Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 1999.11.06 0 0 19
Én tavasszal vettem a kocsiba Philips BlueVision égôket, amik a nevükkel ellentétben nem kéken világítanak, hanem állítólag a nappalihoz hasonlatos fehéren.

Nos, a Philips csak 2 napig volt benn a kocsiban, mert elôször nem akartam elhinni, hogy nem látok semmit, úgyhogy elvittem márkaszervízbe átnézetni a lámpákat. Ott kiderült, hogy semmi gond nincs velük, (2 hónappal azelôtt voltak kicserélve egy koccanás után), kifogástalan volt a foncsor és a beállítás. Csak nem lehetett látni velük, olyan volt éjszaka az autózás, mintha sáros lett volna a fényszóró, vagy helyzetjelzôvel autóztam volna.

Visszaraktam a mezei 55/60-as izzókat, egybôl lett elég fény. Ilyentájt ki szoktam cserélni ôket 80/100-ra, és egy hajszálnyit lejjebb állítom a lámpákat, hogy ne zavarja a szembejövôket. Szerintem ez még mindig jobb megoldás, mint berakni valami gagyi kékített izzót, szerintem igazándiból pozitív hatása ezeknek a divat-szülte színes lámpáknak nincs.

Hacsak nem számoljuk az általuk elérhetô "mentális" plusz lóerôket, csakúgy mint a fényes nappal égetett ködlámpák esetében. Ez nálam nem szempont.

micmaci Creative Commons License 1999.11.06 0 0 18
nekem 70/100 ego van a fordomban es en is éjjel nappal vilagitok vele. mar ket eve nem kellett kicserelnem. a masik pedig, hogy a hugomnak feliciaja van es abban eleg jo a vilagitas. ugyhogy szerintem az octaviaba is jonak kell lennie.
a relezest pedig egy villamossagi egy perc alatt kimeri neked ingyen.
Előzmény: PTZ (15)
stevie wonder Creative Commons License 1999.11.06 0 0 17
En megjelenese ota a Philips Premium izzokat hasznalom, van tapasztalatom. a) Valoban jobban lehet vele latni -- nem messzebbre, de a megvilagitott resz vilagosabb. A tavolsagi fenyszoro uzemmodban nincs kulonbseg, csak a tompitottban. b) Valoban hamarabb mennek ki, mint a sima halogen izzok, de a ket honap az macimese. Nalam kb 20e km (8 honap). Es nekem egy perc (!!!) kulonbseggel ment ki a ketto! Ez egyreszt jo jel, masreszt gond is lehetett volna belole, de szerencsere van kodlampam es ot kilometeren belul egy benzinkutnal kaptam Premium izzot.

NaNe, te honnan veszed, hogy az Octavianak nem jo a vilagitasa? Talan az az auto nem volt jol beallitva, amiben ultel. Mast el sem tudok kepzelni, mert a vilagitas az egyik erossege az autonak, mar "gyari" izzoval is.

Előzmény: PTZ (15)
NaNe Creative Commons License 1999.11.06 0 0 16
Szerintem maradjunk a gyári ajánlásoknál.
A futószalagról legördülő tucatautókba biztosan nem a legjobb minőségű izzót szerelik, tehát a nagyobb hatásfokú izzók jöhetnek számításba.
(Értsd : Ugyanolyan teljesítményfelvétel és hőleadás mellett, nagyobb fényerő, jobb spektrum)

