Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2018.01.25 0 0 31636

Nem osztom ezt a véleményt több okból se. Nem hiszem hogy túl nagy keletje lenne, ugyanis ezek legnagyobb része letűnt korok emléke amire a fiatal generáció nem hiszem ,hogy vevő mert már nincsenek szem előtt nap mint nap. Az én érdeklődési körömet is azok a járművek határozzák meg amelyek a gyerek és fiatal koromban láttam nap mint nap. Nem csigázza az érdeklődésem se a korábbi, se a későbbi jármű sorozatok. Gondolom te a korosztályod miatt másképp viszonyulsz hozzá. 

 

Tervezési szempontok miatt halál olyan jármű építésébe fogni amiből nincs épkézláb példány ,főleg ha az eredetire nem csak nyomokban hasonlító modell kiadása a cél (ha netán a parkban van , az már fél siker). Jellegrajzból, megsárgult ezerszer újranyomott  fotókról, filmkockákból modellt építeni nem lehet. Ezekről komolyan vehető műszaki dokumentációt találni viszont valószínűleg a lehetetlen küldetés kategória. 

Előzmény: alkotasu (31631)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.25 -1 0 31635

2. o. felsővezeték vizsgáló? Van 1. osztályú is a főnököknek? :-)

Előzmény: Conrail (31634)
Conrail Creative Commons License 2018.01.25 0 1 31634

Ez valami felsővezetékvizsgálónak néz ki, ott a tetején a "lesőablak" ....:-))

Előzmény: alkotasu (31630)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.25 -1 0 31633

Igen, de Bhv van annyi, mint a nyű (igaz, gyengébb minőségben). Ap (Bp) 19-05 (29-05) meg nincs, és máig sok vonatban látható. És van pár festési variáns egy kocsitípusra. (Ezért korrigáltam magamat a hozzászólás végén.)

Előzmény: braun (31632)
braun Creative Commons License 2018.01.25 0 1 31632

Ugyan én nem S.A.S kolléga vagyok, de szerintem ha valaki ma nagyszériás magyar kocsiba akarja önteni a nem kevés pénzét (egy léptékkel feljebb van a személykocsi, mint a mozdony), akkor annak családelv mentén kell a dolgot felépítenie. Én biztos a Bhv-val kezdenék, mert az gyakorlatilag ötven éve jelen van a hazai vasúttörténetben és nemzetközi prémium vonatokat kivéve minden vonatban előfordult, akár magában, akár csoportosan. Ha a Bhv és a vele közvetlen rokonságban álló kocsik kipörögtek, utána jöhetnek azok, amikről te írtál. 

 

Előzmény: alkotasu (31631)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.25 -1 0 31631

Hmmm. Érdekes a felvetés.

Nem tudom, hogy mekkora lesz a sikere. A modellezők egy részénél bizonyosan, de kérdés, hogy a vékonyabb pénzű modellezők közül hányan akarják majd lecserélni a Fuggerth kocsijaikat.

 

Nem lenne célszerűbb inkább olyan kocsikkal előrukkolni, ami még nem volt kiadva, de ugyanezen járműcsaládba tartozik? Pl. kisgyőri. Volt 1. o, 1/2, és 2. o., valamint WR. Illetve Bk (Bak, Cak), Bf (Bam, Cakmü), Bfr (Bamét), BKr (Bakét). Igaz, a Bak (és társai) hátránya a másfajta forgóváz, de volt (legalább 1 pályaszám), ami KALÁKA-Schlierent kapott. További hátrány, hogy ezek régebbi korszakosak (III., IV.), bár azért a csillagos mozdonyoknak is volt keletjük. És a korábban ki nem adott kocsiknál én nagyobb keresletre számítanék, mint egy nagy példányszámban, rosszabb minőségben gyártott esetében. Valamint: az oldalfal forma cseréje szükséges csak a kasztni módosításnál, akár Bk, kisgyőri, Bh, Bhv kocsiról beszélünk. Sőt, kihozható (talán a kisgyőri kasztnival a dunakeszi gyártású 19-17 100-as sorozat, amiből készültek a 19-05 (átszámozás után 29-05) kocsik. Vagy, Uram bocsá', a 29-05/19-05 sorozattal kezdeni. Ilyen korábban nem volt, de alapja lehet a többi Cak alapú változatnak.

 

S.A.S kolléga, mi a véleményed?

