Ezeket a mintákat nem ezek találják ki, hanem vagy lefutott vagy még futó mintázatok. És azért azok nem olyan rosszak, mert van több bf goodrich, az egyik amit kriszc is írt, a másik a régi km1-es, aztán yokohama mt meg at, és van michelin minta is meg simex. Itt inkább az általuk használt gumi minőségével van baj, annak nincs köze az eredetihez. De legalább adnák féláron nem annyiért mint az eredetit. gondolom nem véletlen hogy a vadászok és off roadosok körében népszerű, akik keveset járnak aszfalton.
Akárhogy nézem, egy fordított A betű van a rendszámodon! Ebből két dolog következik. Na jó, három:
1. A rendőr/NKH/akármiőr helyszínen véredet ontja. Cserébe mondjuk nem kapsz autópálya büntit (elképzelem magam előtt a rendszámfelismerő szoftvert, ahogy pörgeti magában az ABC betűit, aztán újból átpörgeti, aztán újból, aztán error).
2. Matematikus vagy.
3. Ha eddig még nem lenne világos, természetesen meg fogsz halni. :)
Britt kutatók fejlesztették ki szuper turbinák használatával egy aerodinamikai teszt laborban.
Ezzel gyorsítják az atomokat a Hadronütköztetőben.
De sajnos az enyém elveszett szállításkor a postán, így aztán kénytelen voltam egy nagy sárga gumiráccsal helyettesíteni, amit a kavics osztályozásánál használnak. Ez speciel a 16mm-nél kissebb kavicsokat válogatja ki.
A héten itthon voltam. Hétfőn olyan jó idő volt, hogy úgy gondoltam, itt az ideje, hogy felújítsam az első lökhárítót.
Kedd reggel áltam neki és határozott elképzeléssekkel szétszedtem az elejét.
Akkor dolgoztam rajta, amikor a gyerekek az oviban voltak, tehát 9-16-ig.
Péntek délelőtt raktam a helyére a rendszámot, ezzel hivatalosan is elkészült.
Mivel itt a tavasz, le kerül a tetőről a reflektor, helyet adva a tetősátornak. Amikor lenyitom a sátrat akkor mindíg felállok az első lökösre, ezért több helyet csináltam kissebb refikkel és beburkoltam a tetejét bordás alulemezzel.
"RALLI Fekete" festék sprait használtam, ami plusz 5 lóerőt jelent. A fényszóró alá nappali menetjelző került és a szélesség határolók alatti U vasat is lecseréltem gumibumszlira. Felcsiszoltam a csörlő kötélvezető görgőit is és a piros színt megfelelőnek találtam a kiemeléshez. Ez lett a végeredmény:
Én sose használtam futózott gumit, de a nemzeti parknál több éven át igen. Panaszkodtak is akik jártak a kocsikkal, hogy gyorsan kopik, meg ha az út kicsit is nedves nagyon csúszik. És hidegben meg eléggé kemény lesz. Aztán szerintem aggályos még az is, hogy a felhasznált alap gumi mennyit kapott előtte. Ráadásul mostanság úgy elszálltak az áraik, hogy alig van különbség a futózott és az új ára között(talán 5e-10e ft/db mérettől függően), akkor meg inkább gyűjtöget még kicsit az embere aztán valamivel később meg kell venni a gyári gumit.
Arra figyeljetek, hogy ezek a futózott gumik ezeknek igen gyenge az oldalfala. Nekem is volt ilyen olasz gyártmány, nem tudom a pontos nevét, de olyan szépen kiszakadt az oldala egy fordulásnál, hogy nem győztem csodálkozni, továbbá állandóan telement sárral a pereme, emiatt eresztett. A rendes MT-knek eleve kevlárral erősítik az oldalfalát. Az enyémet x éve nyúzom, nem túl békés körülmények között, de bírja, néha én sem értem miért nem robban le a felniről :)
Az anyaga is más, nekem a kobramintás volt, az kopott rendesen, továbbá esőben, hóban csúszott mint állat, az eredeti yokohama meg szépen teszi a dolgát, egyenletesen kopik, továbbá a jégen is az úton marad. Nem tudom, hogy milyen keveréket használnak, de kicsit kékes az árnyalata, különös....
Akiről tudok, hogy kicserélte a lendkereket normálra, annak mind szétment a váltoja rövíd idön belül. Sajnos meg kell venni, kb. 120 e. km-t bír, mint mindegyik autónál :(
A TD5-ben elvileg tényleg kettős tömegű van gyárilag.
Írják a nemzetközi fórumokon, hogy ki szokták cserélni más, nem kettős tömegű lendkerékre, de ehhez nem értek semmitse, hogy összességében ez jó dolog-e. Mármint a csere.
Mindenesetre a kettős tömegű lendkerékben van mindenféle köcölle, ami elfáradva zöröghet.
A régi gumim, 2-3 mm-re lekopott MT volt, mindenhol szépen elmentem vele. Ezért is vettem ezt a
gumit, nem pedig valami durva MT-t. A csőrlőt azóta sem tudtam önmentésre használni, csak esetleg az utánam jövöt húztam ki. Azért gondoltam, elég lenne egy AT, ami mellett könnyebb lenne beszélgetni.:)
Annyira nem fiatal, de Td5-ös ketyeg benne. Meglehet, hogy tudatlan vagyok és olyan nincsen is benne (de jó lenne). Viszont íbéjen adnak oylan készleteket, amiben van. Ebből gondoltam.