Halihó!
Moci vásárlásán gondolkodom. Azt már eldöntöttem, hogy egy kis sportmoci lesz, azt még nem tudom, hogy 50-es 80-as vagy 125-ös legyen. Persze 50-esként menne bármelyik. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy melyiket lenne érdemes. Én még robogón kívül nem ültem motoron (csak hátul), tehát váltósat nem vezettem, de mindenképpen azt vennék. Tehét ilyen tanuló motornak 50-esnél nagyobbat vegyek-e. Szempont lenne az is, hogyha belejövök, akkor azért országútra is kimennék, de ugye oda azért az 50-es kevés (jó tudom azok is mennek 100-at, de azért nem mindegy, hogy csutkán megy annyit, vagy félgázon). Tehát mindenképpen továbblépnék, de iktassak be egy 50(80)-as állomást, vagy lehet egyből a 125-el próbálkozni, lehet-e a 125-ös is tanuló moci. Persze azért a pénztárca is határt szab, mindenképpen használt lesz, de ettől függően fogok gyűjtögetni.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv
Az haggyán, de jövő hét csütörtökön megint felbontanak... :-(( De ha minden igaz, akkor az azt követő két héten belül már teljesen gyógyult leszek, éa akkor aztán sokat tudok ülni a motoron, úgyhogy még az idén remélem beletolok vagy 3000km-t :-))
Gyerekek!
Tudjátok azt, hogy milyen anyagi és bürökráciai vonzatai vannak, ha az ember németből hoz be rendszámos robogót, amit itthon forgalomba akar helyezeni itthon???
de jó neki vazze!pontosan úgy lesz hogy valaki elmegy a Hungaroringre és ott vesz egy motort!és pont annyi pénz lesz nála!inkább bemegy kereskedésbe és megveszi 500-ért! milliós nagyságrend az már egy kicsit túlzás mivel valaki megcsinálja neked azt a festést 50ezerért ha nem kevesebbért!szóval ez hülyeség!mondd meg a gyereknek!
Hűha!
Az az aerox meg lett csinálva BMW-festéssel! (nem az enyém) (sajna) 135-öt megy alattam (kocsival be lett mérve) és ilyeneket beszélnek hogy felviszik a Hungaroring-re a magyar nagydíjra és hihetetlenül magas áron fogják eladni! (milliós nagyságrend)
Meg akartam venni csak nem bírok el a nagy BMW fanatikusokkal!
Mosonmagyaróvári vagyok, kb. 175 centi meg 60 kiló :))))))
A moci elég sokat fogyaszt sajna, mondjuk engem nem zavar de akinek fontos az nem jár jól vele.. nem mértem le mondjuk de 5.5 körül van elvileg. Mondjuk ez azért van, mert alighogy húzod a gázt már nagyon akar menni. Szóval ezzel lassan nemnagyon lehet menni, alap olyan 70-80 körül van, hosszabb távra az utazó lehet 90-100 között, a vége nekem 120 felett egy picivel volt de akkor már lehajoltam a szél miatt. Gyorsulást majd lemérem vmikor:))
az összes gyári mociban gyári elektronika van ami 10.000-es fordulatnál nem engedi a mocit tovább pörögni!vagyis 10-nél szabályoz!a Malossi árul olyat ami már nyitott és engedi tovább pörögni!az ára vagy 15ezer HUF!
akkor ez azt jelenti hogy a tuning-kuplunggal jobban gyorsul a moci mint egy gyári kuplunggal átrugózva?hamarosan kész a moci MBK!!! :))))
akkor legyen a járatás az előirt 400km vagy lehet kevesebb is? és hogy fogják a karbit meg a gőrgőket beállitani ha járatásnál nem lehetlessz ott húzatni hogy most hogy gyorsul!visszakellesz mennem ha már bejárattam vagy mi?
