Keresés

Részletes keresés

compot Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5591
Mert ezek a sebkülönbségek nem jelentősek. Nem pillanatok alatt éred utol őket, hanem lassabban és van időd észre venni és felkészülni. Szivem szerint az mondtam volna, hogy a megengedett 90%ig szabályos, de nem akartam túl szigorú lenni.
Előzmény: nyuszy (5582)
compot Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5590

Az lényegtelen, hogy te szubjektive mit tartasz könnyű feladatnak. A kresz szerint indokolatlanul akadályozni tilos. Indok csak a kresz/közlekedés fogalom körébe eső dolog lehet (tehát nem indok, hogy kimélem az autót, ráérek, nézem a tájat, rosszul lesz az utasom ha 15nél gyorsabban megyek). Akadályozás mást fékezésre vagy irány változtatásra kényszeríteni.

 

A rend éber őreinek az is feladata lenne, hogy ne csak a gyorshajtókra vadásszanak, hanem mint európa jobbik felében, a lassan menőkre és az egyéb szabálytalankodókra is!

Előzmény: nyuszy (5589)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5589

Nem értem a logikát. Ha utolérsz mondjuk egy Fiat Puntót, mielőtt megelőzöd, megnézed, hogy teherautó-e, és ha igen, akkor nem gond, hogy 70-nel megy, ha pedig észerveszed, hogy személyautó, akkor onnantól egyszercsak akadályoz?

Adott esetben jobban akadályoz (nagyobb feladat megelőzni) egy 60-nal menő Kispolski, mint egy 70-nel menő borzasztó hosszú és széles, bányagépet szállító kamion?

Mert engem baromira nem szokott érdekelni, hogy jogilag mennyivel mehetne egy autó, illetve hogy van-e indoka a lassan menésre, a lényeg, hogy meg kell előznöm. És nekem nagyobb feladat a szabályos maximumával, 40-nel haladó hárompótkocsis traktort, vagy 70-nel haladó pótos IFÁ-t megelőzni, mint egy tök mindegy miért 50-nel menő Ferrarit. (Feltéve, hogy nem akadályozza szándékosan az előzést.)

Előzmény: Khelben (5586)
atompyka Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5588

Megint azt nem látod, hogy nem attól lesz indokolt, hogy az más számára látható-e...

:-)

Táblázzam/matricázzam ki, hogy én csak 70-nel mehetek ott, ahol más egy (ránézésre ugyanolyan autóval) 110-zel?

Előzmény: Khelben (5586)
atompyka Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5587
Erre is az 5585 a válaszom, kiegészítve esetleg az autóúton 110 helyett 70-nel mehetek esetével.
Előzmény: Khelben (5581)
Khelben Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5586
megint az INDOKOLT és az INDOKOLATLAN közötti különbséget nem látod :o)
Előzmény: atompyka (5585)
atompyka Creative Commons License 2008.02.12 0 0 5585

Marhaság, már bocs. Ha jogszabályilag mehetek (ránézésre ugyanazzal az autóval!)csak 70-nel, jófiú vagyok, ha egyéb ok miatt, indokolatlanul akadályozlak?

Előzmény: Khelben (5584)
Khelben Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5584
menjen 90-nel
VAGY
írják bele a forgalmijába, hogy csak 60nal mehet ÉS tegyen ki a hátára egy 60-as jelzést.
Előzmény: nyuszy (5583)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5583
Milyen sebességre számítasz 90-es helyen, ha utolérsz egy Kispolszkit?
Azaz mi az a sebesség, amennyivel szerinted nem megy indokolatlanul lassan, a tapasztalataid alapján?
Előzmény: Khelben (5579)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5582
Az kimaradt, hogy miért pont ezek az értékek. Na meg ez semmivel sem tűnik objektívebbnek, mint ha én azt mondom, hogy a fele (vagy akár 20%-kal több).
Előzmény: compot (5569)
Khelben Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5581
Az én értelmezésem szerint láthatóvá kell tenni az indokot.
műszaki hiba -> elakadásjelző, béna sofőr -> T betű, stbstb.
Előzmény: atompyka (5580)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5580

Így van, csak nem biztos, hogy Te látod az indokot.

 

Előzmény: Khelben (5579)
Khelben Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5579
az akadályozás attól függ, lassabban mész-e nálam, így van.
az INDOKOLT akadályozás attól függ, van-e indokod rá.
az INDOKOLT akadályozást engedi a kresz, az INDOKOLATLANT nem.
Előzmény: atompyka (5576)
compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5578
De jelen esetben az indokolt akadályozás megengedett. Pl felpakolt tetőcsomagtartóval nyilván nem fogsz 130cal tépni. Viszont ez látszik kivülről is.
Előzmény: atompyka (5576)
compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5577

kb igen, mert mehet elötted egy teherautó.

 

Fura ez az akadályozós kérdés. sima úton 90nel menni lehetőség és nem kötelesség. Akadályozni viszont tilos. Olvasatomban ez továbbra is azt jelenti, hogy jelentősen lassabban nem mehetsz mint 90 és ha utolérlek, mindent meg kell tenned, hogy le tudjalak elözni.

Előzmény: atompyka (5575)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5576
Magyarán az akadályozás megvalósulása sztem nem attól függ, hogy indokoltan megyek-e lassabban Nálad, hanem attól, hogy lassabban megyek-e Nálad...
Előzmény: Khelben (5570)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5575

Ezt nem értem. Megyek előtted egy adott sebességgel, és ha mehetnék gyorsabban, akkor akadályozlak, ha nem, akkor nem?

