Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fejes.i Creative Commons License 2013.03.02 0 0 31899

Mi az a sárga tengerimalac rács az elején?

Előzmény: Nelson admirális (31898)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.03.02 0 0 31898

A héten itthon voltam. Hétfőn olyan jó idő volt, hogy úgy gondoltam, itt az ideje, hogy felújítsam az első lökhárítót.

 

      

 

Kedd reggel áltam neki és határozott elképzeléssekkel szétszedtem az elejét.

Akkor dolgoztam rajta, amikor a gyerekek az oviban voltak, tehát 9-16-ig.

Péntek délelőtt raktam a helyére a rendszámot, ezzel hivatalosan is elkészült.

 

 

Mivel itt a tavasz, le kerül a tetőről a reflektor, helyet adva a tetősátornak. Amikor lenyitom a sátrat akkor mindíg felállok az első lökösre, ezért több helyet csináltam kissebb refikkel és beburkoltam a tetejét bordás alulemezzel. 

"RALLI Fekete" festék sprait használtam, ami plusz 5 lóerőt jelent. A fényszóró alá nappali menetjelző került és a szélesség határolók alatti U vasat is lecseréltem gumibumszlira. Felcsiszoltam a csörlő kötélvezető görgőit is és a piros színt megfelelőnek találtam a kiemeléshez.   Ez lett a végeredmény:

 

TdiOxi Creative Commons License 2013.03.02 0 0 31897

Én sose használtam futózott gumit, de a nemzeti parknál több éven át igen. Panaszkodtak is akik jártak a kocsikkal, hogy gyorsan kopik, meg ha az út kicsit is nedves nagyon csúszik. És hidegben meg eléggé kemény lesz. Aztán szerintem aggályos még az is, hogy a felhasznált alap gumi mennyit kapott előtte. Ráadásul mostanság úgy elszálltak az áraik, hogy alig van különbség a futózott és az új ára között(talán 5e-10e ft/db mérettől függően), akkor meg inkább gyűjtöget még kicsit az embere aztán valamivel később meg kell venni a gyári gumit.

Előzmény: pinguru (31895)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.02 0 0 31896

És ezt gyártják 7.50-ben is:))))

http://www.insaturbo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=99&Itemid=106&lang=en

Hajítsad el a michelint és vegyél rá ilyet drágán:)))))

Előzmény: krisz_c (31892)
pinguru Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31895

Arra figyeljetek, hogy ezek a futózott gumik ezeknek igen gyenge az oldalfala. Nekem is volt ilyen olasz gyártmány, nem tudom a pontos nevét, de olyan szépen kiszakadt az oldala egy fordulásnál, hogy nem győztem csodálkozni, továbbá állandóan telement sárral a pereme, emiatt eresztett. A rendes MT-knek eleve kevlárral erősítik az oldalfalát. Az enyémet x éve nyúzom, nem túl békés körülmények között, de bírja, néha én sem értem miért nem robban le a felniről :)

 

Az anyaga is más, nekem a kobramintás volt, az kopott rendesen, továbbá esőben, hóban csúszott mint állat, az eredeti yokohama meg szépen teszi a dolgát, egyenletesen kopik, továbbá a jégen is az úton marad. Nem tudom, hogy milyen keveréket használnak, de kicsit kékes az árnyalata, különös....

Előzmény: krisz_c (31893)
pinguru Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31894

Akiről tudok, hogy kicserélte a lendkereket normálra, annak mind szétment a váltoja rövíd idön belül. Sajnos meg kell venni, kb. 120 e. km-t bír, mint mindegyik autónál :(

Előzmény: fejes.i (31890)
krisz_c Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31893

A BFG Trac Edge-nek a másolata. Az eredetit nagyon dicsérik külhonban de aszem már nem gyártják.

Előzmény: TdiOxi (31887)
krisz_c Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31892
Előzmény: TdiOxi (31887)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31891

Elég jól néz ki ez a minta. Hasonlít kicsit a Wrangler MT-re.

