Fura ez az akadályozós kérdés. sima úton 90nel menni lehetőség és nem kötelesség. Akadályozni viszont tilos. Olvasatomban ez továbbra is azt jelenti, hogy jelentősen lassabban nem mehetsz mint 90 és ha utolérlek, mindent meg kell tenned, hogy le tudjalak elözni.
Fura dolgokat produkál az élet: Itten napok óta téma, erre tegnap volt szerencsém Veszprémből Pestre húzni egy Trabit (ami odáig is 30-40-nel vergődött el a 8ason).
Persze a pályára nem mentem fel (pedig atáblák felterelik a régi 7est Fehérvárnál), 50-70 tempóval egész jó időt futottunk.
Ha elég határozottan megyek (mmint gyalog), általában átengednek. Ha meg én vagyok az autós, szituja válogatja. Ha tudom, hogy úgyis meg kell állnom, általában átengedem.
Függ a járműtől is. Ha egy normál, nem veterán, max 10 éves személyautóról van szó, akkor
130 helyett 100
110 helyett 90
90 helyett 70
Ennél lassabb sebesség szerintem már akadályoz.
Nyilván nincs minimum seb meghatározva, mert nem lehet minden forgalmi szitut leirni a kreszben. Ezért van 2 generál szabály, hogy az út és látási viszonyoknak megfelelően kell sebességet választanod, de indokolatlanul nem akadályozhatsz másokat. Ilyen indok lehet, pl parkoló hely keresése, előkészület kanyarodásra.
Abban megegyezhetünk, hogy autópályán a 10 km/h függetlenül attól, hogy indokolt-e, életveszélyes. De ez is egy érdekes kérdés, mert ha feltételezzük, hogy nem gyorshajtasz, ám szeretnél menni a megengedett 90-nel, akkor egy viszonylag forgalmas kétsávos úton sokkal könnyebb és biztonságosabb megelőzni egy 10-60 km/h-val menő járművet, mint mondjuk egy 85 km/h-val menőt, különösen, ha valami nem túl jól gyorsuló autóval vagy.
Szerintem a KRESZ számomra nem definiál konkrét minimum sebességeket, így hát kíváncsi lennék még, hogy fényes nappal, száraz időben, jó látási és útviszonyok között a te értelmezésedben mi az a KONKRÉT sebesség (és miért), ami már indokolatlanul lassú
városban egy négysávos úton a külső sávban,
egy viszonylag forgalmas, kétsávos, 90-es főúton,
egy négysávos, 90-es főúton,
egy kétsávos, 90-es négyszámjegyű mellékúton,
autópályán?
Nem a józan ész szerinti verzió érdekel, mert az egyértelmű, hogy az embert idegesíti, aki nem megy a megengedett maximummal.
Az érdekelne, hogy szerinted mi az a sebesség, ami indokolatlanul lassú a jogszabály szerint, avagy amiért a rendőr megbüntetne, egy esetleges lassúbahátulrólbelehajtós balesetnél a bíróság elmarasztalna.
Es ha szabalyosan kozlekedik a jardan? (Ugye ha az uttest alkalmatlan, akkor 10km/h-val teljesen szabalyos a jardan biciklizni) Ilyenkor hogy van az elsobbseg, jobbkez, vagy mivel jarda, ezert a gyalogosok szerint nincs elsobbsege?
te mondtad, hogy kiállsz elé úgy, hogy nem kényszeríted hirtelen hirtelen fékezésre. ezzel szerinted érvényesült a továbbhaladási joga? mi köze a továbbhaladás szónak a fékezéshez? ez már nyelvtan, de mindegy.
Sztem ezt úgy kell értelmezni, hogy az elsőbbség továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben, ami járművel szemben azt jelenti, hogy nem kényszeríthetem haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására (azaz zavarhatom is és akadályozhatom is, csak nem veszélyeztethetem), a gyalogos esetében pedig azt, hogy nem is akadályozhatom és nem is zavarhatom.
Az más kérdés, hogy ez pont fordítva műxik a gyakorlatban...
A kpúton érkező evidens, a járdán érkező nem az. Számomra legalábbis nem volt az, amíg utána nem néztem kedvenc reggeli biciklisem miatt.
(Az egésznek az az alapvetése, hogy ha elsőbbsége van vkinek, attól még nem veszti el, hogy szabálytalankodik. De ezt már többször elfogadtuk itt, nem? Pl. ha egy tgkval behajtani tilos, jobbkezes útról jön ki egy kisteher, attól még elsőbbsége lesz, mert nem lehetne ott elvileg.)
Ha én kiállok elé keresztbe (a normál fékezéssel számolt féktávján kívül), és neki meg kell állnia, akkor is megadtam neki az elsőbbséget...
a lószart. az elsőbbség definíciójában le van írva, olvasd el. az csak az egyik fele, hogy nem kényszerítheted hirtelen fékezésre vagy irányváltásra. a másik fele a továbbhaladási jog a közlekedés többi résztvevőjével szemben. a kettőnek együtt kell teljesülnie.
ehhez kapcsolódva: előttem balra kanyarodó behúzódik középre, indexel, de várnia kell a szembejövők miatt. mögöttem jövő meg elvárja, hogy lemenjek a padkára vagy a fűre (amit ugyan már kitapostak) és ott kerüljem ki a balra kanyarodót. hát én nem megyek le az aszfaltról, hanem szépen megvárjuk, amíg bekanyarodik.