Előzmény: Rezesmatyi (31629)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.25 -1 0 31630

Ez a villanyosított dízel meg mi a fene?

Ugyan ez már KI lett, de legalább Ganz (volt).

Előzmény: tillmannz (31626)
Rezesmatyi Creative Commons License 2018.01.25 -1 0 31629

Ha már kiszivárgott...

Személykocsikat. Többesszámot használsz. Tehát Bhv, By, BRy, BDt, behúzott végű és nem.

Ha a mozdonyból 1000 az alap, akkor gondolom a vagonokból sem lehet kevesebb. ACME szintje mind minőségben, mind pedig árban komoly.

Nagyon-nagyon remélem, hogy lesz belőle folyamatos ellátás, mert ha csak egyszeri projekt, akkor 65-70 €-ós árban kétséges, fel tudjuk-e szippantani mi magyarok a teljes készletet. Én a magam részéről egy gyors agymenés után két szerelvényre való kb. 8-10 vagon terveznék, de ha nem nagyon muszáj, akkor nem egyben.

Előzmény: S.A.S (31622)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.24 0 0 31628

Ez remekül hangzik, remélem jól fog sikerülni az M44-es projekt.

Előzmény: S.A.S (31622)
MAV601 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 31627

A PKP SN52-es jobban hasonlít de az is csak messziről.

Előzmény: tillmannz (31626)
tillmannz Creative Commons License 2018.01.24 0 0 31626

Gondolom ez a szóban forgó motorkocsi.

 http://www.tmfactory.pl/Aktualno%C5%9Bci

Előzmény: Bakterpartner (31625)
Bakterpartner Creative Commons License 2018.01.24 0 0 31625

Magam is így vagyok ezzel. Amúgy a lengyelek nem csak tolatómozdonyt vették a Ganztól, hanem motorkocsit is...

Előzmény: alkotasu (31614)
tillmannz Creative Commons License 2018.01.24 0 0 31624

Szép munka!

Erre várok amióta elkezdtem újra gyűjtögetni a modelleket!

 

Előzmény: S.A.S (31622)
S.A.S Creative Commons License 2018.01.23 0 0 31623

Nincs az igényekkel semmi baj, amíg az nem társul hozzájuk, hogy a minimálisan elvárt darabszám  a következő 2-3 évben 2800-3200 db.

Előzmény: V43.1371 (31621)
S.A.S Creative Commons License 2018.01.23 0 4 31622

Szerintem nem csak neked lenne újdonság, de addig nem nagyon akartam előhozakodni vele, amíg sínre nem kerül az M44 finanszírozás része.  Ami a lényeg, lenne egy gyártó, aki hajlandó lenne újraértelmezni a Fuggerth féle személykocsikat ACME minőségben és árszínvonalon. De ez csak akkor lenne esedékes, ha a közösségi finanszírozás működőképes történet lenne.

Előzmény: alkotasu (31620)
V43.1371 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 31621

Így igaz. 2018-at írunk, és nem 1968, vagy 1978-at.

Előzmény: braun (31609)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.23 -1 0 31620

Ez a személykocsi projekt lehet, hogy nekem új? Itt nem olvastam róla. Vagy nem publikus?

Előzmény: S.A.S (31616)
tomi0927 Creative Commons License 2018.01.23 0 1 31619

Ez talán az eddigi legtalálóbb kifejezés. Lassan, de odaérkezünk amikor ennek a finanszírozásnak kézzel fogható jelei lesznek az eddig álmodozásokat felváltja/ fel kell, hogy váltsa  a zsebbenyúlás mindenki részéről. Sztem ez mutatja majd meg ill. a szavaiddal élve, ez bizonyítja be, hogy mennyire lehet magunkat és minket komolyan venni....teljesen egyetértek.

Előzmény: S.A.S (31616)
Szütyi Creative Commons License 2018.01.23 0 0 31618

De Csörgővel vagy Szergejjel sem hibázol nagyot. Ha meg végképp nincs ötleted, egy fene, Nohab is jó lesz hozzá:-) Mindegyik csillagos pályaszámmal a 4. korszakra tekintettel.

Előzmény: SebyHun (31600)
tomi0927 Creative Commons License 2018.01.23 0 1 31617

:) Én is nagyon bízom benne, a kezdeményezésnek meg rendkívül örülök (már az is nagy szó hogy idáig eljutott a dolog). De a java majd most jön (előleg, pénzügyek), ha ez sikeres lesz akkor jó kiindulási alapot adhat másnak is, csak még mindig az a benyomásom, hogy ez a Bobo is igen határeseten billeg már ami a darabszámot illeti. Ettől függetlenül nagyon bízom a projectben.

