Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Most mit panaszkodsz? 1959. előtt nem is létezett légvédelmi rakéta fegyvernem, és mégis jól elvoltak. Most is jól ellesznek. A fene enné meg hozzáértő döntéshozóinkat!
Az SZ-75-nek volt egy speciális rakétája nukleáris fejjel. Az SZ-200 rakétájában meg semmi speciális nem volt, a nálunk lévő V-880 típusú rakétákba mindenféle átalakítás és mókolás nélkül be lehetett rakni a speciális fejet. A K3-ban ott is volt a kapcsoló, amit ilyenkor kapcsolni kellett. Csak ugyebár nálunk nem kellett kapcsolni, mert nem volt miért.
Amennyit te a guglin Mezőfalvából látsz, ott akár még lehetne is speciális létesítmény. (mindamellett az egész egy elkerített Vega létesítmény volt.) De nekem elhiheted, (voltam ott jó néhányszor) ott nem volt semmiféle - a Hpasp által említett - speciális eszköz.
Pont most olvastam egy amcsi elemzést a Líbiai tanulságokról...
Maintaining control of ones own airspace is a vital component to defending territory and ultimately maintaining sovereignty. Without an effective air defense network composed of EW sensors and strategic SAM systems or interceptors, a nation is vulnerable to attack from the air.
This is a significant factor in modern military operations, as uncontested airspace allows an aggressor to not only conduct airstrikes on targets of interest, but to also support ground operations significantly increasing their effectiveness.
Már nincs sok hátra, hogy olyan, mint légvédelmi rakéta fegyvernem(???) megszünjön!
A magyar kormányok és katonai vezetések 20 éves megfeszített és következetes munkája során, sikerült ezt a teljesítményt elérni.
Bár még néhány lérak. üteg létezik mementóként, hogy kis országunkban volt valaha olyan fegyvernem, mint (honi) légvédelmi rakéta csapatok, de ez sem tart már sokáig! :(
Ne adja Isten, hogy egyszer szükség legyen még erre a fegyvernemre, mert az újraszervezése nem lesz könnyű feladat, még akkor sem, ha a világ legjobb tanácsadóit vennénk is majd igénybe.
Volt lőtér az IGLA, Sztrela, Mistral légvédelmi rakétáknak és a lé. gá(gpu)-nak, de hogy mi lett vele ...?
Nem értem (nagyon sok minden máson kívül) azt, hogy miért nem tudtuk ezt a lövészetet idehaza megoldani. A hazai költségesebb lett volna? Vagy egyszerűen nincs meg az az infrastruktúra, stb. amely segítségével le tudnánk folytatni ilyen jellegű lövészetet?
Kis hazánkban mi lesz veled földi telepítésű légvédelem? A múltból kiinduló nyilat kösd össze a jelennel és látható lesz az irány.......
Meg sajnos nemcsak azokba rakhattak volna bele,hanem a Cruise Missile-ekbe is, azokbol meg boven volt itt nemetben az amerikaiaknak--pl. Kastelaun, Rheinland Pfalz.
A robotrepülögepeknek volt egy olyan tulajdonsaga is, hogy valtozo sebesseggel, es nagyon alacsony magasagon is tud repulni10-50m en is akar, domborzatkoveto modban, radarok nehezen erzelkelik, a kerdes a legvedelmi raketa mennyire jelenik meg a radarkepernyon, mert azert kisebb radarkeresztmetsztete van mint egy repülönek
Szerintem itt a kulcs, mekkora a hagyomanyos robbanotoltet tomege, mennyit bir el a raketa, hiszen a hajtomuve fix toloereju, nem valtoztathato toloereju, mint egy rep.gepnek.A nuklearis toltet nem konnyu, mert segedberendezesek is vannak hozza.
Minap neztem a Res a Pajzson filmet, ami nem mai alkotas, ott B2-rol ledobott, leejtett, nem elesitett atombombat, ami vmi szurdokba esett be az ej folyaman, nyomkovetovel megtalaltak csak ugy 4-5 en feldobtak a Hummer platojara, aztan robogtak tovabb.Kunmadarason a nema szektorban+Totvazsonyban is, meg a Kelet Nemet volt Vörös Hadsereg objektumoknal, is , ahol Nema Szektor volt, volt mennyezeti daru es rampa teherautonak, tehat konnyuek nem lehetnek.
