Nem osztom ezt a véleményt több okból se. Nem hiszem hogy túl nagy keletje lenne, ugyanis ezek legnagyobb része letűnt korok emléke amire a fiatal generáció nem hiszem ,hogy vevő mert már nincsenek szem előtt nap mint nap. Az én érdeklődési körömet is azok a járművek határozzák meg amelyek a gyerek és fiatal koromban láttam nap mint nap. Nem csigázza az érdeklődésem se a korábbi, se a későbbi jármű sorozatok. Gondolom te a korosztályod miatt másképp viszonyulsz hozzá.
Tervezési szempontok miatt halál olyan jármű építésébe fogni amiből nincs épkézláb példány ,főleg ha az eredetire nem csak nyomokban hasonlító modell kiadása a cél (ha netán a parkban van , az már fél siker). Jellegrajzból, megsárgult ezerszer újranyomott fotókról, filmkockákból modellt építeni nem lehet. Ezekről komolyan vehető műszaki dokumentációt találni viszont valószínűleg a lehetetlen küldetés kategória.
Igen, de Bhv van annyi, mint a nyű (igaz, gyengébb minőségben). Ap (Bp) 19-05 (29-05) meg nincs, és máig sok vonatban látható. És van pár festési variáns egy kocsitípusra. (Ezért korrigáltam magamat a hozzászólás végén.)
Ugyan én nem S.A.S kolléga vagyok, de szerintem ha valaki ma nagyszériás magyar kocsiba akarja önteni a nem kevés pénzét (egy léptékkel feljebb van a személykocsi, mint a mozdony), akkor annak családelv mentén kell a dolgot felépítenie. Én biztos a Bhv-val kezdenék, mert az gyakorlatilag ötven éve jelen van a hazai vasúttörténetben és nemzetközi prémium vonatokat kivéve minden vonatban előfordult, akár magában, akár csoportosan. Ha a Bhv és a vele közvetlen rokonságban álló kocsik kipörögtek, utána jöhetnek azok, amikről te írtál.
Nem tudom, hogy mekkora lesz a sikere. A modellezők egy részénél bizonyosan, de kérdés, hogy a vékonyabb pénzű modellezők közül hányan akarják majd lecserélni a Fuggerth kocsijaikat.
Nem lenne célszerűbb inkább olyan kocsikkal előrukkolni, ami még nem volt kiadva, de ugyanezen járműcsaládba tartozik? Pl. kisgyőri. Volt 1. o, 1/2, és 2. o., valamint WR. Illetve Bk (Bak, Cak), Bf (Bam, Cakmü), Bfr (Bamét), BKr (Bakét). Igaz, a Bak (és társai) hátránya a másfajta forgóváz, de volt (legalább 1 pályaszám), ami KALÁKA-Schlierent kapott. További hátrány, hogy ezek régebbi korszakosak (III., IV.), bár azért a csillagos mozdonyoknak is volt keletjük. És a korábban ki nem adott kocsiknál én nagyobb keresletre számítanék, mint egy nagy példányszámban, rosszabb minőségben gyártott esetében. Valamint: az oldalfal forma cseréje szükséges csak a kasztni módosításnál, akár Bk, kisgyőri, Bh, Bhv kocsiról beszélünk. Sőt, kihozható (talán a kisgyőri kasztnival a dunakeszi gyártású 19-17 100-as sorozat, amiből készültek a 19-05 (átszámozás után 29-05) kocsik. Vagy, Uram bocsá', a 29-05/19-05 sorozattal kezdeni. Ilyen korábban nem volt, de alapja lehet a többi Cak alapú változatnak.
Személykocsikat. Többesszámot használsz. Tehát Bhv, By, BRy, BDt, behúzott végű és nem.
Ha a mozdonyból 1000 az alap, akkor gondolom a vagonokból sem lehet kevesebb. ACME szintje mind minőségben, mind pedig árban komoly.
Nagyon-nagyon remélem, hogy lesz belőle folyamatos ellátás, mert ha csak egyszeri projekt, akkor 65-70 €-ós árban kétséges, fel tudjuk-e szippantani mi magyarok a teljes készletet. Én a magam részéről egy gyors agymenés után két szerelvényre való kb. 8-10 vagon terveznék, de ha nem nagyon muszáj, akkor nem egyben.