NaNe

PTZ Creative Commons License 1999.11.06 0 0 15
namost azt, hogy külön van-e relézve, egy ehhez lámer honnan állapítja meg? Konkrétan: szeretnék az asszem 55/60W-os izzó helyett egy olyat amelynek a reflektora erősebben világít, asszem 55/90-es vagy valami ilyesmi. De eddig is attól tartottam, hogy kiégeti esetleg a foncsort, ez a relé-izé meg egyenesen megrettentett. Konkrétan egy Suzuki 1.3-ról lenne szó. Meg a Philipsen is gondolkoztam amíg nem hallottam valakitől, hogy két hónap alatt kiégett. Mivel én _állandóan_ lámpával közlekedek, talán ennél is hamarabb kiégne.
micmaci Creative Commons License 1999.11.06 0 0 14
hali!
ha magasabb watt szamu halogent szeretnel a fenyszorodba, eleg tagak a lehetosegek. ha kulon van relezve mind a ket egod, akkor minden tovabbi probleme nelkul meg lehet oldani, de ha nem, akkor egy villamossagi szerelo meg tudja neked csinalni. kulonben az igazi problema az, hogyha nagyobb a halogen, mint az engedelyezett, akkor a kapcsolod olvadhat ki teljesen.
udv
micm@ci
Előzmény: NaNe (13)
NaNe Creative Commons License 1999.11.06 0 0 13
Sorry,
"Ocatviát vennék" = Skoda Octaviát vennék
Előzmény: NaNe (12)
NaNe Creative Commons License 1999.11.06 0 0 12
OK, értem. Xenon ejtve.

Mi a helyzet a halogének terén ?
Léteznek jó és kevésbé jó hatásfokú izzók ?
(Nyilván a felvehető teljesítmény limitált egy adott kocsi esetében és a max. hőleadás is egy fontos korlát.)

Fontosnak tartom továbbra is boncolgatni a kérdést, mert kis hazánkban olyan rossz a közvilágítás, az utak minősége és sok kivilágítatlan cangással, pótkocsival, és természetesen gyalogossal lehet találkozni az országutakon. Legalább jól lássam őket, anélkül, hogy bárkinek is szétégetném a retináját.

(Comment :
Ocatviát vennék, de egyáltalán nem vagyok megelégedve a fényszórójával.)

NaNe

PTZ Creative Commons License 1999.11.06 0 0 11
Úgy tudom, nem az autóba, hanem a lámpába kötelező az a szintszabályozás tőlünk nyugatra. Ugyanis a xenon sokkal jobban vakít, mint a halogén (ha felkap a fénye). Tehát szintszabályozó (aktív, minden gödörnél állít) nélkül nem szabad eladni nyugaton a xenonos autót. Nem így kishazánkban, ahol ez nem kötelező, így ha akarsz venni extrának a rendelt kocsiba xenont, örömmel közlik veled, hogy ez olcsóbb lesz, mint a megadott gyári ár. Mert a szintszabályzót kifelejtik belőle. A szembejövő meg le van sz@rva...
Mogorva Creative Commons License 1999.11.06 0 0 10
Erről a kéklámpáról nekem is van egy aranyos történetem. Történt egyik eset, hogy a forgalmas, asszem 54-es úton Soltvadkert felől haladtam hazafelé olyan jó folyamatos 100-as tempóban, azaz ami kifért a jó öreg 601 DeLuxe csövén. Erős szembe forgalom, ahogy kell. Már jó pár kilométere jön utánam egy ilyen kéklámpás autócsoda, ha jól emlékszem talán valami Audi megoldás volt. Jó 10-15 perc után marhára idegesített a tükörben a seggembe ragadt barom, gondoltam elengedem. Lassítok... 90...80...70, a tojás csak nem akar előzni. Irányjelző jobbra, csak nem akar előzni. Jakabszállásnál be kellett állnom a kúthoz, hogy leakadjon rólam. Akkor fogtam fel, miért jött végig mögöttem és szítta a jó kis Arol 2T-t... A csodás majdemxeon divatbaba kék lámpájánál alig látott valamit!!! :)

Frankón... mentem mögötte utána jó 5-6 km-t, és azt láttam, hogy folyton villognak a szembejövők, mert a csodagép- csodapilótája csak fényszóróval látott rendesen, amit ugyebár a szembejövők, elég nehezen toleráltak.

Megszántam, visszaelőztem mielőtt elütött volna egy biciklist...

Egy ilyen ön és közveszélyes állatot, hogyan engedhetnek ki az útra????

Jó kis kék búra, kopott foncsor aztán már az 50km/h is a relatív gyorshajtás kategóriájába esik. :(((

Ezek az OSRAM és Philips halogének viszont állítólag jók. Legalábbis az egyik kollégám esküszik rá. Igaz lehet?