Nálunk légvédelmi nukleáris töltetű rakéta aligha volt, mivel a Vegánál hiányzik a tárolásukra/felkészítésükre épített "Gránit" fedezék, míg a Volhov osztályoknál hiányzott a bevetéshez szükséges kiegészítő RD-75 távolságmérő rádiólokátor.
Igen. Az Sz-75-öt (úgy általában), és az őt megelőző rendszereket is, alapvetően bombázók ellen tervezték. Logikus, hogy egy nagyobb bombázó köteléket, amelynek bármelyik tagja hordozhat atomtöltetet, a leghatékonyabb módszerrel pusztítsák-: atommal.
Régóta keringenek pletykák arról, hogy voltak-e nukleáris fegyverek Magyarországon annak idején. Vannak "tájékozott" és "jólértesült" emberek, akik tudják a tutit. Ha lett is volna, biztos senki nem gondolná, hogy egy légvédelmi rakéta orrába építenék. Persze '56 után, mi nem feltétlenl az élvonalbeli cuccot kaptuk.
Kinai testvereienk nem adjak fel, nem is unatkoznak, bar nagyon tagadjak, de azert jol jött anno a Szerbiaban lelött F-117 roncs, bar attol is függ melyik darabjat kaptak meg...
Ha megnezitek a fotot, ezzel a hajtomuvel nem igazan fog lopakodni, lehet szinte a turbinalapatokat lattni:
A TZM-nél rossz alapból indulsz ki. A 125-ös rendszerbe állításánál még előfordult, hogy ZiL-157-es alapra került a speciális felépítmény, de a későbbiekben ZiL-131 volt a "hordozó" (leszámítva a különféle hibrideket).
Részletes rajzokért látogass el ide: http://historykpvo.narod2.ru/ és töltsd le a ТЗМ ПР-14АМ(ПР-14А) альбом схем anyagot.
Ilyesmiket találhatsz benne:
Volt tüzér barátomnak: az üzemeltetési előírásokban, lőszabályzatokban erre 100% nem találni egy betűt sem, de bizony lehetséges egy időben több állványról is indítani! Persze nem véletlenül nem találni erről egy szót sem, mert súlyos hibából eredően ez lehetséges. A 125 harci alkalmazása során is előfordultak ilyen lövészetek.... :-) (1999 - 450.rb Kraljevo)
A tipikus, az 5 másodperces közzel indított, két rakétából álló sorozat.
Ha fent van a gépeden a Google Eath, az alábbi koordinátákon találsz régi, szolgálatból kivont és jelnleg is működő Nyeva osztályokat. Nézd meg a telepítés módját, a tájolást, stb.
1. Két indítóállványról egy időben nem lehetett rakétát indítani. Két rakéta indítása között a Dvina/Volhov esetében minimum 6 sec, Neva esetében minimum 5 sec időnek el kell telnie.
2. Vannak különféle tiltott zónák. A Volhovnál a PV kabin irányába oldalszögben + - 20 fok, helyszögben pedig 45 fok zónán belül nem lehet indítani. Saját lokátort szétlőni lehetetlenség. Ha a program ezt tudja, akkor a program szar.
Köszönö a fotókat és a tippeket. A sztyeppére csak azért tettem ki a technikát, hogy tesztelni lehessen működés szempontjából. Az irányítórendszern, UNV, indítóállványok mozgása gyárilag le van kódolva sajnos, csak kb 50%-ban lehet belenyúlni. Az a gond a játékkal, hogy eléggé körülményes új modelleket beletenni, de törekszem a tökéletességre. :-)
Mindenképpen egy komplett fedezékekkel, sáncokkal kiépytett tüzelőállást szeretnék a végére csinálni, ahol mindennek megvan a helye. A videó több indítéásból van összevágva ezért látszódhat úgy, hogy nem egyfelé néz a rakéta és az UNV. Az állványok elviekben szinkronizálva vannak az UNV-vel, először a P15-ös indul be, majd az UNV, addíg az állványok alaphelyzetben vannak. Ha az UNV életre kellt és célt kapott a lokátortól rááll a célra és ráfordulnak az állványok, majd elindulnak a rakéták. (max 2db / cél).
A többi elem elhelyezéséről sajnos normális rajzaim nincsenek, ezért jó lenne, ha valaki nagyjából megmondaná, hogy milyen távolságra voltak egymástól, mert ekéggé össze-vissza képeket találtam erről az interneten sajnos.
Más kérdés: Egy célra 1db vagy 2db rakéta indítása volt tipikus/előírt??
