12665 meter-t irt ki a TAP A330-200-on a rendszer. Ez, ha minden igaz, FL415 volt.
Az A330 elvileg csak FL410-ig megy fel. Viszont ez ugye nyomásmagasság.
Ha a fedélzeti rendszer képes valamilyen módon a valós magasságot mérni (pl. GPS alapján), akkor igaz is lehet, ehhez csak az kell, hogy odalenn a QNH viszonylag magas, ~1031hPa legyen. (Ilyen QNH értékek mellett lesz az FL410-es nyomásszint fizikailag 41500 lábbal a tengerszint felett)
Úgy tudom ez igen csak függ a páratartalomtól és attól hogy melyik irányból süt a nap. Gyakran a "délelőtti" tenger feletti képeknél mikor nem szemből süt a nap akkor ilyesmi az égbolt szabad szemmel is, délután pedig nem.
Érdekes volt ma reggel Debrecen felett is, gyönyörű napsütésben szinte sötétkék volt az égbolt, mint ha polárszűrőn keresztül néznénk.
Hát én már utaztam az Emirates 380-asának business osztályán a fölső emeleten, de meg kell hogy mondjam, semmi különös nem volt. Belülről pont olyam, mint bármely más repülő. Jól ismert kicsi Airbus ablakok. Olyan székek, amilyenek más repülőkbe is be vannak szerelve. A WC-ben sem volt semmi szokatlan forradalmi megoldás. A poggyásztartó is a szokásos. A plafonon a színes diszkó világítás, ami az új gépekben már sok helyütt látható. A video rendszer is teljesen szokásos. A programot valószínűleg ugyanaz a cég szolgáltatja, mint a konkurenciának, mert az Etihadon is nagyon hasonló volt. Volt még Wifi a fedélzeten, meg telefon persze jó drágáért, de lassan már ez sem kiemelkedő. Talán egyedül az volt a szokatlan, hogy volt egy bár az emelet végében, meg hogy a beszállókapúk és a hidak is két külön emeleten voltak. Ez utóbbi azzal járt, hogy vagy háromszor lifteztünk meg mozgólépcsőztünk, mire megtaláltuk a nekünk kijelölt hidat. Ráadásul mivel jó sok utasról van szó, ezért úgy tűnik, elkerülhetetlen, hogy tömeg legyen a beszállásnál. Úgyhogy összességében rendben volt a gép, de most hogy kipróbáltam, többet már nem fogok módosítani a saját menetrendemen csak azért, hogy 380-ason ülhessek. A Concorde-ot inkább kipróbálnám... :-)
2005/10/29-én EDDF-en át KDFW-be utaztam, hogy MLIE/HATCA-t képviseljem az ATCA fennállásának 50. évfordulóján. Nagy reménységgel töltött el, hogy aznap de. volt várható első ízben Frankfurtba az A380-as, ráadásul éppen átszállásom idején. Hatalmas média érdeklődés kísérte az óriás gép érkezését, szerencsémre, így én a reptér egyik kocsmája tv-jén keresztül követhettem az eseményt, ugyanis akkora köd volt, hogy a tőlem pár száz méterre elguruló óriásból szabadszemmel semmi nem volt látható.
2010/01/20-án (a 35. GFL alatt, amit a svájci kollégák rendeztek Engelbergben) tett bemutatkozó látogatást az Emirates vadiúj A380-asa Zürichben (egyenesen Toulouse-ból érkezett). A tovább indulás után (helyi kollégák közbenjárására) két kört nyomott le F120-on a Titlis (3.238 m) körül kötelékben a svájci légierő vadászgépeivel (az egyik kísérte, a másik fotózta őket). Jómagam mindebből csak a soundtracket hallottam a sífelvonó kabinjából, mert kissé elkéstem, hogy a nagy eseményt kb. száz kilométeres látás mellett a csúcsról megnézhessem. Az esti tv híradóban nagyszerű képeket láttam a GFL-ről szóló riport vágóképei gyanánt.
2013/05/21-én LHR-re érkezvén három A380-as várt, míg méltósággal elgurultunk mögöttük. Egy Qantas, egy Emirates és egy Singapore Airlines. Nyolc év után, amikor kétszer „majdnem” sikerült a nagy madarat meglesnem, bár anno rengetegszer irányítottam, végre fizikai valójában is láthattam. Tegnap este hazafelé pedig már szinte túlontúl is sok volt belőlük (két Qantas, egy Emirates és egy Singapore Airlines).
Nyugger atcoként kívánnom sem lehet ennél (leg)nagyobb repülős élményt. :-)
Hát igen, a vizsgálóbizottság megállapította, hogy nem állapított meg semmit. Szerintem ez a titkos valami nem is az 1975-ös eseményről szól, hanem azokról, akik ennyi év után is még mindig kíváncsiak a történetre. Úgy hogy ne is nagyon túrázzunk ezen, mert a végén még mi is bekerülünk a dossziéba:-))) Helyesebben :-(((