 

Előzmény: TdiOxi (31887)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31890

A TD5-ben elvileg tényleg kettős tömegű van gyárilag.

Írják a nemzetközi fórumokon, hogy ki szokták cserélni más, nem kettős tömegű lendkerékre, de ehhez nem értek semmitse, hogy összességében ez jó dolog-e. Mármint a csere.

Mindenesetre a kettős tömegű lendkerékben van mindenféle köcölle, ami elfáradva zöröghet.

 

Előzmény: PalmBela (31888)
levvagen Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31889

A régi gumim, 2-3 mm-re lekopott MT volt, mindenhol szépen elmentem vele. Ezért is vettem ezt a

gumit, nem pedig valami durva MT-t. A csőrlőt azóta sem tudtam önmentésre használni, csak esetleg az utánam jövöt húztam ki. Azért gondoltam, elég lenne egy AT, ami mellett könnyebb lenne beszélgetni.:)

 

Előzmény: TdiOxi (31887)
PalmBela Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31888

Annyira nem fiatal, de Td5-ös ketyeg benne. Meglehet, hogy tudatlan vagyok és olyan nincsen is benne (de jó lenne). Viszont íbéjen adnak oylan készleteket, amiben van. Ebből gondoltam.

Előzmény: fejes.i (31886)
TdiOxi Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31887

Itt meg még meg is nézheti hogy nézne ki a kocsiján:) Amúgy ez neked hogy vált be? miért adod el?

http://www.4x4klubs.lv/2012/03/pardodu-dublu-riepas-insa-turbo-traction-track-23885r16/

Előzmény: levvagen (31883)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31886

Milyen motor van a Te Defidben, hogy kettős tömegű lendkerék van benne?

Annyira fiatal autó?

Előzmény: PalmBela (31884)
turbo2 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31885

Hát mivel a kinyomott meg a nem kinyomott kuplung között leginkább a kinyomócsapágy és a kumplungszerkezet  nyomólamellái közötti kapcsolat vagylagossága a különbség  (jaj de szép mondat)

 

sanszos, hogy vagy a kinyomócsapágyadban hullott szét valami, vagy a kuplungszerkezeted kinyomórésze kopott el annyira, hoyg a kinyomócsapágy külső része elkezdett beleérni az egyik rugólapba.

Persze fentieknek bármilyen természetes permutációja (maszturbációja) is előfordulhat.

A kinyomócsapágy sipítása mindenképpen jó előjel és általában a túlolajozott  hibátlan futópályájú gyári hézagolású csapágyakra jellemző:)

Előzmény: PalmBela (31884)
PalmBela Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31884

Kedves Urak!

A segítségeteket szeretném kérni.

 

Sajnos "hipochonder" vagyok és minden csörgés zörgés mögött, komoly hibát hallok. Tudom ez kissé szokatlan lévén, hoyg Defim van, de ez most  lényegtelen és már kezdem is kinőni betegségem, de most olyat hallok, ami tényleg aggaszt!

 

Hátramenetbe kapcsolva finom kuplungolásnál kopogó/morgo hangot hallok. Ez előfordul akkor is mikor kettesbe motrofékelni akarok és ráengedem finoman a kuplungot. Néha gurulásnál is előfordul, de mindig sebességben és mindig kinyomott kuplunkgnál.

Már a kezdetek óta nyikorog a kinyomócsapágyam, de az is csak hidegen... ezt már megszoktam. De ez a mostani hang komolyabbank tűnik. Olvasgattam, hogy kuplunkot kéne cserélni, de beszéltem egy szerelővel aki azt mondta, hogy nem olyan biztos, hogy csak kuplung, akár a kettős tömegű lendkerék is lehet, illetve bármi más is (ismerem az ürgét bütykölt már defit régebben is, megbízok benne, át..szni nem akar)...