Előzmény: alkotasu (31614)
S.A.S Creative Commons License 2018.01.23 0 0 31616

Én úgy csinálom, ahogy a többség jónak látja. Erőltetni nem fogok semmit. Nyílván tervezési fázisban könnyebb módosítani bármit azért, hogy több verzióhoz is jó legyen. Egyébként van már egy másik várakozó is egy ACME szintű személykocsi projekt, ami arra vár, hogy a közösségi finanszírozásunk  bizonyítsa működőképességét.

Előzmény: alkotasu (31614)
tillmannz Creative Commons License 2018.01.23 0 0 31615

Bocsánat,  a második mondatból a "valószínű"-t kihagytam.Azt nem tudtam,hogy ott már kapható.Viszont az első kiadás amikor feltűnt az ebay-en,utána egy héttel megjelent az üzletekben is!

Előzmény: EMD G16 (31604)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.23 -1 1 31614

Azzal egyetértek, hogy ne forgácsoljuk szét a forrásokat. Nem is úgy gondoltam, hogy most azonnal vágjunk bele. De ha sikerül a Bobó projekt, lezárul, akkor talán el lehetne kezdeni egy közvélemény kutatást. (A Bobóban nagyon bízom, a motorkocsisban meg reménykedem...)

Előzmény: tomi0927 (31607)
SebyHun Creative Commons License 2018.01.23 0 1 31613

Köszönöm! 

Előzmény: wekerlei (31612)
wekerlei Creative Commons License 2018.01.23 0 0 31612

A Fuggerth vagy a Deák féle V 43-as vagy a Gigant a legjobb.

Előzmény: SebyHun (31600)
tumikas Creative Commons License 2018.01.23 -1 1 31611

Nem inkább IV. korszakos?

Előzmény: SebyHun (31610)
SebyHun Creative Commons License 2018.01.23 -1 0 31610

Rosszul foglamaztam, IV. generációs MÁV festésű kocsikból áll a szerelvény. 

 

Elnézést a helytelen fogalmazásért. 

Előzmény: nazareth (31608)
braun Creative Commons License 2018.01.23 0 1 31609

Ha van egy jó mechanikája a gépnek, akkor az 1-2 m távolságból, ahonnan nézzük használat közben, már nem látszanak az ilyen kissé elnagyolt részek. Pláne a feketék... A kasztni, ami a legfeltűnőbb az egész modellben, normálisan néz ki.

 

Azért a korábban linkelt csehszlovák motorkocsi esetében szerintem nem nagyon lehet megmagyarázni azt a forgóvázat. Lehet spórolni, lehet elnagyolni dolgokat, de nem így. 

Előzmény: alkotasu (31605)
nazareth Creative Commons License 2018.01.23 0 0 31608

Milyen az a IV. generációs Tillig? Hány generációja volt egy Tillig Y-nak? Én max. kettőt tudok elképzelni: a Sachsenmodelle-től vásárolt és a nemrégiben feljavított szerszámokkal készült kocsikat...

Előzmény: SebyHun (31600)
tomi0927 Creative Commons License 2018.01.23 0 1 31607

Szerintem nem érdemes azt a kevés energiát szétforgácsolni párhuzamosan futó projectekre. Az általad említett modell még nálunk is igen marginális és S.A.S topictárs tudja igazán megmondani, hogy egy olyan közkedvelt és kultikus modell esetében mint a BoBo is mennyi kompromisszumra és engedményre lesz szükség, egyértelműen a darabszám miatt (ami nem kevés, de kanyarban nincs a nagy gyártók által elvárt/kívánt darabszámhoz). Volt itt nem is oly régen vki, aki a ROCO wishlist-jét linkelte be, no ott gyorsan ki lehetne ugrasztani a nyulat a bokorból, fogadni mernék rá, hogy ezzel a volumennel nem igazán lenne sansz bármilyen gyártásra (persze ne legyen igazam). Így azt kell mondjam:inkább az M44-re kell koncentrálni és minél több tényleges vásárlót szerezni, hogy nagyobb legyen a cég invesztíciója a modellbe. Ez önmagában nem kis feladat.

Előzmény: alkotasu (31605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!