Szerintem nem csak neked lenne újdonság, de addig nem nagyon akartam előhozakodni vele, amíg sínre nem kerül az M44 finanszírozás része. Ami a lényeg, lenne egy gyártó, aki hajlandó lenne újraértelmezni a Fuggerth féle személykocsikat ACME minőségben és árszínvonalon. De ez csak akkor lenne esedékes, ha a közösségi finanszírozás működőképes történet lenne.
Ez talán az eddigi legtalálóbb kifejezés. Lassan, de odaérkezünk amikor ennek a finanszírozásnak kézzel fogható jelei lesznek az eddig álmodozásokat felváltja/ fel kell, hogy váltsa a zsebbenyúlás mindenki részéről. Sztem ez mutatja majd meg ill. a szavaiddal élve, ez bizonyítja be, hogy mennyire lehet magunkat és minket komolyan venni....teljesen egyetértek.
De Csörgővel vagy Szergejjel sem hibázol nagyot. Ha meg végképp nincs ötleted, egy fene, Nohab is jó lesz hozzá:-) Mindegyik csillagos pályaszámmal a 4. korszakra tekintettel.
:) Én is nagyon bízom benne, a kezdeményezésnek meg rendkívül örülök (már az is nagy szó hogy idáig eljutott a dolog). De a java majd most jön (előleg, pénzügyek), ha ez sikeres lesz akkor jó kiindulási alapot adhat másnak is, csak még mindig az a benyomásom, hogy ez a Bobo is igen határeseten billeg már ami a darabszámot illeti. Ettől függetlenül nagyon bízom a projectben.
Én úgy csinálom, ahogy a többség jónak látja. Erőltetni nem fogok semmit. Nyílván tervezési fázisban könnyebb módosítani bármit azért, hogy több verzióhoz is jó legyen. Egyébként van már egy másik várakozó is egy ACME szintű személykocsi projekt, ami arra vár, hogy a közösségi finanszírozásunk bizonyítsa működőképességét.
Bocsánat, a második mondatból a "valószínű"-t kihagytam.Azt nem tudtam,hogy ott már kapható.Viszont az első kiadás amikor feltűnt az ebay-en,utána egy héttel megjelent az üzletekben is!
Azzal egyetértek, hogy ne forgácsoljuk szét a forrásokat. Nem is úgy gondoltam, hogy most azonnal vágjunk bele. De ha sikerül a Bobó projekt, lezárul, akkor talán el lehetne kezdeni egy közvélemény kutatást. (A Bobóban nagyon bízom, a motorkocsisban meg reménykedem...)
Ha van egy jó mechanikája a gépnek, akkor az 1-2 m távolságból, ahonnan nézzük használat közben, már nem látszanak az ilyen kissé elnagyolt részek. Pláne a feketék... A kasztni, ami a legfeltűnőbb az egész modellben, normálisan néz ki.
Azért a korábban linkelt csehszlovák motorkocsi esetében szerintem nem nagyon lehet megmagyarázni azt a forgóvázat. Lehet spórolni, lehet elnagyolni dolgokat, de nem így.
Milyen az a IV. generációs Tillig? Hány generációja volt egy Tillig Y-nak? Én max. kettőt tudok elképzelni: a Sachsenmodelle-től vásárolt és a nemrégiben feljavított szerszámokkal készült kocsikat...
Szerintem nem érdemes azt a kevés energiát szétforgácsolni párhuzamosan futó projectekre. Az általad említett modell még nálunk is igen marginális és S.A.S topictárs tudja igazán megmondani, hogy egy olyan közkedvelt és kultikus modell esetében mint a BoBo is mennyi kompromisszumra és engedményre lesz szükség, egyértelműen a darabszám miatt (ami nem kevés, de kanyarban nincs a nagy gyártók által elvárt/kívánt darabszámhoz). Volt itt nem is oly régen vki, aki a ROCO wishlist-jét linkelte be, no ott gyorsan ki lehetne ugrasztani a nyulat a bokorból, fogadni mernék rá, hogy ezzel a volumennel nem igazán lenne sansz bármilyen gyártásra (persze ne legyen igazam). Így azt kell mondjam:inkább az M44-re kell koncentrálni és minél több tényleges vásárlót szerezni, hogy nagyobb legyen a cég invesztíciója a modellbe. Ez önmagában nem kis feladat.