MaCS Creative Commons License 1999.11.06 0 0 9
Halihó!

A kisüléses xenon lámpa egy szenzációs találmány! Nagyságrendekkel jobban látni vele a sötét országúton!

Egyes lentebbi kijelentésekkel viszont nem értek 1et. A héten kicseréltem a sima H7-es izzókat Super Blue-ra. Ha nem is falrengetően, de jobb lett vele az éjszakai látás. Sokkal kellemesebb a szemnek. Ma egy barátom beült mellém a kocsiba, és amikor egy sötét részhez értünk, megkérdezte, hogy ugye valamilyen spéci izót tettem be, mert sokkal jobban látni mindent.
A kék bevonat tehát messze nem hülyeség! Nem olcsó, de SZVSZ megéri. Nagyon.

Üdv: MaCS

Gabó Creative Commons License 1999.11.06 0 0 8
A Xenon lámpatestekrol még annyit, hogy csak izzót már csak azért sem lehet beszerelni, mert a nagy fényero miatt vakítja a szembejövot gödör vagy egyéb kocsitest bolintó mozgás esetén. (lehet, hogy ez nem magyarul volt)
A Kresz még lehet, hogy nem ,de a német, osztrák közúti szabályzaban benne van, aki ilyen izzóval szerelt jármuvet kíván közúton használni, az a mindenkori magasságszabályzásról is gondoskodjon. Ide kell tehát az automatikus magasságszabályzás.
Sp Creative Commons License 1999.11.06 0 0 7
Csak annyit tennék még hozzá, hogy a xenon lámpatestekben általában mindkét égôtipus (halogén és xenon) egyszerre található. A xenon néhány kilovoltos táplálást igényel és hátránya, hogy a bekapcsolást követôen "késik" néhány másodpercet, tehát fénykürt üzemmódra nem alkalmas. Erre szolgál a hagyományos halogén-izzó...
Előzmény: stevie wonder (3)
Alfred Creative Commons License 1999.11.06 0 0 6
Tavaly télen volt a csúcson a kék, zöld, rózsaszín fényszóró izzó. A kéken röhögtem a legjobban: a tükörben látom, hogy a sötét utcában követ két junoszty tévé...

Mellesleg ezek a színes H4-ek anyagában, rosszabb esetben mártva vestett izzók voltak, tehát eleve csökkent a fényerejük.

További tavalyi divat a szögletes fényszóró legfontosabb átvilágított felületét tapétával leragasztani, és így divatosan ikerfényszóróssá alakítani az autót...

VMax Creative Commons License 1999.11.06 0 0 5
Hali!

Nekem volt ilyen neon, igza, hogy sajat gyartmanyu, igy 3 kilobol megusztam 10 helyett. Persze akkor meg erdekelt az ilyesmi. Szep zold volt, felraktam az also disz legbeomlobe. Na egyszer elkapott egy rendor, es mar hiaba oltottam el, keso volt, kibokte. Nana, hogy full szabalytalan, plane elol!!! Aztan adtam neki a szegeny tudatlan ifjoncot, igy vegul elengedett azzal, hogy kozuton soha tobbe nem hasznalom. Rendes volt, mert le is szedethette volna, talan meg a forgalmit is elvehette volna.

Ha ilyet keresel legjobb az autohifiseknel keresgelned, ha kell tudok konkret cimet/tel.szamot (leginkabb Bp.-it, de egy-ket videkit is). Egy 20 centis kb. 7000 korul van, az 1.20-as olyan 30 lett volna.

De ha belterbe kell, ahol nem letszuksgelet a 12V-os taplalas, akkor olcsobban meguszod egy egyszeru szines neoncsovel meg egy normal neon foglalat+inverter dologgal.

Udv!

Előzmény: NaNe (4)
NaNe Creative Commons License 1999.11.06 0 0 4
Köszönöm a hozzászólásokat, nagyon értitek ezt :-))

És ha már világítás ..
Korábban láttam az autók aljára rejtetten szerelt kék és zöld fényű neon pilácsokat. (UFO)
Mondjuk ennek semmi haszna, inkább csak feltűnősködés miatt rakták fel a fiatalabb autótulajdonosok a géperejűre.

