Igazad va, na. Nyilván kevesebbet járok terepen, mint itt sokan és azt is sokkal kevesebbet igazán sárban, ezért sem erőltetem annyira az MT-t, csak ha van normális állapotú valahol. Olyankor lenne jó, ha az erdei viszonyok az AT-nek már sok, mint a legutóbbi Naszályos történet: az AT még épp fogott valamit, de inkább nem. Az hogy zúg, vagy hangos betonon, pont nem érdekel, a fogyasztásbeli különbség talán a rettenet mintánál ( simex ) jelentkezhet, az imént linkelt Insa-nál, vagy BFG-nél szerintem nem is jelentős. ( főleg, ahogy és a sebesség fogalmát imerem :) )
Ezektől függetlenül keresgélek tovább, hátha lesz valami MT-m. Lehet tovább szívni a vérem :)
Nem bántani akarok senkit csak véleményemet írom le.
Szóval: futózott gumik.Emberi tehát 235/85 ös méretkben irreálisan drágának találom.Ne kezdjen senki magyarázni milyen jó egy újra építetett gumi....Gondolkodjon már el mindenki egy kicsit...
A mintája tök mindegy milyen lehet "szájmeksz" minta nekem akkor is fos.Volt hogy GBFK barátom a sárban a futózottal elment mellettem de akkor még kopott MT-m volt,bár lehet most is elmenne..
AT : hülyeség a köbön kivéve annak aki tényleg csak néha megy le az útról arra jópofa de sárban ne várjon senki csodát,ott szar.Minden más talajon viszont vállalható.
MT: ha terepjáród van és terepezni akarsz ezt raksz rá.Nem nyígsz hogy hangos,meg sokat eszik,blabla...nehogy má a tizenéves autóinkat elkezdjük piedesztálra emelni milyen halkak amúgy normál gumival......
Igen nem olcsóak,de sokat bírnak:km-ben és egyéb téren is.Azok közül akik itt fórumoznak min 3-4 évet bírnának legalább egy új MT-vel....és nem 6-8mm-el akarna bohockodni.Tapasztalat a 8mm-es CooperD.STT-m azthittem még jól fog .Aztán egy emelkedőn csak bambultam miért nem bírok ott felmenni ahol a az új BFG -s Pajero-Patrol igen..Aztán hazajöttem vettem újat és nahát???...láss csodát aza plusz 6-8mm a kopott 8mm-hez képest mikre nem képes....
Tehát gondolkodni.Csak azért hogy egy fos kopott MT-d legyen és bebeszélni magunkank milyen király az MT, dőreség.Ráadásul rövid időn belül dobhatod:már rég gyenge az oldalfala,kopott,meg 3 éves legalább...
Jópofa guma, tetszik, hohy nem valami rettenet mintával van, de a futózottakkal szemben nekem is van egy kis előítéletem. Az oldalfal kérdés csak egy dolog, lényegesen óvatosabb duhaj vagyok mint a Pinguru, de soh'se lehet tudni, a vizes úton viselkedés inkább érdekel, főleg -mint írtam is- inkább városon kívül használom a vasat, ott azért számít hogy miképp csúszik, vagy miképp nem. Már éppen hajlottam volna a cserére, mikor végigolvastam a többek irományait is, mikor rájöttem, hogy nem akarok kockáztatni. Mindenesetre köszi a csere lehetőségét :)
Ezeket a mintákat nem ezek találják ki, hanem vagy lefutott vagy még futó mintázatok. És azért azok nem olyan rosszak, mert van több bf goodrich, az egyik amit kriszc is írt, a másik a régi km1-es, aztán yokohama mt meg at, és van michelin minta is meg simex. Itt inkább az általuk használt gumi minőségével van baj, annak nincs köze az eredetihez. De legalább adnák féláron nem annyiért mint az eredetit. gondolom nem véletlen hogy a vadászok és off roadosok körében népszerű, akik keveset járnak aszfalton.