 

Előzmény: Khelben (5570)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5574

Fura dolgokat produkál az élet: Itten napok óta téma, erre tegnap volt szerencsém Veszprémből Pestre húzni egy Trabit (ami odáig is 30-40-nel vergődött el a 8ason).

Persze a pályára nem mentem fel (pedig  atáblák felterelik a régi 7est Fehérvárnál), 50-70 tempóval egész jó időt futottunk.

:-)

atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5573

Ha elég határozottan megyek (mmint gyalog), általában átengednek. Ha meg én vagyok az autós, szituja válogatja. Ha tudom, hogy úgyis meg kell állnom, általában átengedem.

Előzmény: Szakadás (5566)
atompyka Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5572
Nem tudom. Attól függ.
Előzmény: Khelben (5564)
compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5571

Én is hajlok erre a véleményre, csak nem akartam ilyen sarkosan fogalmazni. Ugyanakkor, ha 100% igy lenne akkor a kresz is igy fogalmazna.

 

Előzmény: Khelben (5570)
Khelben Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5570
én még mindig azt mondom, hogy ha nincs indok, akkor a megengedett legnagyobb sebesség az, ami nem akadályoz.
Előzmény: compot (5569)
compot Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5569

Függ a járműtől is. Ha egy normál, nem veterán, max 10 éves személyautóról van szó, akkor

 

130 helyett 100

110 helyett 90

90 helyett 70

 

Ennél lassabb sebesség szerintem már akadályoz.

 

Nyilván nincs minimum seb meghatározva, mert nem lehet minden forgalmi szitut leirni a kreszben. Ezért van 2 generál szabály, hogy az út és látási viszonyoknak megfelelően kell sebességet választanod, de indokolatlanul nem akadályozhatsz másokat. Ilyen indok lehet, pl parkoló hely keresése, előkészület kanyarodásra.

 

 

Előzmény: nyuszy (5568)
nyuszy Creative Commons License 2008.02.11 0 0 5568

Abban megegyezhetünk, hogy autópályán a 10 km/h függetlenül attól, hogy indokolt-e, életveszélyes. De ez is egy érdekes kérdés, mert ha feltételezzük, hogy nem gyorshajtasz, ám szeretnél menni a megengedett 90-nel, akkor egy viszonylag forgalmas kétsávos úton sokkal könnyebb és biztonságosabb megelőzni egy 10-60 km/h-val menő járművet, mint mondjuk egy 85 km/h-val menőt, különösen, ha valami nem túl jól gyorsuló autóval vagy.

Szerintem a KRESZ számomra nem definiál konkrét minimum sebességeket, így hát kíváncsi lennék még, hogy fényes nappal, száraz időben, jó látási és útviszonyok között a te értelmezésedben mi az a KONKRÉT sebesség (és miért), ami már indokolatlanul lassú

  1. városban egy négysávos úton a külső sávban, 
  2. egy viszonylag forgalmas, kétsávos, 90-es főúton,
  3. egy négysávos, 90-es főúton,
  4. egy kétsávos, 90-es négyszámjegyű mellékúton,
  5. autópályán?

Nem a józan ész szerinti verzió érdekel, mert az egyértelmű, hogy az embert idegesíti, aki nem megy a megengedett maximummal.

Az érdekelne, hogy szerinted mi az a sebesség, ami indokolatlanul lassú a jogszabály szerint, avagy amiért a rendőr megbüntetne, egy esetleges lassúbahátulrólbelehajtós balesetnél a bíróság elmarasztalna.

Előzmény: compot (5529)
compot Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5567

Szvsz az akadályozás már kimeriti ez elsőbbség meg nem adást, hisz fékezésre/lassitásra v. irányváltoztatásra kényszerited.

 

A veszélyeztetés általános tilalom a kreszben, minden forgalmi  szituban tiltott.

Előzmény: atompyka (5562)
Szakadás Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5566
Hát a c-t.
Előzmény: atompyka (5560)
Elm Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5565
Es ha szabalyosan kozlekedik a jardan?
(Ugye ha az uttest alkalmatlan, akkor 10km/h-val teljesen szabalyos a jardan biciklizni) Ilyenkor hogy van az elsobbseg, jobbkez, vagy mivel jarda, ezert a gyalogosok szerint nincs elsobbsege?
Előzmény: Khelben (5556)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5564
meg a lószart :o)
szerinted ha egyirányúból fordítva belédmegy valaki, ki lesz a felelős a balesetért?
Előzmény: atompyka (5561)
Khelben Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5563
te mondtad, hogy kiállsz elé úgy, hogy nem kényszeríted hirtelen hirtelen fékezésre.
ezzel szerinted érvényesült a továbbhaladási joga? mi köze a továbbhaladás szónak a fékezéshez? ez már nyelvtan, de mindegy.
Előzmény: atompyka (5562)
atompyka Creative Commons License 2008.02.10 0 0 5562

Nem értek egyet Veled.

Sztem ezt úgy kell értelmezni, hogy az elsőbbség továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben, ami járművel szemben azt jelenti, hogy nem kényszeríthetem haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására (azaz zavarhatom is és akadályozhatom is, csak nem veszélyeztethetem), a gyalogos esetében pedig azt, hogy nem is akadályozhatom és nem is zavarhatom.

Az más kérdés, hogy ez pont fordítva műxik a gyakorlatban...

 

Előzmény: Khelben (5551)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!