A TD5-ben elvileg tényleg kettős tömegű van gyárilag.
Írják a nemzetközi fórumokon, hogy ki szokták cserélni más, nem kettős tömegű lendkerékre, de ehhez nem értek semmitse, hogy összességében ez jó dolog-e. Mármint a csere.
Mindenesetre a kettős tömegű lendkerékben van mindenféle köcölle, ami elfáradva zöröghet.
A régi gumim, 2-3 mm-re lekopott MT volt, mindenhol szépen elmentem vele. Ezért is vettem ezt a
gumit, nem pedig valami durva MT-t. A csőrlőt azóta sem tudtam önmentésre használni, csak esetleg az utánam jövöt húztam ki. Azért gondoltam, elég lenne egy AT, ami mellett könnyebb lenne beszélgetni.:)
Annyira nem fiatal, de Td5-ös ketyeg benne. Meglehet, hogy tudatlan vagyok és olyan nincsen is benne (de jó lenne). Viszont íbéjen adnak oylan készleteket, amiben van. Ebből gondoltam.
Hát mivel a kinyomott meg a nem kinyomott kuplung között leginkább a kinyomócsapágy és a kumplungszerkezet nyomólamellái közötti kapcsolat vagylagossága a különbség (jaj de szép mondat)
sanszos, hogy vagy a kinyomócsapágyadban hullott szét valami, vagy a kuplungszerkezeted kinyomórésze kopott el annyira, hoyg a kinyomócsapágy külső része elkezdett beleérni az egyik rugólapba.
Persze fentieknek bármilyen természetes permutációja (maszturbációja) is előfordulhat.
A kinyomócsapágy sipítása mindenképpen jó előjel és általában a túlolajozott hibátlan futópályájú gyári hézagolású csapágyakra jellemző:)
Sajnos "hipochonder" vagyok és minden csörgés zörgés mögött, komoly hibát hallok. Tudom ez kissé szokatlan lévén, hoyg Defim van, de ez most lényegtelen és már kezdem is kinőni betegségem, de most olyat hallok, ami tényleg aggaszt!
Hátramenetbe kapcsolva finom kuplungolásnál kopogó/morgo hangot hallok. Ez előfordul akkor is mikor kettesbe motrofékelni akarok és ráengedem finoman a kuplungot. Néha gurulásnál is előfordul, de mindig sebességben és mindig kinyomott kuplunkgnál.
Már a kezdetek óta nyikorog a kinyomócsapágyam, de az is csak hidegen... ezt már megszoktam. De ez a mostani hang komolyabbank tűnik. Olvasgattam, hogy kuplunkot kéne cserélni, de beszéltem egy szerelővel aki azt mondta, hogy nem olyan biztos, hogy csak kuplung, akár a kettős tömegű lendkerék is lehet, illetve bármi más is (ismerem az ürgét bütykölt már defit régebben is, megbízok benne, át..szni nem akar)...
Volt már valakinek ilyen jellegű gondja? Meg fogok halni? Mit tegyek?
Nem gáz, ha nem kell a guma, a Janit is megkérdem, aztán valami lesz. Gondolom a szarabb idők miatt vetted elő a Discot, mégiscsak jobban halad hóban, mint a Keddi :)
Emitt a gyártás, ha jól láttam 2009. 8. hó, átlag 11 mm minta. Ha neked nem kell mostanában, a Vizdijanit is megkörnyékezem, hátha neki köll, de ha ez a guma nálam marad, akkor sincs semmi: kb 8-10 év alatt elkopik és akkor jöhet az MT :) Kár, hogy a te Mt-d nem ekkora, cserélhetnénk is. Én kevesebbet megyek összességében és a terep is több.
Iván! Gyüssz szerdán a szeánszra? Ha igen, hozd mán lécci a ledeket, köszi!
Szerintem jobb menetes. Ha nem akar lejönni a csavar, akkkor van egy olyan trükk, hogy beakasztod a csavarkulcsot (ráhuzól a nyelére egy csövet, berögzíted az alvázhoz), utána önindítóval egy picit megforgatod a főtengelyt és akkor lejön a csavar. Persze ehhez bátorság és saját felelősség kell :)
Fejes Pisti! A gumik nem tudom, hány évesek, de holnapra megnézem. Az állapota jó, a mintamélység 10-12 mm lehet, de lemérem pontosan, az egyik belülről valami spéci eljárással foltozott, mert belehaladtam valami csavarba és likas lett, egyéb bajuk nincsen. Én 3 éve vettem őket használtan, ( visszanéztem a fényképeket, onnan tudom, akkor még szőrős volt és a futófelületi csíkok is látszottak itt-ott ) mert a figurának nem tetszett valamiért. Kb 20e km lehet bennük, az ára pedig mittomén. A hahun 20 és 40 között van, hasonló méretőek, állapotúak. Nem szeretnélek átverni sem de póruljárni sem akarok, hehe :) Kitaláljuk.