Nekem tetszik nagyon az SR, csak sajnos tényleg szűk körét tudom csak választani a robogóknak, mert nem fér el a lábam. Nagy átok a magasság, mert akármekkora motoron úgy nézek ki mint majom a köszörűkövön :-) Olyan alattam egy mezei Jog, mintha romet Pony lenne :-))
Ismeritek Kovács Antal (alias Atom Anti) olimpiai bajnok dzsúdósunkat? Gondolom mindekni ismeri. Ő paksi egyébként, és állítólag neki is egy Yamaha Neo's-a van (vagy volt), pedig ő sem kis darab, 2méter fölötti az tutkó. Bár igaz, én egyszer sem láttam itt Pakson a barátnőm Neo's-án kívül máskikat.
ui.: Ma lehet mégiscsak megyek egy kicsit a mocival, mert már nem fáj a heg :-)))
Na köszi a képet! Csodálkoztam is, amíg mondtad, h. 9 mm-rel kell odébb rakni a furatot, mert én 5 mm-rel raktam az enyémet és az eredményezett nekem kb. 21°-ot. Szóval Neked a összesen kell a gyári furatokat 9 mmm-re bővítened!! Vagyis a 6-os csavaroknak kicsit nagyobb furatuk van, mint hat és ezt kell 9-re, tehát kb 3 mm-t kell csak bővítened a furatokat.
A 140-et szerintem tuti, h. gyári végáttétellel nem viheti, min. egy primer cserélve van!! A tolórugó, a szíj tapadását határozza meg, tehát olyan nem az a menetteljesítmény növelő dolog. A tuning mértékétől függően egyre erősebb kell, mivel, ha egyre erősebba motor, egyre nagyobb nyomatékot kell tudjon átadni és ezt a gyenge rugókkal nem lehet, mivel a szíj megcsúszását eredményezi, főleg kis áttételi aránynál (amikor az első tárcsán csak kis támérőn fut). De a túl erős sem jó, mert azért a teljesítményből elég sok elmegy a súrlódásra, és kis tuningnál ez nem előnyös. Emellett jobban melegszik az egész variátor, és gyorsabban kopik a szíj is!!
A kuplung leginkább a gyorsuláson segít.
És a tolórugó ill, a kuplung csere segíthet valamit a végsebességen!Egy haveromnak SR50 vizes apriliája van, EVO-s a Yamaha Tátrainál csinálta neki Végh Jani, az övébe az áttétel széria,azt mondta neki,hogy gyárilag is elég hosszú az áttétel!Az Aerox-ban is ugyanaz a blokk van,nem?Az SR vége 140 km/h!
Azért állj neki mimél előbb, mert kíváncsi vagyok a hatásra, úgy néz ki nemsokára 3db Neo's-t kell nekem is "feljavítani", ugyanis a szomszédomnak annyira megtetszett a Neo's-om, hogy ő is akar egy ilyet, ha mindem igaz vasárnap veszünk is neki egyet.
Ha vígasztal én két hétig nem nagyon dfogok tudnu motorozni, ugyanis tegnap délután műtöttek olyan helyen, amit megvisel a motoron ülés :-(((
Hebo!
ne sírj már! Mondtam hogy vedd meg az enyémet! Megcsináltatom olyan lesz mint a képen, egy 10-esért odaadom! Egy átmeneti állapotnak nagyon jó lesz, vagyis jobb mint a STAGE II !!
most jöttem haza Debrecenből és ott volt a Media Markt parkolójába egy SR,SHOT pufóval!oda mentem és megnéztem közelebről és kúrva jól nézett ki(a pufó)!valszeg új volt!de neki odavolt hegesztve egy kis felirat hogy DO NOT USE FOR ROAD vagy valami ilyesmi!ahogy néztem zotyának a képeken nem volt ilyen!meg ami a dobhoz rögzizi a hangtompitót(az a kis bilincs vagy mi) az neki fehér volt és nem króm!ez mitől lehet!sajna nem volt ott a tulaj és menni se láttam!de gyári szűrő volt rajta!a hengert nem néztem meg mert elég sokan voltak ott én nem hajlongászok lefelé!de sajna nekem egyenlőre marad a gyári puff!
meg megerendeltem a haverom RS50-jére egy E5-öt és semmi szivóhangja nincsen!és ugyanúgy megy,nem is fullad!de semmi hanghatás vagy valami!
Köszi, ez jó hír! Akkor állhatok neki a finom piszkálásoknak, polírozgatás, kicsivel több anyag, stb. Persze pont most megyek el itthonról, szóval egy hétig nem jutok mociközelbe:((