Keresés

Részletes keresés

BJani Creative Commons License 2013.06.01 0 0 61387

12665 meter-t irt ki a TAP A330-200-on a rendszer. Ez, ha minden igaz, FL415 volt.

 

Az A330 elvileg csak FL410-ig megy fel. Viszont ez ugye nyomásmagasság.

 

Ha a fedélzeti rendszer képes valamilyen módon a valós magasságot mérni (pl. GPS alapján), akkor igaz is lehet, ehhez csak az kell, hogy odalenn a QNH viszonylag magas, ~1031hPa legyen. (Ilyen QNH értékek mellett lesz az FL410-es nyomásszint fizikailag 41500 lábbal a tengerszint felett)

Előzmény: Gregor83 (61368)
falconfun Creative Commons License 2013.06.01 0 0 61386

közben leesett.

Előzmény: Pitylogós (61385)
Pitylogós Creative Commons License 2013.06.01 0 0 61385

Nem fake, hanem Falke.

 

Mert az U2 tul. egy MOVIT :)

Előzmény: falconfun (61383)
falconfun Creative Commons License 2013.06.01 0 0 61384

Most akkor fake vagy Falke? Nem mindegy.

Előzmény: erchegyia (61382)
falconfun Creative Commons License 2013.06.01 0 0 61383

Miért is fake?

Előzmény: erchegyia (61382)
erchegyia Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61382

mekkora falke! :o

:)

Előzmény: malazs (61380)
lborli Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61381

Hogy a személyzet minél hamarabb érhessen a kocsmába.

:)

Előzmény: manhattani (61377)
malazs Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61380
Előzmény: manhattani (61377)
manhattani Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61379

Aha, az lehet, kösz!

Előzmény: Vgyuri (61378)
Vgyuri Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61378

Szerintem azért, mert a futóműelrendezése miatt instabil szerkezet, ha valami baj van, gyorsan ki kell tudni szabadítani a pilótát.

Előzmény: manhattani (61377)
manhattani Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61377

Azt lehet tudni, hogy miért követték az U2-est fel- meg leszállás közben is személyautók?

Gregor83 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61376
:) Igen, ilyen magassagbol is megneznem egyszer. Allitolag csak penz kerdese. :)
Előzmény: malazs (61375)
malazs Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61375

Előzmény: Gregor83 (61373)
malazs Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61374

Saját:

 

 

Úgy tudom ez igen csak függ a páratartalomtól és attól hogy melyik irányból süt a nap. Gyakran a "délelőtti" tenger feletti képeknél mikor nem szemből süt a nap akkor ilyesmi az égbolt szabad szemmel is, délután pedig nem.

 

Érdekes volt ma reggel Debrecen felett is, gyönyörű napsütésben szinte sötétkék volt az égbolt, mint ha polárszűrőn keresztül néznénk.

Előzmény: Gregor83 (61373)
Gregor83 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61373

Hasonlo, de mivel fenyes nappal volt igy nagyobb kontraszt volt a felhok es a kek kozott. Megkockaztatom, hogy meg sotetebb kek volt.

Előzmény: manhattani (61372)
manhattani Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61372
lborli Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61371

Mint egy mélykék bársony. Gyönyörű!

Előzmény: Gregor83 (61370)
Gregor83 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 61370

Ami lenyugozott, az az egnek a szine :) Hihetetlenul sotetkek volt.

Előzmény: lborli (61369)
lborli Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61369

Nagyjából 200' pontatlansággal lehetett az F420, bár ilyen magasság (hivatalosan) nincs is. :)

Előzmény: Gregor83 (61368)
Gregor83 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61368

Magam sem tudtam eldonteni. :) A mult heten pedig megdontottem a rekordomat, ami a repulesi magassagot illeti:

 

12665 meter-t irt ki a TAP A330-200-on a rendszer. Ez, ha minden igaz, FL415 volt.

Előzmény: lborli (61367)
lborli Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61367

Segített az airliners.net. Ez már olyan szép gép, hogy szinte csúnya. Vagy fordítva? :-)

Előzmény: Gregor83 (61364)
lborli Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61366

Megnyugtattál! :)

 

Míg gurultunk, s láttam egy Concorde-ot elhagyatottan álldigálni, s én is vmi hasonlót mondtam a feleségemnek... :)

Előzmény: uhb129b (61363)
lborli Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61365

Még a kis nyugdíjamból is vennék rá jegyet! ;-)))

Előzmény: malazs (61362)
Gregor83 Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61364

Bar nem A380, de nekem ehhez volt szerencsem nemreg. :) G-BDTO, ha a lajstrom segit. :)

 

Előzmény: lborli (61361)
uhb129b Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61363