Illetve a PR-14-es töltőkocsi modelljén dolgozom, de nem találok róla se féynképet, se rajzot róla. Nincsen valakinek talonba??
Először is gratulálok az animációkhoz és különösen szépek a 21-es rajzok!! A B-52 leszakadó szárnya nagyon tetszik!! Adtál neki rendesen :-)).
A Nyeva rakétaosztály működésével kapcsolatban azért mindenképpen olvass vissza és az esetlegesen csatolt linkeből nézz meg egy-két videót is.
A főbb észrevételek már elhangzottak. Az irányítórendszerből gyakorlatilag csak a szintén kiválóan megrajzolt UNV van meg. Ez így silány. Nem feltétlenül szükséges az összes kabin 3D modellje, ha pl álcaháló alá rejted az irányítórendszert, mint ahogy azt annak idején mi tettük nem egy gyakorlaton (lásd csatolt fotók). De ez csak egy ötlet, DE akkor is: mindenképpen álcázz!!!
Az osztály terepbe illesztése. Mindenképpen törekedj arra, hogy ne rakd ki a technikát ennyire feltűnően a pusztaság közepére. A légvédelmi rakétatechnika alkalmazásának szinte a kezdetétől törekedtek arra, hogy annak létfontosságú elemeit (irányítórendszer) valamilyen szinten védjék (földsánc, farönkök, autógumik!, gumiszőnyegek, nagyon fontos volt pl. sarokvisszaverők széttelepítése körkörösen az osztály köré). Szintén csatolok néhány fotót 1999-ből.
Az 5V27 indítófokozatának stabilizátorai gyakorlatilag abban a pillanatban teljesen kinyíltak, amikor a rakéta épp, hogy csak elhagyta az indítósínt! Ez fontos mozzanat. Az első fokozat eldobása - rakétatípustól függően (U, D) - egészre kerekítve 1km és 2km volt, ebben a pontban kezdődött az irányított rávezetés.
Indítóállványok szinkronizálása. A videón mintha úgy láttam volna, hogy az UNV néz egy irányba és az állvány egy másikba, majd rakéta indul. Az osztály telepítése után fontos és kihagyhatatlan volt az indítóállványok szinkronizálása az UNV antennaposzttal! Ezért: ha az állvány nem volt szinkronizálva, az a rátöltési szögön "pihent" (apropó az állványok mellől hiányoznak a "rátültőhidak", amire a TZM rátolat...) A PODGOTÓVKA-1 és a REZSIM 30s. benyomása, kapcsolása után az állvány teljesen szinkronban mozgott az UNV-vel! Ha ezt kikapcsoltuk, illetve az állvány leürült, az automatikusan a rátöltési szögre állt.
A majdani irányítórendszer és indítórendszer elemek, valamint a P-15(18) távolságait egymástól is be kell majd tartani.
No, néhány kép (néhány saját /1. és 2./ a többi az OAF 78 napja alatt 1999-ből):
Igen, mivel a gyári modellnél elfelejtették leválasztani az indítóhajtóművet, így kellett csinálnom egy teljesen új3 D-s modellt a rakétához, ennél megpróbáltam animálni szárny mozgását, de sajnos ez nem járt sikerrel, ugyanis az animációkat alapból "hardcodoltak". Az FC 1.12-höz a régebbi komplett Mig-21-es pack fent van a www.lockonfiles.com-on, de ha vársz 1-2 hetet akkor végső kiadási státdiumba kerül az új FC2-vel kompatibilis mod. Ez már telejsen tartalmazni fogja a Mig-21bisz repülési, avionikai, fegyverkezelési paramétereit ami egy ma is Mig-21bisz-en repülő pilótával hoztunk össze. :-)
A kabinok 3D modelljét még meg kell csinálnom, ugyanis ezeket "kihagyták" a játékból. Az indítóhajtómű szárnyai sajnos a játék korlátai miatt nem animálhatóak, így gondolom a fejlesztők a végig csukott szárny mellett döntöttek.
Az UNV antenna nem magában álldogál, ott van mellette pl. az UNK kabin, amiben a kezelők ülnek. Arról, hogyan nézett ki az osztály telepítve itt a fórumon, vagy a samsim dokumentációjában biztosan találsz képet. De itt is látszik:
Indításnál a gyorsítófokozat szárnyai szinte még az állvány felett hátranyílnak 90 fokot. Erről is van itt fent kép valahol, valamennyire talán ezen is látható: