Keresés

Részletes keresés

compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5578
De jelen esetben az indokolt akadályozás megengedett. Pl felpakolt tetőcsomagtartóval nyilván nem fogsz 130cal tépni. Viszont ez látszik kivülről is.
Előzmény: atompyka (5576)
compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5577

kb igen, mert mehet elötted egy teherautó.

 

Fura ez az akadályozós kérdés. sima úton 90nel menni lehetőség és nem kötelesség. Akadályozni viszont tilos. Olvasatomban ez továbbra is azt jelenti, hogy jelentősen lassabban nem mehetsz mint 90 és ha utolérlek, mindent meg kell tenned, hogy le tudjalak elözni.

Előzmény: atompyka (5575)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5576
Magyarán az akadályozás megvalósulása sztem nem attól függ, hogy indokoltan megyek-e lassabban Nálad, hanem attól, hogy lassabban megyek-e Nálad...
Előzmény: Khelben (5570)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5575

Ezt nem értem. Megyek előtted egy adott sebességgel, és ha mehetnék gyorsabban, akkor akadályozlak, ha nem, akkor nem?

 

Előzmény: Khelben (5570)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5574

Fura dolgokat produkál az élet: Itten napok óta téma, erre tegnap volt szerencsém Veszprémből Pestre húzni egy Trabit (ami odáig is 30-40-nel vergődött el a 8ason).

Persze a pályára nem mentem fel (pedig  atáblák felterelik a régi 7est Fehérvárnál), 50-70 tempóval egész jó időt futottunk.

:-)

atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5573

Ha elég határozottan megyek (mmint gyalog), általában átengednek. Ha meg én vagyok az autós, szituja válogatja. Ha tudom, hogy úgyis meg kell állnom, általában átengedem.

Előzmény: Szakadás (5566)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5572
Nem tudom. Attól függ.
Előzmény: Khelben (5564)
compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5571

Én is hajlok erre a véleményre, csak nem akartam ilyen sarkosan fogalmazni. Ugyanakkor, ha 100% igy lenne akkor a kresz is igy fogalmazna.

 

Előzmény: Khelben (5570)
Khelben Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5570
én még mindig azt mondom, hogy ha nincs indok, akkor a megengedett legnagyobb sebesség az, ami nem akadályoz.
Előzmény: compot (5569)
compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5569

Függ a járműtől is. Ha egy normál, nem veterán, max 10 éves személyautóról van szó, akkor

 

130 helyett 100

110 helyett 90

90 helyett 70

 

Ennél lassabb sebesség szerintem már akadályoz.

 

Nyilván nincs minimum seb meghatározva, mert nem lehet minden forgalmi szitut leirni a kreszben. Ezért van 2 generál szabály, hogy az út és látási viszonyoknak megfelelően kell sebességet választanod, de indokolatlanul nem akadályozhatsz másokat. Ilyen indok lehet, pl parkoló hely keresése, előkészület kanyarodásra.

 

 

Előzmény: nyuszy (5568)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5568

Abban megegyezhetünk, hogy autópályán a 10 km/h függetlenül attól, hogy indokolt-e, életveszélyes. De ez is egy érdekes kérdés, mert ha feltételezzük, hogy nem gyorshajtasz, ám szeretnél menni a megengedett 90-nel, akkor egy viszonylag forgalmas kétsávos úton sokkal könnyebb és biztonságosabb megelőzni egy 10-60 km/h-val menő járművet, mint mondjuk egy 85 km/h-val menőt, különösen, ha valami nem túl jól gyorsuló autóval vagy.

Szerintem a KRESZ számomra nem definiál konkrét minimum sebességeket, így hát kíváncsi lennék még, hogy fényes nappal, száraz időben, jó látási és útviszonyok között a te értelmezésedben mi az a KONKRÉT sebesség (és miért), ami már indokolatlanul lassú

  1. városban egy négysávos úton a külső sávban, 
  2. egy viszonylag forgalmas, kétsávos, 90-es főúton,
  3. egy négysávos, 90-es főúton,
  4. egy kétsávos, 90-es négyszámjegyű mellékúton,
  5. autópályán?

Nem a józan ész szerinti verzió érdekel, mert az egyértelmű, hogy az embert idegesíti, aki nem megy a megengedett maximummal.

Az érdekelne, hogy szerinted mi az a sebesség, ami indokolatlanul lassú a jogszabály szerint, avagy amiért a rendőr megbüntetne, egy esetleges lassúbahátulrólbelehajtós balesetnél a bíróság elmarasztalna.

Előzmény: compot (5529)
compot Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5567

Szvsz az akadályozás már kimeriti ez elsőbbség meg nem adást, hisz fékezésre/lassitásra v. irányváltoztatásra kényszerited.

 

A veszélyeztetés általános tilalom a kreszben, minden forgalmi  szituban tiltott.

Előzmény: atompyka (5562)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5566
Hát a c-t.
Előzmény: atompyka (5560)
Elm Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5565
Es ha szabalyosan kozlekedik a jardan?
(Ugye ha az uttest alkalmatlan, akkor 10km/h-val teljesen szabalyos a jardan biciklizni) Ilyenkor hogy van az elsobbseg, jobbkez, vagy mivel jarda, ezert a gyalogosok szerint nincs elsobbsege?
Előzmény: Khelben (5556)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5564
meg a lószart :o)
szerinted ha egyirányúból fordítva belédmegy valaki, ki lesz a felelős a balesetért?
Előzmény: atompyka (5561)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5563
te mondtad, hogy kiállsz elé úgy, hogy nem kényszeríted hirtelen hirtelen fékezésre.
ezzel szerinted érvényesült a továbbhaladási joga? mi köze a továbbhaladás szónak a fékezéshez? ez már nyelvtan, de mindegy.
Előzmény: atompyka (5562)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5562

Nem értek egyet Veled.

Sztem ezt úgy kell értelmezni, hogy az elsőbbség továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben, ami járművel szemben azt jelenti, hogy nem kényszeríthetem haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására (azaz zavarhatom is és akadályozhatom is, csak nem veszélyeztethetem), a gyalogos esetében pedig azt, hogy nem is akadályozhatom és nem is zavarhatom.

Az más kérdés, hogy ez pont fordítva műxik a gyakorlatban...

 

Előzmény: Khelben (5551)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5561
Az egyirányú egy macerás dolog, mert elvileg onnan is jöhet jármű, és ez esetben elsőbbsége van.
Előzmény: Khelben (5557)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5560

Melyiket? Olyan gyalogot még nem láttam, aki azt hitte volna, hogy rá is él a jobbkéz...

:-)

Előzmény: Szakadás (5558)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5559
Mióta az útnak, amin - szabálytalanul bár, de - járművel közlekedik.
Előzmény: Khelben (5556)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5558
És ezt szerintetek a gyalogosok hány százaléka tudja ?
Előzmény: atompyka (5552)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5557
ha egy tgkval behajtani tilos, jobbkezes útról jön ki egy kisteher, attól még elsőbbsége lesz, mert nem lehetne ott elvileg.)

és ha egy egyirányú utcából jön ki fordított irányban akkor is? ráadásul ott táblája se lesz, tehát biztosan jobbkezes, nem? :o))
Előzmény: atompyka (5555)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5556
mióta van elsőbbsége egy járdán biciklizőnek?
Előzmény: atompyka (5555)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5555

Azt akartam írni, amit írtam.

:-)

A kpúton érkező evidens, a járdán érkező nem az. Számomra legalábbis nem volt az, amíg utána nem néztem kedvenc reggeli biciklisem miatt. 

(Az egésznek az az alapvetése, hogy ha elsőbbsége van vkinek, attól még nem veszti el, hogy szabálytalankodik. De ezt már többször elfogadtuk itt, nem? Pl. ha egy tgkval behajtani tilos, jobbkezes útról jön ki egy kisteher, attól még elsőbbsége lesz, mert nem lehetne ott elvileg.)

Előzmény: Khelben (5553)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5554

Persze, azt én sem szoktam. Csinálni sem (hacsak nem nagyon sima és kemény az útszél, mint a Keresztúrin pl. a bontók környékén), elvárni sem.

Előzmény: Khelben (5549)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5553
a kerékpárúton érkező kerékpárosnak, akartad mondani.
Előzmény: atompyka (5552)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5552
Mindhárom nem. De az elsőbbséggel rendelkező irányból a járdán érkező kerékpárosnak már igen.
Előzmény: Szakadás (5547)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5551
Ha én kiállok elé keresztbe (a normál fékezéssel számolt féktávján kívül), és neki meg kell állnia, akkor is megadtam neki az elsőbbséget...

a lószart.
az elsőbbség definíciójában le van írva, olvasd el.
az csak az egyik fele, hogy nem kényszerítheted hirtelen fékezésre vagy irányváltásra.
a másik fele a továbbhaladási jog a közlekedés többi résztvevőjével szemben.
a kettőnek együtt kell teljesülnie.
Előzmény: atompyka (5545)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5550
ha én utifutizom, akkor mehetek 70-nel (ill. max annyival mehetek), ha nem, akkor tilos. mert 90 a maxom?

így van.
utánfutóval van egy INDOK. anélkül meg nincs, tehát INDOKOLATLAN.
Előzmény: atompyka (5545)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5549
ehhez kapcsolódva: előttem balra kanyarodó behúzódik középre, indexel, de várnia kell a szembejövők miatt. mögöttem jövő meg elvárja, hogy lemenjek a padkára vagy a fűre (amit ugyan már kitapostak) és ott kerüljem ki a balra kanyarodót. hát én nem megyek le az aszfaltról, hanem szépen megvárjuk, amíg bekanyarodik.
Előzmény: atompyka (5546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!