A színe nagyon tetszett, de mondjuk nem raknám fel az autómra, viszont színpadon jól mutatna.

Mi lett ennek a vége ? Betiltották, vagy lecsengett a láz ?

NaNe

stevie wonder Creative Commons License 1999.11.06 0 0 3
Kedves NaNe,

a xenon lampa remek talalmany, de nem epitheto be utolag az autokba (kiveve az egy generacioval ezelotti 5-os BMW-be es E-osztalyos Mercedesbe, amelyekhez specialis kitteket arulnak), ugyanis nemcsak az izzo mas, hanem -- ahogy alattam mar irtak -- az egesz fenyszoro is. Elonye abban van, hogy a hagyomanyos halogen izzonal ketszeresen nagyobb fenyerovel es a termeszetes fenyhez kozelebb allo tonusban vilagitja meg az utat. Fogyasztasa a hagyomanyos halogen izzok fele. Allitolag a nem teljesen tokeletes latasuak (a gyari informacio szerint az osszes 30-on feluli ferfi ide sorolhato) kulonosen elonyosnek ereztek a xenon-vilagitast. Az izzo elettartama megegyezik az auto elettartamaval (!).

Tovabbi informaciot a kifejleszto honlapjan talalhatsz a www.hella.de cimen (angolul es nemetul), illetve itten: http://www.eur.lighting.philips.com/automotive/html/press6.htm

Alternativak:

1) a Hella sajat Blue Light izzoja, ami ugyan nem xenon, de hasonlo szinu. Rohadt draga, es nem sokkal jobb a hagyomanyos izzoknal. Minden halogen fenyszoroizzo helyere beszerelheto. Ez gyakorlatilag valoban az "optikai tuning" (spoilerek, sport-kuszobok stb) kategoriaja.

2) no-name gyartok kek fennyel vilagito izzoi, szinten eleg dragan kaphatoak (1500/db), amde effektive rosszabbul vilagitanak, mint egy sima halogenizzo.

3) a Philips es az Osram specialis izzoi. Ezeknek a fenye nem kek. A Philips All-Weather ill Premium neven gyartja oket. A Premium fenyereje kb 30%-kal magasabb, mint a gyar hagyomanyos halogen izzojae. Az ara 1200 Ft/db, de a Cora-ban 700 korul aruljak. Elettartama valamivel alacsonyabb, mint a hagyomanyos halogenizzoke. Az All Weather szineben van a trukk; esos idoben jobb latasi viszonyokat eredmenyez (a gyar szerint).

Előzmény: NaNe (-)
micmaci Creative Commons License 1999.11.05 0 0 2
raadasul, ha nem gyari a fenyszoro test, akkor hiaba teszel bele utanzatot akar, akkor is csak sargasan fog vilagitani.
micm@ci
Degeczi Creative Commons License 1999.11.05 0 0 1
Divat.
Az igazi xenon fenyszoro tobb szazezer Ft-os extra egy tipushoz, es nem csak egy egyszeru izzobol all.
Az ilyen szines izzok a konnyufemfelnit utanzo muanyag disztarcsakkal vannak egyszinten. Persze ha vkinek tetszik, hat hasznalja.
Előzmény: NaNe (-)
originalqszi Creative Commons License 1999.11.05 0 0 0
A xenon nem a 0 csoportba tartozik a priodusos rendszerben??????
NaNe Creative Commons License 1999.11.05 0 0 topiknyitó
Üdv!

Némely komolyabb autó reflektoraiban szoktam látni zöldes-kékes fényű izzókat. Úgy hallottam, ezek a xenon gázzal töltött izzók

Tudtok valamit ezekről a reflektor izzókról ?

- Tényleg jó, vagy csak divat ?
- Menniybe kerül ?
- Milyen lámpatestekbe lehet beszerelni ?
- Előnye / hátránya ?
- Az izzó élettartama ?
- Létezik más is ?

Kösz előre is, nulla jöhet :))

NaNe

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!