Hát én már utaztam az Emirates 380-asának business osztályán a fölső emeleten, de meg kell hogy mondjam, semmi különös nem volt. Belülről pont olyam, mint bármely más repülő. Jól ismert kicsi Airbus ablakok. Olyan székek, amilyenek más repülőkbe is be vannak szerelve. A WC-ben sem volt semmi szokatlan forradalmi megoldás. A poggyásztartó is a szokásos. A plafonon a színes diszkó világítás, ami az új gépekben már sok helyütt látható. A video rendszer is teljesen szokásos. A programot valószínűleg ugyanaz a cég szolgáltatja, mint a konkurenciának, mert az Etihadon is nagyon hasonló volt. Volt még Wifi a fedélzeten, meg telefon persze jó drágáért, de lassan már ez sem kiemelkedő. Talán egyedül az volt a szokatlan, hogy volt egy bár az emelet végében, meg hogy a beszállókapúk és a hidak is két külön emeleten voltak. Ez utóbbi azzal járt, hogy vagy háromszor lifteztünk meg mozgólépcsőztünk, mire megtaláltuk a nekünk kijelölt hidat. Ráadásul mivel jó sok utasról van szó, ezért úgy tűnik, elkerülhetetlen, hogy tömeg legyen a beszállásnál. Úgyhogy összességében rendben volt a gép, de most hogy kipróbáltam, többet már nem fogok módosítani a saját menetrendemen csak azért, hogy 380-ason ülhessek. A Concorde-ot inkább kipróbálnám... :-)

Előzmény: lborli (61361)
malazs Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61362

"Nyugger atcoként kívánnom sem lehet ennél (leg)nagyobb repülős élményt. :-)"

 


 Fogadjunk?!

 

MALÉV B747-8-al szilveszterezni utazni St. Maartenra?! :-))))

Előzmény: lborli (61361)
lborli Creative Commons License 2013.05.30 0 0 61361

2005/10/29-én EDDF-en át KDFW-be utaztam, hogy MLIE/HATCA-t képviseljem az ATCA fennállásának 50. évfordulóján. Nagy reménységgel töltött el, hogy aznap de. volt várható első ízben Frankfurtba az A380-as, ráadásul éppen átszállásom idején. Hatalmas média érdeklődés kísérte az óriás gép érkezését, szerencsémre, így én a reptér egyik kocsmája tv-jén keresztül követhettem az eseményt, ugyanis akkora köd volt, hogy a tőlem pár száz méterre elguruló óriásból szabadszemmel semmi nem volt látható.

2010/01/20-án (a 35. GFL alatt, amit a svájci kollégák rendeztek Engelbergben) tett bemutatkozó látogatást az Emirates vadiúj A380-asa Zürichben (egyenesen Toulouse-ból érkezett). A tovább indulás után (helyi kollégák közbenjárására) két kört nyomott le F120-on a Titlis (3.238 m) körül kötelékben a svájci légierő vadászgépeivel (az egyik kísérte, a másik fotózta őket). Jómagam mindebből csak a soundtracket hallottam a sífelvonó kabinjából, mert kissé elkéstem, hogy a nagy eseményt kb. száz kilométeres látás mellett a csúcsról megnézhessem. Az esti tv híradóban nagyszerű képeket láttam a GFL-ről szóló riport vágóképei gyanánt.

2013/05/21-én LHR-re érkezvén három A380-as várt, míg méltósággal elgurultunk mögöttük. Egy Qantas, egy Emirates és egy Singapore Airlines. Nyolc év után, amikor kétszer „majdnem” sikerült a nagy madarat meglesnem, bár anno rengetegszer irányítottam, végre fizikai valójában is láthattam. Tegnap este hazafelé pedig már szinte túlontúl is sok volt belőlük (két Qantas, egy Emirates és egy Singapore Airlines).

Nyugger atcoként kívánnom sem lehet ennél (leg)nagyobb repülős élményt. :-)

 

altset Creative Commons License 2013.05.29 0 0 61360

Hát igen, a vizsgálóbizottság megállapította, hogy nem állapított meg semmit. Szerintem ez a titkos valami nem is az 1975-ös eseményről szól, hanem azokról, akik ennyi év után is még mindig kíváncsiak a történetre. Úgy hogy ne is nagyon túrázzunk ezen, mert a végén még mi is bekerülünk a dossziéba:-))) Helyesebben :-(((

 

http://www.parlament.hu/irom39/11094/11094-0001.pdf

 

Előzmény: lborli (61358)
Vgyuri Creative Commons License 2013.05.29 0 0 61359

A baleset lehetett szimpla baleset, de ettől még a titkos és misztikus dolgok a háttérben működtek a palesztin vonalon, meg a biztosítással is.

Előzmény: malazs (61356)
lborli Creative Commons License 2013.05.29 0 0 61358

Talán pont azért! :)

Előzmény: rezgaras (61357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!