Akárhogy nézem, egy fordított A betű van a rendszámodon! Ebből két dolog következik. Na jó, három:
1. A rendőr/NKH/akármiőr helyszínen véredet ontja. Cserébe mondjuk nem kapsz autópálya büntit (elképzelem magam előtt a rendszámfelismerő szoftvert, ahogy pörgeti magában az ABC betűit, aztán újból átpörgeti, aztán újból, aztán error).
2. Matematikus vagy.
3. Ha eddig még nem lenne világos, természetesen meg fogsz halni. :)
Britt kutatók fejlesztették ki szuper turbinák használatával egy aerodinamikai teszt laborban.
Ezzel gyorsítják az atomokat a Hadronütköztetőben.
De sajnos az enyém elveszett szállításkor a postán, így aztán kénytelen voltam egy nagy sárga gumiráccsal helyettesíteni, amit a kavics osztályozásánál használnak. Ez speciel a 16mm-nél kissebb kavicsokat válogatja ki.
A héten itthon voltam. Hétfőn olyan jó idő volt, hogy úgy gondoltam, itt az ideje, hogy felújítsam az első lökhárítót.
Kedd reggel áltam neki és határozott elképzeléssekkel szétszedtem az elejét.
Akkor dolgoztam rajta, amikor a gyerekek az oviban voltak, tehát 9-16-ig.
Péntek délelőtt raktam a helyére a rendszámot, ezzel hivatalosan is elkészült.
Mivel itt a tavasz, le kerül a tetőről a reflektor, helyet adva a tetősátornak. Amikor lenyitom a sátrat akkor mindíg felállok az első lökösre, ezért több helyet csináltam kissebb refikkel és beburkoltam a tetejét bordás alulemezzel.
"RALLI Fekete" festék sprait használtam, ami plusz 5 lóerőt jelent. A fényszóró alá nappali menetjelző került és a szélesség határolók alatti U vasat is lecseréltem gumibumszlira. Felcsiszoltam a csörlő kötélvezető görgőit is és a piros színt megfelelőnek találtam a kiemeléshez. Ez lett a végeredmény:
Én sose használtam futózott gumit, de a nemzeti parknál több éven át igen. Panaszkodtak is akik jártak a kocsikkal, hogy gyorsan kopik, meg ha az út kicsit is nedves nagyon csúszik. És hidegben meg eléggé kemény lesz. Aztán szerintem aggályos még az is, hogy a felhasznált alap gumi mennyit kapott előtte. Ráadásul mostanság úgy elszálltak az áraik, hogy alig van különbség a futózott és az új ára között(talán 5e-10e ft/db mérettől függően), akkor meg inkább gyűjtöget még kicsit az embere aztán valamivel később meg kell venni a gyári gumit.
Arra figyeljetek, hogy ezek a futózott gumik ezeknek igen gyenge az oldalfala. Nekem is volt ilyen olasz gyártmány, nem tudom a pontos nevét, de olyan szépen kiszakadt az oldala egy fordulásnál, hogy nem győztem csodálkozni, továbbá állandóan telement sárral a pereme, emiatt eresztett. A rendes MT-knek eleve kevlárral erősítik az oldalfalát. Az enyémet x éve nyúzom, nem túl békés körülmények között, de bírja, néha én sem értem miért nem robban le a felniről :)
Az anyaga is más, nekem a kobramintás volt, az kopott rendesen, továbbá esőben, hóban csúszott mint állat, az eredeti yokohama meg szépen teszi a dolgát, egyenletesen kopik, továbbá a jégen is az úton marad. Nem tudom, hogy milyen keveréket használnak, de kicsit kékes az árnyalata, különös....
Akiről tudok, hogy kicserélte a lendkereket normálra, annak mind szétment a váltoja rövíd idön belül. Sajnos meg kell venni, kb. 120 e. km-t bír, mint mindegyik autónál :(