni ! A magyar gyártású elektromos autókról alias "bérelhető elektromos" 2 vagy 4 személyes autókról vannak híreid ?
Ezt a darabot 12 évvel ezelőtt vettem a feleségemnek 150e Ft-ért. Kb 1millió-t költöttem rá. A színét a feleségem választotta, ami ízlés dolga, de nekem is tetszik. Élőben kellene látnod, mert lehet, hogy a monitoron nem ugyanazt a színt látod mint a valóságban. Mostani használtakat 4-500e-ért lehet kapni nagyon elrozsdásodott állapotban. Ennek a tisztességes rendbehozatala minimum 500e.
Lényegében nincs szervókormány, nincs fékrásegítés, tehát a műszaki vizsga szempontjából lényeges dolgokhoz nem nyúlok. A zöldkártya meg nem lehet gond ;-)
Most vizsgáztattam a kocsit, így van két évem az átépítési engedély kijárására.
Ha rendőr megállít, talán sikerül kidumálnom magam, hogy miért csendes a motorom.
Ismerve magamat, elég rámenős vagyok, hogy végigverjem amit akarok.
Hentes2 nevű topictársunknak van ilyen elektromos Saxo-ja.
Nagyon meg van vele elégedve, a behozatal nem gond, de a 6-8 éves példányok is kb. 1,5-2 millióba jönnek ki a behozatal költségeivel együtt, és az akkumulátorok állapota is kérdéses.
A rendszer leggyengébb pontja az akkumulátor. Az akkumulátorok általában nem szeretik ha teljes kisütésig merítik őket. Ezért az elektromos autókba, targoncákba, golfkocsikba valamivel drágább kivitelű akkumulátorok kellenek. Azonban ezek az akkumulátorok is 600- 1200 töltés-kisütés ciklus után veszítenek kapacitásukból.
Azt előre megbecsülni szinte lehetetlen, hogy mennyit fognak kibírni, mert nagyon függ a használat módjától. Arra lehet számítani, hogy napi használat mellett 2-3 évente cserélni kell az akkukat. Fel lehet úgy is fogni, hogy ez az elektromos autók olaj, szűrő, és gyertya cseréje.
Elektromos autó behozatala
Tisztán elektromos autó behozatalán gondolkodom. Tudtommal a Citroën a Saxót készítette így. Érdeklődnék, hogy vannak-e sajátos eljárások, netán kedvezmények a behozatalhoz kapcsolódóan?
Válaszukat előre is köszönöm, üdvözlettel
Szabó Attila
Tisztelt Szabó Attila!
Az elektromos jármű forgalomba helyezésével kapcsolatban előzetesen javasolom, hogy a Közlekedési Felügyelettel vegye fel a kapcsolatot.
A tisztán elektromos motorral - nem hibrid jármű - felszerelt személygépkocsi regisztrációs adójának összege: 113 000,- Ft.
Felhívom figyelmét arra, hogy új jármű vásárlása esetén az ÁFA-t Magyarországon kell megfizetnie.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Különben nem találom az általad javasolt honlapot !
Légyszi add meg a pontos elérhetőséget !
Én máris jelentkezem, engem nagyon érdekel a dolog. És mi van akkor, amikor tönkremegy az akkumlátor és újat kell venni, vagy tovább bírják az üzemet 3-4 évnél?
Az elektromos auto topicra tettem fel egy excel táblázatot, amivel a bemenő paramétereket megadva választ kapsz a kérdéseidre. Egyébként a fogyasztás 100Wh/km körül várható. Ez a különböző veszteségeket figyelembe véve adja ki az 5Ft/km értéket.
Persze ezek csak számítások, illetve más átépítésekből származó adatok.
Amint lesznek tényleges, általam mért értékek, közkincsé fogom tenni.
Nagyon remélem, hogy a kész, és jól sikerült példa ragadós lesz, és szériában lehet átépítéseket csinálni, ami jelentősen csökkentené a költségeket.
Ez egyre jobban érdekel engem. Az egyik szempont ami miatt elektromosban gondolkodok nekem is az, hogy azt én is karban tudnám tartani, mert egyszerűbb szerkezet mint a benzinmotor, és tiszta üzem is, meg egyáltalán mert elektromos, imádom az elektromos dolgokat.
Meg tudnád nekem mutatni, hogyan jön ki egy Km megtétele 5 forintból?
Mekkora lesz az egy feltöltéssel megtehető út várható hossza, és mekkorra lesz a várható végsebessége, utazósebessége, gyosulása, mekkora a motor forgatónyomatéka?
Off-topic! Az a kérdésem itt is, hogy mik lesznek július 27-én az M5 Centernél? Mikorra kell menni, meg milyen programok lesznek, meddig fog tartani. Ezek a legfontosabbak. Köszi, Ádám
Tudsz róla, hogy úttörő dologba fogtál? Sokaknak fognak segíteni a meg szerzett tapasztalataid, remélem nekem is. Én is gondolkodok egy ilyen építésén, persze nem most, majd pár év múlva. A te tapasztalatod alapján eldönthetem majd, hogy érdemes e belevágni, használató jármű lesz, e vagy csak érdekség.
Egyébként mi az oka annak, hogy elektromossá akarod alakítani?
Mi a célod vele?
Nekem az elektromos kacsa mellet van más átalakítási elképzelésem is. Valamikor a jövőben, lehet az elektromos helyett, egy igazán izmos kis kacsában is gondolkodok, szintszabályzós felsüggesztéssel, legalább 100lóerős motorral, neonnal, alufelnivel, meg mindennel, kinézetében a france3-as széria lenne az etalon.
Milyen anyagokból dolgoztál, van-é benne valamilyen hazai is ?
Bennem is felmerült majdnem egy évtizede elektromos KATSA megépítése !
Majd 1998-ban Párizsban a KATSA születésének 50. évfordulójára szervezett nemzetközi talin láttam egy "elektromos KATSÁ"-t, amelyet egy japán fiatal ember készített ! Talán ugyan ilyen sikere volt a barátnőjének, aki eredeti japán "népviseletben" kimonóban és az elmaradhatatlan papir napernyővel, s rezzenéstelen arccal "fogadta" a csodálkozó tekinteteket !
Találkoztam velük több 2CV világtalin is, de akkor már általában "repülővel" jöttek és csak az "elektromos KATSA" fotóját mutogatták !
Ha lehet légyszi értesíts ha már "megmozdult a KICSIKE" !