 

Volt már valakinek ilyen jellegű gondja? Meg fogok halni? Mit tegyek?

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv: B

levvagen Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31883
Előzmény: élijen (31882)
élijen Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31882

Nem gáz, ha nem kell a guma, a Janit is megkérdem, aztán valami lesz.  Gondolom a szarabb idők miatt vetted elő a Discot, mégiscsak  jobban halad hóban, mint a Keddi  :)

Előzmény: fejes.i (31880)
levvagen Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31881

Köszi!!! Teljesen igazad van. Ezt az önindítós mókát, már én is hallottam, mégse esett le, hogy

akkor csak jobb menetes lehet. Mégegyszer köszönöm!

Előzmény: pinguru (31873)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31880

Hát, lehet, hogy tavaly már én se mentem 10 ezret se.

A mindennapi autómba minden évben beleszalad 40-50 ezer, de a Disco-t kevesebbet veszem elő. Most télen járogattam vele kicsivel többet.

 

Előzmény: élijen (31878)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31879

Igen azok ,sima BMW acélfelnik.Azóta homokszórva feketére porfestve,téli gumik 235/80as Yokohamák amiket itteni segítséggel vettem+ 1 tartalékba:O)

A 8x16 Black Modularokon meg vannak a Cooper MT-gumik.

Előzmény: terrano1 (31875)
élijen Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31878

Emitt a gyártás, ha jól láttam 2009. 8. hó, átlag 11 mm minta.  Ha neked nem kell mostanában, a Vizdijanit is megkörnyékezem, hátha neki köll, de ha ez a guma nálam marad, akkor sincs semmi: kb 8-10 év alatt elkopik és akkor jöhet az MT :)  Kár, hogy a te Mt-d nem ekkora, cserélhetnénk is. Én kevesebbet megyek összességében és a terep is több.

 

Iván! Gyüssz szerdán a szeánszra? Ha igen, hozd mán lécci a ledeket, köszi!

Előzmény: fejes.i (31874)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31877

attól tuti megindul! meg simán kivitelezhető is.

Előzmény: pinguru (31873)
Ivwi Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31876

Beszarás!!!

Nagyon jó!!

Előzmény: mandras79 (31872)
terrano1 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31875

Ha Laci a király, akkor Te vagy a császár Bear!:-)))

Ezek a bömbi felnik a gépen?

Előzmény: mandras79 (31872)
fejes.i Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31874

Még csak gondolkodom, tudod...

nemrég volt 20-ért elég jó állapotú BFG AT ebben a méretben, de végül nem vettem meg, pedig annyiért jó vétel volt.

40-et amúgy nem adnék használt gumiért, mert akkor már adok érte 45-öt, annyiért meg új van.

Persze a vége az lesz, hogy még koptatom 2 évig a 205/80 R16 -os MT kel, azok most 8-9 mmesek, még van bennük 2-3 mm ippenhogy.

Ez mostan nekem 2 év...

Csak mostmár ott tartok, hogy megyek egy évben 10 ezret a Discoval és abból 100 km terep. Erre nem biztos, hogy érdemes MT.

 

Előzmény: élijen (31861)
pinguru Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31873

Szerintem jobb menetes. Ha nem akar lejönni a csavar, akkkor van egy olyan trükk, hogy beakasztod a csavarkulcsot (ráhuzól a nyelére egy csövet, berögzíted az alvázhoz), utána önindítóval egy picit megforgatod a főtengelyt és akkor lejön a csavar. Persze ehhez bátorság és saját felelősség kell :)

Előzmény: Törölt nick (31858)
mandras79 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 31872

Jó szórakozást!

schmidtb Creative Commons License 2013.02.28 0 0 31871

Bátor vagy! :)

Köszönöm!

Előzmény: fúrómester (31853)
élijen Creative Commons License 2013.02.28 0 0 31870

Így a legkönnyebb gumit cserélni :D  Zsír!

Előzmény: scottiepippen (31867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!