A héten itthon voltam. Hétfőn olyan jó idő volt, hogy úgy gondoltam, itt az ideje, hogy felújítsam az első lökhárítót.
Kedd reggel áltam neki és határozott elképzeléssekkel szétszedtem az elejét.
Akkor dolgoztam rajta, amikor a gyerekek az oviban voltak, tehát 9-16-ig.
Péntek délelőtt raktam a helyére a rendszámot, ezzel hivatalosan is elkészült.
Mivel itt a tavasz, le kerül a tetőről a reflektor, helyet adva a tetősátornak. Amikor lenyitom a sátrat akkor mindíg felállok az első lökösre, ezért több helyet csináltam kissebb refikkel és beburkoltam a tetejét bordás alulemezzel.
"RALLI Fekete" festék sprait használtam, ami plusz 5 lóerőt jelent. A fényszóró alá nappali menetjelző került és a szélesség határolók alatti U vasat is lecseréltem gumibumszlira. Felcsiszoltam a csörlő kötélvezető görgőit is és a piros színt megfelelőnek találtam a kiemeléshez. Ez lett a végeredmény:
Én sose használtam futózott gumit, de a nemzeti parknál több éven át igen. Panaszkodtak is akik jártak a kocsikkal, hogy gyorsan kopik, meg ha az út kicsit is nedves nagyon csúszik. És hidegben meg eléggé kemény lesz. Aztán szerintem aggályos még az is, hogy a felhasznált alap gumi mennyit kapott előtte. Ráadásul mostanság úgy elszálltak az áraik, hogy alig van különbség a futózott és az új ára között(talán 5e-10e ft/db mérettől függően), akkor meg inkább gyűjtöget még kicsit az embere aztán valamivel később meg kell venni a gyári gumit.
Arra figyeljetek, hogy ezek a futózott gumik ezeknek igen gyenge az oldalfala. Nekem is volt ilyen olasz gyártmány, nem tudom a pontos nevét, de olyan szépen kiszakadt az oldala egy fordulásnál, hogy nem győztem csodálkozni, továbbá állandóan telement sárral a pereme, emiatt eresztett. A rendes MT-knek eleve kevlárral erősítik az oldalfalát. Az enyémet x éve nyúzom, nem túl békés körülmények között, de bírja, néha én sem értem miért nem robban le a felniről :)
Az anyaga is más, nekem a kobramintás volt, az kopott rendesen, továbbá esőben, hóban csúszott mint állat, az eredeti yokohama meg szépen teszi a dolgát, egyenletesen kopik, továbbá a jégen is az úton marad. Nem tudom, hogy milyen keveréket használnak, de kicsit kékes az árnyalata, különös....
Akiről tudok, hogy kicserélte a lendkereket normálra, annak mind szétment a váltoja rövíd idön belül. Sajnos meg kell venni, kb. 120 e. km-t bír, mint mindegyik autónál :(
A TD5-ben elvileg tényleg kettős tömegű van gyárilag.
Írják a nemzetközi fórumokon, hogy ki szokták cserélni más, nem kettős tömegű lendkerékre, de ehhez nem értek semmitse, hogy összességében ez jó dolog-e. Mármint a csere.
Mindenesetre a kettős tömegű lendkerékben van mindenféle köcölle, ami elfáradva zöröghet.
A régi gumim, 2-3 mm-re lekopott MT volt, mindenhol szépen elmentem vele. Ezért is vettem ezt a
gumit, nem pedig valami durva MT-t. A csőrlőt azóta sem tudtam önmentésre használni, csak esetleg az utánam jövöt húztam ki. Azért gondoltam, elég lenne egy AT, ami mellett könnyebb lenne beszélgetni.:)
Annyira nem fiatal, de Td5-ös ketyeg benne. Meglehet, hogy tudatlan vagyok és olyan nincsen is benne (de jó lenne). Viszont íbéjen adnak oylan készleteket, amiben van. Ebből gondoltam.
Hát mivel a kinyomott meg a nem kinyomott kuplung között leginkább a kinyomócsapágy és a kumplungszerkezet nyomólamellái közötti kapcsolat vagylagossága a különbség (jaj de szép mondat)
sanszos, hogy vagy a kinyomócsapágyadban hullott szét valami, vagy a kuplungszerkezeted kinyomórésze kopott el annyira, hoyg a kinyomócsapágy külső része elkezdett beleérni az egyik rugólapba.
Persze fentieknek bármilyen természetes permutációja (maszturbációja) is előfordulhat.
A kinyomócsapágy sipítása mindenképpen jó előjel és általában a túlolajozott hibátlan futópályájú gyári hézagolású csapágyakra jellemző:)
Sajnos "hipochonder" vagyok és minden csörgés zörgés mögött, komoly hibát hallok. Tudom ez kissé szokatlan lévén, hoyg Defim van, de ez most lényegtelen és már kezdem is kinőni betegségem, de most olyat hallok, ami tényleg aggaszt!
Hátramenetbe kapcsolva finom kuplungolásnál kopogó/morgo hangot hallok. Ez előfordul akkor is mikor kettesbe motrofékelni akarok és ráengedem finoman a kuplungot. Néha gurulásnál is előfordul, de mindig sebességben és mindig kinyomott kuplunkgnál.
Már a kezdetek óta nyikorog a kinyomócsapágyam, de az is csak hidegen... ezt már megszoktam. De ez a mostani hang komolyabbank tűnik. Olvasgattam, hogy kuplunkot kéne cserélni, de beszéltem egy szerelővel aki azt mondta, hogy nem olyan biztos, hogy csak kuplung, akár a kettős tömegű lendkerék is lehet, illetve bármi más is (ismerem az ürgét bütykölt már defit régebben is, megbízok benne, át..szni nem akar)...
Volt már valakinek ilyen jellegű gondja? Meg fogok halni? Mit tegyek?
Nem gáz, ha nem kell a guma, a Janit is megkérdem, aztán valami lesz. Gondolom a szarabb idők miatt vetted elő a Discot, mégiscsak jobban halad hóban, mint a Keddi :)
Emitt a gyártás, ha jól láttam 2009. 8. hó, átlag 11 mm minta. Ha neked nem kell mostanában, a Vizdijanit is megkörnyékezem, hátha neki köll, de ha ez a guma nálam marad, akkor sincs semmi: kb 8-10 év alatt elkopik és akkor jöhet az MT :) Kár, hogy a te Mt-d nem ekkora, cserélhetnénk is. Én kevesebbet megyek összességében és a terep is több.
Iván! Gyüssz szerdán a szeánszra? Ha igen, hozd mán lécci a ledeket, köszi!
Szerintem jobb menetes. Ha nem akar lejönni a csavar, akkkor van egy olyan trükk, hogy beakasztod a csavarkulcsot (ráhuzól a nyelére egy csövet, berögzíted az alvázhoz), utána önindítóval egy picit megforgatod a főtengelyt és akkor lejön a csavar. Persze ehhez bátorság és saját felelősség kell :)